Letošní ročník Rallye Český Krumlov charakterizovalo, na rozdíl od minulého roku, slunečné počasí s převážně suchým povrchem tratí.
První umístění posádky Štajf – Havelková v top 5 soutěže MČR s novým vozem Polo GTI R5. Uplatněné poznatky z testů prokázaly v závodě zrychlení. Dosud stoprocentní úspěšnost dokončených soutěží
Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf – Veronika Havelková obsadila v cíli 47. ročníku Rallye Český Krumlov páté místo v celkové klasifikaci soutěže a jezdec Vojtěch Štajf se zároveň stal nejrychlejším jezdcem soutěže ve věkové kategorii 40+. Výsledek pozitivně ovlivnily i provedené změny v nastavení vozu Polo GTI R5 z nedávných testů.
Na start soutěže se o uplynulém víkendu postavila téměř stovka posádek, která čelila nástrahám patnácti rychlostních zkoušek o celkové délce 160 kilometrů, rozdělených do dvou dnů. Atraktivitu soutěže zvýšilo i zařazení několika pátečních večerních rychlostních zkoušek v okolí Kaplice a Českého Krumlova.
Již dopolední shakedown potvrdil správné nastavení vozu Polo GTI R5 z předsoutěžních testů. Vojtěch Štajf proto mohl zajíždět na členitém českobudějovickém okruhu velmi kvalitní časy s umístěním na druhém, resp. třetím místě, pokaždé s odstupem v desetinách vteřiny od vedoucího jezdce. V dalším průběhu páteční první etapy se Štajf s Havelkovou drželi na celkově šesté příčce absolutně s minimální ztrátou na posádky před nimi. Sobotní druhou etapu částečně ovlivnilo drobné jezdecké zaváhaní Vojtěcha Štajfa hned na úvodním měřeném úseku při snaze o zlepšení celkové pozice a snížení časového odstupu od soupeřů před ním. Soutěžní vůz skončil krátce mimo trať s drobným poškozením, avšak posádka týmu Racing 21 mohla pokračovat dále v soutěži. I přes vzniklou časovou ztrátu setrvala na celkově šesté pozici. Odstoupení jednoho ze soupeřů v poslední sekci soutěže znamenalo nakonec posun Štajfa a Havelkové do pětice nejrychlejších v absolutním pořadí. Stejného umístění zde dosáhl Štajf již počtvrté v řadě za sebou.
„Já jsem s výsledkem v Krumlově spokojený. Počtvrté v řadě zde slavíme páté místo, letos však poprvé se značkou Volkswagen. V testech jsme se intenzivně věnovali některým úpravám vozu pro zdejší typ tratí, což se projevilo solidními výsledky na zdejších rychlostních zkouškách a umístění ze Šumavy jsme tak opět vylepšili. Samozřejmě na rychlých úzkých lesních úsecích je to v mém případě stále o vnitřním získávání důvěry v auto, ale lepší se to. Dařilo se nám tradičně na výstavišti v Budějovicích, kde jsme zajeli jeden třetí a dva druhé časy, přičemž v sobotu jsme si dokonce o jednu desetinu sekundy připsali skalp Honzy Kopeckého, jedoucího ve světové premiéře s novým speciálem. V sobotu ráno jsem se chtěl pokusit trochu stáhnout Honzu Černého, ale na první erzetě Kohout jsem spadnul do hlubšího příkopu. Při výjezdu z něj nás to poslalo do protilehlé strany a lehce jsme se opřeli autem do stromu a velkého kamenu. Jsme s Veronikou rádi, že to vše skončilo jen časovou ztrátou a kosmetickým poškozením levé přední části vozu. V cíli mě samozřejmě těší další body do českého šampionátu a posun na průběžnou pátou příčku v MČR. Následující testy Pola GTI R5 budeme mimo jiné směřovat i na důkladnější sladění vozu s novým typem pneumatik Pirelli, který jsme tu také nasadili,“ zhodnotil třetí podnik MČR v automobilových soutěžích jezdec Vojtěch Štajf.
Vzhledem k rozhodnutí týmu Racing 21 o neúčasti na třetím podniku seriálu FIA ERC Rally Liepāja z logistických důvodů, bude dalším startem Vojtěcha Štajfa a Veroniky Havelkové na voze Volkswagen Polo GTI R5 čtvrtá soutěž českého šampionátu, a to 15. ročník AGROTEC PETRONAS RALLY v Hustopečích ve dnech 14. – 15. června 2019.
Zdroj: Racing 21
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.