Vlastimil Neumann pojede za obhajobou prvenství

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Archiv týmu
Roman Ordelt 29. července 2019 15:55
Sdílej:

Nedílnou součástí Barum Czech Rally Zlín se stala Star Rally Historic. Za jedenáct ročníků ušla zajímavou cestu, během které se zařadila do domácího šampionátu Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických vozidel 2019 a získala po právu status mistrovského podniku. Ve Zlíně se naposledy radoval z prvenství jezdec Vlastimil Neumann za volantem Fordu Escort RS Cosworth navigovaný Ottou Slezákem. Letos by chtěl na úspěch navázat a v ideálním případě ho zopakovat.

„Na barumce startujeme s pěti našimi vozy. Chceme, aby výsledky byly perfektní,“ netajil se Vlastimil Neumann, který se na závodech historických automobilů pohybuje od roku 2017. Loni obsadil v republikovém šampionátu kategorie 5 celkové druhé místo. „Mistrovský titul jsme si prokaučovali sami. Nečtu všechny přílohy řádů až do konce a opomenul jsem prémiové body pro historické vozy, které se udělují za účast více vozů v kategorii. Prvenství nám uteklo o pouhé dva body,“ uvědomuje si padesátiletý jezdec.

Vyhrát mistrovství republiky pro něho nebyla priorita. „Zvítězil kamarád Jindra Štolfa, který závodí léta. Máme mezi sebou skvělé vztahy, vždyť se známe dobrých pětatřicet let. Přeji mu to, loni si zasloužil vyhrát více než já,“ přiznal. V letošní sezoně Neumann zatím suverénně válí. Se spolujezdcem Martinem Hlavatým si počíná ze všech českých posádek nejlépe. Většinu soutěží dokončil z tuzemského startovního pole nejrychleji. Až na dubnový rallysprint na Kopné, kde zradila technika. „Přes zimu jsme na fordu chtěli předělat pár věcí, které už byly unavené nebo zničené. Letošní Kopnou jsme pojali jako testování, jak na tom auto bude. Bohužel úplně nefungovalo, protože se začal přehřívat motor, a proto jsme závod přerušili. Nechtěli jsme udělat velkou škodu, tak jsme to raději zabalili. Bylo to rozumné, a o to více jsme se připravili na další závody,“ konstatoval Neumann.

Na následující Historic Vltava Rallye už mezi Čechy v kokpitech ‚historiků‘ kraloval. „Do poloviny soutěže jsme vedli i pořadí evropského šampionátu. Za námi byli dokonce italští kluci s lanciemi. Poté bohužel začalo přidělování časů, což k soutěžím patří. Na konci se hodnocení rozdělí na Evropu a český mistrák. Každopádně si troufám říci, že i na evropské scéně jsme schopní neudělat ostudu,“ uvedl zkušený závodník na tiskové konferenci pořadatelů barumky v prostorách zlínské Univerzity Tomáše Bati.

Vlastimil Neumann od začátku 90. let minulého století startoval více než dvacet let pravidelně v klasické rally soudobých aut. Poté se začal plně věnovat týmu K. I. T. Racing CS, který založil. Jak říká, byla to jeho povinnost. „Když se tým rozběhl a působí u něj lidé, kteří jsou schopní mě odborně zastoupit, mohl jsem se k rally vrátit. Jenže jsem se podíval do občanky a usoudil, že je na čase věnovat se starším autům. Učit se v padesáti jezdit s fabií R5 by mně zřejmě nešlo a neměl bych z toho radost. Jsem přece jen soutěživý typ a pořád se chci porovnávat s nejlepšími. Proto vyhrála varianta závodění s historickými vozidly,“ uzavřel Vlastimil Neumann při setkání s novináři.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.