Letošní ročník Rallye Český Krumlov charakterizovalo, na rozdíl od minulého roku, slunečné počasí s převážně suchým povrchem tratí.
První umístění posádky Štajf – Havelková v top 5 soutěže MČR s novým vozem Polo GTI R5. Uplatněné poznatky z testů prokázaly v závodě zrychlení. Dosud stoprocentní úspěšnost dokončených soutěží
Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf – Veronika Havelková obsadila v cíli 47. ročníku Rallye Český Krumlov páté místo v celkové klasifikaci soutěže a jezdec Vojtěch Štajf se zároveň stal nejrychlejším jezdcem soutěže ve věkové kategorii 40+. Výsledek pozitivně ovlivnily i provedené změny v nastavení vozu Polo GTI R5 z nedávných testů.
Na start soutěže se o uplynulém víkendu postavila téměř stovka posádek, která čelila nástrahám patnácti rychlostních zkoušek o celkové délce 160 kilometrů, rozdělených do dvou dnů. Atraktivitu soutěže zvýšilo i zařazení několika pátečních večerních rychlostních zkoušek v okolí Kaplice a Českého Krumlova.
Již dopolední shakedown potvrdil správné nastavení vozu Polo GTI R5 z předsoutěžních testů. Vojtěch Štajf proto mohl zajíždět na členitém českobudějovickém okruhu velmi kvalitní časy s umístěním na druhém, resp. třetím místě, pokaždé s odstupem v desetinách vteřiny od vedoucího jezdce. V dalším průběhu páteční první etapy se Štajf s Havelkovou drželi na celkově šesté příčce absolutně s minimální ztrátou na posádky před nimi. Sobotní druhou etapu částečně ovlivnilo drobné jezdecké zaváhaní Vojtěcha Štajfa hned na úvodním měřeném úseku při snaze o zlepšení celkové pozice a snížení časového odstupu od soupeřů před ním. Soutěžní vůz skončil krátce mimo trať s drobným poškozením, avšak posádka týmu Racing 21 mohla pokračovat dále v soutěži. I přes vzniklou časovou ztrátu setrvala na celkově šesté pozici. Odstoupení jednoho ze soupeřů v poslední sekci soutěže znamenalo nakonec posun Štajfa a Havelkové do pětice nejrychlejších v absolutním pořadí. Stejného umístění zde dosáhl Štajf již počtvrté v řadě za sebou.
„Já jsem s výsledkem v Krumlově spokojený. Počtvrté v řadě zde slavíme páté místo, letos však poprvé se značkou Volkswagen. V testech jsme se intenzivně věnovali některým úpravám vozu pro zdejší typ tratí, což se projevilo solidními výsledky na zdejších rychlostních zkouškách a umístění ze Šumavy jsme tak opět vylepšili. Samozřejmě na rychlých úzkých lesních úsecích je to v mém případě stále o vnitřním získávání důvěry v auto, ale lepší se to. Dařilo se nám tradičně na výstavišti v Budějovicích, kde jsme zajeli jeden třetí a dva druhé časy, přičemž v sobotu jsme si dokonce o jednu desetinu sekundy připsali skalp Honzy Kopeckého, jedoucího ve světové premiéře s novým speciálem. V sobotu ráno jsem se chtěl pokusit trochu stáhnout Honzu Černého, ale na první erzetě Kohout jsem spadnul do hlubšího příkopu. Při výjezdu z něj nás to poslalo do protilehlé strany a lehce jsme se opřeli autem do stromu a velkého kamenu. Jsme s Veronikou rádi, že to vše skončilo jen časovou ztrátou a kosmetickým poškozením levé přední části vozu. V cíli mě samozřejmě těší další body do českého šampionátu a posun na průběžnou pátou příčku v MČR. Následující testy Pola GTI R5 budeme mimo jiné směřovat i na důkladnější sladění vozu s novým typem pneumatik Pirelli, který jsme tu také nasadili,“ zhodnotil třetí podnik MČR v automobilových soutěžích jezdec Vojtěch Štajf.
Vzhledem k rozhodnutí týmu Racing 21 o neúčasti na třetím podniku seriálu FIA ERC Rally Liepāja z logistických důvodů, bude dalším startem Vojtěcha Štajfa a Veroniky Havelkové na voze Volkswagen Polo GTI R5 čtvrtá soutěž českého šampionátu, a to 15. ročník AGROTEC PETRONAS RALLY v Hustopečích ve dnech 14. – 15. června 2019.
Zdroj: Racing 21
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.