Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žakovou na příbramské rally v zásadě o nic nešlo. Naděje na přední umístění v tabulce "velkého" šampionátu jim definitivně uplavala na Barum rally a jedinou metou, která se vznášela nad obzorem, bylo pojištění zisku národní priority ASN pro příští rok. Ani příležitost dobře se rozjet před rozhodujícím kláním sprintového seriálu ve Vsetíně rozhodně nebyla k zahození, a tak šli "Vlčák" s Jindřiškou do příbramské soutěže jako obyčejně naplno. Vyplatilo se a vyrovnanou jízdou bez chyb dosáhli svého letošního nejlepšího umístění na „velké“ soutěži.
Začátek závodu však podzimní idylce příliš nenasvědčoval. Reprezentantům Kowax Racing teamu se na první sekci nepodařilo jejich fiestu správně obout, což ve spojení s tradičním „Vlčákovým“ pomalejším rozkoukáváním vyústilo v sedmé místo po prvních průjezdech. „Jeli jsme příliš měkká kola a vozilo se to, na okruhovce jsme pneumatiky málem nechali. Navíc se u nás projevil respekt z úvodní lesní erzety, na které jsme loni odstoupili. Když k tomu připočteme i defekt, nelze se divit, že výsledky vypadají tak, jak vypadají,“ hledal příčiny pomalejšího rozjezdu Martin. Druhá půle první etapy už zvrat nepřinesla, a přestože ztráta jedné minuty na čelo soutěže nepůsobila nijak dramaticky, ve vyrovnaném startovním poli patřilo Martinovi s Jindřiškou až šesté místo.
V neděli soutěž pokračovala v nastoleném duchu, tedy s překrásnou podzimní kulisou a v ukrutném tempu. Ukrutné tempo necharakterizovalo pouze souboje na špici výsledkové listiny, ale i místní tratě, kde posádky vozů R5 nezřídka dosahovaly maximálních rychlostí. Přestože jízda v omezovači „Vlčákovi“ zrovna dvakrát nevoní, podal v neděli uvolněný výkon a sérií pátých časů dokázal ujet nebezpečně se přibližujícímu trojlístku fabií řízených Karlem Trojanem, Tomášem Pospíšilíkem a Martinem Březíkem. Jelikož se jako jeden z mála ve vyhroceném závěru vyhnul jezdeckým chybám, byl nakonec za svůj výkon odměněn nejen čtvrtým místem v samostatném hodnocení nedělní etapy, ale i cennou bramborovou medailí v celkové klasifikaci SVK Rally Příbram. Po smolné sezoně, která ho letos ve „velkém“ seriálu provázela, se tedy alespoň na jejím konci dočkal zaslouženého úspěchu. „Byl to velice povedený víkend jak z pohledu týmu, tak i techniky a počasí. Nebývá to zvykem, aby nás na příbramské rally provázelo takřka letní počasí, abychom neřešili mokré pneumatiky a topení ve stanech s občerstvením. Trocha smůly se přece jen objevila v podobě defektu a ne úplně ideálního nastavení, ale vezeme si slušný příděl bodů za celý víkend a jsme spokojeni,“ usmíval se na cílové rampě Martin. Jindřiška se za příbramskou rally ohlédla v trochu širších souvislostech: „Příbram letos překvapila hlavně krásným počasím a díky tomu byly tratě hodně rychlé. Celkově se mi ale celý závod moc líbil a výsledek byl nad naše očekávání. Každopádně, největší zážitek mám opět ze známého skoku v Dublovicích, kde jsme ani letos nepošetřili přední nárazník,“ připomněla oblíbenou „tradici“, kterou s Martinem dodržují již několikátým rokem.
Kýžený posun do elitní desítky Mistrovství ČR v rally se sice posádce Kowax Racing teamu nepodařil, při počtu pouhých třech dokončených závodů však ani konečné jedenácté místo není k zahození. Nyní už se pozornost Martina, Jindřišky a celého týmu ubírá k vsetínské Partr rally, na jejíž trati se v sobotu 27. října pokusí zvrátit nepříznivý vývoj v tabulce Poháru 2+ a obhájit loňské celoroční prvenství v tomto seriálu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.