Jarek a Marcin Szejovi měli ve čtvrtek 9. srpna 2018 v okolí Mladé Boleslavi, v rámci přípravy na III. ročník rakouské Perger Mühlstein Rallye 2018 vážnou nehodu. Posádka z Ustroně vyletěla se svým Fordem Fiesta R5 ve vysoké rychlosti z trati a přední částí vozu narazila do stromu. Jezdec i navigátor byli převezeni vrtulníky do blízkých nemocnic na vyšetření. Naštěstí se brzy ukázalo, že jejich životy nebyly v ohrožení, takže se oba po jednodenním pozorování vrátili zpět domů, do Polska.
Za aktuální situace se zdá, že další letošní starty Jarka a Marcina Szejů jsou ohroženy. Nejen kvůli vážnému poškození soutěžního speciálu Ford Fiesta R5 stáje Orsák Rallysport, ale také kvůli rekonvalescenci obou členů posádky. Jarek si odnesl z nehody silné pohmožděniny, hlavně v oblasti páteře, takže jakýkoli pohyb je pro něj aktuálně dosti bolestivý. Marcin utrpěl zlomeninu klíční kosti a jednoho žebra. Jeho starty jsou tak v nadcházejících týdnech, či spíše měsících, zcela vyloučeny.
Jarek Szeja: – Musím přiznat, že si toho z nehody, nebo spíše naší velké rány, jak bude lepší ji asi nazvat, moc nepamatuju. Vlastně jsem se probral až v nemocnici. Naštěstí jsme z celého incidentu vyvázli bez větších šrámů. Bohužel závodní vůz je v mnohem horším stavu. V letošní sezoně jsme měli naplánováno ještě několik startů, ve snaze úspěšně dokončit Mistrovství ČR v rally. Nyní je jasné, že určitě budeme chybět na startu Barum Czech rally. Marcin má zlomeninu klíční kosti a žebra, takže pokud jeho tělo nebude v pořádku, nemá cenu se bavit i nějakém návrat. Naše zdraví je v tuto chvíli jasnou prioritou. Ale ač nyní nemůžeme závodit, náš tým už tvrdě pracuje na návratu na soutěžní tratě. Co nejdříve budeme chtít naplnit závazky vůči našim partnerům, kteří nám umožnili letošní starty. S jasným cílem – co nejdříve vrátit barvy stáje GK Forge KoWax Racing na nejpřednější příčky.
Zdroj: www.szeja.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.