Rally Český Krumlov má své neopakovatelné kouzlo. A když si na jejím konci odváží posádky poháry, je spokojenost na místě. Vlastimil Neumann letos ovládl historiky a Lukáš Matěna dojel třetí v produkčních vozech. Pouze Marka Vlčka zradila technika.
Patnáct rychlostních zkoušek s více jak 161 ostrými kilometry rozdělenými do dvou etap, tak taková byla Rally Český Krumlov, třetí soutěž letošního mistrovství České republiky v rally. Do malebného Krumlova se sjeli soutěžící se soudobými vozy, ale také historici. Pořadatelé převzali do dvoudenního závodu 71 posádek se soudobými vozy a v kategorii historik se prezentovalo 28 dvojic. Otrokovický KIT Racing přivezl na Českokrumlovsko tři soutěžní speciály. V kategorii historik patřil k největším favoritům Vlastimil Neumann, jenž opět vsadil na osvědčený vůz Ford Escort RS Cosworth a spolujezdce Martina Hlavatého. Moravská dvojice si v závodě počínala suverénně. V první etapě dokázala sedmkrát zajet nejrychlejší čas kategorie a na své nejbližší pronásledovatele najela téměř dvouminutový náskok. Pouze na RZ 2 Rožmitál si Vlastík s Martinem trochu více „potykali“ s retardérem, za což nafasovali pět vteřin penalizace, ale ani tato drobná kolize na výsledku nic nezměnila. V sobotní etapě zaznamenala posádka dalších šest nejrychlejších časů, a i díky nim mohla v Jelení oboře převzít poháry za absolutní vítězství v kategorii historik a kategorii 5. Vítězství patří Vlastimilu Neumannovi a Martinu Hlavatému i ve třídě F/7. „Když jsme startovali před třemi týdny na Vltavě, byla tam kvalitní konkurence soupeřů, se kterými jsme se mohli porovnávat. Toto nám v Krumlově v kategorii historik poněkud chybělo, a tak jsme se ohlíželi na časy, kterých dosahovali jezdci v hlavní klasifikaci. Z tohoto pohledu by konečné 18. místo nebylo vůbec špatné. Z fungování na Krumlovsku mám velkou radost – tým pracoval perfektně a rovněž auto šlapalo, jak mělo. Již nyní se velmi těším na další závody, kterými budou sprint ve Vyškově a posléze Rally Bohemia. A co se přihodilo v retardéru? Jsem skálopevně přesvědčený, že za kontakt může „Hlava“, neboť autem jsme škrtli jeho, tedy pravou stranou,“ poodhalil s úsměvem ve tváři zákulisí drobného incidentu Vlastimil Neumann.
Dva vozy Mitsubishi Lancer EVO IX z otrokovických dílen zasáhly do bojů v hlavním závodě ve třídě 3. Produkčních vozů se sešlo na startu hned deset a Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem chtěli bojovat o místa nejvyšší. To se jim v páteční etapě i dařilo a první polovinu rally zakončili na průběžné stříbrné příčce ve třídě s odstupem 35 vteřin na vedoucí posádku. V 10. RZ ale chyboval průběžný lídr třídy Martin Šikl a vedle penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly si připsal i půlminutovou penalizaci za nesprávně projetý retardér, čímž se Lukáš Matěna dostal za záda soupeře na pouhé 3,4 vteřiny. Královéhradečáka to pochopitelně vyburcovalo k útoku. O výsledku ale rozhodl pomalý defekt na 13. RZ, kde Lukáš s Pavlem ztratili na Šikla více jak půlminutu a ve výsledcích se propadli na třetí příčku ve třídě 3. Na závěr rally si udělala posádka KIT Racingu radost, když zajela nejrychlejší čas třídy na RZ Rožmberk. „Letošní Krumlov pro nás připravil změnu v podobě počasí, jež nebylo tak dramatické, jak tady bývá zvykem. Novinkou pro nás bylo i auto, které nám skvěle připravil KIT Racing jako náhradu za poškozené ze Šumavy. Seznámení proběhlo rychle a páteční etapu jsme odjeli osmi druhými časy za skvěle jedoucím Martinem Šiklem. Sobotní etapa začala obdobně, kdy se nám po několika druhých časech Martin svou chybou přiblížil na dosah několika vteřin, a tak jsme do poslední sekce vstupovali s velkým odhodláním vybojovat první místo. To se díky pomalému defektu hned na první erzetě v poslední sekci nepodařilo a po pětikilometrové jízdě na holém ráfku jsme se propadli na 3. pozici za Petra Hrobského. Gratulujeme Martinovi k prvnímu vítězství, které si za páteční tempo bezpochyby zaslouží a děkujeme teamu KIT Racing za perfektně připravené auto,“ nastínil průběh rally Lukáš Matěna. Dvojice Lukáš Matěna – Pavel Zalabák obsadila bronzový stupínek ve třídě 3 a v absolutní klasifikaci dokončila rally na pěkném 12. místě.
S druhým devítkovým lancerem startovala za Rentor racing v Českém Krumlově dvojice Marek Vlček – Tomáš Plachý. Pro Marka to byla opět zcela nová trať, a tak bylo hlavním cílem získávání zkušeností a poznatků. Pro posádku se ovšem ukázala už úvodní zkouška rally jako těžko překonatelný problém, když si postavila hlavu technika a Marek s Tomášem museli z rally odstoupit. Zpět naskočili do druhé etapy, aby naplnili cíl daný před soutěží. „Bohužel Krumlov měl smolný průběh. Hned při cestě na úvodní průjezd výstavištěm začalo auto stávkovat a bohužel mechanici v následném krátkém servisu rychle nenašli příčinu problému. Nakonec se auto dalo do ideální kondice pro druhou etapu, která byla cenná pro další získávání zkušeností. Proto škoda, že jsme se nesvezli už na prvních Malontech, druhý průjezd a moje malontská premiéra jen potvrdila kult a náročnost tohoto úseku," okomentoval krumlovský start Marek Vlček. Dalším startem dvojice stáje Rentor racing bude Rally Vyškov.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?