Nedílnou součástí Barum Czech Rally Zlín se stala Star Rally Historic. Za jedenáct ročníků ušla zajímavou cestu, během které se zařadila do domácího šampionátu Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických vozidel 2019 a získala po právu status mistrovského podniku. Ve Zlíně se naposledy radoval z prvenství jezdec Vlastimil Neumann za volantem Fordu Escort RS Cosworth navigovaný Ottou Slezákem. Letos by chtěl na úspěch navázat a v ideálním případě ho zopakovat.
„Na barumce startujeme s pěti našimi vozy. Chceme, aby výsledky byly perfektní,“ netajil se Vlastimil Neumann, který se na závodech historických automobilů pohybuje od roku 2017. Loni obsadil v republikovém šampionátu kategorie 5 celkové druhé místo. „Mistrovský titul jsme si prokaučovali sami. Nečtu všechny přílohy řádů až do konce a opomenul jsem prémiové body pro historické vozy, které se udělují za účast více vozů v kategorii. Prvenství nám uteklo o pouhé dva body,“ uvědomuje si padesátiletý jezdec.
Vyhrát mistrovství republiky pro něho nebyla priorita. „Zvítězil kamarád Jindra Štolfa, který závodí léta. Máme mezi sebou skvělé vztahy, vždyť se známe dobrých pětatřicet let. Přeji mu to, loni si zasloužil vyhrát více než já,“ přiznal. V letošní sezoně Neumann zatím suverénně válí. Se spolujezdcem Martinem Hlavatým si počíná ze všech českých posádek nejlépe. Většinu soutěží dokončil z tuzemského startovního pole nejrychleji. Až na dubnový rallysprint na Kopné, kde zradila technika. „Přes zimu jsme na fordu chtěli předělat pár věcí, které už byly unavené nebo zničené. Letošní Kopnou jsme pojali jako testování, jak na tom auto bude. Bohužel úplně nefungovalo, protože se začal přehřívat motor, a proto jsme závod přerušili. Nechtěli jsme udělat velkou škodu, tak jsme to raději zabalili. Bylo to rozumné, a o to více jsme se připravili na další závody,“ konstatoval Neumann.
Na následující Historic Vltava Rallye už mezi Čechy v kokpitech ‚historiků‘ kraloval. „Do poloviny soutěže jsme vedli i pořadí evropského šampionátu. Za námi byli dokonce italští kluci s lanciemi. Poté bohužel začalo přidělování časů, což k soutěžím patří. Na konci se hodnocení rozdělí na Evropu a český mistrák. Každopádně si troufám říci, že i na evropské scéně jsme schopní neudělat ostudu,“ uvedl zkušený závodník na tiskové konferenci pořadatelů barumky v prostorách zlínské Univerzity Tomáše Bati.
Vlastimil Neumann od začátku 90. let minulého století startoval více než dvacet let pravidelně v klasické rally soudobých aut. Poté se začal plně věnovat týmu K. I. T. Racing CS, který založil. Jak říká, byla to jeho povinnost. „Když se tým rozběhl a působí u něj lidé, kteří jsou schopní mě odborně zastoupit, mohl jsem se k rally vrátit. Jenže jsem se podíval do občanky a usoudil, že je na čase věnovat se starším autům. Učit se v padesáti jezdit s fabií R5 by mně zřejmě nešlo a neměl bych z toho radost. Jsem přece jen soutěživý typ a pořád se chci porovnávat s nejlepšími. Proto vyhrála varianta závodění s historickými vozidly,“ uzavřel Vlastimil Neumann při setkání s novináři.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.