Klatovské soutěže budou mít v letošním roce 14 rychlostních zkoušek o celkové délce přes 170 kilometrů. Obdobně jako loni na závodníky čeká v pátek šest úseků na Klatovsku a Kdyňsku, v sobotu se dočkají i diváci od Sušice. Start i cíl soutěží je opět situován na klatovském náměstí Míru, servisní zóna najde své místo v Janovicích nad Úhlavou. Bližší informace k soutěžím se objevují také na klubových stránkách www.pamk.cz .
Už jen pár dní chybí do startu 54. Rallye Šumava Klatovy a 28. Historic Vltava Rallye, závodníci ale už míří na Klatovsko k zahájení seznamovacích jízd. A s čím se tedy budou seznamovat? Jak jsme už zmínili dříve, v pátek jsou na pořadu tři různé rychlostní zkoušky, z nichž každá se pojede dvakrát. Historické vozy odstartují ve tři hodiny odpoledne z klatovského náměstí Míru (soudobé v půl šesté) a jak se už stalo tradicí, budou nejprve směřovat na tradiční okruhovou zkoušku k Čínovu, která letos slaví své abrahámoviny. Ta bude prologem obou sekcí páteční etapy, z jejího cíle se pak posádky přesunou na start rychlostní zkoušky, která bude jednou z největších novinek letošního ročníku. Startuje ve Skelné Huti po úzké cestě, po které se jezdci dostanou do obce, která erzetě dala jméno, tedy do Chudenína. V ní si jistě najdou zajímavá místa diváci, stejně jako v osadě Fleky, kde cesta opět odbočí z širší silnice na úzkou cestu do cíle. Třetí a šestou rychlostní zkouškou pak bude populární Koráb, startující letos už u Bukové. Na jejích dvaceti kilometrech si najdou své obtížné pasáže jezdci, spokojeni na početných a přehledných diváckých místech (Slavíkovice, Černíkov, Němčice) budou jistě i diváci. Závěr erzety se bude odehrávat ve sjezdu dolů z vrchu Koráb, který je dlouhodobě zaslíben motoristům i turistům. Když tuto trasu zvládnou závodníci i podruhé, budou moci odložit své čtyřkolové miláčky do uzavřeného parkoviště u janovické servisní zóny. To už bude ale panovat hluboká tma, zvláště při průjezdech soudobých vozů, které podle opraveného harmonogramu pojedou vždy dvě a půl hodiny po vozech historických.
Jezdci si pak v tomto tzv. u-péčku v sobotu ráno svá auta vyzvednou a vydají se s nimi vstříc těžké druhé etapě rallye. Nejprve nepojedou daleko, úvodní test je čeká na dohled od Janovic. Bude polookruhový a zahajuje (z loňska známým) průjezdem vojenským objektem pod hradem Klenová. Z něj se pak jezdci přes krátkou šotolinovou cestu vydají po širší silnici ke Strážovu, na Opálce se pak vrátí na úzké vozovky, známé z tradiční ´Strážovské´ rychlostní zkoušky. Od jejího cíle u osady Viteň pak na posádky čeká nejdelší přejezdový úsek z celé trasy soutěže. Dojedou totiž přes Sušici až k osadě Pohorsko. Tam začíná nejdelší rychlostní zkouška druhé etapy. Jede se víceméně v podobě z roku 2017, v obci Strašín se však vozy prosmyknou nově zařazeným technickou částí mezi domy. Dále ale pojedou po prověřené části přes Maleč a levé odbočení u Vrbice až do Zálesí. V závěrečné části závodníci ještě musí zvládnout technický průjezd Kváskovicemi a pravé odbočení u Hoslovic, do cíle se dostanou u Drážova. Další ´erzeta´ startuje za Hoslovicemi a není příliš dobře divácky přístupná. Fanoušci si soutěžní auta mohou prohlédnout zejména v těžkém pravém odbočení nad Škůdrou. Poté se bude závodit až za hradem Rabím na divácky oblíbené Tedražické rychlostní zkoušce. Zejména průjezd právě Tedražicemi není potřeba fanouškům ani fotografům příliš představovat, ostré zatáčky i atraktivní skok si každoročně najde mnoho příznivců. I v sobotní etapě bude úkolem jezdců projet všechny rychlostní zkoušky dvakrát, až po druhém průjezdu Tedražic se závodníci vydají do klatovského cíle, kde na ně bude jistě čekat velké množství fanoušků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.