Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žakovou na příbramské rally v zásadě o nic nešlo. Naděje na přední umístění v tabulce "velkého" šampionátu jim definitivně uplavala na Barum rally a jedinou metou, která se vznášela nad obzorem, bylo pojištění zisku národní priority ASN pro příští rok. Ani příležitost dobře se rozjet před rozhodujícím kláním sprintového seriálu ve Vsetíně rozhodně nebyla k zahození, a tak šli "Vlčák" s Jindřiškou do příbramské soutěže jako obyčejně naplno. Vyplatilo se a vyrovnanou jízdou bez chyb dosáhli svého letošního nejlepšího umístění na „velké“ soutěži.
Začátek závodu však podzimní idylce příliš nenasvědčoval. Reprezentantům Kowax Racing teamu se na první sekci nepodařilo jejich fiestu správně obout, což ve spojení s tradičním „Vlčákovým“ pomalejším rozkoukáváním vyústilo v sedmé místo po prvních průjezdech. „Jeli jsme příliš měkká kola a vozilo se to, na okruhovce jsme pneumatiky málem nechali. Navíc se u nás projevil respekt z úvodní lesní erzety, na které jsme loni odstoupili. Když k tomu připočteme i defekt, nelze se divit, že výsledky vypadají tak, jak vypadají,“ hledal příčiny pomalejšího rozjezdu Martin. Druhá půle první etapy už zvrat nepřinesla, a přestože ztráta jedné minuty na čelo soutěže nepůsobila nijak dramaticky, ve vyrovnaném startovním poli patřilo Martinovi s Jindřiškou až šesté místo.
V neděli soutěž pokračovala v nastoleném duchu, tedy s překrásnou podzimní kulisou a v ukrutném tempu. Ukrutné tempo necharakterizovalo pouze souboje na špici výsledkové listiny, ale i místní tratě, kde posádky vozů R5 nezřídka dosahovaly maximálních rychlostí. Přestože jízda v omezovači „Vlčákovi“ zrovna dvakrát nevoní, podal v neděli uvolněný výkon a sérií pátých časů dokázal ujet nebezpečně se přibližujícímu trojlístku fabií řízených Karlem Trojanem, Tomášem Pospíšilíkem a Martinem Březíkem. Jelikož se jako jeden z mála ve vyhroceném závěru vyhnul jezdeckým chybám, byl nakonec za svůj výkon odměněn nejen čtvrtým místem v samostatném hodnocení nedělní etapy, ale i cennou bramborovou medailí v celkové klasifikaci SVK Rally Příbram. Po smolné sezoně, která ho letos ve „velkém“ seriálu provázela, se tedy alespoň na jejím konci dočkal zaslouženého úspěchu. „Byl to velice povedený víkend jak z pohledu týmu, tak i techniky a počasí. Nebývá to zvykem, aby nás na příbramské rally provázelo takřka letní počasí, abychom neřešili mokré pneumatiky a topení ve stanech s občerstvením. Trocha smůly se přece jen objevila v podobě defektu a ne úplně ideálního nastavení, ale vezeme si slušný příděl bodů za celý víkend a jsme spokojeni,“ usmíval se na cílové rampě Martin. Jindřiška se za příbramskou rally ohlédla v trochu širších souvislostech: „Příbram letos překvapila hlavně krásným počasím a díky tomu byly tratě hodně rychlé. Celkově se mi ale celý závod moc líbil a výsledek byl nad naše očekávání. Každopádně, největší zážitek mám opět ze známého skoku v Dublovicích, kde jsme ani letos nepošetřili přední nárazník,“ připomněla oblíbenou „tradici“, kterou s Martinem dodržují již několikátým rokem.
Kýžený posun do elitní desítky Mistrovství ČR v rally se sice posádce Kowax Racing teamu nepodařil, při počtu pouhých třech dokončených závodů však ani konečné jedenácté místo není k zahození. Nyní už se pozornost Martina, Jindřišky a celého týmu ubírá k vsetínské Partr rally, na jejíž trati se v sobotu 27. října pokusí zvrátit nepříznivý vývoj v tabulce Poháru 2+ a obhájit loňské celoroční prvenství v tomto seriálu.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.