Nedílnou součástí Barum Czech Rally Zlín se stala Star Rally Historic. Za jedenáct ročníků ušla zajímavou cestu, během které se zařadila do domácího šampionátu Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických vozidel 2019 a získala po právu status mistrovského podniku. Ve Zlíně se naposledy radoval z prvenství jezdec Vlastimil Neumann za volantem Fordu Escort RS Cosworth navigovaný Ottou Slezákem. Letos by chtěl na úspěch navázat a v ideálním případě ho zopakovat.
„Na barumce startujeme s pěti našimi vozy. Chceme, aby výsledky byly perfektní,“ netajil se Vlastimil Neumann, který se na závodech historických automobilů pohybuje od roku 2017. Loni obsadil v republikovém šampionátu kategorie 5 celkové druhé místo. „Mistrovský titul jsme si prokaučovali sami. Nečtu všechny přílohy řádů až do konce a opomenul jsem prémiové body pro historické vozy, které se udělují za účast více vozů v kategorii. Prvenství nám uteklo o pouhé dva body,“ uvědomuje si padesátiletý jezdec.
Vyhrát mistrovství republiky pro něho nebyla priorita. „Zvítězil kamarád Jindra Štolfa, který závodí léta. Máme mezi sebou skvělé vztahy, vždyť se známe dobrých pětatřicet let. Přeji mu to, loni si zasloužil vyhrát více než já,“ přiznal. V letošní sezoně Neumann zatím suverénně válí. Se spolujezdcem Martinem Hlavatým si počíná ze všech českých posádek nejlépe. Většinu soutěží dokončil z tuzemského startovního pole nejrychleji. Až na dubnový rallysprint na Kopné, kde zradila technika. „Přes zimu jsme na fordu chtěli předělat pár věcí, které už byly unavené nebo zničené. Letošní Kopnou jsme pojali jako testování, jak na tom auto bude. Bohužel úplně nefungovalo, protože se začal přehřívat motor, a proto jsme závod přerušili. Nechtěli jsme udělat velkou škodu, tak jsme to raději zabalili. Bylo to rozumné, a o to více jsme se připravili na další závody,“ konstatoval Neumann.
Na následující Historic Vltava Rallye už mezi Čechy v kokpitech ‚historiků‘ kraloval. „Do poloviny soutěže jsme vedli i pořadí evropského šampionátu. Za námi byli dokonce italští kluci s lanciemi. Poté bohužel začalo přidělování časů, což k soutěžím patří. Na konci se hodnocení rozdělí na Evropu a český mistrák. Každopádně si troufám říci, že i na evropské scéně jsme schopní neudělat ostudu,“ uvedl zkušený závodník na tiskové konferenci pořadatelů barumky v prostorách zlínské Univerzity Tomáše Bati.
Vlastimil Neumann od začátku 90. let minulého století startoval více než dvacet let pravidelně v klasické rally soudobých aut. Poté se začal plně věnovat týmu K. I. T. Racing CS, který založil. Jak říká, byla to jeho povinnost. „Když se tým rozběhl a působí u něj lidé, kteří jsou schopní mě odborně zastoupit, mohl jsem se k rally vrátit. Jenže jsem se podíval do občanky a usoudil, že je na čase věnovat se starším autům. Učit se v padesáti jezdit s fabií R5 by mně zřejmě nešlo a neměl bych z toho radost. Jsem přece jen soutěživý typ a pořád se chci porovnávat s nejlepšími. Proto vyhrála varianta závodění s historickými vozidly,“ uzavřel Vlastimil Neumann při setkání s novináři.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.