V pětidílném kalendáři Rallysprint série a Poháru 2+ není mnoho prostoru k taktizování. Seriál se ještě ani nestačil rozjet, aby hned svým třetím závodem v Pačejově vstoupil do druhé poloviny, ve které následují už jen dvě podzimní soutěže v Jeseníkách a ve Vsetíně. Do konečného účtování se počítají čtyři nejlepší výsledky z pěti startů, a tak jedinou správnou taktikou je držet celou sezonu plyn na podlaze. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou zatím vždy dojeli do cíle a ozdobili své konto jedním třetím a dvěma čtvrtými místy. Kov nejcennější jim však zatím ve sbírce chyběl. Před znovuvzkříšenou Rally Jeseníky, která se do seriálu sprintů vrátila po dvouleté pauze, tak měli nůž na krku – pokud to myslí vážně s obhajobou zlata v Poháru 2+, bylo zapotřebí, aby ze Šternberka přivezli zlatý věnec.
Reprezentantům Kowax Racing teamu měla zjednodušit situaci papírově nejslabší konkurence letošního seriálu sprintů. Na druhou stranu se však na startu objevil trojnásobný šternberský vítěz Roman Odložilík, který v tamních podmínkách dokáže být pokaždé velice rychlý. Už první test ukázal, že boj o vítězství se bude odehrávat právě mezi Odložilíkem a „Vlčákem“, jejichž fiesty ujely zbytku startovního pole doslova o parník. Z rychlejšího úvodu (vítězství na 1. RZ o 4,2 sekundy) dlouho těžil Odložilík, opakované průjezdy naopak sedly „Vlčákovi“, jemuž se nejtěsnějším možným rozdílem podařilo po čtvrtém testu převzít vedení. Pak už se hrálo doslova o každou desetinku a v těsném souboji rozhodoval každý detail. Smůla byla bohužel na straně Martina s Jindřiškou, kteří do opakovaných průjezdů nastoupili na prořezaných pneumatikách, což příliš nezohledňovalo rostoucí teploty a osychající vozovku. Z přemíry snahy navíc vyplynula drobná jezdecká chybička, která definitivně potvrdila, že Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou zůstanou stříbrní. „Hned ve druhé zatáčce jsme se přetočili a zůstali téměř stát,“ zdůvodnil ztrátu šesti sekund na posledním testu příborský pilot. Jinak si ale návrat na členité tratě v podhůří Jeseníků pochvaloval, zvlášť když o tři místa vylepšil své zdejší dosavadní maximum. „Byly to Jeseníky, jak je známe z doby minulé - spadané listí, mokré krajnice a všudypřítomná možnost vyrobit fatální chybu. Velice jsme se těšili na mokro a bláto, ale bohužel. Vyšlo sluníčko, cesty oschly a z měkkých a prořezaných pneumatik nezbylo v cíli téměř nic. Ale i tak je třeba hlavně pochválit pořadatele za organizaci pěkného podniku a tým za dobře odvedenou práci pod servisním stanem,“ doplnil Martin.
Pochvalu místním pořadatelům připojila i Jindřiška: „Mám radost, že se Rally Jeseníky opět vrátila do kalendáře, protože místní tratě jsou krásné a náročné. Přetahování se o první místo v desetinách vteřin až do samotného závěru – to bylo to pravé závodění. Přesto, že to nevyšlo, mám z našeho výkonu dobrý pocit, protože jezdecky jsme pro vítězství udělali vše, co bylo za dané situace v našich silách.“
Přestože druhé místo z Rally Jeseníky patří zcela oprávněně k letošním největším úspěchům Kowax Racing teamu, z pohledu vývoje tabulky Poháru 2+ členům týmu velkou radost neudělalo. Ztráta na vedoucího Romana Odložilíka se prohloubila na jedenáct bodů, nemluvě o skutečnosti, že zatímco „Vlčák“ dojel všechny závody a bude jeden výsledek škrtat, Odložilík má vzhledem k neúčasti na Kopné jeden závod k dobru. „Ve Vsetíně nás nemůže zajímat nic jiného než vítězství a ještě musíme čekat, kolik bodů posbírá Roman. Ale pokud by to snad s naším vítězným scénářem nevypadalo reálně, můžu divákům slíbit, že pojedeme pro ně,“ uzavřel pohled do bodové matematiky „Vlčák“.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?