Rally Český Krumlov má své neopakovatelné kouzlo. A když si na jejím konci odváží posádky poháry, je spokojenost na místě. Vlastimil Neumann letos ovládl historiky a Lukáš Matěna dojel třetí v produkčních vozech. Pouze Marka Vlčka zradila technika.
Patnáct rychlostních zkoušek s více jak 161 ostrými kilometry rozdělenými do dvou etap, tak taková byla Rally Český Krumlov, třetí soutěž letošního mistrovství České republiky v rally. Do malebného Krumlova se sjeli soutěžící se soudobými vozy, ale také historici. Pořadatelé převzali do dvoudenního závodu 71 posádek se soudobými vozy a v kategorii historik se prezentovalo 28 dvojic. Otrokovický KIT Racing přivezl na Českokrumlovsko tři soutěžní speciály. V kategorii historik patřil k největším favoritům Vlastimil Neumann, jenž opět vsadil na osvědčený vůz Ford Escort RS Cosworth a spolujezdce Martina Hlavatého. Moravská dvojice si v závodě počínala suverénně. V první etapě dokázala sedmkrát zajet nejrychlejší čas kategorie a na své nejbližší pronásledovatele najela téměř dvouminutový náskok. Pouze na RZ 2 Rožmitál si Vlastík s Martinem trochu více „potykali“ s retardérem, za což nafasovali pět vteřin penalizace, ale ani tato drobná kolize na výsledku nic nezměnila. V sobotní etapě zaznamenala posádka dalších šest nejrychlejších časů, a i díky nim mohla v Jelení oboře převzít poháry za absolutní vítězství v kategorii historik a kategorii 5. Vítězství patří Vlastimilu Neumannovi a Martinu Hlavatému i ve třídě F/7. „Když jsme startovali před třemi týdny na Vltavě, byla tam kvalitní konkurence soupeřů, se kterými jsme se mohli porovnávat. Toto nám v Krumlově v kategorii historik poněkud chybělo, a tak jsme se ohlíželi na časy, kterých dosahovali jezdci v hlavní klasifikaci. Z tohoto pohledu by konečné 18. místo nebylo vůbec špatné. Z fungování na Krumlovsku mám velkou radost – tým pracoval perfektně a rovněž auto šlapalo, jak mělo. Již nyní se velmi těším na další závody, kterými budou sprint ve Vyškově a posléze Rally Bohemia. A co se přihodilo v retardéru? Jsem skálopevně přesvědčený, že za kontakt může „Hlava“, neboť autem jsme škrtli jeho, tedy pravou stranou,“ poodhalil s úsměvem ve tváři zákulisí drobného incidentu Vlastimil Neumann.
Dva vozy Mitsubishi Lancer EVO IX z otrokovických dílen zasáhly do bojů v hlavním závodě ve třídě 3. Produkčních vozů se sešlo na startu hned deset a Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem chtěli bojovat o místa nejvyšší. To se jim v páteční etapě i dařilo a první polovinu rally zakončili na průběžné stříbrné příčce ve třídě s odstupem 35 vteřin na vedoucí posádku. V 10. RZ ale chyboval průběžný lídr třídy Martin Šikl a vedle penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly si připsal i půlminutovou penalizaci za nesprávně projetý retardér, čímž se Lukáš Matěna dostal za záda soupeře na pouhé 3,4 vteřiny. Královéhradečáka to pochopitelně vyburcovalo k útoku. O výsledku ale rozhodl pomalý defekt na 13. RZ, kde Lukáš s Pavlem ztratili na Šikla více jak půlminutu a ve výsledcích se propadli na třetí příčku ve třídě 3. Na závěr rally si udělala posádka KIT Racingu radost, když zajela nejrychlejší čas třídy na RZ Rožmberk. „Letošní Krumlov pro nás připravil změnu v podobě počasí, jež nebylo tak dramatické, jak tady bývá zvykem. Novinkou pro nás bylo i auto, které nám skvěle připravil KIT Racing jako náhradu za poškozené ze Šumavy. Seznámení proběhlo rychle a páteční etapu jsme odjeli osmi druhými časy za skvěle jedoucím Martinem Šiklem. Sobotní etapa začala obdobně, kdy se nám po několika druhých časech Martin svou chybou přiblížil na dosah několika vteřin, a tak jsme do poslední sekce vstupovali s velkým odhodláním vybojovat první místo. To se díky pomalému defektu hned na první erzetě v poslední sekci nepodařilo a po pětikilometrové jízdě na holém ráfku jsme se propadli na 3. pozici za Petra Hrobského. Gratulujeme Martinovi k prvnímu vítězství, které si za páteční tempo bezpochyby zaslouží a děkujeme teamu KIT Racing za perfektně připravené auto,“ nastínil průběh rally Lukáš Matěna. Dvojice Lukáš Matěna – Pavel Zalabák obsadila bronzový stupínek ve třídě 3 a v absolutní klasifikaci dokončila rally na pěkném 12. místě.
S druhým devítkovým lancerem startovala za Rentor racing v Českém Krumlově dvojice Marek Vlček – Tomáš Plachý. Pro Marka to byla opět zcela nová trať, a tak bylo hlavním cílem získávání zkušeností a poznatků. Pro posádku se ovšem ukázala už úvodní zkouška rally jako těžko překonatelný problém, když si postavila hlavu technika a Marek s Tomášem museli z rally odstoupit. Zpět naskočili do druhé etapy, aby naplnili cíl daný před soutěží. „Bohužel Krumlov měl smolný průběh. Hned při cestě na úvodní průjezd výstavištěm začalo auto stávkovat a bohužel mechanici v následném krátkém servisu rychle nenašli příčinu problému. Nakonec se auto dalo do ideální kondice pro druhou etapu, která byla cenná pro další získávání zkušeností. Proto škoda, že jsme se nesvezli už na prvních Malontech, druhý průjezd a moje malontská premiéra jen potvrdila kult a náročnost tohoto úseku," okomentoval krumlovský start Marek Vlček. Dalším startem dvojice stáje Rentor racing bude Rally Vyškov.
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.