Nebylo by to ono, kdyby všechno klapalo tak, jak bylo v plánu. Výjimkou není ani letošní ročník Rally Vyškov. Nastaly totiž komplikace v podobě nucené změny trati.
Původně byly v plánu čtyři rychlostní zkoušky, avšak po několika letech navrátivší se atraktivní test „Kuchlov“ musel být kvůli kůrovcové kalamitě na Jižní Moravě dodatečně zrušen, protože plánovaná trasa zasahovala do oblasti těžby a následné přepravy napadeného dřeva. Proto musela být pozměněna koncepce trati nadcházející vyškovské rally. Celkově se tedy bude soutěžit na třech měřených testech, z nichž jeden se pojede třikrát a dva dvakrát. Vše ostatní zůstává beze změn.
„Původně jsme s přípravou tratě začali již v prosinci. Vytipovali jsme si pět úseků rychlostních zkoušek, z čehož tři byly tradiční, jeden byl nový a jeden staronový. Od nového úseku jsme museli rovnou upustit, protože jsme se setkali s nepochopením jedné z obcí a staronový Kuchlov jsme museli opustit kvůli těžbě dřeva po kůrovcové kalamitě. Zůstaly nám nakonec tedy tři tradiční rychlostní zkoušky – Podivická, Račická a Ivanovická brána,“ vysvětluje komplikace předseda Hanáckého rally klubu v AČR, Ladislav Petráš.
Kromě výše zmíněného přichází z Vyškova dále už jen pozitivní zprávy. Jsou již schváleny veškeré tratě rychlostních zkoušek, přejezdy a objízdné trasy od obcí a institucí. Současně také hlavní činovníci soutěže a jednotlivých rychlostních zkoušek úspěšně absolvovali školení a získali licence potřebné pro výkon svých funkcí. Momentálně pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR čekají na schválení zvláštních ustanovení, jež budou následně zveřejněny.
Veškeré informace o Rally Vyškov 2019 jsou dostupné a budou postupně aktualizovány na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.