K datu uzávěrky 54. Rallye Šumava Klatovy a 28. Historic Vltava Rallye napočítali organizátoři přihlášky celkem od 186 posádek. Neuvěřitelných 97 jich projevilo zájem o start v zápolení historických vozů, 77 dvojic se utká v klání soudobé techniky. Dvanáct účastníků bude mít i doplňková 5. Rallye Šumava Legend, bližší informace k soutěžím se objevují také na nových klubových stránkách www.pamk.cz .
Přesně za týden už budou v plném proudu seznamovací jízdy 54. Rallye Šumava Klatovy a také 28. Historic Vltava Rallye, už teď ale známe složení startovních listin pro obě soutěže. Nikoho nepřekvapí, že mezi soudobými vozy pojede se startovním číslem 1 dvojice Jan Kopecký – Pavel Dresler, která přesně před čtyřmi lety v Klatovech otevřela sportovní kariéru vozu Škoda Fabia R5. Tehdy započala i jejich neuvěřitelná série, už celé čtyři roky totiž kombinace Kopecký – Dresler – Fabia R5 nepoznala na českých tratích hořkost porážky. Hlavním soupeřem pro tovární duo bude opět plzeňská dvojice Václav Pech – Petr Uhel, pro kterou jsou šumavské tratě domácími a která pojede s dvojkou. Svůj potenciál bude chtít proměnit v dobrý výsledek také mladé duo Filip Mareš – Jan Hloušek (st.č.3), které pro tuto sezónu na svém speciálu vyměnilo značku obutí: „Nějaký čas mi ještě potrvá, než dokážu pneumatiky Michelin využít naplno, už nyní ale cítíme, že jsme na dobré cestě,“ nechal se Filip Marešslyšet po úvodním podniku národního šampionátu. O klatovské vítězství bude samozřejmě usilovat víc závodníků než jen vyjmenované tři posádky, na startu bude celkem 14 speciálů R5. Žolíkem může být i nedávný domácí šampión historických vozů Jiří Kalista, jenž osedlá špičkové Mitsubishi Lancer Evo VI, zařazené společně se dvěma speciály WRC do třídy 13.
„I díky jeho startu budeme mít neuvěřitelně pestré startovní pole,“ usmívá se ředitel 54. Rallye Šumava Klatovy, Jiří Valenta a vysvětluje: „Na diváky nečeká monotónní přehlídka desítek identických vozů, naopak seznam startujících je podle našeho názoru sympaticky vyvážený. Osobně jsem nadšen z toho, že se i v mnoha nižších třídách sešla velmi početná konkurence a všichni tak budou mít oč bojovat.“ Tato slova jdou ruku v ruce i se zápolením historických vozů, které nás na Klatovsku příští víkend čeká. Přihlášeno jich je rekordních sedmadevadesát a víc jak čtyřicet z nich bude usilovat i o body do Mistrovství Evropy v rally historických vozů! Startovní listině vévodí hvězdný Ital ´Lucky´ a jeho Lancia Delta HF Integrale, hned za ním odstartuje Fin Ville Silvasti s neméně kultovní Lancií Rally 037. Z Finska (země rallysportu zaslíbené) letos dorazí dokonce sedmnáct dvojic, nicméně závodníci přijedou do Klatov vpravdě z celé Evropy. Uvidíme Španěla Antonia Sainze (jehož bratr byl světovým šampiónem), uvidíme Jariho Latvalu (jehož syn bojuje o současný světový titul), uvidíme i několikanásobné vítěze ´Vltavy´Matse Myrsella či Valtera Ch. Jensena. O technice ani nemluvě – v dobrých rukou budou vozy Audi Quattro, Lancia Rally 037, Ford Sierra RS Cosworth, Subaru Legacy či BMW M3, prosadí se ale i jezdci s Porsche 911 či Fordy Escort RS. „Jsme zvědavi také na české jezdce, letos pojedou už v rámci mezinárodního klání čtyři,“ říká ředitel mezinárodního klání 28. Historic Vltava Rallye, Jiří Nejdl a doplňuje: „Čeká nás skutečně parádní soutěžení, vždyť další téměř padesátka našinců bude závodit v rámci stále posilujícího českého národního šampionátu. V jeho rámci budou hlavními favority Vlastimil Neumann, Jiří Káňa, ale také Tomáš Enge, který společně se svou sestrou usedne do Fordu Escort RS 2000 z roku 1978.“
Statistika účastníků HVR 2019 podle národnosti pilota: Rakousko 3, Belgie 1, Česká republika 50, Německo 4, Španělsko 2, Estonsko 1, Finsko 17, Velká Británie 2, Maďarsko 5, Itálie 5, Norsko 2, Polsko 2, Švédsko 3.
Statistika účastníků HVR 2019 podle značek vozů: Alfa Romeo 4, Audi 2, BMW 11, Fiat 1, Ford 13, Lada/VAZ 11, Lancia 3, Mercedes Benz 2, Opel 4, Peugeot 3, Porsche 9, Subaru 1, Suzuki 2, Škoda 22, Toyota 3, Triumph 2, Volkswagen 2, Volvo 1, Wartburg 1.
Statistika účastníků RŠK 2019 podle značek vozů: Citroën 2, Dacia 1, Fiat 2, Ford 2, Honda 4, Mitsubishi 10, Opel 5, Peugeot 8, Porsche 6, Renault 4, Subaru 2, Suzuki 1, Škoda 29, Volkswagen 1.
Statistika účastníků RŠK 2019 podle rozdělení do tříd: Třída „2“ 14, třída „3“ 11, třída „4“ 7, třída „5“ 4, třída „6“ 12, třída „7“ 9, třída „8“ 2, třída „9“ 6, třída „10“ 2, třída „11“ 4, třída „12“ 1, třída „13“ 3, Pohár pořadatele 2.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?