Velmi příjemné, leč občas až úmorné počasí panovalo během 27. ročníku Rally Vyškov. Horko nebylo jen divákům podél tratí, ale také posádkám uvnitř jejich speciálů. Těm ovšem nejen kvůli počasí, nýbrž také kvůli těsným soubojům.
Rally Vyškov 2019 vyhrál po záslužném výkonu Jaromír Tarabus s vozem Škoda Fabia R5. Někdejší reprezentant České republiky v mistrovství Evropy se na své další vítězství však pěkně dlouho načekal. Vyhrál totiž naposledy před pěti lety na Rally Pačejov: „Byl jsem trochu zklamaný z Kopné, kde jsme konkurenci nestíhali, ale tady jsme se asi dobře vyspali a zajeli dobrý závod, mám z toho velkou radost,“ řekl v cíli Jaromír Tarabus a dodal chválu na adresu pořadatelů: „Soutěž byla perfektně při pravená, pořadatelé odvedli maximum. Není, co vytknout“. Druhé místo obsadil loňský vítěz Roman Odložilík jedoucí s dalším mladoboleslavským speciálem Fabia R5. „S druhým místem jsme spokojeni, protože jsem udělal hrozně moc chyb, Míra Tarabus jel líp a chyby nedělal,“ tvrdil v cíli Odložilík. I on chválil vyškovskou soutěž: „Soutěž byla pěkná jako každý rok tady. Tratě jsou zde odlišné než kdekoliv jinde, jediné blízké tomu jsou Hustopeče“.
Pohár za třetí místo bral všemi deseti Martin Vlček s vozem Hyundai i20 R5. „Stále naše auto učíme jezdit, máme skluz ve vývoji oproti Škodovkám a Fordům, které tady v Čechách už dlouhá léta jezdí, takže náš vývoj bude ještě chvilku trvat. Na druhou stranu jsme ukázali, že to auto je konkurenceschopné, vyhráli jsme jednu zkoušku a jezdíme poměrně vpředu v desetinkách s klukama, takže jsme spokojeni,“ řekl pilot, který si přezdívá „Vlčák“.
Konečné výsledky 27. Rally Vyškov 2019:
1. J. Tarabus - D. Trunkát Škoda Fabia R5 40:15,1 min2. R. Odložilík - M. Tureček Škoda Fabia R5 + 15,0 s3. M. Vlček - O. Krajča Hyundai i20 R5 + 22,7 s4. P. Rujbr - J. Švec Škoda Fabia R5 + 32,2 s5. J. Jelínek - P. Ingr Škoda Fabia R5 + 58,3 s6. K. Trněný - Ch. Doerr Ford Fiesta R5 + 1:19,3 min7. J. Hanák - J. Novák Ford Fiesta R5 + 2:02,2 min8. G. Rigler - J. Heigl Ford Fiesta R5 + 2:15,8 min
V hodnocení Mistrovství České republiky v rally historických automobilů zvítězil Vlastimil Neumann s vozem Ford Escort RS Cosworth. Stříbrný skončil se stejným vozem Libor Kotrmon. Body za třetí místo připadly Vratislavu Hýbnerovi s Peugeotem 205 GTi. Úctyhodnou podívanou přinesla Rallysprint série, protože se v rámci ní bojovalo do posledních metrů. Po velkém souboji až na poslední rychlostní zkoušce triumfoval Tomáš Knápek s vozem Opel Adam R2. Knápek měl vítězství na dosah už v loňském roce, avšak tehdy havaroval. „Bylo to krásné, náročné, teplé a my jsme si to užili. Museli jsme držet, tu poslední zkoušku jsme do toho dali všechno, co jsem si mohl dovolit a vyšlo to,“ komentoval své vítězství Knápek. Druhý skončil Lukáš Nekvapil s dalším Opelem Adam R2. Na druhé místo byl odsunut až na posledním měřeném testu, přičemž jeho ztráta na vítězného Knápka činila pouhých 0,9 vteřiny. Čest vozů Peugeot ve Vyškově zachraňoval po stíhací jízdě třetím místem Adam Březík s vozem této francouzské značky 208 R2.
Zajímavé bylo sledovat i mladé pušky v XTG Adam Cupu. Talentovaný Dominik Stříteský nevyhrál pouze dvě rychlostní zkoušky. Díky tomu si připsal své další vítězství. „Za mě naprostá spokojenost. Celý den jsme si vedli bravurně a taky to tak dopadlo,“ pronesl v cíli spokojený mladý talent. Nejbližším pronásledovatelem mu byl stříbrný David Štefan, který vyhrál zbylé dva měřené testy. Třetí v hodnocení tohoto značkového cupu skončil Polák Szymon Żarłok.
„Jsme spokojení, protože soutěž proběhla hladce a bez problémů. Máme dobré ohlasy, všechno šlapalo jako švýcarské hodinky. Nabrali jsme nějaké poznatky, na základě kterých chceme kvalitu soutěže do budoucna ještě zlepšit,“ shodují se ředitel Rally Vyškov, Jaromír Palásek a předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš.
Pořadatelé Rally Vyškov děkují Městu Vyškov a všem obcím, kterými soutěž projížděla, za výbornou spolupráci. Poděkování patří také Jihomoravskému kraji a v neposlední řadě všem partnerům, bez kterých by se nepovedlo tuto soutěž uspořádat.
Veškeré informace týkající se Rally Vyškov 2019 a dalších aktivit Hanáckého Rally Klubu v AČR jsou dostupné na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov. Už nyní se těšíme na Rally Vyškov 2020!
Rally Vyškov na sociálních sítích:Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/ Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí XXVII. Rally Vyškov 2019
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?