 
            Nedílnou součástí Barum Czech Rally Zlín se stala Star Rally Historic. Za jedenáct ročníků ušla zajímavou cestu, během které se zařadila do domácího šampionátu Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických vozidel 2019 a získala po právu status mistrovského podniku. Ve Zlíně se naposledy radoval z prvenství jezdec Vlastimil Neumann za volantem Fordu Escort RS Cosworth navigovaný Ottou Slezákem. Letos by chtěl na úspěch navázat a v ideálním případě ho zopakovat.
„Na barumce startujeme s pěti našimi vozy. Chceme, aby výsledky byly perfektní,“ netajil se Vlastimil Neumann, který se na závodech historických automobilů pohybuje od roku 2017. Loni obsadil v republikovém šampionátu kategorie 5 celkové druhé místo. „Mistrovský titul jsme si prokaučovali sami. Nečtu všechny přílohy řádů až do konce a opomenul jsem prémiové body pro historické vozy, které se udělují za účast více vozů v kategorii. Prvenství nám uteklo o pouhé dva body,“ uvědomuje si padesátiletý jezdec.
Vyhrát mistrovství republiky pro něho nebyla priorita. „Zvítězil kamarád Jindra Štolfa, který závodí léta. Máme mezi sebou skvělé vztahy, vždyť se známe dobrých pětatřicet let. Přeji mu to, loni si zasloužil vyhrát více než já,“ přiznal. V letošní sezoně Neumann zatím suverénně válí. Se spolujezdcem Martinem Hlavatým si počíná ze všech českých posádek nejlépe. Většinu soutěží dokončil z tuzemského startovního pole nejrychleji. Až na dubnový rallysprint na Kopné, kde zradila technika. „Přes zimu jsme na fordu chtěli předělat pár věcí, které už byly unavené nebo zničené. Letošní Kopnou jsme pojali jako testování, jak na tom auto bude. Bohužel úplně nefungovalo, protože se začal přehřívat motor, a proto jsme závod přerušili. Nechtěli jsme udělat velkou škodu, tak jsme to raději zabalili. Bylo to rozumné, a o to více jsme se připravili na další závody,“ konstatoval Neumann.
Na následující Historic Vltava Rallye už mezi Čechy v kokpitech ‚historiků‘ kraloval. „Do poloviny soutěže jsme vedli i pořadí evropského šampionátu. Za námi byli dokonce italští kluci s lanciemi. Poté bohužel začalo přidělování časů, což k soutěžím patří. Na konci se hodnocení rozdělí na Evropu a český mistrák. Každopádně si troufám říci, že i na evropské scéně jsme schopní neudělat ostudu,“ uvedl zkušený závodník na tiskové konferenci pořadatelů barumky v prostorách zlínské Univerzity Tomáše Bati.
Vlastimil Neumann od začátku 90. let minulého století startoval více než dvacet let pravidelně v klasické rally soudobých aut. Poté se začal plně věnovat týmu K. I. T. Racing CS, který založil. Jak říká, byla to jeho povinnost. „Když se tým rozběhl a působí u něj lidé, kteří jsou schopní mě odborně zastoupit, mohl jsem se k rally vrátit. Jenže jsem se podíval do občanky a usoudil, že je na čase věnovat se starším autům. Učit se v padesáti jezdit s fabií R5 by mně zřejmě nešlo a neměl bych z toho radost. Jsem přece jen soutěživý typ a pořád se chci porovnávat s nejlepšími. Proto vyhrála varianta závodění s historickými vozidly,“ uzavřel Vlastimil Neumann při setkání s novináři.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?