Seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ zavítal ke svému druhému letošnímu dějství na 54. ročník Rallye Šumava Klatovy. I když meteorologové varovali před studenou frontou, tak dramatický pokles teplot čekal málokdo. Počasí na Šumavě hrálo zásadní roli, jako už mnohokrát v historii této nejstarší automobilové soutěže v ČR.
Ještě před soudobými automobily vyrazily na populární čínovský okruh posádky Historic Vltava Rallye. Během pár hodin klesly teploty z letních 26 stupňů na ryze šumavských osm a k tomu se přidal vydatný déšť. Poznatky ze seznamovacích jízd tak velmi rychle vzaly za své, což bylo náročné hlavně pro nováčky.
Úvodní speciálku vyhrál Petr Gargulák před domácím Honzou Kornhefrem, který ale hned v druhém testu urazil kolo a ztratil přes 4 minuty. Do čela se dostal René Dohnal a začal všem ukazovat, že to s obhajobou loňského prvenství myslí vážně. Skvělé časy zajížděl Kornhefr, ale časová ztráta z druhého testu byla propastná. Průběžnou druhou příčku držel Petr Gargulák, ale to jen do chvíle, kdy jeho pěknou jízdu zastavila technická porucha. Po první etapě vedl René Dohnal, na druhé místo se nenápadně posunul Milan Obadal a Jiří Pohlídal přenocoval jako třetí. Ten navíc nebojoval jen s konkurencí, ale hlavně se silnou bolestí zubů.
V závěrečné etapě vyhrál všechny erzety René Dohnal a připsal si tak druhé vítězství v sezóně. Honza Kornhefr podal heroický výkon a i když startoval v náročné soutěži poprvé, všechny nedělní testy dojel jako druhý a z posledního místa se dostal na skvělou stříbrnou pozici. S prášky proti bolesti a velkým sebezapřením dokončil Šumavu na třetím místě Jiří Pohlídal.
René Dohnal: „Čekal jsem, že Honza Kornhefr pojede na domácí soutěži hodně rychle. Škoda, že chyboval hned na začátku, určitě bychom si pěkně zazávodili. V Peugeotech jsme tím získali poměrně slušný náskok, tak jsme se soustředili hlavně na dvoukolky. V pátek byly naprosto šílené podmínky, shakedown jsme odjeli v letním počasí, večer začalo pršet a citelně se ochladilo. Bylo to náročné i na psychiku, hlavně kvůli volbě pneumatik. Po první etapě jsme se do postele dostali až ve tři hodiny ráno a v osm už jsme byli zase na nohách. Takže velmi náročný podnik, ale pro nás super výsledek.“
„Mně se splnil velký sen, už jako malý kluk jsem chtěl závodit na Šumavě a s Peugeotem to bylo úžasné. V druhé erzetě jsem chyboval a stejně jako na Valašce urazil kolo o obrubník. To nás stálo čtyři minuty. Celá první etapa byla hodně těžká, začalo pršet a většinu testů jsme jeli po tmě. Na to mně chybí zkušenosti, navíc jsme končili až hodně dlouho po půlnoci. Ale sobotu jsem si opravdu užil. Vím, kde mám rezervy, na kterých musím ještě zapracovat, nicméně druhé místo za Rendou je pro nás velký úspěch,“ poznamenal v cíli Jan Kornhefr.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ
1. místo René Dohnal – Roman Švec 30 bodů
2. místo Jiří Pohlídal – Jan Kubala 22 bodů
3. místo Jan Kornhefr – Michal Triner 20 bodů
Za necelé tři týdny pokračuje letošní Peugeot Rally Cup CZ třetím podnikem na jihočeské Rallye Český Krumlov.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.