Slovenský Kamiro Racing Team spoločne s posádkou Karel Trněný – Christian Doerr vybojoval v rámci XXVII. Rally Vyškov 2019 šieste miesto absolútneho poradia.
Pre Karla Trněného bolo podujatie vo Vyškove štvrtým v spolupráci s vozidlom Ford Fiesta R5. Po úvodných zoznamovaniach vo ValMeze, Kopnej a Poprade, bolo už od začiatku vyškovskej súťaže jasné, že Karel techniku R5 už ovláda viac menej perfektne. Šieste, piate, či dokonca tretie miesto vo veľmi kvalitnej konkurencii napovedalo, že Karel s Christianom majú záujem bojovať vo Vyškove medzi posádkami, ktorých záujmom je postaviť sa na niektoré z pódiových miest. Nakoniec však všetko bolo trochu inak, akoby si tím, či súťažná posádka predstavovali a Trněný s Doerrom sa museli uspokojiť aj so šiestym miestom absolútneho poradia. Možno si teraz hovoríte, veď šieste miesto nie je zlé, treba však povedať, že všetko mohlo byť aj trochu inak.
„Do Vyškova sme cestovali s cieľom pokúsiť sa zopakovať vlaňajší výkon, kde nám patrila tretia priečka absolútneho poradia. Je pravda, že to sme jazdili so Škodou Fabia WRC, ktorú som mal zvládnutú dobre, čo sa o Forde ešte nedá povedať. Napriek drobným chybám a hlavne niektorými návykmi z WRC-čka ktoré sa snažím odbúrať, som bol so svojou jazdou spokojný. Naše umiestnenie bolo v TOP 5, čo sme brali. Ale potom sme schytali 30 sekundovú penalizáciu za nesprávny prejazd retardérom a to nás posunulo na konečné šieste miesto. A práve pri retardéroch by som sa rád na chvíľu zastavil. Aby bolo jasné, ja nie som proti nim, uznávam, že retardéry z dôvodu bezpečnosti treba na niektoré trate nasadiť, len nechápem prečo v okolitých krajinách sú postavené presne podľa FIA predpisov, len u nás sú menšie. V niektorých prípadoch sú dokonca veľmi ťažko prejazdné, čo v konečnom dôsledku dokazuje aj množstvo penalizácií, ktoré boli vo Vyškove práve za retardéry rozdané. Myslím si, že ak musia dodržiavať predpisy súťažné posádky, mali by ich aj organizátori,“ vysvetli Karel Trněný.
Kamiro Racing Team a jeho súťažnú posádku teraz čaká voľný víkend a následne ďalšie podujatie slovenských rally majstrovstiev. Tie sa budú konať v dňoch 14.-15.6.2019 v Hustopečích na Morave.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?