Neděle 14. dubna, 20 hodin. Tak zní závěrečný termín pro přihlášky na 54. Rallye Šumava Klatovy i 28. Historic Vltava Rallye.
Už teď je ale zřejmé, že historických vozů přivítáme rekordní množství a že i soudobých vozů bude na startu velmi zajímavý počet. Seznamy průběžně přihlašovaných jsou k nalezení společně s dalšími informacemi na klubových stránkách www.pamk.cz.
Jen pár hodin zbývá do uzávěrky přihlášek pro 28. Historic Vltava Rallye i pro 54. Rallye Šumava Klatovy, které se budou konat ve dnech 26. – 27. 4. 2019. Zejména mezi historickými vozy je už teď zjevné, že bude překonán dosavadní účastnický rekord, a to jak v mezinárodním klání, tak i v českém šampionátu. Poprvé v Klatovech uvidíme mezi historickými vozy špičkovou Lancii Delta HF Integrale 16V, navíc v podání zřejmě nejlepšího současného pilota této kategorie. Ten už desítky let závodí pod pseudonymem ´Lucky´ a po jeho boku bude sedět Fabrizia Ponsová, kterou pamětníci znají jako bývalou spolujezdkyni první dámy světové rally, Michele Moutonové. S Lancií 037 Rally je přihlášen Fin Ville Silvasti, s Audi Quattro Ital ´Zippo´ a Polák Olchawski. Čeká nás skutečně přehlídka špičkové techniky minulých let, uvidíme hned několik Fordů Sierra Cosworth, BMW M3 či Mercedes Benz 190E. Jistě nepřehlédneme ani Subaru Legacy či Toyotu Celica, zajímavostí bude atypický VW Golf GTi 16S, a tak bychom mohli pokračovat ještě dlouho. Přihlášeno je už sedmnáct finských dvojic a dalších několik desítek zahraničních posádek, také v domácím šampionátu už se počet startujících blíží padesátce a mezi nimi figuruje i jméno bývalého pilota formule 1, Tomáše Engeho.
Není pochyb o tom, že většina diváků se ale chodí k tratím dívat spíše na vozy soudobé, respektive na jejich posádky, které tvoří špičku domácí soutěžní scény. Účastníci ´Šumavy´si tradičně s přihláškami dávají trochu více načas, nicméně hlavní favorité už jsou přihlášeni i tady. Víme tedy, že opět uvidíme honbu za přerušením vítězné série Jana Kopeckého, přičemž jejími hlavními aktéry budou s dalšími vozy kategorie R5 zejména Václav Pech, Filip Mareš, Jan Černý a se svým Fordem Focus WRC jistě také Jan Dohnal. Nové VW Polo představí Vojtěch Štajf, naopak pro návrat na soutěžní tratě si letošní Rallye Šumava Klatovy zvolil bývalý šampión historických vozů Jiří Kalista, jenž usedne do dravého postaršího vozu Mitsubishi Lancer Evo 6. Uvidíme i početnou ekipu silných Porsche 997 GT3, těšíme se ale i na rychlé ´předokolky´ specifikace R2, s nimiž se po tratích často prohání mladé české talenty. Ještě jednou už tedy jen zopakujme, že uzávěrka pro přijetí přihlášek je již v neděli ve 20.00.
Máme ale i zprávy smutné. V období vrcholících příprav nás totiž velice zaskočila a zarmoutila informace o tom, že ve středu 10.4. opustil tento svět velký a dlouholetý přítel Pošumavského auto moto klubu, fotograf Josef Böhm. Jeho životní optimismus byl silně nakažlivý a vždy nám všem dodával energii do další práce pro rallysport. Čest jeho památce!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.