První dvě rychlostní zkoušky na autodromu v Sosnové se odjely jako prolog Rally Bohemia 2019. Po dvou měřených zkouškách je na čele domácí adept na vítězství, Jan Kopecký se Škodou Fabií R5.
Výsledky TOP 10:
1. Kopecký Jan - Dresler P. - Škoda Fabia R5 Evo - 2:29,0
2. Černý J. - Černohorský P. - Škoda Fabia R5 - 2:29,9
3. Rovanperä K. - Halttunen J. - Škoda Fabia R5 Evo - 2:30,8
4. Wagner Simon - Stein A. - Škoda Fabia R5 - 2:30,8
5. Dohnal Jan - Venclík Jakub - Ford Focus RS WRC '06 - 2:31,4
6. Štajf V. - Havelková V. - Volkswagen Polo GTI R5 - 2:32,8
7. Pech jun. Václav - Uhel P. - Ford Fiesta R5 - 2:32,9
8. Mareš Filip - Hloušek Jan - Škoda Fabia R5 - 2:33,2
9. Jakeš Miroslav - Machů P. - Škoda Fabia R5 - 2:34,9
10. Březík Martin - Omelka M. - Škoda Fabia R5 - 2:36,2
Rally Bohemia oficiálně odstartuje v sobotu 13. července od 10:15 hodin ze Staroměstského náměstí v Mladé Boleslavi, dále se posádky vydají na tradiční Staroměstskou erzetu a poté je čeká 8 RZ ve dvou sekcích. Na neděli pořadatelé připravili 6 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou sekcí, celou rally pak ukončí sedmá nedělní rychlostní zkouška - Staroměstská II. Vítězná posádka pojede cílovou rampou v 15:30 hodin.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.