Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žakovou na příbramské rally v zásadě o nic nešlo. Naděje na přední umístění v tabulce "velkého" šampionátu jim definitivně uplavala na Barum rally a jedinou metou, která se vznášela nad obzorem, bylo pojištění zisku národní priority ASN pro příští rok. Ani příležitost dobře se rozjet před rozhodujícím kláním sprintového seriálu ve Vsetíně rozhodně nebyla k zahození, a tak šli "Vlčák" s Jindřiškou do příbramské soutěže jako obyčejně naplno. Vyplatilo se a vyrovnanou jízdou bez chyb dosáhli svého letošního nejlepšího umístění na „velké“ soutěži.
Začátek závodu však podzimní idylce příliš nenasvědčoval. Reprezentantům Kowax Racing teamu se na první sekci nepodařilo jejich fiestu správně obout, což ve spojení s tradičním „Vlčákovým“ pomalejším rozkoukáváním vyústilo v sedmé místo po prvních průjezdech. „Jeli jsme příliš měkká kola a vozilo se to, na okruhovce jsme pneumatiky málem nechali. Navíc se u nás projevil respekt z úvodní lesní erzety, na které jsme loni odstoupili. Když k tomu připočteme i defekt, nelze se divit, že výsledky vypadají tak, jak vypadají,“ hledal příčiny pomalejšího rozjezdu Martin. Druhá půle první etapy už zvrat nepřinesla, a přestože ztráta jedné minuty na čelo soutěže nepůsobila nijak dramaticky, ve vyrovnaném startovním poli patřilo Martinovi s Jindřiškou až šesté místo.
V neděli soutěž pokračovala v nastoleném duchu, tedy s překrásnou podzimní kulisou a v ukrutném tempu. Ukrutné tempo necharakterizovalo pouze souboje na špici výsledkové listiny, ale i místní tratě, kde posádky vozů R5 nezřídka dosahovaly maximálních rychlostí. Přestože jízda v omezovači „Vlčákovi“ zrovna dvakrát nevoní, podal v neděli uvolněný výkon a sérií pátých časů dokázal ujet nebezpečně se přibližujícímu trojlístku fabií řízených Karlem Trojanem, Tomášem Pospíšilíkem a Martinem Březíkem. Jelikož se jako jeden z mála ve vyhroceném závěru vyhnul jezdeckým chybám, byl nakonec za svůj výkon odměněn nejen čtvrtým místem v samostatném hodnocení nedělní etapy, ale i cennou bramborovou medailí v celkové klasifikaci SVK Rally Příbram. Po smolné sezoně, která ho letos ve „velkém“ seriálu provázela, se tedy alespoň na jejím konci dočkal zaslouženého úspěchu. „Byl to velice povedený víkend jak z pohledu týmu, tak i techniky a počasí. Nebývá to zvykem, aby nás na příbramské rally provázelo takřka letní počasí, abychom neřešili mokré pneumatiky a topení ve stanech s občerstvením. Trocha smůly se přece jen objevila v podobě defektu a ne úplně ideálního nastavení, ale vezeme si slušný příděl bodů za celý víkend a jsme spokojeni,“ usmíval se na cílové rampě Martin. Jindřiška se za příbramskou rally ohlédla v trochu širších souvislostech: „Příbram letos překvapila hlavně krásným počasím a díky tomu byly tratě hodně rychlé. Celkově se mi ale celý závod moc líbil a výsledek byl nad naše očekávání. Každopádně, největší zážitek mám opět ze známého skoku v Dublovicích, kde jsme ani letos nepošetřili přední nárazník,“ připomněla oblíbenou „tradici“, kterou s Martinem dodržují již několikátým rokem.
Kýžený posun do elitní desítky Mistrovství ČR v rally se sice posádce Kowax Racing teamu nepodařil, při počtu pouhých třech dokončených závodů však ani konečné jedenácté místo není k zahození. Nyní už se pozornost Martina, Jindřišky a celého týmu ubírá k vsetínské Partr rally, na jejíž trati se v sobotu 27. října pokusí zvrátit nepříznivý vývoj v tabulce Poháru 2+ a obhájit loňské celoroční prvenství v tomto seriálu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.