Pro druhý sprint letošní sezóny, Rally Vyškov, udělal tišnovský Lukáš Nekvapil jednu změnu. Ta se týkala složení posádky, kdy Petru Němcovou vystřídala na místě spolujezdce Petra Řiháková. Jinak vše zůstalo při starém. Opel Adam R2 měl nezměněný design a v autě při seznamovacích jízdách panovala jako vždy dobrá nálada. Při prvním sprintu ve Slušovicích bodoval Lukáš Nekvapil druhým místem v rallysprintovém mistrovství a na Vyškovsku chtěl osmatřicetiletý jezdec tento výsledek zopakovat. V cestě za dobrým výsledkem mu ovšem na startu stálo 75 přihlášených posádek v RSS a sedm erzet s 71 ostrými kilometry.
„Na rally Vyškov jsme se těšili, jelikož tuhle soutěž, vzhledem k nejbližší vzdálenosti k mému bydlišti, považuji stejně jako Peťa za domovskou. Najíždění probíhalo v dobré náladě a výborném počasí. S Péťou jsme se rychle v autě sehráli, což slibovalo perfektní sobotní závod,“ přiblížil předstartovní atmosféru Lukáš Nekvapil. Lukášovi s Petrou šlo hlavně o body do absolutní klasifikace rallysprintového mistrovství, ale také do třídy 6, která bývá nejsilnější v celém startovním poli. Do Vyškova přijelo v této třídě hned pětadvacet posádek z toho tři byly zahraniční.
Sprint otevřela devět a půl kilometru dlouhá erzeta Ivanovická brána s populárním šotolinovým úsekem. Zde se za posádkami krásně prášilo a Lukáš s Petrou zajeli úvodní erzetu v druhém nejrychlejším čase mezi dvoukolkami. Následující RZ Podivickou smíšená posádka vyhrála a tímto časem se dostala i do průběžného vedení v RSS. Do servisní pauzy si Nekvapil přivezl slibný náskok 1,8 vteřiny před soupeři. Druhá sekce měla v harmonogramu tři rychlostní zkoušky. Zde ale Lukáš s Petrou nenavázali na vítězný čas. Nejprve byly v průběhu erzety zpomaleni a další dva bronzové časy sesadily posádku z čela skupiny. V druhém servisu ztrácel tišnovský jezdec 2,3 vteřiny na průběžného lídra kategorie Tomáše Knápka. „Ráno potvrdilo předpovědi, že nás čeká krásný slunečný den. Začínalo se nelehkou RZ Ivanovická brána, která se nám podařila zajet druhým nejrychlejším časem, tedy přesně o magických 0,9 sekundy pomaleji než Tomáši Knápkovi... Měla to pro nás být malá nápověda, že máme minimálně o vteřinu zrychlit, což jsem bohužel pochopil až v cíli. V druhé sekci nás potkalo několik nepříjemných věcí. První, že byla zrušena moje oblíbená RZ Račická, jelikož byla vyvěšena červená vlajka. A druhá, že začaly naše problémy s intercomem, například závěr RZ Ivanovická jsem jel na oči...,“ přiblížil nepříjemné momenty Lukáš Nekvapil. Minimální časový odstup vyvolal v posádce další vlnu bojovnosti. A hned v šesté erzetě se Lukáš s Petrou „pochlapili“, když zkoušku zajeli v nejrychlejším čase. Račická zkouška posádce opravdu sedla a pomyslná miska vah se přehoupla na tišnovskou stranu, když získali náskok na Knápka 2,6 vteřiny. O všem měla rozhodnout závěrečná erzeta.
„Závěrečnou sekci jsme zkusili maximálně zatáhnout, samozřejmě s ohledem na to, že potřebujeme být v pořádku večer doma. Na Račické se nám to podařilo, ale na Podivické jsme náš malý náskok ztratili a Tomáš nás přeskočil o oněch zmíněných 9 desetin vteřiny. Určitě jsem k tomuto výsledku přispěl krizí, kterou jsem vytvořil společně s mokrými gumami z brodu za farmou v Zelené Hoře,“ popsal závěr sprintu tišnovský jezdec. Po stříbru na Kopné dojel Lukáš Nekvapil stříbrný i ve Vyškově. Druhé místo obsadil společně s Petrou Řihákovou jak v rallysprintovém mistrovství, tak i ve třídě 6. V absolutní klasifikaci pak patří posádce 15. příčka. "Pro mě to byl po dlouhé době závod na asfaltu, tak jsem byla pochopitelně nervózní. Po první erzetě, která se nám velmi líbila, nervozita opadla a s Lukynem se mi jelo parádně. Jsem ráda, že se nám první společný závod povedl, byť to těsně na to první místo nestačilo. Těším se, že v Pačejově zkusíme znovu zabojovat o příčku nejvyšší," přidala postřehy ze závodu Petra Řiháková a Lukáš Nekvapil její slova doplnil. „Každopádně, já jsem si rally maximálně užil, výborně jsme si opět zazávodili a celkově organizaci rally hodnotím jako výbornou. Chtěl bych poděkovat Petě za příjemný závodní víkend a za navigování. Děkuji našim partnerům, díky kterým se můžeme na start postavit, AutodopravaBrno.eu, Geotest, Sagitta. A samostatné velké děkuji patří našim fanouškům, děkuji moc za fantastickou kulisu, bylo neskutečné vidět vaše choreo a slyšet i přes helmu troubit trubky! Klobouk dolů před vámi a velký respekt! Na viděnou na Pačejově! DAJ GAS!!!“ Třetí závod rallysprintového mistrovství, Rally Pačejov má svůj termín v kalendáři 26. - 27. 7. 2019.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).