Po dvouleté pauze se do rallysprintového mistrovství vrátila Rally Jeseníky. Na startu byla i dvojice Krajča – Houšť s Renaultem Clio Sport, která mohla rozhodnout o celkovém vítězi třídy. Druhé místo v cíli ovšem tajenku nerozluštilo.
Na Rally Jeseníky přivezl slušovický tým Minařík racing pouze jeden vůz. Jirka Hladík se omluvil pro nedoléčená záda, a tak Renault Clio Sport v modrožlutých barvách byl připravený pouze pro Petra Krajču s Janem Houštěm. Posádka z Želechovických pasek mohla za jistých podmínek na Šternbersku zkompletovat double. Na Barum rally se stali Petr s Honzou mistry třídy 8 ve velkém mistráku a stejně dobře rozjeté mají ogaři i rallysprintové mistrovství. Pokud by totiž na Rally Jeseníky dojeli před největším soupeřem třídy Jirkou Pohlídalem, slavili by Krajča s Houštěm další celkové vítězství v letošní sezóně.
Pořadatelé šternberské soutěže převzali do čtvrtého sprintu 73 posádek, pro které byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami. Při pátečních seznamovacích jízdách panovalo nad soutěží nevlídné deštivé počasí. Na závod se sice vyčasilo, ale i tak byla trať hodně kluzká a blátivá. Petru Krajčovi bylo přiděleno startovní číslo 34 a ve třídě 8 měl čtyři soupeře. Tím největším byl o minutu později startující Jirka Pohlídal. Souboj ve třídě se soustředil právě na tyto dva jezdce. První sekce erzet se skládala ze tří měřených úseků. První zkouška vyšla lépe Krajčovi s Houštěm a svému soupeři „nadělili“ 12,7 vteřiny. Druhý rychlostní test byl po havárii posádky startující před „pasekáři“ pozastavený. V té době byl ovšem Krajča na trati zkoušky, a jelikož zastavil u Filipa Šimíka, který opřel fiestu o svodidla, byl mu přidělený náhradní čas. Sportovní komisař zasáhl do souboje o krále třídy citlivě a Petrovi s Honzou přidělil čas, který zajel Jirka Pohlídal. Třetí zkouška sprintu vyšla lépe pro Pohlídala, ale náskok na vedoucí příčku stáhl o pouhých devět desetin vteřiny. Do servisu si tak Krajča s Houštěm přivezli náskok 11,8 vteřiny.
To nejdůležitější se odehrálo v druhé polovině závodu, konkrétně ve čtvrté zkoušce sprintu. Posádka modrožlutého renaultu v ní udělala jezdeckou chybu a o vybudovaný náskok přišla. Ve sprintu sice pokračovala, ale s rozhozenou koncentrací již nedokázala zvrátit vývoj výsledků ve třídě. V Jeseníkách byl lepší Jirka Pohlídal, když Petr Krajča ztrácel v cíli 16,8 vteřiny. „Na Rally Jeseníky jsme se s Petrem velice těšili. Je to snad jediná soutěž, kterou jsme společně doposud nejeli. Když se jely Jeseníky naposledy, bylo to v roce 2015, což byla moje první sezóna v rally a já jel šternberský sprint po boku Jarmily Hrachovcové. Petr zde v minulosti startoval dvakrát. Letošní rychlostní zkoušky se mi velmi líbily. Jezdilo se jak na úzkých silničkách mezi silnými stromy, tak i na širších cestách. My jsme na první sekci rychlostních zkoušek nezvolili úplně nejlepší směs pneumatik, a tak nám to hodně klouzalo a nedalo se zabrat tak, jak jsme si před závodem naplánovali. Přesto jsme dojeli do servisu na vedoucí příčce ve třídě. Obuli jsme lepší pryže a vydali se vstříc zbývajícím čtyřem zkouškám. Bohužel na RZ 4 jsme udělali chybu, když jsme byli rychlí v jedné zatáčce. Vzniklá krizovka nedopadla úplně hrozně, protože se s tím Petr vcelku dobře popasoval. Situaci zvládl a o hráz jsme se jen opřeli. Naštěstí se nám po 20 vteřinách odsud podařilo vyjet a dojet až do cíle a následně pokračovat v závodě. Bohužel ztráta už byla tak veliká, že ve sprintu, kde nás čekaly tři zkoušky, už to dohnat nešlo. Druhé místo je nám letos asi opravdu souzené,“ konstatoval po závodě Jan Houšť. Dvojice Krajča – Houšť obsadila na Rally Jeseníky 23. příčku v absolutní klasifikaci a 12. místo v rámci RSS. O vítězi třídy 8 tedy ještě není rozhodnuto a tajenka bude rozluštěna na konci října, kdy je naplánován vsetínský rallysprint. Ten se jede v termínu 26. – 27. 10. a posádka z Želechovických pasek bude určitě na startu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).