Uplynulý víkend se v Klatovech odjel druhý podnik Autoklub Mistrovství České republiky v rally. Na Rallye Šumava se sjelo početné startovní pole a nechyběly mezi nimi i posádky, startující za Minařík racing. I tentokrát měl slušovický tým na startu tři posádky s vozy Peugeot 208 R2. Na skvělý výsledek z Valašské rally chtěla navázat dvojice René Dohnal s Romanem Švecem, kteří dostali přidělené startovní číslo 32. Soupeřem Dohnala a zároveň týmovým kolegou byl Petr Gargulák, kterého navigoval Tomáš Šmíd (startovní číslo 37). Sbírat nové zkušenosti přijel do Klatov Milan Obadal se spolujezdcem Jaroslavem Novákem. Na voze vezli číslo 47. Na posádky čekalo celkem čtrnáct rychlostních zkoušek a předpověď počasí slibovala déšť. To se také v průběhu závodu potvrdilo, a proto byla soutěž ještě náročnější.
Stejně jako na Valašce, ani na Šumavě cílovou rampu nespatřil Petr Gargulák. Mladý jezdec si na sedadlo spolujezdce přizval Tomáše Šmída, protože spolujezdec Petr Hanzlík se závodu nemohl zúčastnit. Dvojice však musela na šesté rychlostní zkoušce odstoupit kvůli poruše alternátoru. A jak hodnotí působení na Rallye Šumava spolujezdec? „Nebylo jednoduché najít si cestu k Petrovu rozpisu, ale nakonec jsem rychle pochopil, jak podle toho jede a ohromně mě jízda s ním bavila. Je to velký talent, umí si nastavit auto, jet rychle a plynule, o to větší škoda že jsme nic moc neodjeli. Budu se těšit, pokud si vedle něj ještě sednu na některých dalších závodech a pomůžu mu k těm nejlepším výsledkům," řekl Tomáš Šmíd.
Po loňské nepříjemné chvíli, kdy auto přestalo brzdit ve veliké rychlosti se na místo činu vrátil René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem. Posádka Peugeotu 208 R2 zvládla všechny nástrahy soutěže bez problémů a v cílí se mohla radovat. „Byl to úžasný, ale zároveň strašně těžký závod. Na RZ Strašínská jsme zajeli 11. čas absolutně a porazili mnohem silnější vozy. Loni jsme tam odstoupili, ale letoškem je vše zapomenuto. S výsledkem jsme moc spokojeni a děkuji všem, kteří mi umožnili prožívat takové krásné chvíle na závodech. Díky patří také fanouškům, kteří nám fandí,“ uvedl v cíli spokojený René Dohnal. Dvojice Dohnal – Švec v cíli obdržela poháry za 2. místo mezi dvoukolkami, 1. místo ve třídě 6 a 1. místo v hodnocení Peugeot Cupu. K tomu kluci obsadili 15. místo absolutního pořadí, což je opravdu skvělý výsledek.
Milan Obadal se spolujezdcem Jaroslavem Novákem se sžívali s Peugeotem 208 R2. Pro Obadala to byl třetí závod s tímto vozem. Dvojice se postupně probojovávala pořadím vzhůru, když na devátém měřeném úseku dostali defekt a bylo po nadějích na pěkný výsledek. Ještě po odjetí osmé erzety se Milan Obadal nacházel na stupních vítězů v hodnocení Peugeot cupu. Ale díky ztrátě, způsobené defektem dojel do cíle na bramborovém 4. místě mezi Peugeoty, 8. místě ve třídě 6 a 12. místě mezi dvoukolkami. V absolutním pořadí se Obadal s Novákem umístili na třicáté příčce.
Nyní na slušovický tým pod vedením zkušeného Lubomíra Minaříka čeká Rallye Český Krumlov. Tento závod se pojede ve dnech 17. – 18. května.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.