Po dvouleté pauze se do rallysprintového mistrovství vrátila Rally Jeseníky. Na startu byla i dvojice Krajča – Houšť s Renaultem Clio Sport, která mohla rozhodnout o celkovém vítězi třídy. Druhé místo v cíli ovšem tajenku nerozluštilo.
Na Rally Jeseníky přivezl slušovický tým Minařík racing pouze jeden vůz. Jirka Hladík se omluvil pro nedoléčená záda, a tak Renault Clio Sport v modrožlutých barvách byl připravený pouze pro Petra Krajču s Janem Houštěm. Posádka z Želechovických pasek mohla za jistých podmínek na Šternbersku zkompletovat double. Na Barum rally se stali Petr s Honzou mistry třídy 8 ve velkém mistráku a stejně dobře rozjeté mají ogaři i rallysprintové mistrovství. Pokud by totiž na Rally Jeseníky dojeli před největším soupeřem třídy Jirkou Pohlídalem, slavili by Krajča s Houštěm další celkové vítězství v letošní sezóně.
Pořadatelé šternberské soutěže převzali do čtvrtého sprintu 73 posádek, pro které byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami. Při pátečních seznamovacích jízdách panovalo nad soutěží nevlídné deštivé počasí. Na závod se sice vyčasilo, ale i tak byla trať hodně kluzká a blátivá. Petru Krajčovi bylo přiděleno startovní číslo 34 a ve třídě 8 měl čtyři soupeře. Tím největším byl o minutu později startující Jirka Pohlídal. Souboj ve třídě se soustředil právě na tyto dva jezdce. První sekce erzet se skládala ze tří měřených úseků. První zkouška vyšla lépe Krajčovi s Houštěm a svému soupeři „nadělili“ 12,7 vteřiny. Druhý rychlostní test byl po havárii posádky startující před „pasekáři“ pozastavený. V té době byl ovšem Krajča na trati zkoušky, a jelikož zastavil u Filipa Šimíka, který opřel fiestu o svodidla, byl mu přidělený náhradní čas. Sportovní komisař zasáhl do souboje o krále třídy citlivě a Petrovi s Honzou přidělil čas, který zajel Jirka Pohlídal. Třetí zkouška sprintu vyšla lépe pro Pohlídala, ale náskok na vedoucí příčku stáhl o pouhých devět desetin vteřiny. Do servisu si tak Krajča s Houštěm přivezli náskok 11,8 vteřiny.
To nejdůležitější se odehrálo v druhé polovině závodu, konkrétně ve čtvrté zkoušce sprintu. Posádka modrožlutého renaultu v ní udělala jezdeckou chybu a o vybudovaný náskok přišla. Ve sprintu sice pokračovala, ale s rozhozenou koncentrací již nedokázala zvrátit vývoj výsledků ve třídě. V Jeseníkách byl lepší Jirka Pohlídal, když Petr Krajča ztrácel v cíli 16,8 vteřiny. „Na Rally Jeseníky jsme se s Petrem velice těšili. Je to snad jediná soutěž, kterou jsme společně doposud nejeli. Když se jely Jeseníky naposledy, bylo to v roce 2015, což byla moje první sezóna v rally a já jel šternberský sprint po boku Jarmily Hrachovcové. Petr zde v minulosti startoval dvakrát. Letošní rychlostní zkoušky se mi velmi líbily. Jezdilo se jak na úzkých silničkách mezi silnými stromy, tak i na širších cestách. My jsme na první sekci rychlostních zkoušek nezvolili úplně nejlepší směs pneumatik, a tak nám to hodně klouzalo a nedalo se zabrat tak, jak jsme si před závodem naplánovali. Přesto jsme dojeli do servisu na vedoucí příčce ve třídě. Obuli jsme lepší pryže a vydali se vstříc zbývajícím čtyřem zkouškám. Bohužel na RZ 4 jsme udělali chybu, když jsme byli rychlí v jedné zatáčce. Vzniklá krizovka nedopadla úplně hrozně, protože se s tím Petr vcelku dobře popasoval. Situaci zvládl a o hráz jsme se jen opřeli. Naštěstí se nám po 20 vteřinách odsud podařilo vyjet a dojet až do cíle a následně pokračovat v závodě. Bohužel ztráta už byla tak veliká, že ve sprintu, kde nás čekaly tři zkoušky, už to dohnat nešlo. Druhé místo je nám letos asi opravdu souzené,“ konstatoval po závodě Jan Houšť. Dvojice Krajča – Houšť obsadila na Rally Jeseníky 23. příčku v absolutní klasifikaci a 12. místo v rámci RSS. O vítězi třídy 8 tedy ještě není rozhodnuto a tajenka bude rozluštěna na konci října, kdy je naplánován vsetínský rallysprint. Ten se jede v termínu 26. – 27. 10. a posádka z Želechovických pasek bude určitě na startu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?