Nejlepší výsledek na Rally Šumava v dosavadní kariéře zajel pražský jezdec Zdeněk Pokorný, když dokončil rally na 16. místě. Z Klatov naopak odjížděla zklamaná Sandra Pokorná, jež musela závod ukončit pro technickou poruchu.
Klatovská soutěž byla druhým závodem v letošním ročníku velkého mistrovství ČR v rally. Po Valašské rally, kde Sandra Pokorná s Jirkou Skořepou vyhráli dámskou kategorii a ve třídě 3 obsadili šestou příčku, se smíšená posádka těšila na Šumavu, kde chtěla výsledek z Moravy vylepšit. Na Rally Šumava Klatovy se přihlásilo 72 posádek a Sandra měla ve třídě 3 devět soupeřů. Pro všechny pak byla připravena trať se čtrnácti rychlostními zkouškami v délce téměř 170 kilometrů rozdělenými do dvou etap. Pokud počasí před šumavskou rally posádkám přálo, na samotný závod se schylovalo k výrazným změnám. „V pátek, asi jako všichni, jsme i my do poslední chvíle zjišťovali počasí a hypnotizovali radary. Doufali jsme, že alespoň první čínovský okruh pojedeme na suchu. To se naštěstí povedlo a oproti loňsku ho rozhodně hodnotím jako lépe odjetý. Projevil se v něm ale fakt, že bych měla zapracovat na projíždění retardérů, neboť v těchto místech jsem opravdu pomalá. Nejspíš si cvičně někde postavím dva balíky slámy a budu je prostě projíždět tak dlouho, dokud nebudu s průjezdem spokojena. Myslím si, že v nich opravdu hodně ztrácíme,“ uvedla na adresu úvodní zkoušky rally Sandra Pokorná. Na okruhové zkoušce zajela posádka se subaru osmý čas ve třídě. Po servisu měly následovat dvě zkoušky, ale třetí RZ byla po havárii posádky zrušena. Poté se posádky vrátily zpět do servisu. Do konce úvodní etapy zbývalo projet tři erzety. „Po zkontrolování vozu v servisu jsme se vydali už skoro za tmy na novou RZ Chudenínská, kterou jsme jeli v silném dešti, proto jsem vsadila na jistotu, přesto mne 34. dosažený čas mile překvapil. To, že padnul dobrý čas, bylo myslím převážně tím, že jsem jela plynule a nevymýšlela blbosti. Důležité je, že jsem měla novou rampu Lazer, která asi změnila můj postoj k nočním erzetám :) Fakt vidím konečně to, co potřebuju. Byla jsem z tohoto pocitu moc nadšená. Na první průjezd Korábu jsme se bohužel nepodívali z důvodu zrušení zkoušky,“ podělila se o dojmy a zároveň nastínila drobné radosti v závodě pražská jezdkyně. Po druhé návštěvě servisu se posunula Pokorná se Skořepou na průběžnou 36. příčku absolutní klasifikace a s vidinou dalšího posunu výš ve výsledcích vyrážela posádka vstříc zbývajícím zkouškám první etapy. „Počasí se zlepšilo a k našemu překvapení jsme vyráželi na skoro suchý druhý průjezd čínovskou zkouškou. Ten mě opravdu bavil. Myslím, že jsem posunula brzdné body a na několika místech jela víc naplno než v prvním průjezdu. Následoval druhý průjezd RZ Chudenínská, která už byla lehce oschlá, takže jsme už asi neměli tu nejlepší volbu pneumatik, neboť jsme si mysleli, že zde bude více vody. Můj cíl se přesto neměnil a já chtěla úspěšně dokončit etapu. Na populární rychlostní zkoušku Koráb jsme se od tréninku těšili, ale tato erzeta nám nebyla dopřána ani při druhém průjezdu. Na přejezdu k erzetě nám totiž přestalo fungovat servo řízení. Došlo k prasknutí hadičky a my si lehce zahráli na hasiče, neboť jsme malinko zahořeli, ale plameny jsme úspěšně zdolali. S takto poškozeným subarem jsem nechtěla erzetu jet, a proto pro nás zůstala první etapa nedokončená. Byla jsem smutná, ale říkala jsem si, že se svezu na sobotních zkouškách,“ popsala sled událostí i samotné odstoupení z první etapy Sandra Pokorná. Tým mechaniků přes noc zapracoval na poškozeném autě a Sandra s Jirkou mohli nastoupit do druhé etapy. Z uzavřeného parkoviště do servisu dojela smíšená posádka bez problémů, ale krátce před odjezdem na rychlostní zkoušky se servo rozhodlo potrápit posádku znovu. „Poprvé v kariéře jsem tedy musela odstoupit a přiznám se, že asi ne úplně závodnicky jsem to opravdu obrečela. Těšila jsem se, že se svezu a budeme se moct porovnat oproti minulému roku, ale bohužel… Jak mi spoustu lidí řeklo, tohle je rally a všechno je jednou poprvé. Co mi ale zlepšilo během dne náladu, byly tátovy časy a jeho dokončení téhle těžké soutěže s dobrým výsledkem. Nyní se tedy soustředíme na přípravu na velmi rychle se blížící Rally Český Krumlov, na který se těšíme a jsme po minulém roce zvědaví na počasí,“ avizuje svůj další start Sandra Pokorná.
V Klatovech startovali i Zdeněk Pokorný s Richardem Lasevičem na Škodě Fabia R5. Pro tuto posádku to byl první společný závod v letošní sezóně a obzvláště Zdeněk se na Rally Šumava velice těšil. „Rally Šumava je mým nejoblíbenějším závodem, neboť od malička jsem se jezdil dívat, jak jezdci prohánějí závodní auta po Čínovském okruhu. I proto jsem rád, že tato zkouška zůstává v harmonogramu soutěže,“ přiblížil vazby k soutěži Zdeněk Pokorný. Zdeněk s Richardem měli ve třídě 2 jedenáct soupeřů a jízdou se posádka hlavně bavila. Na okruhové zkoušce zajela 21. nejrychlejší čas, ale výkon dvojice výrazně ovlivnily další erzety. „Na Chudenínskou zkoušku začalo pršet a my v jejím průběhu chytli největší krizovou situaci, jakou jsem doposud měl. Na pátý rychlostní stupeň se auto spakovalo do smyku a my naštěstí trefili jen ohradník. Taková situace hodně ovlivní výkon a k pohodě nepřidal ani průjezd následující zkouškou Koráb, kdy jsme jako první přijeli k havárii Karla Štochla. Jsem rád, že je posádka v pořádku, ale tyto momenty se odrazily i na nás. První etapu jsme dokončili v klidu a druhou jeli s cílem pěkně se svézt. Byť mohly být časy lepší, pomalu jsme stoupali výsledky vzhůru. Konečný výsledek je můj nejlepší na Šumavě, z čehož mám pochopitelně velkou radost. Jediné, co mne ze závodního víkendu mrzí, je Sandřino odstoupení, což bylo v poměru k vynaloženému úsilí hodně smutné. Technika je ale technika, a když si postaví hlavu, je jezdec bezradný. Věřím ale, že si Sandra s Jirkou spraví náladu v Českém Krumlově, kde je budu podporovat stejně jako na Valašské rally z pozice diváka,“ ohlédl se za klatovskou rally Zdeněk Pokorný. Mně už nezbývá nic jiného než doplnit krásný výsledek posádky Pokorný – Lasevič na Rally Šumava Klatovy 2019. V absolutní klasifikaci dokončila tato posádka rally na krásné 16. příčce a ve třídě 2 to bylo deváté místo.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.