Jarek a Marcin Szejovi měli ve čtvrtek 9. srpna 2018 v okolí Mladé Boleslavi, v rámci přípravy na III. ročník rakouské Perger Mühlstein Rallye 2018 vážnou nehodu. Posádka z Ustroně vyletěla se svým Fordem Fiesta R5 ve vysoké rychlosti z trati a přední částí vozu narazila do stromu. Jezdec i navigátor byli převezeni vrtulníky do blízkých nemocnic na vyšetření. Naštěstí se brzy ukázalo, že jejich životy nebyly v ohrožení, takže se oba po jednodenním pozorování vrátili zpět domů, do Polska.
Za aktuální situace se zdá, že další letošní starty Jarka a Marcina Szejů jsou ohroženy. Nejen kvůli vážnému poškození soutěžního speciálu Ford Fiesta R5 stáje Orsák Rallysport, ale také kvůli rekonvalescenci obou členů posádky. Jarek si odnesl z nehody silné pohmožděniny, hlavně v oblasti páteře, takže jakýkoli pohyb je pro něj aktuálně dosti bolestivý. Marcin utrpěl zlomeninu klíční kosti a jednoho žebra. Jeho starty jsou tak v nadcházejících týdnech, či spíše měsících, zcela vyloučeny.
Jarek Szeja: – Musím přiznat, že si toho z nehody, nebo spíše naší velké rány, jak bude lepší ji asi nazvat, moc nepamatuju. Vlastně jsem se probral až v nemocnici. Naštěstí jsme z celého incidentu vyvázli bez větších šrámů. Bohužel závodní vůz je v mnohem horším stavu. V letošní sezoně jsme měli naplánováno ještě několik startů, ve snaze úspěšně dokončit Mistrovství ČR v rally. Nyní je jasné, že určitě budeme chybět na startu Barum Czech rally. Marcin má zlomeninu klíční kosti a žebra, takže pokud jeho tělo nebude v pořádku, nemá cenu se bavit i nějakém návrat. Naše zdraví je v tuto chvíli jasnou prioritou. Ale ač nyní nemůžeme závodit, náš tým už tvrdě pracuje na návratu na soutěžní tratě. Co nejdříve budeme chtít naplnit závazky vůči našim partnerům, kteří nám umožnili letošní starty. S jasným cílem – co nejdříve vrátit barvy stáje GK Forge KoWax Racing na nejpřednější příčky.
Zdroj: www.szeja.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?