K datu uzávěrky 54. Rallye Šumava Klatovy a 28. Historic Vltava Rallye napočítali organizátoři přihlášky celkem od 186 posádek. Neuvěřitelných 97 jich projevilo zájem o start v zápolení historických vozů, 77 dvojic se utká v klání soudobé techniky. Dvanáct účastníků bude mít i doplňková 5. Rallye Šumava Legend, bližší informace k soutěžím se objevují také na nových klubových stránkách www.pamk.cz .
Přesně za týden už budou v plném proudu seznamovací jízdy 54. Rallye Šumava Klatovy a také 28. Historic Vltava Rallye, už teď ale známe složení startovních listin pro obě soutěže. Nikoho nepřekvapí, že mezi soudobými vozy pojede se startovním číslem 1 dvojice Jan Kopecký – Pavel Dresler, která přesně před čtyřmi lety v Klatovech otevřela sportovní kariéru vozu Škoda Fabia R5. Tehdy započala i jejich neuvěřitelná série, už celé čtyři roky totiž kombinace Kopecký – Dresler – Fabia R5 nepoznala na českých tratích hořkost porážky. Hlavním soupeřem pro tovární duo bude opět plzeňská dvojice Václav Pech – Petr Uhel, pro kterou jsou šumavské tratě domácími a která pojede s dvojkou. Svůj potenciál bude chtít proměnit v dobrý výsledek také mladé duo Filip Mareš – Jan Hloušek (st.č.3), které pro tuto sezónu na svém speciálu vyměnilo značku obutí: „Nějaký čas mi ještě potrvá, než dokážu pneumatiky Michelin využít naplno, už nyní ale cítíme, že jsme na dobré cestě,“ nechal se Filip Marešslyšet po úvodním podniku národního šampionátu. O klatovské vítězství bude samozřejmě usilovat víc závodníků než jen vyjmenované tři posádky, na startu bude celkem 14 speciálů R5. Žolíkem může být i nedávný domácí šampión historických vozů Jiří Kalista, jenž osedlá špičkové Mitsubishi Lancer Evo VI, zařazené společně se dvěma speciály WRC do třídy 13.
„I díky jeho startu budeme mít neuvěřitelně pestré startovní pole,“ usmívá se ředitel 54. Rallye Šumava Klatovy, Jiří Valenta a vysvětluje: „Na diváky nečeká monotónní přehlídka desítek identických vozů, naopak seznam startujících je podle našeho názoru sympaticky vyvážený. Osobně jsem nadšen z toho, že se i v mnoha nižších třídách sešla velmi početná konkurence a všichni tak budou mít oč bojovat.“ Tato slova jdou ruku v ruce i se zápolením historických vozů, které nás na Klatovsku příští víkend čeká. Přihlášeno jich je rekordních sedmadevadesát a víc jak čtyřicet z nich bude usilovat i o body do Mistrovství Evropy v rally historických vozů! Startovní listině vévodí hvězdný Ital ´Lucky´ a jeho Lancia Delta HF Integrale, hned za ním odstartuje Fin Ville Silvasti s neméně kultovní Lancií Rally 037. Z Finska (země rallysportu zaslíbené) letos dorazí dokonce sedmnáct dvojic, nicméně závodníci přijedou do Klatov vpravdě z celé Evropy. Uvidíme Španěla Antonia Sainze (jehož bratr byl světovým šampiónem), uvidíme Jariho Latvalu (jehož syn bojuje o současný světový titul), uvidíme i několikanásobné vítěze ´Vltavy´Matse Myrsella či Valtera Ch. Jensena. O technice ani nemluvě – v dobrých rukou budou vozy Audi Quattro, Lancia Rally 037, Ford Sierra RS Cosworth, Subaru Legacy či BMW M3, prosadí se ale i jezdci s Porsche 911 či Fordy Escort RS. „Jsme zvědavi také na české jezdce, letos pojedou už v rámci mezinárodního klání čtyři,“ říká ředitel mezinárodního klání 28. Historic Vltava Rallye, Jiří Nejdl a doplňuje: „Čeká nás skutečně parádní soutěžení, vždyť další téměř padesátka našinců bude závodit v rámci stále posilujícího českého národního šampionátu. V jeho rámci budou hlavními favority Vlastimil Neumann, Jiří Káňa, ale také Tomáš Enge, který společně se svou sestrou usedne do Fordu Escort RS 2000 z roku 1978.“
Statistika účastníků HVR 2019 podle národnosti pilota: Rakousko 3, Belgie 1, Česká republika 50, Německo 4, Španělsko 2, Estonsko 1, Finsko 17, Velká Británie 2, Maďarsko 5, Itálie 5, Norsko 2, Polsko 2, Švédsko 3.
Statistika účastníků HVR 2019 podle značek vozů: Alfa Romeo 4, Audi 2, BMW 11, Fiat 1, Ford 13, Lada/VAZ 11, Lancia 3, Mercedes Benz 2, Opel 4, Peugeot 3, Porsche 9, Subaru 1, Suzuki 2, Škoda 22, Toyota 3, Triumph 2, Volkswagen 2, Volvo 1, Wartburg 1.
Statistika účastníků RŠK 2019 podle značek vozů: Citroën 2, Dacia 1, Fiat 2, Ford 2, Honda 4, Mitsubishi 10, Opel 5, Peugeot 8, Porsche 6, Renault 4, Subaru 2, Suzuki 1, Škoda 29, Volkswagen 1.
Statistika účastníků RŠK 2019 podle rozdělení do tříd: Třída „2“ 14, třída „3“ 11, třída „4“ 7, třída „5“ 4, třída „6“ 12, třída „7“ 9, třída „8“ 2, třída „9“ 6, třída „10“ 2, třída „11“ 4, třída „12“ 1, třída „13“ 3, Pohár pořadatele 2.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.