Nebylo by to ono, kdyby všechno klapalo tak, jak bylo v plánu. Výjimkou není ani letošní ročník Rally Vyškov. Nastaly totiž komplikace v podobě nucené změny trati.
Původně byly v plánu čtyři rychlostní zkoušky, avšak po několika letech navrátivší se atraktivní test „Kuchlov“ musel být kvůli kůrovcové kalamitě na Jižní Moravě dodatečně zrušen, protože plánovaná trasa zasahovala do oblasti těžby a následné přepravy napadeného dřeva. Proto musela být pozměněna koncepce trati nadcházející vyškovské rally. Celkově se tedy bude soutěžit na třech měřených testech, z nichž jeden se pojede třikrát a dva dvakrát. Vše ostatní zůstává beze změn.
„Původně jsme s přípravou tratě začali již v prosinci. Vytipovali jsme si pět úseků rychlostních zkoušek, z čehož tři byly tradiční, jeden byl nový a jeden staronový. Od nového úseku jsme museli rovnou upustit, protože jsme se setkali s nepochopením jedné z obcí a staronový Kuchlov jsme museli opustit kvůli těžbě dřeva po kůrovcové kalamitě. Zůstaly nám nakonec tedy tři tradiční rychlostní zkoušky – Podivická, Račická a Ivanovická brána,“ vysvětluje komplikace předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ladislav Petráš.
Kromě výše zmíněného přichází z Vyškova dále už jen pozitivní zprávy. Jsou již schváleny veškeré tratě rychlostních zkoušek, přejezdy a objízdné trasy od obcí a institucí. Současně také hlavní činovníci soutěže a jednotlivých rychlostních zkoušek úspěšně absolvovali školení a získali licence potřebné pro výkon svých funkcí. Momentálně pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR čekají na schválení zvláštních ustanovení, jež budou následně zveřejněny.
Veškeré informace o Rally Vyškov 2019 jsou dostupné a budou postupně aktualizovány na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?