Seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ zavítal ke svému druhému letošnímu dějství na 54. ročník Rallye Šumava Klatovy. I když meteorologové varovali před studenou frontou, tak dramatický pokles teplot čekal málokdo. Počasí na Šumavě hrálo zásadní roli, jako už mnohokrát v historii této nejstarší automobilové soutěže v ČR.
Ještě před soudobými automobily vyrazily na populární čínovský okruh posádky Historic Vltava Rallye. Během pár hodin klesly teploty z letních 26 stupňů na ryze šumavských osm a k tomu se přidal vydatný déšť. Poznatky ze seznamovacích jízd tak velmi rychle vzaly za své, což bylo náročné hlavně pro nováčky.
Úvodní speciálku vyhrál Petr Gargulák před domácím Honzou Kornhefrem, který ale hned v druhém testu urazil kolo a ztratil přes 4 minuty. Do čela se dostal René Dohnal a začal všem ukazovat, že to s obhajobou loňského prvenství myslí vážně. Skvělé časy zajížděl Kornhefr, ale časová ztráta z druhého testu byla propastná. Průběžnou druhou příčku držel Petr Gargulák, ale to jen do chvíle, kdy jeho pěknou jízdu zastavila technická porucha. Po první etapě vedl René Dohnal, na druhé místo se nenápadně posunul Milan Obadal a Jiří Pohlídal přenocoval jako třetí. Ten navíc nebojoval jen s konkurencí, ale hlavně se silnou bolestí zubů.
V závěrečné etapě vyhrál všechny erzety René Dohnal a připsal si tak druhé vítězství v sezóně. Honza Kornhefr podal heroický výkon a i když startoval v náročné soutěži poprvé, všechny nedělní testy dojel jako druhý a z posledního místa se dostal na skvělou stříbrnou pozici. S prášky proti bolesti a velkým sebezapřením dokončil Šumavu na třetím místě Jiří Pohlídal.
René Dohnal: „Čekal jsem, že Honza Kornhefr pojede na domácí soutěži hodně rychle. Škoda, že chyboval hned na začátku, určitě bychom si pěkně zazávodili. V Peugeotech jsme tím získali poměrně slušný náskok, tak jsme se soustředili hlavně na dvoukolky. V pátek byly naprosto šílené podmínky, shakedown jsme odjeli v letním počasí, večer začalo pršet a citelně se ochladilo. Bylo to náročné i na psychiku, hlavně kvůli volbě pneumatik. Po první etapě jsme se do postele dostali až ve tři hodiny ráno a v osm už jsme byli zase na nohách. Takže velmi náročný podnik, ale pro nás super výsledek.“
„Mně se splnil velký sen, už jako malý kluk jsem chtěl závodit na Šumavě a s Peugeotem to bylo úžasné. V druhé erzetě jsem chyboval a stejně jako na Valašce urazil kolo o obrubník. To nás stálo čtyři minuty. Celá první etapa byla hodně těžká, začalo pršet a většinu testů jsme jeli po tmě. Na to mně chybí zkušenosti, navíc jsme končili až hodně dlouho po půlnoci. Ale sobotu jsem si opravdu užil. Vím, kde mám rezervy, na kterých musím ještě zapracovat, nicméně druhé místo za Rendou je pro nás velký úspěch,“ poznamenal v cíli Jan Kornhefr.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ
1. místo René Dohnal – Roman Švec 30 bodů
2. místo Jiří Pohlídal – Jan Kubala 22 bodů
3. místo Jan Kornhefr – Michal Triner 20 bodů
Za necelé tři týdny pokračuje letošní Peugeot Rally Cup CZ třetím podnikem na jihočeské Rallye Český Krumlov.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.