Uplynulý víkend se v Klatovech odjel druhý podnik Autoklub Mistrovství České republiky v rally. Na Rallye Šumava se sjelo početné startovní pole a nechyběly mezi nimi i posádky, startující za Minařík racing. I tentokrát měl slušovický tým na startu tři posádky s vozy Peugeot 208 R2. Na skvělý výsledek z Valašské rally chtěla navázat dvojice René Dohnal s Romanem Švecem, kteří dostali přidělené startovní číslo 32. Soupeřem Dohnala a zároveň týmovým kolegou byl Petr Gargulák, kterého navigoval Tomáš Šmíd (startovní číslo 37). Sbírat nové zkušenosti přijel do Klatov Milan Obadal se spolujezdcem Jaroslavem Novákem. Na voze vezli číslo 47. Na posádky čekalo celkem čtrnáct rychlostních zkoušek a předpověď počasí slibovala déšť. To se také v průběhu závodu potvrdilo, a proto byla soutěž ještě náročnější.
Stejně jako na Valašce, ani na Šumavě cílovou rampu nespatřil Petr Gargulák. Mladý jezdec si na sedadlo spolujezdce přizval Tomáše Šmída, protože spolujezdec Petr Hanzlík se závodu nemohl zúčastnit. Dvojice však musela na šesté rychlostní zkoušce odstoupit kvůli poruše alternátoru. A jak hodnotí působení na Rallye Šumava spolujezdec? „Nebylo jednoduché najít si cestu k Petrovu rozpisu, ale nakonec jsem rychle pochopil, jak podle toho jede a ohromně mě jízda s ním bavila. Je to velký talent, umí si nastavit auto, jet rychle a plynule, o to větší škoda že jsme nic moc neodjeli. Budu se těšit, pokud si vedle něj ještě sednu na některých dalších závodech a pomůžu mu k těm nejlepším výsledkům," řekl Tomáš Šmíd.
Po loňské nepříjemné chvíli, kdy auto přestalo brzdit ve veliké rychlosti se na místo činu vrátil René Dohnal se spolujezdcem Romanem Švecem. Posádka Peugeotu 208 R2 zvládla všechny nástrahy soutěže bez problémů a v cílí se mohla radovat. „Byl to úžasný, ale zároveň strašně těžký závod. Na RZ Strašínská jsme zajeli 11. čas absolutně a porazili mnohem silnější vozy. Loni jsme tam odstoupili, ale letoškem je vše zapomenuto. S výsledkem jsme moc spokojeni a děkuji všem, kteří mi umožnili prožívat takové krásné chvíle na závodech. Díky patří také fanouškům, kteří nám fandí,“ uvedl v cíli spokojený René Dohnal. Dvojice Dohnal – Švec v cíli obdržela poháry za 2. místo mezi dvoukolkami, 1. místo ve třídě 6 a 1. místo v hodnocení Peugeot Cupu. K tomu kluci obsadili 15. místo absolutního pořadí, což je opravdu skvělý výsledek.
Milan Obadal se spolujezdcem Jaroslavem Novákem se sžívali s Peugeotem 208 R2. Pro Obadala to byl třetí závod s tímto vozem. Dvojice se postupně probojovávala pořadím vzhůru, když na devátém měřeném úseku dostali defekt a bylo po nadějích na pěkný výsledek. Ještě po odjetí osmé erzety se Milan Obadal nacházel na stupních vítězů v hodnocení Peugeot cupu. Ale díky ztrátě, způsobené defektem dojel do cíle na bramborovém 4. místě mezi Peugeoty, 8. místě ve třídě 6 a 12. místě mezi dvoukolkami. V absolutním pořadí se Obadal s Novákem umístili na třicáté příčce.
Nyní na slušovický tým pod vedením zkušeného Lubomíra Minaříka čeká Rallye Český Krumlov. Tento závod se pojede ve dnech 17. – 18. května.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?