Druhým podnikem letošního Mistrovství České republiky v rallye je nejstarší tuzemská soutěž Rallye Šumava v Klatovech. Její již 54. ročník přivítá úctyhodných 186 posádek, mezi kterými nebude chybět ani plzeňská dvojice Pech – Uhel se svým EuroOil-invelt teamem.
Václav Pech jun. ve své 23leté závodnické historii odjel všechny mistrovské závody se svým nerozlučným parťákem Petrem Uhlem což je v rallye docela vzácnost. Výjimkou však byl úplně první jeho start ve velkém šampionátu v roce 1998 právě při Rallye Šumava. To Pech sen. posadil vedle syna svého zkušeného a ostříleného spolujezdce Františka Šimka, aby mu předal cenné, lety nasbírané, zkušenosti. „Při prvním startu to bylo to nejlepší, co táta mohl vymyslet. Při tréninku mě Franta učil jak napsat jednotlivé pasáže, aby se mu to dobře četlo a při závodě mě navigoval a korigoval s velkým přehledem. To byl ten krok, co se nedá pochytit z vyprávění nebo někde vyčíst. To jsem potřeboval zažít, abych pochopil jejich způsob rozpisu a také věděl co chtít od Petra Uhla do budoucna,“ popisuje Pech jun. první šumavský start.
Se čtyřmi absolutními vítězstvími šumavské soutěže se Pech s Uhlem řadí mezi trojici nejúspěšnějších posádek historie. A který z 21. odjetých ročníků se jim vryl do paměti nejvíc? „Vzpomeneme si snad na všechny, ale nejsilnější zážitek máme s Petrem, když jsme Šumavu jeli s Porsche. Auto se podařilo po velkém úsilí dostavět těsně před soutěží a já se s ním stačil projet snad jen kolem dílny. Ostré svezení tedy přišlo až na zahajovací rychlostce Šumavy na čínovském okruhu. Když nás odstartovali a Porsche začalo dunět, vibrovat a úžasně akcelerovat, měli jsme poprvé v závoďáku husí kůži. Ta ale rychle zmizela, protože jsme začali dojíždět Honzu Kopeckého s tovární Škodovkou a to také nezažijete denně. Tak jsme po 18-ti letech závodění se čtyřkolkami, při prvním startu s pohonem pouze zadní nápravy a brutálními 425 koni, vyhráli první rychlostku. Podle ohlasů to hodně bavilo i fanoušky kolem trati, kteří z bestiálního až mrazivého zvuku motoru a rychlosti Porsche měli podobný pocit jako my s Petrem. Zase bychom si to chtěli někdy zopakovat,“ říká lišácky Pech jun.
Rallye Šumava odstartuje tradičně v pátek 26.04. v 17,30 hod. z klatovského náměstí a první posádka projede cílem po absolvování tratě dlouhé 570 km v soboru v 18,52 hod. tamtéž.
Zdroj: Media Václava Pecha
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.