Štajf dodržel v Krumlově tradici pátého místa

Rally Český Krumlov (CZE)
Rally Český Krumlov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 20. května 2019 17:37
Sdílej:

Letošní ročník Rallye Český Krumlov charakterizovalo, na rozdíl od minulého roku, slunečné počasí s převážně suchým povrchem tratí.

První umístění posádky Štajf – Havelková v top 5 soutěže MČR s novým vozem Polo GTI R5. Uplatněné poznatky z testů prokázaly v závodě zrychlení. Dosud stoprocentní úspěšnost dokončených soutěží

Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf – Veronika Havelková obsadila v cíli 47. ročníku Rallye Český Krumlov páté místo v celkové klasifikaci soutěže a jezdec Vojtěch Štajf se zároveň stal nejrychlejším jezdcem soutěže ve věkové kategorii 40+. Výsledek pozitivně ovlivnily i provedené změny v nastavení vozu Polo GTI R5 z nedávných testů.

Na start soutěže se o uplynulém víkendu postavila téměř stovka posádek, která čelila nástrahám patnácti rychlostních zkoušek o celkové délce 160 kilometrů, rozdělených do dvou dnů. Atraktivitu soutěže zvýšilo i zařazení několika pátečních večerních rychlostních zkoušek v okolí Kaplice a Českého Krumlova.

Již dopolední shakedown potvrdil správné nastavení vozu Polo GTI R5 z předsoutěžních testů. Vojtěch Štajf proto mohl zajíždět na členitém českobudějovickém okruhu velmi kvalitní časy s umístěním na druhém, resp. třetím místě, pokaždé s odstupem v desetinách vteřiny od vedoucího jezdce. V dalším průběhu páteční první etapy se Štajf s Havelkovou drželi na celkově šesté příčce absolutně s minimální ztrátou na posádky před nimi. Sobotní druhou etapu částečně ovlivnilo drobné jezdecké zaváhaní Vojtěcha Štajfa hned na úvodním měřeném úseku při snaze o zlepšení celkové pozice a snížení časového odstupu od soupeřů před ním. Soutěžní vůz skončil krátce mimo trať s drobným poškozením, avšak posádka týmu Racing 21 mohla pokračovat dále v soutěži. I přes vzniklou časovou ztrátu setrvala na celkově šesté pozici. Odstoupení jednoho ze soupeřů v poslední sekci soutěže znamenalo nakonec posun Štajfa a Havelkové do pětice nejrychlejších v absolutním pořadí. Stejného umístění zde dosáhl Štajf již počtvrté v řadě za sebou.

„Já jsem s výsledkem v Krumlově spokojený. Počtvrté v řadě zde slavíme páté místo, letos však poprvé se značkou Volkswagen. V testech jsme se intenzivně věnovali některým úpravám vozu pro zdejší typ tratí, což se projevilo solidními výsledky na zdejších rychlostních zkouškách a umístění ze Šumavy jsme tak opět vylepšili. Samozřejmě na rychlých úzkých lesních úsecích je to v mém případě stále o vnitřním získávání důvěry v auto, ale lepší se to. Dařilo se nám tradičně na výstavišti v Budějovicích, kde jsme zajeli jeden třetí a dva druhé časy, přičemž v sobotu jsme si dokonce o jednu desetinu sekundy připsali skalp Honzy Kopeckého, jedoucího ve světové premiéře s novým speciálem. V sobotu ráno jsem se chtěl pokusit trochu stáhnout Honzu Černého, ale na první erzetě Kohout jsem spadnul do hlubšího příkopu. Při výjezdu z něj nás to poslalo do protilehlé strany a lehce jsme se opřeli autem do stromu a velkého kamenu. Jsme s Veronikou rádi, že to vše skončilo jen časovou ztrátou a kosmetickým poškozením levé přední části vozu. V cíli mě samozřejmě těší další body do českého šampionátu a posun na průběžnou pátou příčku v MČR. Následující testy Pola GTI R5 budeme mimo jiné směřovat i na důkladnější sladění vozu s novým typem pneumatik Pirelli, který jsme tu také nasadili,“ zhodnotil třetí podnik MČR v automobilových soutěžích jezdec Vojtěch Štajf.

Vzhledem k rozhodnutí týmu Racing 21 o neúčasti na třetím podniku seriálu FIA ERC Rally Liepāja z logistických důvodů, bude dalším startem Vojtěcha Štajfa a Veroniky Havelkové na voze Volkswagen Polo GTI R5 čtvrtá soutěž českého šampionátu, a to 15. ročník AGROTEC PETRONAS RALLY v Hustopečích ve dnech 14. – 15. června 2019.

Zdroj: Racing 21

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?