Je tomu pár týdnů co si Petr Němec s Janem Mikulíkem převzali poháry za celkové vítězství v Kategorii III (rok výroby 1976-1981) Mistrovství České republiky historických vozů v rally. Od posledního článku však tato posádka absolvovala ještě tři soutěže, které bylo třeba zdolat na cestě k této vysněné metě.
Na přelomu července a srpna vyrazila dvojka z Žabárny a Žákovic směr Rally Pačejov. Zde se sešla velmi slušná konkurence a tak se dal čekat tuhý boj. "Pačejovské tratě jsou velmi technické, přitom rychlé a to se mi líbí. Také to vyhovuje mému autu, které dle homologace disponuje jen čtyřkvaltovou převodovkou. Nejvíc se mi líbila RZ Čečelovice hlavně rychlé pasáže mezi křovím kde nebylo vidět do zatáček a jelo se jen na rozpis. Při výjezdu ze šotolinové části legendárního Muničáku jsme i pobavili diváky jízdou po dvou kolech, takže jsme si závod užili opravdu parádně. Poháry za první místo v kategorii byly jen třešničkou na dortu", pochvaloval si Rally Pačejov Petr.
Další soutěží byla domácí Barum rally zde se chtěli kluci předvést v tom nejlepším světle a to se jim i dařilo, když na Slušovické RZ zajeli neuvěřitelný třetí čas absolutně mezi historiky. Jenže už na čtvrté rychlostní zkoušce jim vystavila stopku technika. "Na barumku se vždycky moc těším, protože je to domácí soutěž. Na superspeciálce jsme se snažili hlavně neudělat chybu, takže nás čas v cíli mile překvapil. Druhý den ráno jsme jako jedni z mála historiků obuli mokré gumy. V našem případě 15 let staré Dunlopy. Ještě kilometr před Slušovicemi se nám někteří smáli, protože všude bylo sucho. Ovšem na RZ-tě stála voda a my měli opravdu velkou výhodu. I díky tomu jsme bez většího risku zajeli třetí čas celkově mezi historiky. Na Semetíně už bylo tak napůl sucho, ale v Hošťalkové nás opět přivítal déšť. Tak jsme za to vzali, ale technika to bohužel nevydržela. Osudným se nám stal první skákací mostek v Rajnochovickém údolí kde jsme po dopadu ukroutili poloosu", řekl k soutěži Petr.
Vzhledem k tomu, že Barumku nedokončili, museli startovat i na Rally Příbram, kterou bylo nutné bezpodmínečně dokončit. Konkurence zde nebyla velká, ale i tak posádku Randy historic racing klubu čekalo 14 velmi náročných rychlostních testů. "Na Rally Příbram nevzpomínám moc v dobrém. Tratě byly pěkné i organizace celkem obstojná. Jen přejezdy byly hodně dlouhé a soutěž celkově taková roztahaná. Na radosti mi nepřidalo ani to, že jsme museli závod dokončit a to znamenalo jízdu na jistotu. Já i Honza jsme nasekali spoustu chyb, stálo to prostě za hovno a tak jsme v každé etapě aspoň poslední RZ jeli naplno, abychom si spravili chuť. Na poslední RZ celé soutěže jsme tak zajeli druhý čas celkově na desetinu stejný s Neumanem ve Fordu. Kategorii jsme nakonec vyhráli a tak jsme získali prvenství za celý rok", shrnul Příbram Petr.
Na závěr článku nechme kluky zhodnotit celou sezónu a taky trochu nastínit plány na tu příští.
Petr Němec: Děkujeme všem kamarádům a sponzorům, kteří nás podpořili a hlavně dobrovolným mechanikům. Celý rok se nám hodně dařilo a tak se za sezónou ohlížím v dobrém. Na příští rok nic zásadního neplánuji mam dost práce ve firmě a taky jsem už podruhé dědečkem, takže mám nárok si odfrknout. Osobně mě dost mrzí nezájem médií o historiky. Ukážou jen první dva a přitom nás tam jede třicet. Na to se sponzoři blbě shání. Proto se pak nemůžeme divit, že těchto nádherných aut je čím dál méně, když provoz některých z nich vyjde dráž než starty se špičkovou soudobou dvoukolkou.
Jan Mikulík: Já bych chtěl moc poděkovat mé ženě a dceři, protože bez jejich obětavosti a podpory bych už dávno se závoděním skončil. Ježdění s Petrem mě moc bavilo, auto měl vždy perfektně připravené a to co předváděl za volantem, byla opravdu paráda. I atmosféra v týmu byla vždy skvělá, takže mě letošek velmi bavil. Již letos jsem absolvoval tři starty s mladým talentem Dominikem Stříteským a toho bych měl navigovat i v příštím roce. V jakém voze a na jakých soutěžích to bude zatím nevím, protože o tom se ještě vedou jednání. Jestli mi zbyde trocha času tak bych chtěl opět vyrazit s mým Renaultem do Kopřivnice, ale víc jak dva nebo tři závody to asi nebudou.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.