Uplynulý víkend se v Klatovech odjel druhý podnik Autoklub Mistrovství České republiky v rally. Na Rallye Šumava se sjelo početné startovní pole a nechyběly mezi nimi i posádky, startující za Minařík racing. I tentokrát měl slušovický tým na startu tři posádky s vozy Peugeot 208 R2. Na skvělý výsledek z Valašské rally chtěla navázat dvojice René Dohnal s Romanem Švecem, kteří dostali přidělené startovní číslo 32. Soupeřem Dohnala a zároveň týmovým kolegou byl Petr Gargulák, kterého navigoval Tomáš Šmíd (startovní číslo 37). Sbírat nové zkušenosti přijel do Klatov Milan Obadal se spolujezdcem Jaroslavem Novákem. Na voze vezli číslo 47. Na posádky čekalo celkem čtrnáct rychlostních zkoušek a předpověď počasí slibovala déšť. To se také v průběhu závodu potvrdilo, a proto byla soutěž ještě náročnější.
Stejně jako na Valašce, ani na Šumavě cílovou rampu nespatřil Petr Gargulák. Mladý jezdec si na sedadlo spolujezdce přizval Tomáše Šmída, protože spolujezdec Petr Hanzlík se závodu nemohl zúčastnit. Dvojice však musela na šesté rychlostní zkoušce odstoupit kvůli poruše alternátoru. A jak hodnotí působení na Rallye Šumava spolujezdec? „Nebylo jednoduché najít si cestu k Petrovu rozpisu, ale nakonec jsem rychle pochopil, jak podle toho jede a ohromně mě jízda s ním bavila. Je to velký talent, umí si nastavit auto, jet rychle a plynule, o to větší škoda že jsme nic moc neodjeli. Budu se těšit, pokud si vedle něj ještě sednu na některých dalších závodech a pomůžu mu k těm nejlepším výsledkům," řekl Tomáš Šmíd.
Po loňské nepříjemné chvíli, kdy auto přestalo brzdit ve veliké rychlosti se na místo činu vrátil René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem. Posádka Peugeotu 208 R2 zvládla všechny nástrahy soutěže bez problémů a v cílí se mohla radovat. „Byl to úžasný, ale zároveň strašně těžký závod. Na RZ Strašínská jsme zajeli 11. čas absolutně a porazili mnohem silnější vozy. Loni jsme tam odstoupili, ale letoškem je vše zapomenuto. S výsledkem jsme moc spokojeni a děkuji všem, kteří mi umožnili prožívat takové krásné chvíle na závodech. Díky patří také fanouškům, kteří nám fandí,“ uvedl v cíli spokojený René Dohnal. Dvojice Dohnal – Švec v cíli obdržela poháry za 2. místo mezi dvoukolkami, 1. místo ve třídě 6 a 1. místo v hodnocení Peugeot Cupu. K tomu kluci obsadili 15. místo absolutního pořadí, což je opravdu skvělý výsledek.
Milan Obadal se spolujezdcem Jaroslavem Novákem se sžívali s Peugeotem 208 R2. Pro Obadala to byl třetí závod s tímto vozem. Dvojice se postupně probojovávala pořadím vzhůru, když na devátém měřeném úseku dostali defekt a bylo po nadějích na pěkný výsledek. Ještě po odjetí osmé erzety se Milan Obadal nacházel na stupních vítězů v hodnocení Peugeot cupu. Ale díky ztrátě, způsobené defektem dojel do cíle na bramborovém 4. místě mezi Peugeoty, 8. místě ve třídě 6 a 12. místě mezi dvoukolkami. V absolutním pořadí se Obadal s Novákem umístili na třicáté příčce.
Nyní na slušovický tým pod vedením zkušeného Lubomíra Minaříka čeká Rallye Český Krumlov. Tento závod se pojede ve dnech 17. – 18. května.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?