Druhý podnik Autoklub Rallysprint série se odjel minulou sobotu ve Vyškově. Na startu nechyběly ani posádky z týmu Minařík racing. Pořadatelé nachystali celkem sedm rychlostních zkoušek. Zvláštností Rally Vyškov byly šotolinové úseky a zajímavé skoky. Počasí vyšlo na jedničku, tratě byly suché a posádky se v autě pěkně vyhřívaly. Za slušovický tým do Vyškova přejeli závodit Milan Obadal a Michaela Debnárová.
Další start na území České republiky má na svém kontě dámská slovenská posádka Michaela Debnárová – Lucia Laurincová. Holky startovaly s vozem Renault Clio R3 za tým L Racing. „Rallysprint Vyškov byl pro nás po Kopné druhou českou výzvou. Už během seznamovacích jízd mi bylo jasné, že pokud vyjde počasí dle slibované předpovědi, bude na vyškovsku pěkný závod se vším všudy. Na erzetách se střídaly rychlé úseky, horizonty, technické úseky, úzké silničky, šotolinové přejezdy, průjezdy družstvem, dlažební kostky i skákající horizonty. Prostě v jedné soutěži skoro vše, co se dá při rally zažít. Tím, že jsou pro nás tyto erzety nové, jsme pociťovaly jistý hendikep. Přece jen je jiné závodit na domácích zkouškách, které známe nazpaměť, jezdíme je několik roků. Přesto jsme s naším výkonem spokojené. Měly jsme příležitost lépe poznat Clio R3, o které se stará a připravuje Minařík racing. Renault fungoval bez jediného problému a my se každou erzetou zrychlovaly. Už nyní se velmi těšíme na další závod s touto skvělou technikou,“ řekla Michaela Debnárová. Michaela s Lucií závod zvládly výborně a v cíli se radovaly z vítězství v kategorii Ladies. Ve své třídě 5 si slovenská dvojice dojela pro pohár za třetí místo a v hodnocení rallysprint série se holky umístily na 33. místě.
Druhou posádkou v týmu Lubomíra Minaříka byl Milan Obadal se spolujezdcem Radovanem Buchou. Obadal letos závodí s Peugeotem 208 R2 a jinak tomu nebylo ani ve Vyškově. „Po brzkém odstoupení z Rally Český Krumlov jsem byl až moc přemotivovaný a na Rally Vyškov jsem chtěl zajet pěkný výsledek, což se ne zcela podařilo. V týmu jsme přivítali nového člena Radovana Buchu, jenž se úspěšně zhostil role navigátora. Rally Vyškov je krásná soutěž a k jeho dokonalosti přispělo i pěkné počasí. Pro mne to byl první závod na tvrdých pětkách od Pirelli, takže po této stránce velké učení a zkušenosti. Velké učení dál prožívám s Frantíkem, jak jsem nazval Peugeot 208 R2. "Pegy" fungoval skvěle za což patří Lubovi Minaříkovi a celému jeho týmu velká pochvala,“ uvedl v cíli Milan Obadal. Dvojice Obadal – Bucha závod dokončila na 14. místě ve třídě 6, 26. místě v RSS a absolutně kluci dojeli na 43. příčce.
Nyní se Minařík racing vydá na Rally Hustopeče, kde slušovický tým budou reprezentovat tři posádky. O prodloužení vítězné šnůry v Peugeot cupu budou bojovat René Dohnal s Romanem Švecem. Milan Obadal si vyzkouší poprvé jízdu s Peugeotem 208 R2 na pořádné šotolině. S Renaultem Clio se představí Petr Hapala.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).