Startuje příjem přihlášek. Odpočet může začít. Do startu 47. Rallye Český Krumlov zbývá přesně měsíc. Elita tuzemského soutěžního sportu se představí na českém jihu ve dnech 17. a 18. května. Organizátoři tradičního podniku, zařazeného do mezinárodního seriálu FIA Central Rally Trophy, Autoklub Mistrovství ČR v automobilových rally a národního šampionátu historických vozidel, proto v minulých dnech uveřejnili základní dokument – zvláštní ustanovení.
Zájemci o účast v letošním ročníku českokrumlovské rallye se můžou hlásit prostřednictvím elektronického formuláře. Vyplnění povinných údajů zabere pár minut, po odeslání se posádka okamžitě objeví v seznamu mezi ostatními přihlášenými dvojicemi. Uzávěrku pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsportu stanovili na neděli 5. května ve 20 hodin.
Kromě moderních a historických speciálů se rallye můžou zúčastnit závodní vozidla otestovaná do tříd 14 až 18, startovat rovněž mohou soutěžní automobily s národní homologací jiných ASN nebo vozy homologované v jakékoliv zemi Evropské unie. Součástí programu bude třináctý ročník Rallye Legendy Show, přihláška do exhibiční jízdy se na webu soutěže objeví v nejbližších dnech.
Náročná trať s novinkami
Na posádky je připraveno již obvyklých 15 rychlostních zkoušek o délce přes 160 kilometrů, tedy téměř 30 procent z celkové kilometráže rallye. Pojede se na tradičně velmi náročných úsecích, byť některé měřené testy se letos dočkaly úprav, zejména s ohledem na diváky.
Nejvýraznější proměnou prošla populární erzeta Ján, která nabídne v Blansku u Kaplice, poblíž tamního motokrosového areálu, zcela nové a zároveň velmi atraktivní divácké místo se startem a ostrou „kosou“ přes hranu. Po dvouleté pauze se trasa vrací na účelové komunikace v areálu bývalého svatojanského statku, těsně za známým esíčkem u „sklaďáků“ na horizontu ale bude letmý cíl. Fanoušci tedy protentokrát přijdou o sjezd s prudkým pravým odbočením na hlavní silnici, po které vede kvůli několikaměsíční rekonstrukci mostu u Římova objížďka, a organizátoři ji tak v termínu Rallye Český Krumlov nemůžou uzavřít pro veřejný provoz.
Nové zážitky nabídne také sobotní RZ Kohout, která odstartuje v Bídě a hned po několika stech metrech bude následovat pravá vracečka na ruční brzdu, známá z minulých ročníků v opačném směru. Supertipem na trase této vložky je další bašta rallyesportu na jihu Čech. Erzeta bude namotána přes celý Soběnov, a tak na návsi diváci uvidí soutěžní vozy hned několikrát. Stejně jako
Kohout se pojede v protisměru RZ Rožmitál, chybět nebude umělý kruhový objezd po startu RZ Citajl v Bukovsku nebo legendární místo v Malontech.
47. Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 17. května v 16 hodin na českobudějovickém výstavišti populární superspeciálkou. V areálu uprostřed krajského města pak budou posádky závodit ještě dvakrát. Stejně jako před rokem se tam pojede páteční večerní průjezd (19:58), při kterém si kromě motoristických fanoušků přijdou na své i příznivci hokeje. Na LED obrazovce od ÚAMK budou mít možnost u pavilonu Z sledovat živě zápas světového šampionátu mezi reprezentacemi České republiky a Itálie. Rychlá kola se v Birell Rallye Aréně, kam je kromě přejímek a trati shakedownu situována rovněž servisní zóna, roztočí ještě hodinu po sobotním poledni. Slavnostní start, cíl a vyhlášení vítězů bude jako každý rok hostit parkoviště v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem.
Pro více informací sledujte průběžně oficiální web soutěže www.rallyekrumlov.cz, facebookový profil anebo nově také účet na Instagramu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?