Vlado Hanuš – Karolína Jugasová a VH Autoracing Team predstavili v rámci XXVII. Rally Vyškov 2019 novú techniku – Hyundai i20 R5. Výsledkom bolo dvanáste miesto absolútneho poradia.
Zmena súťažného vozidla pre rally posádky znamená zároveň aj začiatok akejsi novej éry v ich pretekárskom živote a inak tomu nie je ani u Vlada Hanuša. Po vzore Fordu Fiesta R5 VH Autoracingu, ktorá dostala meno „Fiona“, nové meno si zaslúžil aj Hyundai i20 R5. Voľba padla na meno „Shrek“, ktoré sa ihneď ujalo. Svoje prvé súťažné kilometre tak „Shrek“ odjazdil vo Vyškove.
Do súťaže sme nastupovali s jediným cieľom. Testovať. A to sa podarilo na jednotku. Samozrejme, každé rally auto je iné a takéto rozdiely fungujú aj medzi „Fionou a Shrekom“. Našim cieľom bolo odhaliť ich a v čo najkratšom čase ich odstrániť. Určite s autom treba najazdiť množstvo ostrých kilometrov, veď oproti „Fione“ je „Shrek“ úplne iný a niektoré veci sú pri jazde s ním naozaj úplne odlišné. Čo sa týka našej jazdy, som rád, že sme to dotiahli až na cieľovú rampu, keďže v každej rýchlostnej skúške sme museli riešiť nejaké drobnosti. Podstatné je, že sme „Shreka“ doviezli neporušeného do cieľa. To je naše víťazstvo,“ opísal prvé skúsenosti s Hyundai i20 R5 Vlado Hanuš.
Kde a kedy Vlado Hanuš predstaví novú techniku aj slovenským divákom ešte dnes presne nevieme, veríme však, že to bude vo veľmi krátkom čase. Samozrejme vás o tom budeme určite informovať.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.