Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žakovou na příbramské rally v zásadě o nic nešlo. Naděje na přední umístění v tabulce "velkého" šampionátu jim definitivně uplavala na Barum rally a jedinou metou, která se vznášela nad obzorem, bylo pojištění zisku národní priority ASN pro příští rok. Ani příležitost dobře se rozjet před rozhodujícím kláním sprintového seriálu ve Vsetíně rozhodně nebyla k zahození, a tak šli "Vlčák" s Jindřiškou do příbramské soutěže jako obyčejně naplno. Vyplatilo se a vyrovnanou jízdou bez chyb dosáhli svého letošního nejlepšího umístění na „velké“ soutěži.
Začátek závodu však podzimní idylce příliš nenasvědčoval. Reprezentantům Kowax Racing teamu se na první sekci nepodařilo jejich fiestu správně obout, což ve spojení s tradičním „Vlčákovým“ pomalejším rozkoukáváním vyústilo v sedmé místo po prvních průjezdech. „Jeli jsme příliš měkká kola a vozilo se to, na okruhovce jsme pneumatiky málem nechali. Navíc se u nás projevil respekt z úvodní lesní erzety, na které jsme loni odstoupili. Když k tomu připočteme i defekt, nelze se divit, že výsledky vypadají tak, jak vypadají,“ hledal příčiny pomalejšího rozjezdu Martin. Druhá půle první etapy už zvrat nepřinesla, a přestože ztráta jedné minuty na čelo soutěže nepůsobila nijak dramaticky, ve vyrovnaném startovním poli patřilo Martinovi s Jindřiškou až šesté místo.
V neděli soutěž pokračovala v nastoleném duchu, tedy s překrásnou podzimní kulisou a v ukrutném tempu. Ukrutné tempo necharakterizovalo pouze souboje na špici výsledkové listiny, ale i místní tratě, kde posádky vozů R5 nezřídka dosahovaly maximálních rychlostí. Přestože jízda v omezovači „Vlčákovi“ zrovna dvakrát nevoní, podal v neděli uvolněný výkon a sérií pátých časů dokázal ujet nebezpečně se přibližujícímu trojlístku fabií řízených Karlem Trojanem, Tomášem Pospíšilíkem a Martinem Březíkem. Jelikož se jako jeden z mála ve vyhroceném závěru vyhnul jezdeckým chybám, byl nakonec za svůj výkon odměněn nejen čtvrtým místem v samostatném hodnocení nedělní etapy, ale i cennou bramborovou medailí v celkové klasifikaci SVK Rally Příbram. Po smolné sezoně, která ho letos ve „velkém“ seriálu provázela, se tedy alespoň na jejím konci dočkal zaslouženého úspěchu. „Byl to velice povedený víkend jak z pohledu týmu, tak i techniky a počasí. Nebývá to zvykem, aby nás na příbramské rally provázelo takřka letní počasí, abychom neřešili mokré pneumatiky a topení ve stanech s občerstvením. Trocha smůly se přece jen objevila v podobě defektu a ne úplně ideálního nastavení, ale vezeme si slušný příděl bodů za celý víkend a jsme spokojeni,“ usmíval se na cílové rampě Martin. Jindřiška se za příbramskou rally ohlédla v trochu širších souvislostech: „Příbram letos překvapila hlavně krásným počasím a díky tomu byly tratě hodně rychlé. Celkově se mi ale celý závod moc líbil a výsledek byl nad naše očekávání. Každopádně, největší zážitek mám opět ze známého skoku v Dublovicích, kde jsme ani letos nepošetřili přední nárazník,“ připomněla oblíbenou „tradici“, kterou s Martinem dodržují již několikátým rokem.
Kýžený posun do elitní desítky Mistrovství ČR v rally se sice posádce Kowax Racing teamu nepodařil, při počtu pouhých třech dokončených závodů však ani konečné jedenácté místo není k zahození. Nyní už se pozornost Martina, Jindřišky a celého týmu ubírá k vsetínské Partr rally, na jejíž trati se v sobotu 27. října pokusí zvrátit nepříznivý vývoj v tabulce Poháru 2+ a obhájit loňské celoroční prvenství v tomto seriálu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?