Přestože dosavadní vývoj prázdninového počasí dokázal řadě tuzemských rekreantů zkomplikovat plány, v týmu Hyundai Kowax Racing je od června pořádně horko. Vše začalo již krátce po hustopečské rally, kdy se členové týmu pustili do přípravy dvou „i-dvacítek“ na šotolinový Rajd Polski. Hvězdný host týmu Jari Huttunen zde potvrdil svoji extra třídu a v silné konkurenci účastníků mistrovství Evropy vybojoval druhé místo. „Vlčákův“ hyundai se mu navíc zalíbil natolik, že si jej vybral i pro start na svojí domácí Neste Rally Finland, zařazené do světového šampionátu. Vedle toho samozřejmě bylo zapotřebí zabezpečit starty týmových vozů v polském šampionátu a také na domácí scéně, kde Martina Vlčka čekaly Bohemia a Pačejov. Inu, docela dost legrace na jednu soukromou stáj…
Pokud vezmeme pod drobnohled účinkování Martina Vlčka, musíme se v čase vrátit do první poloviny července, kdy startovala mladoboleslavská Rally Bohemia. Zcela nový koncept soutěže, neokoukané tratě, výjimečná konkurence a možnost „blýsknout se“ v přímém přenosu České televize – to vše přispělo ke zdravě bojovné atmosféře a velké chuti do závodění u většiny startovního pole. O to studenější sprcha přišla v pátek večer, kdy soutěžní peloton nevěřícně stál před startovní páskou a čekal, až se tratí sosnovského autodromu proplouží účastníci paralelně probíhající ECO Energy Rally Bohemia. Zpoždění časového harmonogramu navíc způsobilo, že se některé posádky z první třicítky startovního pole oproti plánu nevešly do televizního přenosu. „Loňský ročník Bohemie jsem vynechal, ale zdá se, že o to výživnější byl ten letošní. První etapu bych si dovolil označit jako parodii na rally, jinými slovy: kdo viděl elektromobilitu v Sosnové, už se v cirkuse nezasměje. Kdybych byl divákem na tribuně a chtělo se mi silně "na malou", tak seběhnu k zábradlí a kropím a kropím. V lepším případě seběhnu ke vstupu, trvám na vrácení vstupného a mizím. Sledovat to v televizi, tak mě odvezou k Chocholouškovi,“ nebral si servítky Martin. Organizační zmatky bohužel úvodním dvěma „erzetám“ ubraly na atmosféře a všem včetně Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou nezbylo než doufat, že si spraví chuť na technicky náročných úsecích sobotní etapy.
Na nich již bylo ze sportovního hlediska vše v pořádku, v případě Martina a Ondry však opět zaúřadovala letošní smůla ve volbě pneumatik, která se s nimi táhla po celý den. Když se přidala minutová penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly, musela se posádka Hyundai Kowax Racing teamu spokojit s jedenáctou příčkou průběžné klasifikace. Rally však v sobotu večer ještě nekončila, spíše naopak. „Vlčák“ je bojovný tvor a dobře si spočítal, že nedělní část s 21kilometrovou „erzetou“ Radostín ještě může pořadím zamíchat. Pokračoval proto v „ostrém“ tempu, ukořistil i jeden čas v „top 5“ a v samém závěru vyšplhal až na solidní deváté místo. „K situacím, které se odehrávaly během závodu, si dovolím tvrdit, že to vše, na rozdíl od elektromobilů, do rally prostě patří. Nástrahy počasí, permanentně se měnící podmínky na trati, různé typy asfaltů a s tím související těžká volba pneumatik. Můžu zcela odpovědně prohlásit, že jsme se v žádné sekci netrefili do pneumatik. Navíc to nebyly jediné problémy, které nás potkaly. Ještě jsme s Ondrou zaperlili na přejezdu, takže penalizace za pozdní příjezd do časovky nám byla zaslouženě přidělena. Za dané situace můžu jen dodat, že body za sedmý flek v MČR bereme všemi deseti,“ zhodnotil průběh závodu pilot. Letošní Bohemia byla velice těžká i z pravé sedačky, a tak měl ze získaných bodů velkou radost také Ondra: „Nové „rychlostky“ byly krásné a díky počasí velmi náročné. Jak už to u nás bývá letos tradiční, tak jsme se ani jednou netrefili pořádně do volby pneumatik. Do toho se přidala velmi smolná neděle, kterou z části ovlivnila nešťastná událost v mojí rodině. Každopádně jsme v cíli posbírali důležité body a na Barumce se pokusíme udržet v TOP 10 absolutně v rámci MČR."
Zatímco v průběžné klasifikaci „velkého“ seriálu patří Martinovi s Ondrou desáté místo, v „malém mistráku“ jedou o medaili, a tak nemohli chybět na startu třetí soutěže seriálu - Invelt Rally Pačejov. Plánovaný útok na vedoucího pilota Poháru 2+ Jaromíra Tarabuse však přestával mít reálné obrysy už v úvodních kilometrech. „Hned z kraje soutěže jsem si přímo na rychlostní zkoušce vykloubil palec o volant, protože bylo něco v katu, a potom jsem jen čekal na kousek roviny, abych ho vrátil zpět. Ukrutnou bolest tlumil adrenalin, který ovšem v cíli „erzety“ ustoupil. Držení volantu se tak stalo docela bolestivé a zvažoval jsem, hlavně na přejezdu na další zkoušku, že bychom odevzdali výkaz. Ondra, jako správný spolujezdec, vytáhl z tašky tlumící prostředky a dalo se to vydržet. Rukavice už mi sice nešla od otoku sundat, ale jeli jsme dále,“ popsal smolný okamžik Martin. „Do Pačejova jsme odjížděli s jasným plánem, a to od začátku na nic nečekat a jet naplno,“ doplnil Martinova slova Ondra. „Ráno jsme do poslední chvíle čekali na správnou předpověď a riskli jsme volbu suchých pneumatik. Bohužel, na druhé zkoušce zapršelo a pro nás to byl pouze boj o přežití s velkou ztrátou.“
Postavení Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou po úvodní sekci nebylo tak beznadějné, jak by se ze slov obou členů posádky mohlo zdát. Figurovali na pátém místě a svoji ranní ztrátu po desetinkách mazali. Když zajeli ve druhé sekci jeden druhý a jeden třetí čas, šance na „bednu“ stále žila. Ovšem jen do osudného horizontu za obcí Třebohostice. „Auto se po dopadu stalo neovladatelným a my se odporoučeli mimo trať do pole, kde jsme diagnostikovali závadu, se kterou nešlo pokračovat,“ konstatoval Martin, zatímco z vozu odstraňoval zbytky zemědělských plodin. „Ve druhé sekci se nám jelo výborně až do osudného skoku za obcí Třebohostice. Z našeho hyundaie jsme udělali novou verzi kombajnu a zahájili tak letošní žně. Tím jsme přišli o důležité body, ale boj o titul ještě nevzdáváme," dodal s nadhledem Ondra. Kaskadérský den vozů z dílen Hyundai Kowax Racing teamu bohužel dokonal Petr Trnovec, který se zkraje soutěže pohyboval na začátku druhé desítky. Na třetím testu však se svou „i-dvacítkou“ udělal salto, a přestože vůz dopadl „do měkkého“, musel ze soutěže odstoupit.
Pojem prázdniny má v terminologii Hyundai Kowax Racing teamu poněkud svérázný význam, a tak členové týmu nepovolují ve svém nasazení ani v srpnu. O startu Jari Huttunena na finské rally už byla řeč. Druhým vrcholem sezony se pak stane zlínská Barum Czech Rally, která se uskuteční v termínu 16. – 18. srpna.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?