Členové Kowax Racing teamu si již zvykli, že pro ně sezona zdaleka nekončí posledním mistrovským závodem. Po měsících urputných soubojů o každou desetinku totiž v prosinci přichází balzám na nervy, kterým je série volných závodů organizovaná zejména pro potěchu fanoušků. Na první z nich, Pražský rallysprint, přijel moravský tým tradičně posílen o hosta ze světa šoubyznysu. Horké sedadlo vedle Martina Vlčka obsadil bývalý špičkový desetibojař a olympijský vítěz Roman Šebrle, na jehož první rallyovou zkušenost se dle očekávání soustředila velká mediální pozornost.
Pražské sprintování sice mělo k desetiboji daleko (připraveno bylo jen šest rychlostních zkoušek o délce cca 34 závodních kilometrů), ale i volná soutěž bez vidiny mistrovských bodů si od posádky špičkového stroje žádala maximální přípravu. Výzev stálo před Romanem Šebrlem více než dost. Snad jen názvy jednotlivých disciplín ani vzdáleně nekorespondovaly s desetibojařskou hantýrkou a místo skoku dalekého, vrhu koulí či hodu oštěpem se jednalo o psaní rozpisu, jízdu podle itineráře či práci s tripmasterem. Do role učitele byla dle očekávání nominována tradiční „Vlčákova“ navigátorka Jindřiška Žáková, která na adresu svého žáka nešetřila chválou: „Já osobně můžu Romana jedině chválit. Od začátku až do konce z něj sršelo nadšení a to bylo znát i na tom, jak se do role spolujezdce vžil. Sám si napsal celý rozpis, naučil se jízdu podle itineráře i počítání jízdního výkazu. To je za jeden den spousta informací, on ale všechno zvládl na jedničku. Jsem moc ráda, že jsem mohla osobně poznat takovou sportovní ikonu a hlavně velice příjemného člověka, jakým rozhodně je,“ zakončila své hodnocení Jindřiška.
Nyní se již ale přenesme do sobotního rána, kdy se 64členný peloton účastníků Pražského rallysprintu vydal na úvodní dva kratičké úseky pod názvem Točná. Jelikož si desetibojaři musejí poradit i s poměrně krátkými tratěmi, nedělal slavnému sportovci formát soutěže žádné problémy. Co však plány posádky Martin Vlček – Roman Šebrle hned z kraje zkomplikovalo, byla nevydařená volba pneumatik. „Přesvědčili jsme se o tom, že slick na ledě nefunguje a v technických pasážích jsme ztráceli drahocenné sekundy. Výsledkem byl jeden pětatřicátý a jeden třiadvacátý čas, což předurčilo naši taktiku pro zbytek závodu. Šance na dobrý výsledek se zdála být pryč a na Strahově už jsme se snažili hlavně pobavit sebe i diváky,“ vrátil se do prvních kilometrů závodu Martin. Během úvodního průjezdu strahovského okruhu již posádka Fordu Fiesta R5 atakovala umístění ve druhé desítce, na kluzké trati se ale nepouštěla do rizika. „Myslím si, že by to vzhledem k okolnostem bylo nezodpovědné,“ řekl rezolutně „Vlčák“, který před startem odtajnil, že pražskou show pojímá jako rozlučkový taneček se svojí fiestou.
Na podobných akcích obvykle výsledek nebývá tím nejdůležitějším, přesto doplňme, že Martin Vlček a Roman Šebrle zakončili svoje pražské účinkování na šestnáctém místě v absolutním pořadí. A jak si čestný host týmu užil novou zkušenost? „Byl to fantastický zážitek, za který si zaslouží poděkování zejména skvělý pilot Martin Vlček. Pravda, v jedné zatáčce jsem si malinko cvrnknul do gatí, ale nic to nemění na tom, že jsem si to náramně užil. Myslím, že by z toho mohla být zajímavá reportáž,“ ponechal si otevřená dvířka Roman Šebrle, který o svých detailních zážitcích z „horkého“ navigátorského křesla připravuje exkluzivní reportáž do vlastního pořadu Sport Star. Spokojenost byla cítit také na Martinově straně: „Start s Romanem Šebrlem byl velkým zpestřením celého závodu. Jakožto disciplinovaný sportovec se role navigátora ujal naprosto odpovědně, nepodcenil přípravu rozpisu ani školení spolujezdců. Zkusil si vše, co s rally souvisí, a předpokládám, že se o všem dopodrobna dozvíme v jeho pořadu,“ dodal „Vlčák“, který se touto dobou již pilně připravuje na start poslední české soutěže letošní sezony – Mikuláš rally Slušovice.
Pochvalu si zaslouží také druhá posádka Kowax Racing teamu, kterou tvořil loňský „Vlčákův“ parťák z pražské soutěže Tomáš Hauptvogel, navigovaný zkušeným Štěpánem Palivcem. Seznamování s Peugeotem 208 R2 ustáli bez krizovek a v cíli mohli být spokojení s 35. místem celkově, okořeněným sedmou pozicí mezi vozy s pohonem přední nápravy. „Je to výsledek, na který vzhledem ke zkušenostem nemám nárok. O to víc jsem nadšen z pohárku, který jsem dostal,“ neskrýval své emoce známý „primácký“ moderátor.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?