Páté místo celkového pořadí při nedávné Rally Vyškov brala posádka týmu RI Okna Racig ve složení Jan Jelínek - Petr Ingr všemi deseti. Jak by také ne, když v nové Škodě Fábii R5 závodili teprve po druhé a navíc po dlouhé dvouměsíční pauze.
Vyškov tak byl nejen dalším testem nové techniky v podobě vozu kategorie R5, ale především zkouškou, co vydrží spolujezdcova záda. "Vyškov byl pro nás pěkný. Petrovi bolavé záda, které byly důvodem naší absence v předchozích závodech velkého mistráku, soutěž v pohodě zvládly. Navíc jsme si vyzkoušeli další nastavení našeho nového vozu, které se bude v Hustopečích hodit," byl se soutěží na Hané spokojený pilot Jan Jelínek. Svým charakterem byla vyškovská trať hodně podobná té hustopečské, takže nasbírané zkušenosti se jistě o víkendu budou na tratích mezi vinicemi hodit. "Jede se po úzkých cestičkách se spoustou pravoúhlých odbočení. Jen té šotoliny a vytahaného písku na cestách bude v Hustopečích určitě více. Takže to bude, i po zkušenostech z předchozích let, o dost klouzavější a tudíž i náročnější," srovnal v krátkosti obě moravské soutěže pilot Škody Fabie R5, který se na další soutěž a konkurenci šestadvaceti vozů R5 už moc těší. Do průběhu nadcházející soutěže může ale, dle odhadů posádky, hodně promluvit i počasí. "Má být velké horko, ale meteorologové také vyhlížejí nějaké bouřky. To se samozřejmě může podepsat na výkonu jednotlivých posádek, podle toho jaké třeba zvolí obutí, či koho na trati případná bouřka potká a koho zase ne," neočekává na jihu Moravy žádnou procházku "rozkvetlým vinohradem" spolujezdec Petr Ingr. "Musíme se hlavně vyvarovat podobné chyby, jako na Valašce. V tak velké konkurenci si ale ani jeden netroufáme odhadnout naše ambice. Každopádně chceme jet rychle, dál si zvykat na auto a v neposlední řadě si soutěž co nejvíce užít. A kdo si bude chtít s námi popovídat nebo si třeba nechat podepsat naši sběratelskou kartičku, toho rádi uvidíme v zázemí týmu Kresta Racing v areálu servisní zóny v Hustopečích," zve všechny příznivce motorsportu na nadcházející čtvrtou soutěž domácího velkého mistráku spolujezdec Petr Ingr.
Závod začne pro posádku RI Okna Racing týmu v pátek krátce po poledni, kdy se červeno- modro- bílá Škoda Fábia R5 se startovním číslem dvacet na dveřích, vydá na trať testovací rychlostní zkoušky v okolí Starovic.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.