Členové Kowax Racing teamu si již zvykli, že pro ně sezona zdaleka nekončí posledním mistrovským závodem. Po měsících urputných soubojů o každou desetinku totiž v prosinci přichází balzám na nervy, kterým je série volných závodů organizovaná zejména pro potěchu fanoušků. Na první z nich, Pražský rallysprint, přijel moravský tým tradičně posílen o hosta ze světa šoubyznysu. Horké sedadlo vedle Martina Vlčka obsadil bývalý špičkový desetibojař a olympijský vítěz Roman Šebrle, na jehož první rallyovou zkušenost se dle očekávání soustředila velká mediální pozornost.
Pražské sprintování sice mělo k desetiboji daleko (připraveno bylo jen šest rychlostních zkoušek o délce cca 34 závodních kilometrů), ale i volná soutěž bez vidiny mistrovských bodů si od posádky špičkového stroje žádala maximální přípravu. Výzev stálo před Romanem Šebrlem více než dost. Snad jen názvy jednotlivých disciplín ani vzdáleně nekorespondovaly s desetibojařskou hantýrkou a místo skoku dalekého, vrhu koulí či hodu oštěpem se jednalo o psaní rozpisu, jízdu podle itineráře či práci s tripmasterem. Do role učitele byla dle očekávání nominována tradiční „Vlčákova“ navigátorka Jindřiška Žáková, která na adresu svého žáka nešetřila chválou: „Já osobně můžu Romana jedině chválit. Od začátku až do konce z něj sršelo nadšení a to bylo znát i na tom, jak se do role spolujezdce vžil. Sám si napsal celý rozpis, naučil se jízdu podle itineráře i počítání jízdního výkazu. To je za jeden den spousta informací, on ale všechno zvládl na jedničku. Jsem moc ráda, že jsem mohla osobně poznat takovou sportovní ikonu a hlavně velice příjemného člověka, jakým rozhodně je,“ zakončila své hodnocení Jindřiška.
Nyní se již ale přenesme do sobotního rána, kdy se 64členný peloton účastníků Pražského rallysprintu vydal na úvodní dva kratičké úseky pod názvem Točná. Jelikož si desetibojaři musejí poradit i s poměrně krátkými tratěmi, nedělal slavnému sportovci formát soutěže žádné problémy. Co však plány posádky Martin Vlček – Roman Šebrle hned z kraje zkomplikovalo, byla nevydařená volba pneumatik. „Přesvědčili jsme se o tom, že slick na ledě nefunguje a v technických pasážích jsme ztráceli drahocenné sekundy. Výsledkem byl jeden pětatřicátý a jeden třiadvacátý čas, což předurčilo naši taktiku pro zbytek závodu. Šance na dobrý výsledek se zdála být pryč a na Strahově už jsme se snažili hlavně pobavit sebe i diváky,“ vrátil se do prvních kilometrů závodu Martin. Během úvodního průjezdu strahovského okruhu již posádka Fordu Fiesta R5 atakovala umístění ve druhé desítce, na kluzké trati se ale nepouštěla do rizika. „Myslím si, že by to vzhledem k okolnostem bylo nezodpovědné,“ řekl rezolutně „Vlčák“, který před startem odtajnil, že pražskou show pojímá jako rozlučkový taneček se svojí fiestou.
Na podobných akcích obvykle výsledek nebývá tím nejdůležitějším, přesto doplňme, že Martin Vlček a Roman Šebrle zakončili svoje pražské účinkování na šestnáctém místě v absolutním pořadí. A jak si čestný host týmu užil novou zkušenost? „Byl to fantastický zážitek, za který si zaslouží poděkování zejména skvělý pilot Martin Vlček. Pravda, v jedné zatáčce jsem si malinko cvrnknul do gatí, ale nic to nemění na tom, že jsem si to náramně užil. Myslím, že by z toho mohla být zajímavá reportáž,“ ponechal si otevřená dvířka Roman Šebrle, který o svých detailních zážitcích z „horkého“ navigátorského křesla připravuje exkluzivní reportáž do vlastního pořadu Sport Star. Spokojenost byla cítit také na Martinově straně: „Start s Romanem Šebrlem byl velkým zpestřením celého závodu. Jakožto disciplinovaný sportovec se role navigátora ujal naprosto odpovědně, nepodcenil přípravu rozpisu ani školení spolujezdců. Zkusil si vše, co s rally souvisí, a předpokládám, že se o všem dopodrobna dozvíme v jeho pořadu,“ dodal „Vlčák“, který se touto dobou již pilně připravuje na start poslední české soutěže letošní sezony – Mikuláš rally Slušovice.
Pochvalu si zaslouží také druhá posádka Kowax Racing teamu, kterou tvořil loňský „Vlčákův“ parťák z pražské soutěže Tomáš Hauptvogel, navigovaný zkušeným Štěpánem Palivcem. Seznamování s Peugeotem 208 R2 ustáli bez krizovek a v cíli mohli být spokojení s 35. místem celkově, okořeněným sedmou pozicí mezi vozy s pohonem přední nápravy. „Je to výsledek, na který vzhledem ke zkušenostem nemám nárok. O to víc jsem nadšen z pohárku, který jsem dostal,“ neskrýval své emoce známý „primácký“ moderátor.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?