Členové Kowax Racing teamu si již zvykli, že pro ně sezona zdaleka nekončí posledním mistrovským závodem. Po měsících urputných soubojů o každou desetinku totiž v prosinci přichází balzám na nervy, kterým je série volných závodů organizovaná zejména pro potěchu fanoušků. Na první z nich, Pražský rallysprint, přijel moravský tým tradičně posílen o hosta ze světa šoubyznysu. Horké sedadlo vedle Martina Vlčka obsadil bývalý špičkový desetibojař a olympijský vítěz Roman Šebrle, na jehož první rallyovou zkušenost se dle očekávání soustředila velká mediální pozornost.
Pražské sprintování sice mělo k desetiboji daleko (připraveno bylo jen šest rychlostních zkoušek o délce cca 34 závodních kilometrů), ale i volná soutěž bez vidiny mistrovských bodů si od posádky špičkového stroje žádala maximální přípravu. Výzev stálo před Romanem Šebrlem více než dost. Snad jen názvy jednotlivých disciplín ani vzdáleně nekorespondovaly s desetibojařskou hantýrkou a místo skoku dalekého, vrhu koulí či hodu oštěpem se jednalo o psaní rozpisu, jízdu podle itineráře či práci s tripmasterem. Do role učitele byla dle očekávání nominována tradiční „Vlčákova“ navigátorka Jindřiška Žáková, která na adresu svého žáka nešetřila chválou: „Já osobně můžu Romana jedině chválit. Od začátku až do konce z něj sršelo nadšení a to bylo znát i na tom, jak se do role spolujezdce vžil. Sám si napsal celý rozpis, naučil se jízdu podle itineráře i počítání jízdního výkazu. To je za jeden den spousta informací, on ale všechno zvládl na jedničku. Jsem moc ráda, že jsem mohla osobně poznat takovou sportovní ikonu a hlavně velice příjemného člověka, jakým rozhodně je,“ zakončila své hodnocení Jindřiška.
Nyní se již ale přenesme do sobotního rána, kdy se 64členný peloton účastníků Pražského rallysprintu vydal na úvodní dva kratičké úseky pod názvem Točná. Jelikož si desetibojaři musejí poradit i s poměrně krátkými tratěmi, nedělal slavnému sportovci formát soutěže žádné problémy. Co však plány posádky Martin Vlček – Roman Šebrle hned z kraje zkomplikovalo, byla nevydařená volba pneumatik. „Přesvědčili jsme se o tom, že slick na ledě nefunguje a v technických pasážích jsme ztráceli drahocenné sekundy. Výsledkem byl jeden pětatřicátý a jeden třiadvacátý čas, což předurčilo naši taktiku pro zbytek závodu. Šance na dobrý výsledek se zdála být pryč a na Strahově už jsme se snažili hlavně pobavit sebe i diváky,“ vrátil se do prvních kilometrů závodu Martin. Během úvodního průjezdu strahovského okruhu již posádka Fordu Fiesta R5 atakovala umístění ve druhé desítce, na kluzké trati se ale nepouštěla do rizika. „Myslím si, že by to vzhledem k okolnostem bylo nezodpovědné,“ řekl rezolutně „Vlčák“, který před startem odtajnil, že pražskou show pojímá jako rozlučkový taneček se svojí fiestou.
Na podobných akcích obvykle výsledek nebývá tím nejdůležitějším, přesto doplňme, že Martin Vlček a Roman Šebrle zakončili svoje pražské účinkování na šestnáctém místě v absolutním pořadí. A jak si čestný host týmu užil novou zkušenost? „Byl to fantastický zážitek, za který si zaslouží poděkování zejména skvělý pilot Martin Vlček. Pravda, v jedné zatáčce jsem si malinko cvrnknul do gatí, ale nic to nemění na tom, že jsem si to náramně užil. Myslím, že by z toho mohla být zajímavá reportáž,“ ponechal si otevřená dvířka Roman Šebrle, který o svých detailních zážitcích z „horkého“ navigátorského křesla připravuje exkluzivní reportáž do vlastního pořadu Sport Star. Spokojenost byla cítit také na Martinově straně: „Start s Romanem Šebrlem byl velkým zpestřením celého závodu. Jakožto disciplinovaný sportovec se role navigátora ujal naprosto odpovědně, nepodcenil přípravu rozpisu ani školení spolujezdců. Zkusil si vše, co s rally souvisí, a předpokládám, že se o všem dopodrobna dozvíme v jeho pořadu,“ dodal „Vlčák“, který se touto dobou již pilně připravuje na start poslední české soutěže letošní sezony – Mikuláš rally Slušovice.
Pochvalu si zaslouží také druhá posádka Kowax Racing teamu, kterou tvořil loňský „Vlčákův“ parťák z pražské soutěže Tomáš Hauptvogel, navigovaný zkušeným Štěpánem Palivcem. Seznamování s Peugeotem 208 R2 ustáli bez krizovek a v cíli mohli být spokojení s 35. místem celkově, okořeněným sedmou pozicí mezi vozy s pohonem přední nápravy. „Je to výsledek, na který vzhledem ke zkušenostem nemám nárok. O to víc jsem nadšen z pohárku, který jsem dostal,“ neskrýval své emoce známý „primácký“ moderátor.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.