Druhým podnikem letošního Mistrovství České republiky v rallye je nejstarší tuzemská soutěž Rallye Šumava v Klatovech. Její již 54. ročník přivítá úctyhodných 186 posádek, mezi kterými nebude chybět ani plzeňská dvojice Pech – Uhel se svým EuroOil-invelt teamem.
Václav Pech jun. ve své 23leté závodnické historii odjel všechny mistrovské závody se svým nerozlučným parťákem Petrem Uhlem což je v rallye docela vzácnost. Výjimkou však byl úplně první jeho start ve velkém šampionátu v roce 1998 právě při Rallye Šumava. To Pech sen. posadil vedle syna svého zkušeného a ostříleného spolujezdce Františka Šimka, aby mu předal cenné, lety nasbírané, zkušenosti. „Při prvním startu to bylo to nejlepší, co táta mohl vymyslet. Při tréninku mě Franta učil jak napsat jednotlivé pasáže, aby se mu to dobře četlo a při závodě mě navigoval a korigoval s velkým přehledem. To byl ten krok, co se nedá pochytit z vyprávění nebo někde vyčíst. To jsem potřeboval zažít, abych pochopil jejich způsob rozpisu a také věděl co chtít od Petra Uhla do budoucna,“ popisuje Pech jun. první šumavský start.
Se čtyřmi absolutními vítězstvími šumavské soutěže se Pech s Uhlem řadí mezi trojici nejúspěšnějších posádek historie. A který z 21. odjetých ročníků se jim vryl do paměti nejvíc? „Vzpomeneme si snad na všechny, ale nejsilnější zážitek máme s Petrem, když jsme Šumavu jeli s Porsche. Auto se podařilo po velkém úsilí dostavět těsně před soutěží a já se s ním stačil projet snad jen kolem dílny. Ostré svezení tedy přišlo až na zahajovací rychlostce Šumavy na čínovském okruhu. Když nás odstartovali a Porsche začalo dunět, vibrovat a úžasně akcelerovat, měli jsme poprvé v závoďáku husí kůži. Ta ale rychle zmizela, protože jsme začali dojíždět Honzu Kopeckého s tovární Škodovkou a to také nezažijete denně. Tak jsme po 18-ti letech závodění se čtyřkolkami, při prvním startu s pohonem pouze zadní nápravy a brutálními 425 koni, vyhráli první rychlostku. Podle ohlasů to hodně bavilo i fanoušky kolem trati, kteří z bestiálního až mrazivého zvuku motoru a rychlosti Porsche měli podobný pocit jako my s Petrem. Zase bychom si to chtěli někdy zopakovat,“ říká lišácky Pech jun.
Rallye Šumava odstartuje tradičně v pátek 26.04. v 17,30 hod. z klatovského náměstí a první posádka projede cílem po absolvování tratě dlouhé 570 km v soboru v 18,52 hod. tamtéž.
Zdroj: Media Václava Pecha
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.