Páté místo celkového pořadí při nedávné Rally Vyškov brala posádka týmu RI Okna Racig ve složení Jan Jelínek - Petr Ingr všemi deseti. Jak by také ne, když v nové Škodě Fábii R5 závodili teprve po druhé a navíc po dlouhé dvouměsíční pauze.
Vyškov tak byl nejen dalším testem nové techniky v podobě vozu kategorie R5, ale především zkouškou, co vydrží spolujezdcova záda. "Vyškov byl pro nás pěkný. Petrovi bolavé záda, které byly důvodem naší absence v předchozích závodech velkého mistráku, soutěž v pohodě zvládly. Navíc jsme si vyzkoušeli další nastavení našeho nového vozu, které se bude v Hustopečích hodit," byl se soutěží na Hané spokojený pilot Jan Jelínek. Svým charakterem byla vyškovská trať hodně podobná té hustopečské, takže nasbírané zkušenosti se jistě o víkendu budou na tratích mezi vinicemi hodit. "Jede se po úzkých cestičkách se spoustou pravoúhlých odbočení. Jen té šotoliny a vytahaného písku na cestách bude v Hustopečích určitě více. Takže to bude, i po zkušenostech z předchozích let, o dost klouzavější a tudíž i náročnější," srovnal v krátkosti obě moravské soutěže pilot Škody Fabie R5, který se na další soutěž a konkurenci šestadvaceti vozů R5 už moc těší. Do průběhu nadcházející soutěže může ale, dle odhadů posádky, hodně promluvit i počasí. "Má být velké horko, ale meteorologové také vyhlížejí nějaké bouřky. To se samozřejmě může podepsat na výkonu jednotlivých posádek, podle toho jaké třeba zvolí obutí, či koho na trati případná bouřka potká a koho zase ne," neočekává na jihu Moravy žádnou procházku "rozkvetlým vinohradem" spolujezdec Petr Ingr. "Musíme se hlavně vyvarovat podobné chyby, jako na Valašce. V tak velké konkurenci si ale ani jeden netroufáme odhadnout naše ambice. Každopádně chceme jet rychle, dál si zvykat na auto a v neposlední řadě si soutěž co nejvíce užít. A kdo si bude chtít s námi popovídat nebo si třeba nechat podepsat naši sběratelskou kartičku, toho rádi uvidíme v zázemí týmu Kresta Racing v areálu servisní zóny v Hustopečích," zve všechny příznivce motorsportu na nadcházející čtvrtou soutěž domácího velkého mistráku spolujezdec Petr Ingr.
Závod začne pro posádku RI Okna Racing týmu v pátek krátce po poledni, kdy se červeno- modro- bílá Škoda Fábia R5 se startovním číslem dvacet na dveřích, vydá na trať testovací rychlostní zkoušky v okolí Starovic.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?