Rallysprintové mistrovství a historici se opět setkali při Rally Vyškov. Suverénní vítězství zde předvedl Vlastimil Neumann mezi historiky a také zbývající jezdci týmu KIT Racing byli úspěšní. Marek Vlček, Maciej Rawski i Štefan Sasinek sprint dokončili, navíc poslední dva jmenovaní odjížděli domů s poháry.
Druhý podnik rallysprintového mistrovství se odjel na začátku června ve Vyškově a jeho blízkém okolí. Pro 14 posádek v kategorii historik a 97 soudobých a byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami o délce téměř 71 ostrých kilometrů. V kategorii historik patřila mezi největší favority trojice Vlastimil Neumann – Martin Hlavatý a Ford Escort RS Cosworth. Valašská posádka svou převahu zužitkovala, když byla nejrychlejší na šesti ze sedmi erzet. Do cíle si Neumann s Hlavatým přivezli náskok více jak padesáti vteřin. Vedle vítězství v absolutní klasifikaci kategorie historik patří posádce i prvenství v kategorii 5 a třídě F/7. „Rally ve Vyškově doprovázelo krásné slunečné počasí, které se odrazilo i na pohodě během závodu. Trošku mne mrzí nižší účast historiků, ale s tím patrně nic nenaděláme. Proto jsme se opět porovnávali se soudobými vozy a s dosaženými časy jsem spokojený. V absolutní klasifikaci bychom dosáhli na 17. místo a byli bychom nejrychlejšími juniory, což mi docela lichotí s ohledem na můj věk a dravost mládí. V průběhu sprintu jsem si nesmírně užíval šotolinové úseky, kde se dal ford poslat dveřmi napřed, což mne neskonale bavilo. Konečný výsledek je parádní. Na rally panovala skvělá atmosféra, tolik mávajících a tleskajících diváků jsem už dlouho neviděl. Potěšil mě i výkon Libora Kotrmona, který se zlepšuje závod od závodu a jistě bude brzy patřit mezi rovnocenné soupeře, čímž se zkvalitní celá kategorie historik. Velkou radost mi udělaly i zbývající posádky v týmu, neboť všechny vyškovskou rally úspěšně dokončily,“ uvedl po závodu Vlastimil Neumann. Hanácké rychlostní zkoušky se rozhodla pokořit i posádka Rentor Racing s.r.o. Marek Vlček s Tomášem Plachým. Třiapadesátiletý jezdec z Opavy letos startuje s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a ani ve Vyškově neudělal výjimku. S tímto vozem byla posádka zařazena do kategorie P2+, kde startují mimo jiné i speciály R5, a na startu se sešlo 16 dvojic. Marek s Tomášem jeli na jistotu a s přibývajícími kilometry zrychlovali. "Rally Vyškov nabídla pěkné a rychlé tratě, museli jsme se vyrovnat i s jízdou na šotolině. Takže řada věcí byla pro mě zase nových. Ale v duchu letošní sezony jsme se dokázali zase trošku posunout výsledkovou listinou nahoru, mezi průjezdy jsme zrychlili, což je pozitivní. Už se proto těšíme na Hustopeče, kde té šotoliny bude ještě mnohem více," okomentoval Marek Vlček. Na cílovou rampu dojela posádka na 12. příčce v kategorii P2+ a v absolutní klasifikaci závodu to byla 23. příčka.
Na Vyškovsku startovaly i dva vozy Peugeot 208 R2 z dílen KIT Racing a každý z nich vezl zahraniční posádku. A jelikož měli jezdci zahraniční licenci, byli zařazeni do kategorie Poháru pořadatele. Z interního souboje vyšla lépe polská posádka ve složení Maciej Rawski – Michal Lipowiecki. Zde se jedná polského jezdce, který má bohaté zkušenosti v rally hlavně s vozem VW Polo GTi. Pro Macieja s Michalem byl start ve Vyškově hlavně o seznámení se s vozem. Polská posádka úspěšně dokončila všechny rychlostní zkoušky a na cílovou rampu dojela jako čtvrtá v absolutní klasifikaci kategorie Poháru pořadatele a v této kategorii obsadila 2. místo mezi dvoukolkami. Pro Rawského s Lipowieckim nebyl start ve Vyškově posledním letos v Česku a my se můžeme těšit na jejich další výkony. Druhý peugeot krotil na rychlostních zkouškách Štefan Sasinek. Tohoto slovenského jezdce jsme již mohli zaznamenat na Kopné, ale oproti startu na Slušovicku došlo ke změně spolujezdce. Štefan se závody baví a rád baví i přihlížející diváky, takže občas vyrobí prekérní situaci, která nejde moc ruku v ruce s časem, ale to na dobré náladě jezdci nijak neubírá. „Rally Vyškov byla nádherná soutěž a nikdy na ni nezapomenu. Byla to moje druhá soutěž v Česku a mně dalo opět velkou práci přemluvit Vlastíka Neumanna, aby mi na tento závod půjčil „Pegyho“. Na Kopné jsem totiž již na shakedownu poslal auto poznat krásy přírody mimo asfaltovou plochu silnice. A když už jsem měl otlačená kolena od klečení a prošení a Vlastík, aby měl ode mne pokoj, svolil ke startu, přišel pro mne malý zádrhel. Start ve Vyškově byl ohrožen, neboť mi můj spolujezdec Roman Rosina odcestoval do zahraničí. Zde zaúřadovala silná ruka bosse Vlastíka, který mi našel spolujezdce, jenž se nebál usednout vedle mě, i když vůbec neumím řídit. Musím ovšem smeknout klobouk, neboť David Zíka byl pro mne velkou oporou s profesionálním přístupem a rychle jsme se na sebe rychle v autě naladili. Celou soutěž jsme jeli velmi opatrně, a hlavně jsme se snažili autu neublížit. Na všech erzetách jsme dosahovali stejné časy, kromě úvodní zkoušky sprintu. Zde jsem totiž udělal chybu, zhasl mi motor, a navíc jsem musel i couvat. A než jsem nalezl v rychlostní skříni soukolí, které mi pomohlo z prekérní situace vycouvat, uběhlo dlouhých třicet vteřin. Od sportovních komisařů jsme dostali i desetivteřinovou penalizaci poté, co jsme vyzkoušeli, zda funguje časomíra a vyrazili do erzety na červenou. Zastávám názor, že je potřeba vše vyzkoušet a prověřit. Chtěl bych poděkovat Vlastíkovi Neumannovi a jeho KIT Racingu za podporu a cenné rady, stejně jako všem mechanikům za jejich stoprocentní práci. Mé velké díky patří Davidovi Zíkovi za jeho obrovské nasazení a profesionální přístup při diktování rozpisu. Vyškov jsme si užili a již nyní vzhlížíme k další soutěži,“ uvedl po závodě s notnou dávkou humoru Štefan Sasinek. Již podle slov slovenského pilota je jasné, že výsledek není pro něj tím nejdůležitějším. Přesto se sluší ho uvést, takže v absolutní klasifikaci Poháru pořadatele obsadili Sasinek se Zíkou pátou příčku a mezi dvoukolkami v této kategorii byli třetí.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.