Václav Pech jun. s Petrem Uhlem dokázali zvítězit na 54. ročníku Rallye Šumava, která se jela jako 2. podnik MČR. Jejich již páté šumavské vítězství se nerodilo vůbec lehce. Ve velice těžkých povětrnostních podmínkách bylo náročné zvolit správně pneumatiky a vyvarovat se chyb.
„Především první etapa byla na volbu pneumatik těžká, povrch rychlostních zkoušek se měnil doslova před očima. Tam kde jsme měli nahlášeno mokro, bylo během půl hodiny sucho a naopak. Vše bylo o to těžší, že se páteční etapa jela celá takřka za tmy a těžko se rozeznávala uklouzaná místa nebo písek a spadané jehličí na cestě. Byli jsme rádi, že jsme neudělali žádnou větší chybu a drželi v té době druhou pozici za továrním Honzou Kopeckým,“ popisuje Pech.
Do sobotní etapy se počasí umoudřilo a až na malé přeháňky bylo sucho. Pech s Uhlem se dostali na první místo před Kopeckého, který prorazil pneumatiku a vedení udrželi až do cíle. „Honza nám svým defektem pomohl k vedoucí pozici, ale věděli jsme, že se pokusí ji vybojovat zpět. Proto jsme ze sebe vydali vše, abychom vedení udrželi. Museli jsme vypustit možnost volby, když jedete ve 180-ti do zatáčky zda si ťuknout o brzdy nebo ne. Možná jsme se tím zase trošku posunuli a našli další hranici našeho Forda R5. Vyhrát Rallye Šumava je úžasný pocit, měli jsme obrovskou podporu od fanoušků a perfektní atmosféra byla i při vyhlášení vítězů na klatovském náměstí. Naši mechanici nás zlili na rampě šampaňským tak, že když jsme potom přejížděli s autem do uzavřeného parkoviště, měli jsme strach, že se z něj už neodlepíme,“ líčí s úsměvem Pech.
Příštím závodem EuroOil-invelt teamu bude v polovině května Rallye Český Krumlov.
Zdroj: Media Václava Pecha
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?