Posádka Filip Mareš a Jan Hloušek má za sebou náročnou zimu, kdy se připravovala na svou druhou sezónu s Fábií R5. Najezděné tréninkové kilometry i fyzickou přípravu chtějí závodníci hájící barvy ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu zúročit již při prvním závodě sezóny. Tím je tradičně Valašská Rally.
Stovky kilometrů strávených v kokpitu tréninkového vozu i poctivá fyzická příprava. Tak by se dala stručně popsat náplň zimního období pro Filipa Mareše a Honzu Hlouška. Sehraná posádka se před ostrým startem sezóny v pondělí věnovala posledním testům a již vyhlíží první závodní kilometry roku 2019. „Startu nové sezóny se už pochopitelně nemůžeme dočkat. Pauza od posledního svezení ve Fabii R5 od Setkání mistrů v Sosnové byla opravdu dlouhá, ale to teď už naštěstí končí,“ uvedl Filip Mareš.
Jednou z hlavních devíz posádky byla vždy také výborná fyzická připravenost. Ani tuto zimu závodníci nezaháleli a pracovali na své kondici. To ostatně potvrdil i navigátor posádky Jan Hloušek: „Přes zimu jsme se snažili nepolevovat v našem režimu a poctivě jsme se připravovali na, pro nás, klíčovou sezónu.“
Poslední předsezónní testy byly dle posádky důležité zejména kvůli novým pneumatikám. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu totiž změnila počínaje letošní sezónou dodavatele a závodit bude na pneumatikách značky Michelin. „Pondělní test probíhal podle našich představ. Díky proměnlivému počasí jsme vyzkoušeli hodně nových věcí a celkově mám z nastavení auta i z pro mě nových pneumatik vynikající pocit. Věřím, že nám to pomůže atakovat v sezóně co nejvyšší příčky,“ nechal se slyšet Mareš a dodal, že ho nesmírně těší podpora od fanoušků, se kterými se před sezónou jezdci setkali. „Chtěli bychom ještě jednou poděkovat našim fanouškům, že se zúčastnili akce v KartPlanet a doufáme, že je na Valašce naším výkonem potěšíme a řady našeho fanklubu se ještě rozšíří. Během celého závodu budou mít možnost se do něj zapsat v našem servisním stanu,“ zopakoval Honza.
S průběhem předsezónních testů byl spokojen také Roman Kresta: „Pro vývoj sezóny bude Valašská rally velmi důležitá. Tomu jsme podřídili veškeré naše přípravy. Pondělní test proběhl i přes proměnlivé počasí podle plánu a otestovali jsme vše co jsme s ohledem na start nové sezóny potřebovali. Filip si vyzkoušel více možností nastavení vozu i pneumatik a díky dešti došlo i na mokré varianty. Na startu Valašské rally budeme dobře připravení.“
Filip s Honzou na závěr znovu poznamenali, že se na Valašku velice těší a svým fanouškům vzkázali: „Na Valašskou rally se letos sjede opravdu velmi početná konkurence. Věříme, že budete sledovat mimořádně atraktivní závod. My jsme na start nové sezóny dobře připraveni a jdeme se porvat o co nejlepší umístění!“
Slavnostní start 38. ročníku Valašské rally proběhne v pátek 29. března 2018 v 17:00 hodin na náměstí ve Valašském Meziříčí. Krátce na to bude následovat divácká rychlostní zkouška v blízkosti zimního stadionu. ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM vás zve na úvodní podnik letošního mistrovství ČR v rally.
ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM - média Jan Nápravník
tel.: 728 999 177 email: media@filipmares.cz www.filipmares.cz @autoklubCR @filipmaresrally @janhlousekrally
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?