Štajf dodržel v Krumlově tradici pátého místa

Rally Český Krumlov (CZE)
Rally Český Krumlov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 20. května 2019 17:37
Sdílej:

Letošní ročník Rallye Český Krumlov charakterizovalo, na rozdíl od minulého roku, slunečné počasí s převážně suchým povrchem tratí.

První umístění posádky Štajf – Havelková v top 5 soutěže MČR s novým vozem Polo GTI R5. Uplatněné poznatky z testů prokázaly v závodě zrychlení. Dosud stoprocentní úspěšnost dokončených soutěží

Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf – Veronika Havelková obsadila v cíli 47. ročníku Rallye Český Krumlov páté místo v celkové klasifikaci soutěže a jezdec Vojtěch Štajf se zároveň stal nejrychlejším jezdcem soutěže ve věkové kategorii 40+. Výsledek pozitivně ovlivnily i provedené změny v nastavení vozu Polo GTI R5 z nedávných testů.

Na start soutěže se o uplynulém víkendu postavila téměř stovka posádek, která čelila nástrahám patnácti rychlostních zkoušek o celkové délce 160 kilometrů, rozdělených do dvou dnů. Atraktivitu soutěže zvýšilo i zařazení několika pátečních večerních rychlostních zkoušek v okolí Kaplice a Českého Krumlova.

Již dopolední shakedown potvrdil správné nastavení vozu Polo GTI R5 z předsoutěžních testů. Vojtěch Štajf proto mohl zajíždět na členitém českobudějovickém okruhu velmi kvalitní časy s umístěním na druhém, resp. třetím místě, pokaždé s odstupem v desetinách vteřiny od vedoucího jezdce. V dalším průběhu páteční první etapy se Štajf s Havelkovou drželi na celkově šesté příčce absolutně s minimální ztrátou na posádky před nimi. Sobotní druhou etapu částečně ovlivnilo drobné jezdecké zaváhaní Vojtěcha Štajfa hned na úvodním měřeném úseku při snaze o zlepšení celkové pozice a snížení časového odstupu od soupeřů před ním. Soutěžní vůz skončil krátce mimo trať s drobným poškozením, avšak posádka týmu Racing 21 mohla pokračovat dále v soutěži. I přes vzniklou časovou ztrátu setrvala na celkově šesté pozici. Odstoupení jednoho ze soupeřů v poslední sekci soutěže znamenalo nakonec posun Štajfa a Havelkové do pětice nejrychlejších v absolutním pořadí. Stejného umístění zde dosáhl Štajf již počtvrté v řadě za sebou.

„Já jsem s výsledkem v Krumlově spokojený. Počtvrté v řadě zde slavíme páté místo, letos však poprvé se značkou Volkswagen. V testech jsme se intenzivně věnovali některým úpravám vozu pro zdejší typ tratí, což se projevilo solidními výsledky na zdejších rychlostních zkouškách a umístění ze Šumavy jsme tak opět vylepšili. Samozřejmě na rychlých úzkých lesních úsecích je to v mém případě stále o vnitřním získávání důvěry v auto, ale lepší se to. Dařilo se nám tradičně na výstavišti v Budějovicích, kde jsme zajeli jeden třetí a dva druhé časy, přičemž v sobotu jsme si dokonce o jednu desetinu sekundy připsali skalp Honzy Kopeckého, jedoucího ve světové premiéře s novým speciálem. V sobotu ráno jsem se chtěl pokusit trochu stáhnout Honzu Černého, ale na první erzetě Kohout jsem spadnul do hlubšího příkopu. Při výjezdu z něj nás to poslalo do protilehlé strany a lehce jsme se opřeli autem do stromu a velkého kamenu. Jsme s Veronikou rádi, že to vše skončilo jen časovou ztrátou a kosmetickým poškozením levé přední části vozu. V cíli mě samozřejmě těší další body do českého šampionátu a posun na průběžnou pátou příčku v MČR. Následující testy Pola GTI R5 budeme mimo jiné směřovat i na důkladnější sladění vozu s novým typem pneumatik Pirelli, který jsme tu také nasadili,“ zhodnotil třetí podnik MČR v automobilových soutěžích jezdec Vojtěch Štajf.

Vzhledem k rozhodnutí týmu Racing 21 o neúčasti na třetím podniku seriálu FIA ERC Rally Liepāja z logistických důvodů, bude dalším startem Vojtěcha Štajfa a Veroniky Havelkové na voze Volkswagen Polo GTI R5 čtvrtá soutěž českého šampionátu, a to 15. ročník AGROTEC PETRONAS RALLY v Hustopečích ve dnech 14. – 15. června 2019.

Zdroj: Racing 21

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.