Slovenský Kamiro Racing Team spoločne s posádkou Karel Trněný – Christian Doerr vybojoval v rámci XXVII. Rally Vyškov 2019 šieste miesto absolútneho poradia.
Pre Karla Trněného bolo podujatie vo Vyškove štvrtým v spolupráci s vozidlom Ford Fiesta R5. Po úvodných zoznamovaniach vo ValMeze, Kopnej a Poprade, bolo už od začiatku vyškovskej súťaže jasné, že Karel techniku R5 už ovláda viac menej perfektne. Šieste, piate, či dokonca tretie miesto vo veľmi kvalitnej konkurencii napovedalo, že Karel s Christianom majú záujem bojovať vo Vyškove medzi posádkami, ktorých záujmom je postaviť sa na niektoré z pódiových miest. Nakoniec však všetko bolo trochu inak, akoby si tím, či súťažná posádka predstavovali a Trněný s Doerrom sa museli uspokojiť aj so šiestym miestom absolútneho poradia. Možno si teraz hovoríte, veď šieste miesto nie je zlé, treba však povedať, že všetko mohlo byť aj trochu inak.
„Do Vyškova sme cestovali s cieľom pokúsiť sa zopakovať vlaňajší výkon, kde nám patrila tretia priečka absolútneho poradia. Je pravda, že to sme jazdili so Škodou Fabia WRC, ktorú som mal zvládnutú dobre, čo sa o Forde ešte nedá povedať. Napriek drobným chybám a hlavne niektorými návykmi z WRC-čka ktoré sa snažím odbúrať, som bol so svojou jazdou spokojný. Naše umiestnenie bolo v TOP 5, čo sme brali. Ale potom sme schytali 30 sekundovú penalizáciu za nesprávny prejazd retardérom a to nás posunulo na konečné šieste miesto. A práve pri retardéroch by som sa rád na chvíľu zastavil. Aby bolo jasné, ja nie som proti nim, uznávam, že retardéry z dôvodu bezpečnosti treba na niektoré trate nasadiť, len nechápem prečo v okolitých krajinách sú postavené presne podľa FIA predpisov, len u nás sú menšie. V niektorých prípadoch sú dokonca veľmi ťažko prejazdné, čo v konečnom dôsledku dokazuje aj množstvo penalizácií, ktoré boli vo Vyškove práve za retardéry rozdané. Myslím si, že ak musia dodržiavať predpisy súťažné posádky, mali by ich aj organizátori,“ vysvetli Karel Trněný.
Kamiro Racing Team a jeho súťažnú posádku teraz čaká voľný víkend a následne ďalšie podujatie slovenských rally majstrovstiev. Tie sa budú konať v dňoch 14.-15.6.2019 v Hustopečích na Morave.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.