Jarek a Marcin Szejovi měli ve čtvrtek 9. srpna 2018 v okolí Mladé Boleslavi, v rámci přípravy na III. ročník rakouské Perger Mühlstein Rallye 2018 vážnou nehodu. Posádka z Ustroně vyletěla se svým Fordem Fiesta R5 ve vysoké rychlosti z trati a přední částí vozu narazila do stromu. Jezdec i navigátor byli převezeni vrtulníky do blízkých nemocnic na vyšetření. Naštěstí se brzy ukázalo, že jejich životy nebyly v ohrožení, takže se oba po jednodenním pozorování vrátili zpět domů, do Polska.
Za aktuální situace se zdá, že další letošní starty Jarka a Marcina Szejů jsou ohroženy. Nejen kvůli vážnému poškození soutěžního speciálu Ford Fiesta R5 stáje Orsák Rallysport, ale také kvůli rekonvalescenci obou členů posádky. Jarek si odnesl z nehody silné pohmožděniny, hlavně v oblasti páteře, takže jakýkoli pohyb je pro něj aktuálně dosti bolestivý. Marcin utrpěl zlomeninu klíční kosti a jednoho žebra. Jeho starty jsou tak v nadcházejících týdnech, či spíše měsících, zcela vyloučeny.
Jarek Szeja: – Musím přiznat, že si toho z nehody, nebo spíše naší velké rány, jak bude lepší ji asi nazvat, moc nepamatuju. Vlastně jsem se probral až v nemocnici. Naštěstí jsme z celého incidentu vyvázli bez větších šrámů. Bohužel závodní vůz je v mnohem horším stavu. V letošní sezoně jsme měli naplánováno ještě několik startů, ve snaze úspěšně dokončit Mistrovství ČR v rally. Nyní je jasné, že určitě budeme chybět na startu Barum Czech rally. Marcin má zlomeninu klíční kosti a žebra, takže pokud jeho tělo nebude v pořádku, nemá cenu se bavit i nějakém návrat. Naše zdraví je v tuto chvíli jasnou prioritou. Ale ač nyní nemůžeme závodit, náš tým už tvrdě pracuje na návratu na soutěžní tratě. Co nejdříve budeme chtít naplnit závazky vůči našim partnerům, kteří nám umožnili letošní starty. S jasným cílem – co nejdříve vrátit barvy stáje GK Forge KoWax Racing na nejpřednější příčky.
Zdroj: www.szeja.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?