Je tomu pár týdnů co si Petr Němec s Janem Mikulíkem převzali poháry za celkové vítězství v Kategorii III (rok výroby 1976-1981) Mistrovství České republiky historických vozů v rally. Od posledního článku však tato posádka absolvovala ještě tři soutěže, které bylo třeba zdolat na cestě k této vysněné metě.
Na přelomu července a srpna vyrazila dvojka z Žabárny a Žákovic směr Rally Pačejov. Zde se sešla velmi slušná konkurence a tak se dal čekat tuhý boj. "Pačejovské tratě jsou velmi technické, přitom rychlé a to se mi líbí. Také to vyhovuje mému autu, které dle homologace disponuje jen čtyřkvaltovou převodovkou. Nejvíc se mi líbila RZ Čečelovice hlavně rychlé pasáže mezi křovím kde nebylo vidět do zatáček a jelo se jen na rozpis. Při výjezdu ze šotolinové části legendárního Muničáku jsme i pobavili diváky jízdou po dvou kolech, takže jsme si závod užili opravdu parádně. Poháry za první místo v kategorii byly jen třešničkou na dortu", pochvaloval si Rally Pačejov Petr.
Další soutěží byla domácí Barum rally zde se chtěli kluci předvést v tom nejlepším světle a to se jim i dařilo, když na Slušovické RZ zajeli neuvěřitelný třetí čas absolutně mezi historiky. Jenže už na čtvrté rychlostní zkoušce jim vystavila stopku technika. "Na barumku se vždycky moc těším, protože je to domácí soutěž. Na superspeciálce jsme se snažili hlavně neudělat chybu, takže nás čas v cíli mile překvapil. Druhý den ráno jsme jako jedni z mála historiků obuli mokré gumy. V našem případě 15 let staré Dunlopy. Ještě kilometr před Slušovicemi se nám někteří smáli, protože všude bylo sucho. Ovšem na RZ-tě stála voda a my měli opravdu velkou výhodu. I díky tomu jsme bez většího risku zajeli třetí čas celkově mezi historiky. Na Semetíně už bylo tak napůl sucho, ale v Hošťalkové nás opět přivítal déšť. Tak jsme za to vzali, ale technika to bohužel nevydržela. Osudným se nám stal první skákací mostek v Rajnochovickém údolí kde jsme po dopadu ukroutili poloosu", řekl k soutěži Petr.
Vzhledem k tomu, že Barumku nedokončili, museli startovat i na Rally Příbram, kterou bylo nutné bezpodmínečně dokončit. Konkurence zde nebyla velká, ale i tak posádku Randy historic racing klubu čekalo 14 velmi náročných rychlostních testů. "Na Rally Příbram nevzpomínám moc v dobrém. Tratě byly pěkné i organizace celkem obstojná. Jen přejezdy byly hodně dlouhé a soutěž celkově taková roztahaná. Na radosti mi nepřidalo ani to, že jsme museli závod dokončit a to znamenalo jízdu na jistotu. Já i Honza jsme nasekali spoustu chyb, stálo to prostě za hovno a tak jsme v každé etapě aspoň poslední RZ jeli naplno, abychom si spravili chuť. Na poslední RZ celé soutěže jsme tak zajeli druhý čas celkově na desetinu stejný s Neumanem ve Fordu. Kategorii jsme nakonec vyhráli a tak jsme získali prvenství za celý rok", shrnul Příbram Petr.
Na závěr článku nechme kluky zhodnotit celou sezónu a taky trochu nastínit plány na tu příští.
Petr Němec: Děkujeme všem kamarádům a sponzorům, kteří nás podpořili a hlavně dobrovolným mechanikům. Celý rok se nám hodně dařilo a tak se za sezónou ohlížím v dobrém. Na příští rok nic zásadního neplánuji mam dost práce ve firmě a taky jsem už podruhé dědečkem, takže mám nárok si odfrknout. Osobně mě dost mrzí nezájem médií o historiky. Ukážou jen první dva a přitom nás tam jede třicet. Na to se sponzoři blbě shání. Proto se pak nemůžeme divit, že těchto nádherných aut je čím dál méně, když provoz některých z nich vyjde dráž než starty se špičkovou soudobou dvoukolkou.
Jan Mikulík: Já bych chtěl moc poděkovat mé ženě a dceři, protože bez jejich obětavosti a podpory bych už dávno se závoděním skončil. Ježdění s Petrem mě moc bavilo, auto měl vždy perfektně připravené a to co předváděl za volantem, byla opravdu paráda. I atmosféra v týmu byla vždy skvělá, takže mě letošek velmi bavil. Již letos jsem absolvoval tři starty s mladým talentem Dominikem Stříteským a toho bych měl navigovat i v příštím roce. V jakém voze a na jakých soutěžích to bude zatím nevím, protože o tom se ještě vedou jednání. Jestli mi zbyde trocha času tak bych chtěl opět vyrazit s mým Renaultem do Kopřivnice, ale víc jak dva nebo tři závody to asi nebudou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.