V pětidílném kalendáři Rallysprint série a Poháru 2+ není mnoho prostoru k taktizování. Seriál se ještě ani nestačil rozjet, aby hned svým třetím závodem v Pačejově vstoupil do druhé poloviny, ve které následují už jen dvě podzimní soutěže v Jeseníkách a ve Vsetíně. Do konečného účtování se počítají čtyři nejlepší výsledky z pěti startů, a tak jedinou správnou taktikou je držet celou sezonu plyn na podlaze. Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou zatím vždy dojeli do cíle a ozdobili své konto jedním třetím a dvěma čtvrtými místy. Kov nejcennější jim však zatím ve sbírce chyběl. Před znovuvzkříšenou Rally Jeseníky, která se do seriálu sprintů vrátila po dvouleté pauze, tak měli nůž na krku – pokud to myslí vážně s obhajobou zlata v Poháru 2+, bylo zapotřebí, aby ze Šternberka přivezli zlatý věnec.
Reprezentantům Kowax Racing teamu měla zjednodušit situaci papírově nejslabší konkurence letošního seriálu sprintů. Na druhou stranu se však na startu objevil trojnásobný šternberský vítěz Roman Odložilík, který v tamních podmínkách dokáže být pokaždé velice rychlý. Už první test ukázal, že boj o vítězství se bude odehrávat právě mezi Odložilíkem a „Vlčákem“, jejichž fiesty ujely zbytku startovního pole doslova o parník. Z rychlejšího úvodu (vítězství na 1. RZ o 4,2 sekundy) dlouho těžil Odložilík, opakované průjezdy naopak sedly „Vlčákovi“, jemuž se nejtěsnějším možným rozdílem podařilo po čtvrtém testu převzít vedení. Pak už se hrálo doslova o každou desetinku a v těsném souboji rozhodoval každý detail. Smůla byla bohužel na straně Martina s Jindřiškou, kteří do opakovaných průjezdů nastoupili na prořezaných pneumatikách, což příliš nezohledňovalo rostoucí teploty a osychající vozovku. Z přemíry snahy navíc vyplynula drobná jezdecká chybička, která definitivně potvrdila, že Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou zůstanou stříbrní. „Hned ve druhé zatáčce jsme se přetočili a zůstali téměř stát,“ zdůvodnil ztrátu šesti sekund na posledním testu příborský pilot. Jinak si ale návrat na členité tratě v podhůří Jeseníků pochvaloval, zvlášť když o tři místa vylepšil své zdejší dosavadní maximum. „Byly to Jeseníky, jak je známe z doby minulé - spadané listí, mokré krajnice a všudypřítomná možnost vyrobit fatální chybu. Velice jsme se těšili na mokro a bláto, ale bohužel. Vyšlo sluníčko, cesty oschly a z měkkých a prořezaných pneumatik nezbylo v cíli téměř nic. Ale i tak je třeba hlavně pochválit pořadatele za organizaci pěkného podniku a tým za dobře odvedenou práci pod servisním stanem,“ doplnil Martin.
Pochvalu místním pořadatelům připojila i Jindřiška: „Mám radost, že se Rally Jeseníky opět vrátila do kalendáře, protože místní tratě jsou krásné a náročné. Přetahování se o první místo v desetinách vteřin až do samotného závěru – to bylo to pravé závodění. Přesto, že to nevyšlo, mám z našeho výkonu dobrý pocit, protože jezdecky jsme pro vítězství udělali vše, co bylo za dané situace v našich silách.“
Přestože druhé místo z Rally Jeseníky patří zcela oprávněně k letošním největším úspěchům Kowax Racing teamu, z pohledu vývoje tabulky Poháru 2+ členům týmu velkou radost neudělalo. Ztráta na vedoucího Romana Odložilíka se prohloubila na jedenáct bodů, nemluvě o skutečnosti, že zatímco „Vlčák“ dojel všechny závody a bude jeden výsledek škrtat, Odložilík má vzhledem k neúčasti na Kopné jeden závod k dobru. „Ve Vsetíně nás nemůže zajímat nic jiného než vítězství a ještě musíme čekat, kolik bodů posbírá Roman. Ale pokud by to snad s naším vítězným scénářem nevypadalo reálně, můžu divákům slíbit, že pojedeme pro ně,“ uzavřel pohled do bodové matematiky „Vlčák“.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.