V pětidílném kalendáři Rallysprint série a Poháru 2+ není mnoho prostoru k taktizování. Seriál se ještě ani nestačil rozjet, aby hned svým třetím závodem v Pačejově vstoupil do druhé poloviny, ve které následují už jen dvě podzimní soutěže v Jeseníkách a ve Vsetíně. Do konečného účtování se počítají čtyři nejlepší výsledky z pěti startů, a tak jedinou správnou taktikou je držet celou sezonu plyn na podlaze. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou zatím vždy dojeli do cíle a ozdobili své konto jedním třetím a dvěma čtvrtými místy. Kov nejcennější jim však zatím ve sbírce chyběl. Před znovuvzkříšenou Rally Jeseníky, která se do seriálu sprintů vrátila po dvouleté pauze, tak měli nůž na krku – pokud to myslí vážně s obhajobou zlata v Poháru 2+, bylo zapotřebí, aby ze Šternberka přivezli zlatý věnec.
Reprezentantům Kowax Racing teamu měla zjednodušit situaci papírově nejslabší konkurence letošního seriálu sprintů. Na druhou stranu se však na startu objevil trojnásobný šternberský vítěz Roman Odložilík, který v tamních podmínkách dokáže být pokaždé velice rychlý. Už první test ukázal, že boj o vítězství se bude odehrávat právě mezi Odložilíkem a „Vlčákem“, jejichž fiesty ujely zbytku startovního pole doslova o parník. Z rychlejšího úvodu (vítězství na 1. RZ o 4,2 sekundy) dlouho těžil Odložilík, opakované průjezdy naopak sedly „Vlčákovi“, jemuž se nejtěsnějším možným rozdílem podařilo po čtvrtém testu převzít vedení. Pak už se hrálo doslova o každou desetinku a v těsném souboji rozhodoval každý detail. Smůla byla bohužel na straně Martina s Jindřiškou, kteří do opakovaných průjezdů nastoupili na prořezaných pneumatikách, což příliš nezohledňovalo rostoucí teploty a osychající vozovku. Z přemíry snahy navíc vyplynula drobná jezdecká chybička, která definitivně potvrdila, že Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou zůstanou stříbrní. „Hned ve druhé zatáčce jsme se přetočili a zůstali téměř stát,“ zdůvodnil ztrátu šesti sekund na posledním testu příborský pilot. Jinak si ale návrat na členité tratě v podhůří Jeseníků pochvaloval, zvlášť když o tři místa vylepšil své zdejší dosavadní maximum. „Byly to Jeseníky, jak je známe z doby minulé - spadané listí, mokré krajnice a všudypřítomná možnost vyrobit fatální chybu. Velice jsme se těšili na mokro a bláto, ale bohužel. Vyšlo sluníčko, cesty oschly a z měkkých a prořezaných pneumatik nezbylo v cíli téměř nic. Ale i tak je třeba hlavně pochválit pořadatele za organizaci pěkného podniku a tým za dobře odvedenou práci pod servisním stanem,“ doplnil Martin.
Pochvalu místním pořadatelům připojila i Jindřiška: „Mám radost, že se Rally Jeseníky opět vrátila do kalendáře, protože místní tratě jsou krásné a náročné. Přetahování se o první místo v desetinách vteřin až do samotného závěru – to bylo to pravé závodění. Přesto, že to nevyšlo, mám z našeho výkonu dobrý pocit, protože jezdecky jsme pro vítězství udělali vše, co bylo za dané situace v našich silách.“
Přestože druhé místo z Rally Jeseníky patří zcela oprávněně k letošním největším úspěchům Kowax Racing teamu, z pohledu vývoje tabulky Poháru 2+ členům týmu velkou radost neudělalo. Ztráta na vedoucího Romana Odložilíka se prohloubila na jedenáct bodů, nemluvě o skutečnosti, že zatímco „Vlčák“ dojel všechny závody a bude jeden výsledek škrtat, Odložilík má vzhledem k neúčasti na Kopné jeden závod k dobru. „Ve Vsetíně nás nemůže zajímat nic jiného než vítězství a ještě musíme čekat, kolik bodů posbírá Roman. Ale pokud by to snad s naším vítězným scénářem nevypadalo reálně, můžu divákům slíbit, že pojedeme pro ně,“ uzavřel pohled do bodové matematiky „Vlčák“.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.