Pro druhý sprint letošní sezóny, Rally Vyškov, udělal tišnovský Lukáš Nekvapil jednu změnu. Ta se týkala složení posádky, kdy Petru Němcovou vystřídala na místě spolujezdce Petra Řiháková. Jinak vše zůstalo při starém. Opel Adam R2 měl nezměněný design a v autě při seznamovacích jízdách panovala jako vždy dobrá nálada. Při prvním sprintu ve Slušovicích bodoval Lukáš Nekvapil druhým místem v rallysprintovém mistrovství a na Vyškovsku chtěl osmatřicetiletý jezdec tento výsledek zopakovat. V cestě za dobrým výsledkem mu ovšem na startu stálo 75 přihlášených posádek v RSS a sedm erzet s 71 ostrými kilometry.
„Na rally Vyškov jsme se těšili, jelikož tuhle soutěž, vzhledem k nejbližší vzdálenosti k mému bydlišti, považuji stejně jako Peťa za domovskou. Najíždění probíhalo v dobré náladě a výborném počasí. S Péťou jsme se rychle v autě sehráli, což slibovalo perfektní sobotní závod,“ přiblížil předstartovní atmosféru Lukáš Nekvapil. Lukášovi s Petrou šlo hlavně o body do absolutní klasifikace rallysprintového mistrovství, ale také do třídy 6, která bývá nejsilnější v celém startovním poli. Do Vyškova přijelo v této třídě hned pětadvacet posádek z toho tři byly zahraniční.
Sprint otevřela devět a půl kilometru dlouhá erzeta Ivanovická brána s populárním šotolinovým úsekem. Zde se za posádkami krásně prášilo a Lukáš s Petrou zajeli úvodní erzetu v druhém nejrychlejším čase mezi dvoukolkami. Následující RZ Podivickou smíšená posádka vyhrála a tímto časem se dostala i do průběžného vedení v RSS. Do servisní pauzy si Nekvapil přivezl slibný náskok 1,8 vteřiny před soupeři. Druhá sekce měla v harmonogramu tři rychlostní zkoušky. Zde ale Lukáš s Petrou nenavázali na vítězný čas. Nejprve byly v průběhu erzety zpomaleni a další dva bronzové časy sesadily posádku z čela skupiny. V druhém servisu ztrácel tišnovský jezdec 2,3 vteřiny na průběžného lídra kategorie Tomáše Knápka. „Ráno potvrdilo předpovědi, že nás čeká krásný slunečný den. Začínalo se nelehkou RZ Ivanovická brána, která se nám podařila zajet druhým nejrychlejším časem, tedy přesně o magických 0,9 sekundy pomaleji než Tomáši Knápkovi... Měla to pro nás být malá nápověda, že máme minimálně o vteřinu zrychlit, což jsem bohužel pochopil až v cíli. V druhé sekci nás potkalo několik nepříjemných věcí. První, že byla zrušena moje oblíbená RZ Račická, jelikož byla vyvěšena červená vlajka. A druhá, že začaly naše problémy s intercomem, například závěr RZ Ivanovická jsem jel na oči...,“ přiblížil nepříjemné momenty Lukáš Nekvapil. Minimální časový odstup vyvolal v posádce další vlnu bojovnosti. A hned v šesté erzetě se Lukáš s Petrou „pochlapili“, když zkoušku zajeli v nejrychlejším čase. Račická zkouška posádce opravdu sedla a pomyslná miska vah se přehoupla na tišnovskou stranu, když získali náskok na Knápka 2,6 vteřiny. O všem měla rozhodnout závěrečná erzeta.
„Závěrečnou sekci jsme zkusili maximálně zatáhnout, samozřejmě s ohledem na to, že potřebujeme být v pořádku večer doma. Na Račické se nám to podařilo, ale na Podivické jsme náš malý náskok ztratili a Tomáš nás přeskočil o oněch zmíněných 9 desetin vteřiny. Určitě jsem k tomuto výsledku přispěl krizí, kterou jsem vytvořil společně s mokrými gumami z brodu za farmou v Zelené Hoře,“ popsal závěr sprintu tišnovský jezdec. Po stříbru na Kopné dojel Lukáš Nekvapil stříbrný i ve Vyškově. Druhé místo obsadil společně s Petrou Řihákovou jak v rallysprintovém mistrovství, tak i ve třídě 6. V absolutní klasifikaci pak patří posádce 15. příčka. "Pro mě to byl po dlouhé době závod na asfaltu, tak jsem byla pochopitelně nervózní. Po první erzetě, která se nám velmi líbila, nervozita opadla a s Lukynem se mi jelo parádně. Jsem ráda, že se nám první společný závod povedl, byť to těsně na to první místo nestačilo. Těším se, že v Pačejově zkusíme znovu zabojovat o příčku nejvyšší," přidala postřehy ze závodu Petra Řiháková a Lukáš Nekvapil její slova doplnil. „Každopádně, já jsem si rally maximálně užil, výborně jsme si opět zazávodili a celkově organizaci rally hodnotím jako výbornou. Chtěl bych poděkovat Petě za příjemný závodní víkend a za navigování. Děkuji našim partnerům, díky kterým se můžeme na start postavit, AutodopravaBrno.eu, Geotest, Sagitta. A samostatné velké děkuji patří našim fanouškům, děkuji moc za fantastickou kulisu, bylo neskutečné vidět vaše choreo a slyšet i přes helmu troubit trubky! Klobouk dolů před vámi a velký respekt! Na viděnou na Pačejově! DAJ GAS!!!“ Třetí závod rallysprintového mistrovství, Rally Pačejov má svůj termín v kalendáři 26. - 27. 7. 2019.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?