Centrum Zlínského kraje a jeho okolí se halí do žluto-modrých barev. Před námi je vrchol letošní motoristické sezóny v podobě 48. ročníku legendární Barum Czech Rally Zlín. Nezaměnitelné rychlostní zkoušky na pomezí Hostýnských a Vizovických vrchů, desetitisíce fanoušků a hvězdné jezdecké obsazení vytvářejí neopakovatelnou atmosféru.
Se startovním číslem 18 bude o rozhodující příděl bodů bojovat prozatím druhá posádka českého šampionátu ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Tentokrát ale startují za ACCR Czech Rally Team a mohou tak poměřit své síly i s posádkami evropského mistrovství.
"Závodit na Barum Rally s Fabii R5 v barvách ACCR Czech Rally Teamu je pro mě samozřejmě něco výjimečného. Díky zařazení do šampionátu FIA ERC je barumka tou nejlepší příležitostí ukázat, co vše jsme se během sezóny naučili a porovnat naší úroveň s dalšími evropskými jezdci. V juniorech do 28 let se navíc potkáme s posádkami, s nimiž jsem soupeřil před rokem v kategorii Junior U27. To bude pro porovnání také zajímavé. Prioritou ale zůstává české mistrovství, kde nyní držíme druhou příčku. I s ohledem na koeficient, kterým se body z barumky násobí, hodláme předvést co možná nejlepší výkon a současně se vyvarovat chyb. Startovní listina je plná skvělých posádek, bude to krásná dlouhá a těžká soutěž," odhaluje své priority Filip Mareš
„S přípravou na barumku jsme začali vlastně hned po domácí bohemce. Čeká nás velký zápřah celý týden, protože kromě samotného závodění je barumka proslulá velkým počtem doprovodných aktivit. Musíme správně rozložit síly, abychom ze Zlína odvezli co nejvíce bodů,“ doplňuje Jan Hloušek.
Start v národním týmu je pro posádku Mareš – Hloušek velkou výzvou, ale v početné konkurenci šestatřiceti vozů kategorie R5 to nebude mít jednoduché. Celkový počet přihlášených dosáhl, včetně Star Rally Historic a Rally Legend, úctyhodných 231 posádek. Fanoušky rally čeká výjimečný zážitek.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?