Václav Pech jun. s Petrem Uhlem dokázali zvítězit na 54. ročníku Rallye Šumava, která se jela jako 2. podnik MČR. Jejich již páté šumavské vítězství se nerodilo vůbec lehce. Ve velice těžkých povětrnostních podmínkách bylo náročné zvolit správně pneumatiky a vyvarovat se chyb.
„Především první etapa byla na volbu pneumatik těžká, povrch rychlostních zkoušek se měnil doslova před očima. Tam kde jsme měli nahlášeno mokro, bylo během půl hodiny sucho a naopak. Vše bylo o to těžší, že se páteční etapa jela celá takřka za tmy a těžko se rozeznávala uklouzaná místa nebo písek a spadané jehličí na cestě. Byli jsme rádi, že jsme neudělali žádnou větší chybu a drželi v té době druhou pozici za továrním Honzou Kopeckým,“ popisuje Pech.
Do sobotní etapy se počasí umoudřilo a až na malé přeháňky bylo sucho. Pech s Uhlem se dostali na první místo před Kopeckého, který prorazil pneumatiku a vedení udrželi až do cíle. „Honza nám svým defektem pomohl k vedoucí pozici, ale věděli jsme, že se pokusí ji vybojovat zpět. Proto jsme ze sebe vydali vše, abychom vedení udrželi. Museli jsme vypustit možnost volby, když jedete ve 180-ti do zatáčky zda si ťuknout o brzdy nebo ne. Možná jsme se tím zase trošku posunuli a našli další hranici našeho Forda R5. Vyhrát Rallye Šumava je úžasný pocit, měli jsme obrovskou podporu od fanoušků a perfektní atmosféra byla i při vyhlášení vítězů na klatovském náměstí. Naši mechanici nás zlili na rampě šampaňským tak, že když jsme potom přejížděli s autem do uzavřeného parkoviště, měli jsme strach, že se z něj už neodlepíme,“ líčí s úsměvem Pech.
Příštím závodem EuroOil-invelt teamu bude v polovině května Rallye Český Krumlov.
Zdroj: Media Václava Pecha
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.