Uplynulý víkend se v Klatovech odjel druhý podnik Autoklub Mistrovství České republiky v rally. Na Rallye Šumava se sjelo početné startovní pole a nechyběly mezi nimi i posádky, startující za Minařík racing. I tentokrát měl slušovický tým na startu tři posádky s vozy Peugeot 208 R2. Na skvělý výsledek z Valašské rally chtěla navázat dvojice René Dohnal s Romanem Švecem, kteří dostali přidělené startovní číslo 32. Soupeřem Dohnala a zároveň týmovým kolegou byl Petr Gargulák, kterého navigoval Tomáš Šmíd (startovní číslo 37). Sbírat nové zkušenosti přijel do Klatov Milan Obadal se spolujezdcem Jaroslavem Novákem. Na voze vezli číslo 47. Na posádky čekalo celkem čtrnáct rychlostních zkoušek a předpověď počasí slibovala déšť. To se také v průběhu závodu potvrdilo, a proto byla soutěž ještě náročnější.
Stejně jako na Valašce, ani na Šumavě cílovou rampu nespatřil Petr Gargulák. Mladý jezdec si na sedadlo spolujezdce přizval Tomáše Šmída, protože spolujezdec Petr Hanzlík se závodu nemohl zúčastnit. Dvojice však musela na šesté rychlostní zkoušce odstoupit kvůli poruše alternátoru. A jak hodnotí působení na Rallye Šumava spolujezdec? „Nebylo jednoduché najít si cestu k Petrovu rozpisu, ale nakonec jsem rychle pochopil, jak podle toho jede a ohromně mě jízda s ním bavila. Je to velký talent, umí si nastavit auto, jet rychle a plynule, o to větší škoda že jsme nic moc neodjeli. Budu se těšit, pokud si vedle něj ještě sednu na některých dalších závodech a pomůžu mu k těm nejlepším výsledkům," řekl Tomáš Šmíd.
Po loňské nepříjemné chvíli, kdy auto přestalo brzdit ve veliké rychlosti se na místo činu vrátil René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem. Posádka Peugeotu 208 R2 zvládla všechny nástrahy soutěže bez problémů a v cílí se mohla radovat. „Byl to úžasný, ale zároveň strašně těžký závod. Na RZ Strašínská jsme zajeli 11. čas absolutně a porazili mnohem silnější vozy. Loni jsme tam odstoupili, ale letoškem je vše zapomenuto. S výsledkem jsme moc spokojeni a děkuji všem, kteří mi umožnili prožívat takové krásné chvíle na závodech. Díky patří také fanouškům, kteří nám fandí,“ uvedl v cíli spokojený René Dohnal. Dvojice Dohnal – Švec v cíli obdržela poháry za 2. místo mezi dvoukolkami, 1. místo ve třídě 6 a 1. místo v hodnocení Peugeot Cupu. K tomu kluci obsadili 15. místo absolutního pořadí, což je opravdu skvělý výsledek.
Milan Obadal se spolujezdcem Jaroslavem Novákem se sžívali s Peugeotem 208 R2. Pro Obadala to byl třetí závod s tímto vozem. Dvojice se postupně probojovávala pořadím vzhůru, když na devátém měřeném úseku dostali defekt a bylo po nadějích na pěkný výsledek. Ještě po odjetí osmé erzety se Milan Obadal nacházel na stupních vítězů v hodnocení Peugeot cupu. Ale díky ztrátě, způsobené defektem dojel do cíle na bramborovém 4. místě mezi Peugeoty, 8. místě ve třídě 6 a 12. místě mezi dvoukolkami. V absolutním pořadí se Obadal s Novákem umístili na třicáté příčce.
Nyní na slušovický tým pod vedením zkušeného Lubomíra Minaříka čeká Rallye Český Krumlov. Tento závod se pojede ve dnech 17. – 18. května.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.