Pro druhý sprint letošní sezóny, Rally Vyškov, udělal tišnovský Lukáš Nekvapil jednu změnu. Ta se týkala složení posádky, kdy Petru Němcovou vystřídala na místě spolujezdce Petra Řiháková. Jinak vše zůstalo při starém. Opel Adam R2 měl nezměněný design a v autě při seznamovacích jízdách panovala jako vždy dobrá nálada. Při prvním sprintu ve Slušovicích bodoval Lukáš Nekvapil druhým místem v rallysprintovém mistrovství a na Vyškovsku chtěl osmatřicetiletý jezdec tento výsledek zopakovat. V cestě za dobrým výsledkem mu ovšem na startu stálo 75 přihlášených posádek v RSS a sedm erzet s 71 ostrými kilometry.
„Na rally Vyškov jsme se těšili, jelikož tuhle soutěž, vzhledem k nejbližší vzdálenosti k mému bydlišti, považuji stejně jako Peťa za domovskou. Najíždění probíhalo v dobré náladě a výborném počasí. S Péťou jsme se rychle v autě sehráli, což slibovalo perfektní sobotní závod,“ přiblížil předstartovní atmosféru Lukáš Nekvapil. Lukášovi s Petrou šlo hlavně o body do absolutní klasifikace rallysprintového mistrovství, ale také do třídy 6, která bývá nejsilnější v celém startovním poli. Do Vyškova přijelo v této třídě hned pětadvacet posádek z toho tři byly zahraniční.
Sprint otevřela devět a půl kilometru dlouhá erzeta Ivanovická brána s populárním šotolinovým úsekem. Zde se za posádkami krásně prášilo a Lukáš s Petrou zajeli úvodní erzetu v druhém nejrychlejším čase mezi dvoukolkami. Následující RZ Podivickou smíšená posádka vyhrála a tímto časem se dostala i do průběžného vedení v RSS. Do servisní pauzy si Nekvapil přivezl slibný náskok 1,8 vteřiny před soupeři. Druhá sekce měla v harmonogramu tři rychlostní zkoušky. Zde ale Lukáš s Petrou nenavázali na vítězný čas. Nejprve byly v průběhu erzety zpomaleni a další dva bronzové časy sesadily posádku z čela skupiny. V druhém servisu ztrácel tišnovský jezdec 2,3 vteřiny na průběžného lídra kategorie Tomáše Knápka. „Ráno potvrdilo předpovědi, že nás čeká krásný slunečný den. Začínalo se nelehkou RZ Ivanovická brána, která se nám podařila zajet druhým nejrychlejším časem, tedy přesně o magických 0,9 sekundy pomaleji než Tomáši Knápkovi... Měla to pro nás být malá nápověda, že máme minimálně o vteřinu zrychlit, což jsem bohužel pochopil až v cíli. V druhé sekci nás potkalo několik nepříjemných věcí. První, že byla zrušena moje oblíbená RZ Račická, jelikož byla vyvěšena červená vlajka. A druhá, že začaly naše problémy s intercomem, například závěr RZ Ivanovická jsem jel na oči...,“ přiblížil nepříjemné momenty Lukáš Nekvapil. Minimální časový odstup vyvolal v posádce další vlnu bojovnosti. A hned v šesté erzetě se Lukáš s Petrou „pochlapili“, když zkoušku zajeli v nejrychlejším čase. Račická zkouška posádce opravdu sedla a pomyslná miska vah se přehoupla na tišnovskou stranu, když získali náskok na Knápka 2,6 vteřiny. O všem měla rozhodnout závěrečná erzeta.
„Závěrečnou sekci jsme zkusili maximálně zatáhnout, samozřejmě s ohledem na to, že potřebujeme být v pořádku večer doma. Na Račické se nám to podařilo, ale na Podivické jsme náš malý náskok ztratili a Tomáš nás přeskočil o oněch zmíněných 9 desetin vteřiny. Určitě jsem k tomuto výsledku přispěl krizí, kterou jsem vytvořil společně s mokrými gumami z brodu za farmou v Zelené Hoře,“ popsal závěr sprintu tišnovský jezdec. Po stříbru na Kopné dojel Lukáš Nekvapil stříbrný i ve Vyškově. Druhé místo obsadil společně s Petrou Řihákovou jak v rallysprintovém mistrovství, tak i ve třídě 6. V absolutní klasifikaci pak patří posádce 15. příčka. "Pro mě to byl po dlouhé době závod na asfaltu, tak jsem byla pochopitelně nervózní. Po první erzetě, která se nám velmi líbila, nervozita opadla a s Lukynem se mi jelo parádně. Jsem ráda, že se nám první společný závod povedl, byť to těsně na to první místo nestačilo. Těším se, že v Pačejově zkusíme znovu zabojovat o příčku nejvyšší," přidala postřehy ze závodu Petra Řiháková a Lukáš Nekvapil její slova doplnil. „Každopádně, já jsem si rally maximálně užil, výborně jsme si opět zazávodili a celkově organizaci rally hodnotím jako výbornou. Chtěl bych poděkovat Petě za příjemný závodní víkend a za navigování. Děkuji našim partnerům, díky kterým se můžeme na start postavit, AutodopravaBrno.eu, Geotest, Sagitta. A samostatné velké děkuji patří našim fanouškům, děkuji moc za fantastickou kulisu, bylo neskutečné vidět vaše choreo a slyšet i přes helmu troubit trubky! Klobouk dolů před vámi a velký respekt! Na viděnou na Pačejově! DAJ GAS!!!“ Třetí závod rallysprintového mistrovství, Rally Pačejov má svůj termín v kalendáři 26. - 27. 7. 2019.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.