Velmi příjemné, leč občas až úmorné počasí panovalo během 27. ročníku Rally Vyškov. Horko nebylo jen divákům podél tratí, ale také posádkám uvnitř jejich speciálů. Těm ovšem nejen kvůli počasí, nýbrž také kvůli těsným soubojům.
Rally Vyškov 2019 vyhrál po záslužném výkonu Jaromír Tarabus s vozem Škoda Fabia R5. Někdejší reprezentant České republiky v mistrovství Evropy se na své další vítězství však pěkně dlouho načekal. Vyhrál totiž naposledy před pěti lety na Rally Pačejov: „Byl jsem trochu zklamaný z Kopné, kde jsme konkurenci nestíhali, ale tady jsme se asi dobře vyspali a zajeli dobrý závod, mám z toho velkou radost,“ řekl v cíli Jaromír Tarabus a dodal chválu na adresu pořadatelů: „Soutěž byla perfektně při pravená, pořadatelé odvedli maximum. Není, co vytknout“. Druhé místo obsadil loňský vítěz Roman Odložilík jedoucí s dalším mladoboleslavským speciálem Fabia R5. „S druhým místem jsme spokojeni, protože jsem udělal hrozně moc chyb, Míra Tarabus jel líp a chyby nedělal,“ tvrdil v cíli Odložilík. I on chválil vyškovskou soutěž: „Soutěž byla pěkná jako každý rok tady. Tratě jsou zde odlišné než kdekoliv jinde, jediné blízké tomu jsou Hustopeče“.
Pohár za třetí místo bral všemi deseti Martin Vlček s vozem Hyundai i20 R5. „Stále naše auto učíme jezdit, máme skluz ve vývoji oproti Škodovkám a Fordům, které tady v Čechách už dlouhá léta jezdí, takže náš vývoj bude ještě chvilku trvat. Na druhou stranu jsme ukázali, že to auto je konkurenceschopné, vyhráli jsme jednu zkoušku a jezdíme poměrně vpředu v desetinkách s klukama, takže jsme spokojeni,“ řekl pilot, který si přezdívá „Vlčák“.
Konečné výsledky 27. Rally Vyškov 2019:
1. J. Tarabus - D. Trunkát Škoda Fabia R5 40:15,1 min2. R. Odložilík - M. Tureček Škoda Fabia R5 + 15,0 s3. M. Vlček - O. Krajča Hyundai i20 R5 + 22,7 s4. P. Rujbr - J. Švec Škoda Fabia R5 + 32,2 s5. J. Jelínek - P. Ingr Škoda Fabia R5 + 58,3 s6. K. Trněný - Ch. Doerr Ford Fiesta R5 + 1:19,3 min7. J. Hanák - J. Novák Ford Fiesta R5 + 2:02,2 min8. G. Rigler - J. Heigl Ford Fiesta R5 + 2:15,8 min
V hodnocení Mistrovství České republiky v rally historických automobilů zvítězil Vlastimil Neumann s vozem Ford Escort RS Cosworth. Stříbrný skončil se stejným vozem Libor Kotrmon. Body za třetí místo připadly Vratislavu Hýbnerovi s Peugeotem 205 GTi. Úctyhodnou podívanou přinesla Rallysprint série, protože se v rámci ní bojovalo do posledních metrů. Po velkém souboji až na poslední rychlostní zkoušce triumfoval Tomáš Knápek s vozem Opel Adam R2. Knápek měl vítězství na dosah už v loňském roce, avšak tehdy havaroval. „Bylo to krásné, náročné, teplé a my jsme si to užili. Museli jsme držet, tu poslední zkoušku jsme do toho dali všechno, co jsem si mohl dovolit a vyšlo to,“ komentoval své vítězství Knápek. Druhý skončil Lukáš Nekvapil s dalším Opelem Adam R2. Na druhé místo byl odsunut až na posledním měřeném testu, přičemž jeho ztráta na vítězného Knápka činila pouhých 0,9 vteřiny. Čest vozů Peugeot ve Vyškově zachraňoval po stíhací jízdě třetím místem Adam Březík s vozem této francouzské značky 208 R2.
Zajímavé bylo sledovat i mladé pušky v XTG Adam Cupu. Talentovaný Dominik Stříteský nevyhrál pouze dvě rychlostní zkoušky. Díky tomu si připsal své další vítězství. „Za mě naprostá spokojenost. Celý den jsme si vedli bravurně a taky to tak dopadlo,“ pronesl v cíli spokojený mladý talent. Nejbližším pronásledovatelem mu byl stříbrný David Štefan, který vyhrál zbylé dva měřené testy. Třetí v hodnocení tohoto značkového cupu skončil Polák Szymon Żarłok.
„Jsme spokojení, protože soutěž proběhla hladce a bez problémů. Máme dobré ohlasy, všechno šlapalo jako švýcarské hodinky. Nabrali jsme nějaké poznatky, na základě kterých chceme kvalitu soutěže do budoucna ještě zlepšit,“ shodují se ředitel Rally Vyškov, Jaromír Palásek a předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš.
Pořadatelé Rally Vyškov děkují Městu Vyškov a všem obcím, kterými soutěž projížděla, za výbornou spolupráci. Poděkování patří také Jihomoravskému kraji a v neposlední řadě všem partnerům, bez kterých by se nepovedlo tuto soutěž uspořádat.
Veškeré informace týkající se Rally Vyškov 2019 a dalších aktivit Hanáckého Rally Klubu v AČR jsou dostupné na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov. Už nyní se těšíme na Rally Vyškov 2020!
Rally Vyškov na sociálních sítích:Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/ Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí XXVII. Rally Vyškov 2019
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).