Letošní ročník Rallye Český Krumlov charakterizovalo, na rozdíl od minulého roku, slunečné počasí s převážně suchým povrchem tratí.
První umístění posádky Štajf – Havelková v top 5 soutěže MČR s novým vozem Polo GTI R5. Uplatněné poznatky z testů prokázaly v závodě zrychlení. Dosud stoprocentní úspěšnost dokončených soutěží
Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf – Veronika Havelková obsadila v cíli 47. ročníku Rallye Český Krumlov páté místo v celkové klasifikaci soutěže a jezdec Vojtěch Štajf se zároveň stal nejrychlejším jezdcem soutěže ve věkové kategorii 40+. Výsledek pozitivně ovlivnily i provedené změny v nastavení vozu Polo GTI R5 z nedávných testů.
Na start soutěže se o uplynulém víkendu postavila téměř stovka posádek, která čelila nástrahám patnácti rychlostních zkoušek o celkové délce 160 kilometrů, rozdělených do dvou dnů. Atraktivitu soutěže zvýšilo i zařazení několika pátečních večerních rychlostních zkoušek v okolí Kaplice a Českého Krumlova.
Již dopolední shakedown potvrdil správné nastavení vozu Polo GTI R5 z předsoutěžních testů. Vojtěch Štajf proto mohl zajíždět na členitém českobudějovickém okruhu velmi kvalitní časy s umístěním na druhém, resp. třetím místě, pokaždé s odstupem v desetinách vteřiny od vedoucího jezdce. V dalším průběhu páteční první etapy se Štajf s Havelkovou drželi na celkově šesté příčce absolutně s minimální ztrátou na posádky před nimi. Sobotní druhou etapu částečně ovlivnilo drobné jezdecké zaváhaní Vojtěcha Štajfa hned na úvodním měřeném úseku při snaze o zlepšení celkové pozice a snížení časového odstupu od soupeřů před ním. Soutěžní vůz skončil krátce mimo trať s drobným poškozením, avšak posádka týmu Racing 21 mohla pokračovat dále v soutěži. I přes vzniklou časovou ztrátu setrvala na celkově šesté pozici. Odstoupení jednoho ze soupeřů v poslední sekci soutěže znamenalo nakonec posun Štajfa a Havelkové do pětice nejrychlejších v absolutním pořadí. Stejného umístění zde dosáhl Štajf již počtvrté v řadě za sebou.
„Já jsem s výsledkem v Krumlově spokojený. Počtvrté v řadě zde slavíme páté místo, letos však poprvé se značkou Volkswagen. V testech jsme se intenzivně věnovali některým úpravám vozu pro zdejší typ tratí, což se projevilo solidními výsledky na zdejších rychlostních zkouškách a umístění ze Šumavy jsme tak opět vylepšili. Samozřejmě na rychlých úzkých lesních úsecích je to v mém případě stále o vnitřním získávání důvěry v auto, ale lepší se to. Dařilo se nám tradičně na výstavišti v Budějovicích, kde jsme zajeli jeden třetí a dva druhé časy, přičemž v sobotu jsme si dokonce o jednu desetinu sekundy připsali skalp Honzy Kopeckého, jedoucího ve světové premiéře s novým speciálem. V sobotu ráno jsem se chtěl pokusit trochu stáhnout Honzu Černého, ale na první erzetě Kohout jsem spadnul do hlubšího příkopu. Při výjezdu z něj nás to poslalo do protilehlé strany a lehce jsme se opřeli autem do stromu a velkého kamenu. Jsme s Veronikou rádi, že to vše skončilo jen časovou ztrátou a kosmetickým poškozením levé přední části vozu. V cíli mě samozřejmě těší další body do českého šampionátu a posun na průběžnou pátou příčku v MČR. Následující testy Pola GTI R5 budeme mimo jiné směřovat i na důkladnější sladění vozu s novým typem pneumatik Pirelli, který jsme tu také nasadili,“ zhodnotil třetí podnik MČR v automobilových soutěžích jezdec Vojtěch Štajf.
Vzhledem k rozhodnutí týmu Racing 21 o neúčasti na třetím podniku seriálu FIA ERC Rally Liepāja z logistických důvodů, bude dalším startem Vojtěcha Štajfa a Veroniky Havelkové na voze Volkswagen Polo GTI R5 čtvrtá soutěž českého šampionátu, a to 15. ročník AGROTEC PETRONAS RALLY v Hustopečích ve dnech 14. – 15. června 2019.
Zdroj: Racing 21
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?