Krajča s Houštěm v Jeseníkách stříbrní

Rally Jeseníky (CZE)
Rally Jeseníky (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 24. září 2018 10:36
Sdílej:

Po dvouleté pauze se do rallysprintového mistrovství vrátila Rally Jeseníky. Na startu byla i dvojice Krajča – Houšť s Renaultem Clio Sport, která mohla rozhodnout o celkovém vítězi třídy. Druhé místo v cíli ovšem tajenku nerozluštilo.

Na Rally Jeseníky přivezl slušovický tým Minařík racing pouze jeden vůz. Jirka Hladík se omluvil pro nedoléčená záda, a tak Renault Clio Sport v modrožlutých barvách byl připravený pouze pro Petra Krajču s Janem Houštěm. Posádka z Želechovických pasek mohla za jistých podmínek na Šternbersku zkompletovat double. Na Barum rally se stali Petr s Honzou mistry třídy 8 ve velkém mistráku a stejně dobře rozjeté mají ogaři i rallysprintové mistrovství. Pokud by totiž na Rally Jeseníky dojeli před největším soupeřem třídy Jirkou Pohlídalem, slavili by Krajča s Houštěm další celkové vítězství v letošní sezóně.  

Pořadatelé šternberské soutěže převzali do čtvrtého sprintu 73 posádek, pro které byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami. Při pátečních seznamovacích jízdách panovalo nad soutěží nevlídné deštivé počasí. Na závod se sice vyčasilo, ale i tak byla trať hodně kluzká a blátivá. Petru Krajčovi bylo přiděleno startovní číslo 34 a ve třídě 8 měl čtyři soupeře. Tím největším byl o minutu později startující Jirka Pohlídal. Souboj ve třídě se soustředil právě na tyto dva jezdce. První sekce erzet se skládala ze tří měřených úseků. První zkouška vyšla lépe Krajčovi s Houštěm a svému soupeři „nadělili“ 12,7 vteřiny. Druhý rychlostní test byl po havárii posádky startující před „pasekáři“ pozastavený. V té době byl ovšem Krajča na trati zkoušky, a jelikož zastavil u Filipa Šimíka, který opřel fiestu o svodidla, byl mu přidělený náhradní čas. Sportovní komisař zasáhl do souboje o krále třídy citlivě a Petrovi s Honzou přidělil čas, který zajel Jirka Pohlídal. Třetí zkouška sprintu vyšla lépe pro Pohlídala, ale náskok na vedoucí příčku stáhl o pouhých devět desetin vteřiny. Do servisu si tak Krajča s Houštěm přivezli náskok 11,8 vteřiny.  

To nejdůležitější se odehrálo v druhé polovině závodu, konkrétně ve čtvrté zkoušce sprintu.  Posádka modrožlutého renaultu v ní udělala jezdeckou chybu a o vybudovaný náskok přišla. Ve sprintu sice pokračovala, ale s rozhozenou koncentrací již nedokázala zvrátit vývoj výsledků ve třídě. V Jeseníkách byl lepší Jirka Pohlídal, když Petr Krajča ztrácel v cíli 16,8 vteřiny. „Na Rally Jeseníky jsme se s Petrem velice těšili. Je to snad jediná soutěž, kterou jsme společně doposud nejeli.  Když se jely Jeseníky naposledy, bylo to v roce 2015, což byla moje první sezóna v rally a já jel šternberský sprint po boku Jarmily Hrachovcové. Petr zde v minulosti startoval dvakrát. Letošní rychlostní zkoušky se mi velmi líbily. Jezdilo se jak na úzkých silničkách mezi silnými stromy, tak i na širších cestách. My jsme na první sekci rychlostních zkoušek nezvolili úplně nejlepší směs pneumatik, a tak nám to hodně klouzalo a nedalo se zabrat tak, jak jsme si před závodem naplánovali. Přesto jsme dojeli do servisu na vedoucí příčce ve třídě. Obuli jsme lepší pryže a vydali se vstříc zbývajícím čtyřem zkouškám. Bohužel na RZ 4 jsme udělali chybu, když jsme byli rychlí v jedné zatáčce. Vzniklá krizovka nedopadla úplně hrozně, protože se s tím Petr vcelku dobře popasoval. Situaci zvládl a o hráz jsme se jen opřeli. Naštěstí se nám po 20 vteřinách odsud podařilo vyjet a dojet až do cíle a následně pokračovat v závodě. Bohužel ztráta už byla tak veliká, že ve sprintu, kde nás čekaly tři zkoušky, už to dohnat nešlo. Druhé místo je nám letos asi opravdu souzené,“ konstatoval po závodě Jan Houšť. Dvojice Krajča – Houšť obsadila na Rally Jeseníky 23. příčku v absolutní klasifikaci a 12. místo v rámci RSS. O vítězi třídy 8 tedy ještě není rozhodnuto a tajenka bude rozluštěna na konci října, kdy je naplánován vsetínský rallysprint. Ten se jede v termínu 26. – 27. 10. a posádka z Želechovických pasek bude určitě na startu.

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.