Přestože dosavadní vývoj prázdninového počasí dokázal řadě tuzemských rekreantů zkomplikovat plány, v týmu Hyundai Kowax Racing je od června pořádně horko. Vše začalo již krátce po hustopečské rally, kdy se členové týmu pustili do přípravy dvou „i-dvacítek“ na šotolinový Rajd Polski. Hvězdný host týmu Jari Huttunen zde potvrdil svoji extra třídu a v silné konkurenci účastníků mistrovství Evropy vybojoval druhé místo. „Vlčákův“ hyundai se mu navíc zalíbil natolik, že si jej vybral i pro start na svojí domácí Neste Rally Finland, zařazené do světového šampionátu. Vedle toho samozřejmě bylo zapotřebí zabezpečit starty týmových vozů v polském šampionátu a také na domácí scéně, kde Martina Vlčka čekaly Bohemia a Pačejov. Inu, docela dost legrace na jednu soukromou stáj…
Pokud vezmeme pod drobnohled účinkování Martina Vlčka, musíme se v čase vrátit do první poloviny července, kdy startovala mladoboleslavská Rally Bohemia. Zcela nový koncept soutěže, neokoukané tratě, výjimečná konkurence a možnost „blýsknout se“ v přímém přenosu České televize – to vše přispělo ke zdravě bojovné atmosféře a velké chuti do závodění u většiny startovního pole. O to studenější sprcha přišla v pátek večer, kdy soutěžní peloton nevěřícně stál před startovní páskou a čekal, až se tratí sosnovského autodromu proplouží účastníci paralelně probíhající ECO Energy Rally Bohemia. Zpoždění časového harmonogramu navíc způsobilo, že se některé posádky z první třicítky startovního pole oproti plánu nevešly do televizního přenosu. „Loňský ročník Bohemie jsem vynechal, ale zdá se, že o to výživnější byl ten letošní. První etapu bych si dovolil označit jako parodii na rally, jinými slovy: kdo viděl elektromobilitu v Sosnové, už se v cirkuse nezasměje. Kdybych byl divákem na tribuně a chtělo se mi silně "na malou", tak seběhnu k zábradlí a kropím a kropím. V lepším případě seběhnu ke vstupu, trvám na vrácení vstupného a mizím. Sledovat to v televizi, tak mě odvezou k Chocholouškovi,“ nebral si servítky Martin. Organizační zmatky bohužel úvodním dvěma „erzetám“ ubraly na atmosféře a všem včetně Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou nezbylo než doufat, že si spraví chuť na technicky náročných úsecích sobotní etapy.
Na nich již bylo ze sportovního hlediska vše v pořádku, v případě Martina a Ondry však opět zaúřadovala letošní smůla ve volbě pneumatik, která se s nimi táhla po celý den. Když se přidala minutová penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly, musela se posádka Hyundai Kowax Racing teamu spokojit s jedenáctou příčkou průběžné klasifikace. Rally však v sobotu večer ještě nekončila, spíše naopak. „Vlčák“ je bojovný tvor a dobře si spočítal, že nedělní část s 21kilometrovou „erzetou“ Radostín ještě může pořadím zamíchat. Pokračoval proto v „ostrém“ tempu, ukořistil i jeden čas v „top 5“ a v samém závěru vyšplhal až na solidní deváté místo. „K situacím, které se odehrávaly během závodu, si dovolím tvrdit, že to vše, na rozdíl od elektromobilů, do rally prostě patří. Nástrahy počasí, permanentně se měnící podmínky na trati, různé typy asfaltů a s tím související těžká volba pneumatik. Můžu zcela odpovědně prohlásit, že jsme se v žádné sekci netrefili do pneumatik. Navíc to nebyly jediné problémy, které nás potkaly. Ještě jsme s Ondrou zaperlili na přejezdu, takže penalizace za pozdní příjezd do časovky nám byla zaslouženě přidělena. Za dané situace můžu jen dodat, že body za sedmý flek v MČR bereme všemi deseti,“ zhodnotil průběh závodu pilot. Letošní Bohemia byla velice těžká i z pravé sedačky, a tak měl ze získaných bodů velkou radost také Ondra: „Nové „rychlostky“ byly krásné a díky počasí velmi náročné. Jak už to u nás bývá letos tradiční, tak jsme se ani jednou netrefili pořádně do volby pneumatik. Do toho se přidala velmi smolná neděle, kterou z části ovlivnila nešťastná událost v mojí rodině. Každopádně jsme v cíli posbírali důležité body a na Barumce se pokusíme udržet v TOP 10 absolutně v rámci MČR."
Zatímco v průběžné klasifikaci „velkého“ seriálu patří Martinovi s Ondrou desáté místo, v „malém mistráku“ jedou o medaili, a tak nemohli chybět na startu třetí soutěže seriálu - Invelt Rally Pačejov. Plánovaný útok na vedoucího pilota Poháru 2+ Jaromíra Tarabuse však přestával mít reálné obrysy už v úvodních kilometrech. „Hned z kraje soutěže jsem si přímo na rychlostní zkoušce vykloubil palec o volant, protože bylo něco v katu, a potom jsem jen čekal na kousek roviny, abych ho vrátil zpět. Ukrutnou bolest tlumil adrenalin, který ovšem v cíli „erzety“ ustoupil. Držení volantu se tak stalo docela bolestivé a zvažoval jsem, hlavně na přejezdu na další zkoušku, že bychom odevzdali výkaz. Ondra, jako správný spolujezdec, vytáhl z tašky tlumící prostředky a dalo se to vydržet. Rukavice už mi sice nešla od otoku sundat, ale jeli jsme dále,“ popsal smolný okamžik Martin. „Do Pačejova jsme odjížděli s jasným plánem, a to od začátku na nic nečekat a jet naplno,“ doplnil Martinova slova Ondra. „Ráno jsme do poslední chvíle čekali na správnou předpověď a riskli jsme volbu suchých pneumatik. Bohužel, na druhé zkoušce zapršelo a pro nás to byl pouze boj o přežití s velkou ztrátou.“
Postavení Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou po úvodní sekci nebylo tak beznadějné, jak by se ze slov obou členů posádky mohlo zdát. Figurovali na pátém místě a svoji ranní ztrátu po desetinkách mazali. Když zajeli ve druhé sekci jeden druhý a jeden třetí čas, šance na „bednu“ stále žila. Ovšem jen do osudného horizontu za obcí Třebohostice. „Auto se po dopadu stalo neovladatelným a my se odporoučeli mimo trať do pole, kde jsme diagnostikovali závadu, se kterou nešlo pokračovat,“ konstatoval Martin, zatímco z vozu odstraňoval zbytky zemědělských plodin. „Ve druhé sekci se nám jelo výborně až do osudného skoku za obcí Třebohostice. Z našeho hyundaie jsme udělali novou verzi kombajnu a zahájili tak letošní žně. Tím jsme přišli o důležité body, ale boj o titul ještě nevzdáváme," dodal s nadhledem Ondra. Kaskadérský den vozů z dílen Hyundai Kowax Racing teamu bohužel dokonal Petr Trnovec, který se zkraje soutěže pohyboval na začátku druhé desítky. Na třetím testu však se svou „i-dvacítkou“ udělal salto, a přestože vůz dopadl „do měkkého“, musel ze soutěže odstoupit.
Pojem prázdniny má v terminologii Hyundai Kowax Racing teamu poněkud svérázný význam, a tak členové týmu nepovolují ve svém nasazení ani v srpnu. O startu Jari Huttunena na finské rally už byla řeč. Druhým vrcholem sezony se pak stane zlínská Barum Czech Rally, která se uskuteční v termínu 16. – 18. srpna.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.