Seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ zavítal ke svému druhému letošnímu dějství na 54. ročník Rallye Šumava Klatovy. I když meteorologové varovali před studenou frontou, tak dramatický pokles teplot čekal málokdo. Počasí na Šumavě hrálo zásadní roli, jako už mnohokrát v historii této nejstarší automobilové soutěže v ČR.
Ještě před soudobými automobily vyrazily na populární čínovský okruh posádky Historic Vltava Rallye. Během pár hodin klesly teploty z letních 26 stupňů na ryze šumavských osm a k tomu se přidal vydatný déšť. Poznatky ze seznamovacích jízd tak velmi rychle vzaly za své, což bylo náročné hlavně pro nováčky.
Úvodní speciálku vyhrál Petr Gargulák před domácím Honzou Kornhefrem, který ale hned v druhém testu urazil kolo a ztratil přes 4 minuty. Do čela se dostal René Dohnal a začal všem ukazovat, že to s obhajobou loňského prvenství myslí vážně. Skvělé časy zajížděl Kornhefr, ale časová ztráta z druhého testu byla propastná. Průběžnou druhou příčku držel Petr Gargulák, ale to jen do chvíle, kdy jeho pěknou jízdu zastavila technická porucha. Po první etapě vedl René Dohnal, na druhé místo se nenápadně posunul Milan Obadal a Jiří Pohlídal přenocoval jako třetí. Ten navíc nebojoval jen s konkurencí, ale hlavně se silnou bolestí zubů.
V závěrečné etapě vyhrál všechny erzety René Dohnal a připsal si tak druhé vítězství v sezóně. Honza Kornhefr podal heroický výkon a i když startoval v náročné soutěži poprvé, všechny nedělní testy dojel jako druhý a z posledního místa se dostal na skvělou stříbrnou pozici. S prášky proti bolesti a velkým sebezapřením dokončil Šumavu na třetím místě Jiří Pohlídal.
René Dohnal: „Čekal jsem, že Honza Kornhefr pojede na domácí soutěži hodně rychle. Škoda, že chyboval hned na začátku, určitě bychom si pěkně zazávodili. V Peugeotech jsme tím získali poměrně slušný náskok, tak jsme se soustředili hlavně na dvoukolky. V pátek byly naprosto šílené podmínky, shakedown jsme odjeli v letním počasí, večer začalo pršet a citelně se ochladilo. Bylo to náročné i na psychiku, hlavně kvůli volbě pneumatik. Po první etapě jsme se do postele dostali až ve tři hodiny ráno a v osm už jsme byli zase na nohách. Takže velmi náročný podnik, ale pro nás super výsledek.“
„Mně se splnil velký sen, už jako malý kluk jsem chtěl závodit na Šumavě a s Peugeotem to bylo úžasné. V druhé erzetě jsem chyboval a stejně jako na Valašce urazil kolo o obrubník. To nás stálo čtyři minuty. Celá první etapa byla hodně těžká, začalo pršet a většinu testů jsme jeli po tmě. Na to mně chybí zkušenosti, navíc jsme končili až hodně dlouho po půlnoci. Ale sobotu jsem si opravdu užil. Vím, kde mám rezervy, na kterých musím ještě zapracovat, nicméně druhé místo za Rendou je pro nás velký úspěch,“ poznamenal v cíli Jan Kornhefr.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ
1. místo René Dohnal – Roman Švec 30 bodů
2. místo Jiří Pohlídal – Jan Kubala 22 bodů
3. místo Jan Kornhefr – Michal Triner 20 bodů
Za necelé tři týdny pokračuje letošní Peugeot Rally Cup CZ třetím podnikem na jihočeské Rallye Český Krumlov.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?