Seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ zavítal ke svému druhému letošnímu dějství na 54. ročník Rallye Šumava Klatovy. I když meteorologové varovali před studenou frontou, tak dramatický pokles teplot čekal málokdo. Počasí na Šumavě hrálo zásadní roli, jako už mnohokrát v historii této nejstarší automobilové soutěže v ČR.
Ještě před soudobými automobily vyrazily na populární čínovský okruh posádky Historic Vltava Rallye. Během pár hodin klesly teploty z letních 26 stupňů na ryze šumavských osm a k tomu se přidal vydatný déšť. Poznatky ze seznamovacích jízd tak velmi rychle vzaly za své, což bylo náročné hlavně pro nováčky.
Úvodní speciálku vyhrál Petr Gargulák před domácím Honzou Kornhefrem, který ale hned v druhém testu urazil kolo a ztratil přes 4 minuty. Do čela se dostal René Dohnal a začal všem ukazovat, že to s obhajobou loňského prvenství myslí vážně. Skvělé časy zajížděl Kornhefr, ale časová ztráta z druhého testu byla propastná. Průběžnou druhou příčku držel Petr Gargulák, ale to jen do chvíle, kdy jeho pěknou jízdu zastavila technická porucha. Po první etapě vedl René Dohnal, na druhé místo se nenápadně posunul Milan Obadal a Jiří Pohlídal přenocoval jako třetí. Ten navíc nebojoval jen s konkurencí, ale hlavně se silnou bolestí zubů.
V závěrečné etapě vyhrál všechny erzety René Dohnal a připsal si tak druhé vítězství v sezóně. Honza Kornhefr podal heroický výkon a i když startoval v náročné soutěži poprvé, všechny nedělní testy dojel jako druhý a z posledního místa se dostal na skvělou stříbrnou pozici. S prášky proti bolesti a velkým sebezapřením dokončil Šumavu na třetím místě Jiří Pohlídal.
René Dohnal: „Čekal jsem, že Honza Kornhefr pojede na domácí soutěži hodně rychle. Škoda, že chyboval hned na začátku, určitě bychom si pěkně zazávodili. V Peugeotech jsme tím získali poměrně slušný náskok, tak jsme se soustředili hlavně na dvoukolky. V pátek byly naprosto šílené podmínky, shakedown jsme odjeli v letním počasí, večer začalo pršet a citelně se ochladilo. Bylo to náročné i na psychiku, hlavně kvůli volbě pneumatik. Po první etapě jsme se do postele dostali až ve tři hodiny ráno a v osm už jsme byli zase na nohách. Takže velmi náročný podnik, ale pro nás super výsledek.“
„Mně se splnil velký sen, už jako malý kluk jsem chtěl závodit na Šumavě a s Peugeotem to bylo úžasné. V druhé erzetě jsem chyboval a stejně jako na Valašce urazil kolo o obrubník. To nás stálo čtyři minuty. Celá první etapa byla hodně těžká, začalo pršet a většinu testů jsme jeli po tmě. Na to mně chybí zkušenosti, navíc jsme končili až hodně dlouho po půlnoci. Ale sobotu jsem si opravdu užil. Vím, kde mám rezervy, na kterých musím ještě zapracovat, nicméně druhé místo za Rendou je pro nás velký úspěch,“ poznamenal v cíli Jan Kornhefr.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ
1. místo René Dohnal – Roman Švec 30 bodů
2. místo Jiří Pohlídal – Jan Kubala 22 bodů
3. místo Jan Kornhefr – Michal Triner 20 bodů
Za necelé tři týdny pokračuje letošní Peugeot Rally Cup CZ třetím podnikem na jihočeské Rallye Český Krumlov.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.