Václav Pech jun. s Petrem Uhlem dokázali zvítězit na 54. ročníku Rallye Šumava, která se jela jako 2. podnik MČR. Jejich již páté šumavské vítězství se nerodilo vůbec lehce. Ve velice těžkých povětrnostních podmínkách bylo náročné zvolit správně pneumatiky a vyvarovat se chyb.
„Především první etapa byla na volbu pneumatik těžká, povrch rychlostních zkoušek se měnil doslova před očima. Tam kde jsme měli nahlášeno mokro, bylo během půl hodiny sucho a naopak. Vše bylo o to těžší, že se páteční etapa jela celá takřka za tmy a těžko se rozeznávala uklouzaná místa nebo písek a spadané jehličí na cestě. Byli jsme rádi, že jsme neudělali žádnou větší chybu a drželi v té době druhou pozici za továrním Honzou Kopeckým,“ popisuje Pech.
Do sobotní etapy se počasí umoudřilo a až na malé přeháňky bylo sucho. Pech s Uhlem se dostali na první místo před Kopeckého, který prorazil pneumatiku a vedení udrželi až do cíle. „Honza nám svým defektem pomohl k vedoucí pozici, ale věděli jsme, že se pokusí ji vybojovat zpět. Proto jsme ze sebe vydali vše, abychom vedení udrželi. Museli jsme vypustit možnost volby, když jedete ve 180-ti do zatáčky zda si ťuknout o brzdy nebo ne. Možná jsme se tím zase trošku posunuli a našli další hranici našeho Forda R5. Vyhrát Rallye Šumava je úžasný pocit, měli jsme obrovskou podporu od fanoušků a perfektní atmosféra byla i při vyhlášení vítězů na klatovském náměstí. Naši mechanici nás zlili na rampě šampaňským tak, že když jsme potom přejížděli s autem do uzavřeného parkoviště, měli jsme strach, že se z něj už neodlepíme,“ líčí s úsměvem Pech.
Příštím závodem EuroOil-invelt teamu bude v polovině května Rallye Český Krumlov.
Zdroj: Media Václava Pecha
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.