Posádka Filip Mareš a Jan Hloušek má za sebou náročnou zimu, kdy se připravovala na svou druhou sezónu s Fábií R5. Najezděné tréninkové kilometry i fyzickou přípravu chtějí závodníci hájící barvy ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu zúročit již při prvním závodě sezóny. Tím je tradičně Valašská Rally.
Stovky kilometrů strávených v kokpitu tréninkového vozu i poctivá fyzická příprava. Tak by se dala stručně popsat náplň zimního období pro Filipa Mareše a Honzu Hlouška. Sehraná posádka se před ostrým startem sezóny v pondělí věnovala posledním testům a již vyhlíží první závodní kilometry roku 2019. „Startu nové sezóny se už pochopitelně nemůžeme dočkat. Pauza od posledního svezení ve Fabii R5 od Setkání mistrů v Sosnové byla opravdu dlouhá, ale to teď už naštěstí končí,“ uvedl Filip Mareš.
Jednou z hlavních devíz posádky byla vždy také výborná fyzická připravenost. Ani tuto zimu závodníci nezaháleli a pracovali na své kondici. To ostatně potvrdil i navigátor posádky Jan Hloušek: „Přes zimu jsme se snažili nepolevovat v našem režimu a poctivě jsme se připravovali na, pro nás, klíčovou sezónu.“
Poslední předsezónní testy byly dle posádky důležité zejména kvůli novým pneumatikám. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu totiž změnila počínaje letošní sezónou dodavatele a závodit bude na pneumatikách značky Michelin. „Pondělní test probíhal podle našich představ. Díky proměnlivému počasí jsme vyzkoušeli hodně nových věcí a celkově mám z nastavení auta i z pro mě nových pneumatik vynikající pocit. Věřím, že nám to pomůže atakovat v sezóně co nejvyšší příčky,“ nechal se slyšet Mareš a dodal, že ho nesmírně těší podpora od fanoušků, se kterými se před sezónou jezdci setkali. „Chtěli bychom ještě jednou poděkovat našim fanouškům, že se zúčastnili akce v KartPlanet a doufáme, že je na Valašce naším výkonem potěšíme a řady našeho fanklubu se ještě rozšíří. Během celého závodu budou mít možnost se do něj zapsat v našem servisním stanu,“ zopakoval Honza.
S průběhem předsezónních testů byl spokojen také Roman Kresta: „Pro vývoj sezóny bude Valašská rally velmi důležitá. Tomu jsme podřídili veškeré naše přípravy. Pondělní test proběhl i přes proměnlivé počasí podle plánu a otestovali jsme vše co jsme s ohledem na start nové sezóny potřebovali. Filip si vyzkoušel více možností nastavení vozu i pneumatik a díky dešti došlo i na mokré varianty. Na startu Valašské rally budeme dobře připravení.“
Filip s Honzou na závěr znovu poznamenali, že se na Valašku velice těší a svým fanouškům vzkázali: „Na Valašskou rally se letos sjede opravdu velmi početná konkurence. Věříme, že budete sledovat mimořádně atraktivní závod. My jsme na start nové sezóny dobře připraveni a jdeme se porvat o co nejlepší umístění!“
Slavnostní start 38. ročníku Valašské rally proběhne v pátek 29. března 2018 v 17:00 hodin na náměstí ve Valašském Meziříčí. Krátce na to bude následovat divácká rychlostní zkouška v blízkosti zimního stadionu. ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM vás zve na úvodní podnik letošního mistrovství ČR v rally.
ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM - média Jan Nápravník
tel.: 728 999 177 email: media@filipmares.cz www.filipmares.cz @autoklubCR @filipmaresrally @janhlousekrally
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.