Pro druhý sprint letošní sezóny, Rally Vyškov, udělal tišnovský Lukáš Nekvapil jednu změnu. Ta se týkala složení posádky, kdy Petru Němcovou vystřídala na místě spolujezdce Petra Řiháková. Jinak vše zůstalo při starém. Opel Adam R2 měl nezměněný design a v autě při seznamovacích jízdách panovala jako vždy dobrá nálada. Při prvním sprintu ve Slušovicích bodoval Lukáš Nekvapil druhým místem v rallysprintovém mistrovství a na Vyškovsku chtěl osmatřicetiletý jezdec tento výsledek zopakovat. V cestě za dobrým výsledkem mu ovšem na startu stálo 75 přihlášených posádek v RSS a sedm erzet s 71 ostrými kilometry.
„Na rally Vyškov jsme se těšili, jelikož tuhle soutěž, vzhledem k nejbližší vzdálenosti k mému bydlišti, považuji stejně jako Peťa za domovskou. Najíždění probíhalo v dobré náladě a výborném počasí. S Péťou jsme se rychle v autě sehráli, což slibovalo perfektní sobotní závod,“ přiblížil předstartovní atmosféru Lukáš Nekvapil. Lukášovi s Petrou šlo hlavně o body do absolutní klasifikace rallysprintového mistrovství, ale také do třídy 6, která bývá nejsilnější v celém startovním poli. Do Vyškova přijelo v této třídě hned pětadvacet posádek z toho tři byly zahraniční.
Sprint otevřela devět a půl kilometru dlouhá erzeta Ivanovická brána s populárním šotolinovým úsekem. Zde se za posádkami krásně prášilo a Lukáš s Petrou zajeli úvodní erzetu v druhém nejrychlejším čase mezi dvoukolkami. Následující RZ Podivickou smíšená posádka vyhrála a tímto časem se dostala i do průběžného vedení v RSS. Do servisní pauzy si Nekvapil přivezl slibný náskok 1,8 vteřiny před soupeři. Druhá sekce měla v harmonogramu tři rychlostní zkoušky. Zde ale Lukáš s Petrou nenavázali na vítězný čas. Nejprve byly v průběhu erzety zpomaleni a další dva bronzové časy sesadily posádku z čela skupiny. V druhém servisu ztrácel tišnovský jezdec 2,3 vteřiny na průběžného lídra kategorie Tomáše Knápka. „Ráno potvrdilo předpovědi, že nás čeká krásný slunečný den. Začínalo se nelehkou RZ Ivanovická brána, která se nám podařila zajet druhým nejrychlejším časem, tedy přesně o magických 0,9 sekundy pomaleji než Tomáši Knápkovi... Měla to pro nás být malá nápověda, že máme minimálně o vteřinu zrychlit, což jsem bohužel pochopil až v cíli. V druhé sekci nás potkalo několik nepříjemných věcí. První, že byla zrušena moje oblíbená RZ Račická, jelikož byla vyvěšena červená vlajka. A druhá, že začaly naše problémy s intercomem, například závěr RZ Ivanovická jsem jel na oči...,“ přiblížil nepříjemné momenty Lukáš Nekvapil. Minimální časový odstup vyvolal v posádce další vlnu bojovnosti. A hned v šesté erzetě se Lukáš s Petrou „pochlapili“, když zkoušku zajeli v nejrychlejším čase. Račická zkouška posádce opravdu sedla a pomyslná miska vah se přehoupla na tišnovskou stranu, když získali náskok na Knápka 2,6 vteřiny. O všem měla rozhodnout závěrečná erzeta.
„Závěrečnou sekci jsme zkusili maximálně zatáhnout, samozřejmě s ohledem na to, že potřebujeme být v pořádku večer doma. Na Račické se nám to podařilo, ale na Podivické jsme náš malý náskok ztratili a Tomáš nás přeskočil o oněch zmíněných 9 desetin vteřiny. Určitě jsem k tomuto výsledku přispěl krizí, kterou jsem vytvořil společně s mokrými gumami z brodu za farmou v Zelené Hoře,“ popsal závěr sprintu tišnovský jezdec. Po stříbru na Kopné dojel Lukáš Nekvapil stříbrný i ve Vyškově. Druhé místo obsadil společně s Petrou Řihákovou jak v rallysprintovém mistrovství, tak i ve třídě 6. V absolutní klasifikaci pak patří posádce 15. příčka. "Pro mě to byl po dlouhé době závod na asfaltu, tak jsem byla pochopitelně nervózní. Po první erzetě, která se nám velmi líbila, nervozita opadla a s Lukynem se mi jelo parádně. Jsem ráda, že se nám první společný závod povedl, byť to těsně na to první místo nestačilo. Těším se, že v Pačejově zkusíme znovu zabojovat o příčku nejvyšší," přidala postřehy ze závodu Petra Řiháková a Lukáš Nekvapil její slova doplnil. „Každopádně, já jsem si rally maximálně užil, výborně jsme si opět zazávodili a celkově organizaci rally hodnotím jako výbornou. Chtěl bych poděkovat Petě za příjemný závodní víkend a za navigování. Děkuji našim partnerům, díky kterým se můžeme na start postavit, AutodopravaBrno.eu, Geotest, Sagitta. A samostatné velké děkuji patří našim fanouškům, děkuji moc za fantastickou kulisu, bylo neskutečné vidět vaše choreo a slyšet i přes helmu troubit trubky! Klobouk dolů před vámi a velký respekt! Na viděnou na Pačejově! DAJ GAS!!!“ Třetí závod rallysprintového mistrovství, Rally Pačejov má svůj termín v kalendáři 26. - 27. 7. 2019.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.