Slovenský Kamiro Racing Team spoločne s posádkou Karel Trněný – Christian Doerr vybojoval v rámci XXVII. Rally Vyškov 2019 šieste miesto absolútneho poradia.
Pre Karla Trněného bolo podujatie vo Vyškove štvrtým v spolupráci s vozidlom Ford Fiesta R5. Po úvodných zoznamovaniach vo ValMeze, Kopnej a Poprade, bolo už od začiatku vyškovskej súťaže jasné, že Karel techniku R5 už ovláda viac menej perfektne. Šieste, piate, či dokonca tretie miesto vo veľmi kvalitnej konkurencii napovedalo, že Karel s Christianom majú záujem bojovať vo Vyškove medzi posádkami, ktorých záujmom je postaviť sa na niektoré z pódiových miest. Nakoniec však všetko bolo trochu inak, akoby si tím, či súťažná posádka predstavovali a Trněný s Doerrom sa museli uspokojiť aj so šiestym miestom absolútneho poradia. Možno si teraz hovoríte, veď šieste miesto nie je zlé, treba však povedať, že všetko mohlo byť aj trochu inak.
„Do Vyškova sme cestovali s cieľom pokúsiť sa zopakovať vlaňajší výkon, kde nám patrila tretia priečka absolútneho poradia. Je pravda, že to sme jazdili so Škodou Fabia WRC, ktorú som mal zvládnutú dobre, čo sa o Forde ešte nedá povedať. Napriek drobným chybám a hlavne niektorými návykmi z WRC-čka ktoré sa snažím odbúrať, som bol so svojou jazdou spokojný. Naše umiestnenie bolo v TOP 5, čo sme brali. Ale potom sme schytali 30 sekundovú penalizáciu za nesprávny prejazd retardérom a to nás posunulo na konečné šieste miesto. A práve pri retardéroch by som sa rád na chvíľu zastavil. Aby bolo jasné, ja nie som proti nim, uznávam, že retardéry z dôvodu bezpečnosti treba na niektoré trate nasadiť, len nechápem prečo v okolitých krajinách sú postavené presne podľa FIA predpisov, len u nás sú menšie. V niektorých prípadoch sú dokonca veľmi ťažko prejazdné, čo v konečnom dôsledku dokazuje aj množstvo penalizácií, ktoré boli vo Vyškove práve za retardéry rozdané. Myslím si, že ak musia dodržiavať predpisy súťažné posádky, mali by ich aj organizátori,“ vysvetli Karel Trněný.
Kamiro Racing Team a jeho súťažnú posádku teraz čaká voľný víkend a následne ďalšie podujatie slovenských rally majstrovstiev. Tie sa budú konať v dňoch 14.-15.6.2019 v Hustopečích na Morave.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.