V pětidílném kalendáři Rallysprint série a Poháru 2+ není mnoho prostoru k taktizování. Seriál se ještě ani nestačil rozjet, aby hned svým třetím závodem v Pačejově vstoupil do druhé poloviny, ve které následují už jen dvě podzimní soutěže v Jeseníkách a ve Vsetíně. Do konečného účtování se počítají čtyři nejlepší výsledky z pěti startů, a tak jedinou správnou taktikou je držet celou sezonu plyn na podlaze. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou zatím vždy dojeli do cíle a ozdobili své konto jedním třetím a dvěma čtvrtými místy. Kov nejcennější jim však zatím ve sbírce chyběl. Před znovuvzkříšenou Rally Jeseníky, která se do seriálu sprintů vrátila po dvouleté pauze, tak měli nůž na krku – pokud to myslí vážně s obhajobou zlata v Poháru 2+, bylo zapotřebí, aby ze Šternberka přivezli zlatý věnec.
Reprezentantům Kowax Racing teamu měla zjednodušit situaci papírově nejslabší konkurence letošního seriálu sprintů. Na druhou stranu se však na startu objevil trojnásobný šternberský vítěz Roman Odložilík, který v tamních podmínkách dokáže být pokaždé velice rychlý. Už první test ukázal, že boj o vítězství se bude odehrávat právě mezi Odložilíkem a „Vlčákem“, jejichž fiesty ujely zbytku startovního pole doslova o parník. Z rychlejšího úvodu (vítězství na 1. RZ o 4,2 sekundy) dlouho těžil Odložilík, opakované průjezdy naopak sedly „Vlčákovi“, jemuž se nejtěsnějším možným rozdílem podařilo po čtvrtém testu převzít vedení. Pak už se hrálo doslova o každou desetinku a v těsném souboji rozhodoval každý detail. Smůla byla bohužel na straně Martina s Jindřiškou, kteří do opakovaných průjezdů nastoupili na prořezaných pneumatikách, což příliš nezohledňovalo rostoucí teploty a osychající vozovku. Z přemíry snahy navíc vyplynula drobná jezdecká chybička, která definitivně potvrdila, že Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou zůstanou stříbrní. „Hned ve druhé zatáčce jsme se přetočili a zůstali téměř stát,“ zdůvodnil ztrátu šesti sekund na posledním testu příborský pilot. Jinak si ale návrat na členité tratě v podhůří Jeseníků pochvaloval, zvlášť když o tři místa vylepšil své zdejší dosavadní maximum. „Byly to Jeseníky, jak je známe z doby minulé - spadané listí, mokré krajnice a všudypřítomná možnost vyrobit fatální chybu. Velice jsme se těšili na mokro a bláto, ale bohužel. Vyšlo sluníčko, cesty oschly a z měkkých a prořezaných pneumatik nezbylo v cíli téměř nic. Ale i tak je třeba hlavně pochválit pořadatele za organizaci pěkného podniku a tým za dobře odvedenou práci pod servisním stanem,“ doplnil Martin.
Pochvalu místním pořadatelům připojila i Jindřiška: „Mám radost, že se Rally Jeseníky opět vrátila do kalendáře, protože místní tratě jsou krásné a náročné. Přetahování se o první místo v desetinách vteřin až do samotného závěru – to bylo to pravé závodění. Přesto, že to nevyšlo, mám z našeho výkonu dobrý pocit, protože jezdecky jsme pro vítězství udělali vše, co bylo za dané situace v našich silách.“
Přestože druhé místo z Rally Jeseníky patří zcela oprávněně k letošním největším úspěchům Kowax Racing teamu, z pohledu vývoje tabulky Poháru 2+ členům týmu velkou radost neudělalo. Ztráta na vedoucího Romana Odložilíka se prohloubila na jedenáct bodů, nemluvě o skutečnosti, že zatímco „Vlčák“ dojel všechny závody a bude jeden výsledek škrtat, Odložilík má vzhledem k neúčasti na Kopné jeden závod k dobru. „Ve Vsetíně nás nemůže zajímat nic jiného než vítězství a ještě musíme čekat, kolik bodů posbírá Roman. Ale pokud by to snad s naším vítězným scénářem nevypadalo reálně, můžu divákům slíbit, že pojedeme pro ně,“ uzavřel pohled do bodové matematiky „Vlčák“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.