Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žakovou na příbramské rally v zásadě o nic nešlo. Naděje na přední umístění v tabulce "velkého" šampionátu jim definitivně uplavala na Barum rally a jedinou metou, která se vznášela nad obzorem, bylo pojištění zisku národní priority ASN pro příští rok. Ani příležitost dobře se rozjet před rozhodujícím kláním sprintového seriálu ve Vsetíně rozhodně nebyla k zahození, a tak šli "Vlčák" s Jindřiškou do příbramské soutěže jako obyčejně naplno. Vyplatilo se a vyrovnanou jízdou bez chyb dosáhli svého letošního nejlepšího umístění na „velké“ soutěži.
Začátek závodu však podzimní idylce příliš nenasvědčoval. Reprezentantům Kowax Racing teamu se na první sekci nepodařilo jejich fiestu správně obout, což ve spojení s tradičním „Vlčákovým“ pomalejším rozkoukáváním vyústilo v sedmé místo po prvních průjezdech. „Jeli jsme příliš měkká kola a vozilo se to, na okruhovce jsme pneumatiky málem nechali. Navíc se u nás projevil respekt z úvodní lesní erzety, na které jsme loni odstoupili. Když k tomu připočteme i defekt, nelze se divit, že výsledky vypadají tak, jak vypadají,“ hledal příčiny pomalejšího rozjezdu Martin. Druhá půle první etapy už zvrat nepřinesla, a přestože ztráta jedné minuty na čelo soutěže nepůsobila nijak dramaticky, ve vyrovnaném startovním poli patřilo Martinovi s Jindřiškou až šesté místo.
V neděli soutěž pokračovala v nastoleném duchu, tedy s překrásnou podzimní kulisou a v ukrutném tempu. Ukrutné tempo necharakterizovalo pouze souboje na špici výsledkové listiny, ale i místní tratě, kde posádky vozů R5 nezřídka dosahovaly maximálních rychlostí. Přestože jízda v omezovači „Vlčákovi“ zrovna dvakrát nevoní, podal v neděli uvolněný výkon a sérií pátých časů dokázal ujet nebezpečně se přibližujícímu trojlístku fabií řízených Karlem Trojanem, Tomášem Pospíšilíkem a Martinem Březíkem. Jelikož se jako jeden z mála ve vyhroceném závěru vyhnul jezdeckým chybám, byl nakonec za svůj výkon odměněn nejen čtvrtým místem v samostatném hodnocení nedělní etapy, ale i cennou bramborovou medailí v celkové klasifikaci SVK Rally Příbram. Po smolné sezoně, která ho letos ve „velkém“ seriálu provázela, se tedy alespoň na jejím konci dočkal zaslouženého úspěchu. „Byl to velice povedený víkend jak z pohledu týmu, tak i techniky a počasí. Nebývá to zvykem, aby nás na příbramské rally provázelo takřka letní počasí, abychom neřešili mokré pneumatiky a topení ve stanech s občerstvením. Trocha smůly se přece jen objevila v podobě defektu a ne úplně ideálního nastavení, ale vezeme si slušný příděl bodů za celý víkend a jsme spokojeni,“ usmíval se na cílové rampě Martin. Jindřiška se za příbramskou rally ohlédla v trochu širších souvislostech: „Příbram letos překvapila hlavně krásným počasím a díky tomu byly tratě hodně rychlé. Celkově se mi ale celý závod moc líbil a výsledek byl nad naše očekávání. Každopádně, největší zážitek mám opět ze známého skoku v Dublovicích, kde jsme ani letos nepošetřili přední nárazník,“ připomněla oblíbenou „tradici“, kterou s Martinem dodržují již několikátým rokem.
Kýžený posun do elitní desítky Mistrovství ČR v rally se sice posádce Kowax Racing teamu nepodařil, při počtu pouhých třech dokončených závodů však ani konečné jedenácté místo není k zahození. Nyní už se pozornost Martina, Jindřišky a celého týmu ubírá k vsetínské Partr rally, na jejíž trati se v sobotu 27. října pokusí zvrátit nepříznivý vývoj v tabulce Poháru 2+ a obhájit loňské celoroční prvenství v tomto seriálu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?