Rally Český Krumlov má své neopakovatelné kouzlo. A když si na jejím konci odváží posádky poháry, je spokojenost na místě. Vlastimil Neumann letos ovládl historiky a Lukáš Matěna dojel třetí v produkčních vozech. Pouze Marka Vlčka zradila technika.
Patnáct rychlostních zkoušek s více jak 161 ostrými kilometry rozdělenými do dvou etap, tak taková byla Rally Český Krumlov, třetí soutěž letošního mistrovství České republiky v rally. Do malebného Krumlova se sjeli soutěžící se soudobými vozy, ale také historici. Pořadatelé převzali do dvoudenního závodu 71 posádek se soudobými vozy a v kategorii historik se prezentovalo 28 dvojic. Otrokovický KIT Racing přivezl na Českokrumlovsko tři soutěžní speciály. V kategorii historik patřil k největším favoritům Vlastimil Neumann, jenž opět vsadil na osvědčený vůz Ford Escort RS Cosworth a spolujezdce Martina Hlavatého. Moravská dvojice si v závodě počínala suverénně. V první etapě dokázala sedmkrát zajet nejrychlejší čas kategorie a na své nejbližší pronásledovatele najela téměř dvouminutový náskok. Pouze na RZ 2 Rožmitál si Vlastík s Martinem trochu více „potykali“ s retardérem, za což nafasovali pět vteřin penalizace, ale ani tato drobná kolize na výsledku nic nezměnila. V sobotní etapě zaznamenala posádka dalších šest nejrychlejších časů, a i díky nim mohla v Jelení oboře převzít poháry za absolutní vítězství v kategorii historik a kategorii 5. Vítězství patří Vlastimilu Neumannovi a Martinu Hlavatému i ve třídě F/7. „Když jsme startovali před třemi týdny na Vltavě, byla tam kvalitní konkurence soupeřů, se kterými jsme se mohli porovnávat. Toto nám v Krumlově v kategorii historik poněkud chybělo, a tak jsme se ohlíželi na časy, kterých dosahovali jezdci v hlavní klasifikaci. Z tohoto pohledu by konečné 18. místo nebylo vůbec špatné. Z fungování na Krumlovsku mám velkou radost – tým pracoval perfektně a rovněž auto šlapalo, jak mělo. Již nyní se velmi těším na další závody, kterými budou sprint ve Vyškově a posléze Rally Bohemia. A co se přihodilo v retardéru? Jsem skálopevně přesvědčený, že za kontakt může „Hlava“, neboť autem jsme škrtli jeho, tedy pravou stranou,“ poodhalil s úsměvem ve tváři zákulisí drobného incidentu Vlastimil Neumann.
Dva vozy Mitsubishi Lancer EVO IX z otrokovických dílen zasáhly do bojů v hlavním závodě ve třídě 3. Produkčních vozů se sešlo na startu hned deset a Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem chtěli bojovat o místa nejvyšší. To se jim v páteční etapě i dařilo a první polovinu rally zakončili na průběžné stříbrné příčce ve třídě s odstupem 35 vteřin na vedoucí posádku. V 10. RZ ale chyboval průběžný lídr třídy Martin Šikl a vedle penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly si připsal i půlminutovou penalizaci za nesprávně projetý retardér, čímž se Lukáš Matěna dostal za záda soupeře na pouhé 3,4 vteřiny. Královéhradečáka to pochopitelně vyburcovalo k útoku. O výsledku ale rozhodl pomalý defekt na 13. RZ, kde Lukáš s Pavlem ztratili na Šikla více jak půlminutu a ve výsledcích se propadli na třetí příčku ve třídě 3. Na závěr rally si udělala posádka KIT Racingu radost, když zajela nejrychlejší čas třídy na RZ Rožmberk. „Letošní Krumlov pro nás připravil změnu v podobě počasí, jež nebylo tak dramatické, jak tady bývá zvykem. Novinkou pro nás bylo i auto, které nám skvěle připravil KIT Racing jako náhradu za poškozené ze Šumavy. Seznámení proběhlo rychle a páteční etapu jsme odjeli osmi druhými časy za skvěle jedoucím Martinem Šiklem. Sobotní etapa začala obdobně, kdy se nám po několika druhých časech Martin svou chybou přiblížil na dosah několika vteřin, a tak jsme do poslední sekce vstupovali s velkým odhodláním vybojovat první místo. To se díky pomalému defektu hned na první erzetě v poslední sekci nepodařilo a po pětikilometrové jízdě na holém ráfku jsme se propadli na 3. pozici za Petra Hrobského. Gratulujeme Martinovi k prvnímu vítězství, které si za páteční tempo bezpochyby zaslouží a děkujeme teamu KIT Racing za perfektně připravené auto,“ nastínil průběh rally Lukáš Matěna. Dvojice Lukáš Matěna – Pavel Zalabák obsadila bronzový stupínek ve třídě 3 a v absolutní klasifikaci dokončila rally na pěkném 12. místě.
S druhým devítkovým lancerem startovala za Rentor racing v Českém Krumlově dvojice Marek Vlček – Tomáš Plachý. Pro Marka to byla opět zcela nová trať, a tak bylo hlavním cílem získávání zkušeností a poznatků. Pro posádku se ovšem ukázala už úvodní zkouška rally jako těžko překonatelný problém, když si postavila hlavu technika a Marek s Tomášem museli z rally odstoupit. Zpět naskočili do druhé etapy, aby naplnili cíl daný před soutěží. „Bohužel Krumlov měl smolný průběh. Hned při cestě na úvodní průjezd výstavištěm začalo auto stávkovat a bohužel mechanici v následném krátkém servisu rychle nenašli příčinu problému. Nakonec se auto dalo do ideální kondice pro druhou etapu, která byla cenná pro další získávání zkušeností. Proto škoda, že jsme se nesvezli už na prvních Malontech, druhý průjezd a moje malontská premiéra jen potvrdila kult a náročnost tohoto úseku," okomentoval krumlovský start Marek Vlček. Dalším startem dvojice stáje Rentor racing bude Rally Vyškov.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.