Seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ zavítal ke svému druhému letošnímu dějství na 54. ročník Rallye Šumava Klatovy. I když meteorologové varovali před studenou frontou, tak dramatický pokles teplot čekal málokdo. Počasí na Šumavě hrálo zásadní roli, jako už mnohokrát v historii této nejstarší automobilové soutěže v ČR.
Ještě před soudobými automobily vyrazily na populární čínovský okruh posádky Historic Vltava Rallye. Během pár hodin klesly teploty z letních 26 stupňů na ryze šumavských osm a k tomu se přidal vydatný déšť. Poznatky ze seznamovacích jízd tak velmi rychle vzaly za své, což bylo náročné hlavně pro nováčky.
Úvodní speciálku vyhrál Petr Gargulák před domácím Honzou Kornhefrem, který ale hned v druhém testu urazil kolo a ztratil přes 4 minuty. Do čela se dostal René Dohnal a začal všem ukazovat, že to s obhajobou loňského prvenství myslí vážně. Skvělé časy zajížděl Kornhefr, ale časová ztráta z druhého testu byla propastná. Průběžnou druhou příčku držel Petr Gargulák, ale to jen do chvíle, kdy jeho pěknou jízdu zastavila technická porucha. Po první etapě vedl René Dohnal, na druhé místo se nenápadně posunul Milan Obadal a Jiří Pohlídal přenocoval jako třetí. Ten navíc nebojoval jen s konkurencí, ale hlavně se silnou bolestí zubů.
V závěrečné etapě vyhrál všechny erzety René Dohnal a připsal si tak druhé vítězství v sezóně. Honza Kornhefr podal heroický výkon a i když startoval v náročné soutěži poprvé, všechny nedělní testy dojel jako druhý a z posledního místa se dostal na skvělou stříbrnou pozici. S prášky proti bolesti a velkým sebezapřením dokončil Šumavu na třetím místě Jiří Pohlídal.
René Dohnal: „Čekal jsem, že Honza Kornhefr pojede na domácí soutěži hodně rychle. Škoda, že chyboval hned na začátku, určitě bychom si pěkně zazávodili. V Peugeotech jsme tím získali poměrně slušný náskok, tak jsme se soustředili hlavně na dvoukolky. V pátek byly naprosto šílené podmínky, shakedown jsme odjeli v letním počasí, večer začalo pršet a citelně se ochladilo. Bylo to náročné i na psychiku, hlavně kvůli volbě pneumatik. Po první etapě jsme se do postele dostali až ve tři hodiny ráno a v osm už jsme byli zase na nohách. Takže velmi náročný podnik, ale pro nás super výsledek.“
„Mně se splnil velký sen, už jako malý kluk jsem chtěl závodit na Šumavě a s Peugeotem to bylo úžasné. V druhé erzetě jsem chyboval a stejně jako na Valašce urazil kolo o obrubník. To nás stálo čtyři minuty. Celá první etapa byla hodně těžká, začalo pršet a většinu testů jsme jeli po tmě. Na to mně chybí zkušenosti, navíc jsme končili až hodně dlouho po půlnoci. Ale sobotu jsem si opravdu užil. Vím, kde mám rezervy, na kterých musím ještě zapracovat, nicméně druhé místo za Rendou je pro nás velký úspěch,“ poznamenal v cíli Jan Kornhefr.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ
1. místo René Dohnal – Roman Švec 30 bodů
2. místo Jiří Pohlídal – Jan Kubala 22 bodů
3. místo Jan Kornhefr – Michal Triner 20 bodů
Za necelé tři týdny pokračuje letošní Peugeot Rally Cup CZ třetím podnikem na jihočeské Rallye Český Krumlov.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).