Centrum Zlínského kraje a jeho okolí se halí do žluto-modrých barev. Před námi je vrchol letošní motoristické sezóny v podobě 48. ročníku legendární Barum Czech Rally Zlín. Nezaměnitelné rychlostní zkoušky na pomezí Hostýnských a Vizovických vrchů, desetitisíce fanoušků a hvězdné jezdecké obsazení vytvářejí neopakovatelnou atmosféru.
Se startovním číslem 18 bude o rozhodující příděl bodů bojovat prozatím druhá posádka českého šampionátu ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Tentokrát ale startují za ACCR Czech Rally Team a mohou tak poměřit své síly i s posádkami evropského mistrovství.
"Závodit na Barum Rally s Fabii R5 v barvách ACCR Czech Rally Teamu je pro mě samozřejmě něco výjimečného. Díky zařazení do šampionátu FIA ERC je barumka tou nejlepší příležitostí ukázat, co vše jsme se během sezóny naučili a porovnat naší úroveň s dalšími evropskými jezdci. V juniorech do 28 let se navíc potkáme s posádkami, s nimiž jsem soupeřil před rokem v kategorii Junior U27. To bude pro porovnání také zajímavé. Prioritou ale zůstává české mistrovství, kde nyní držíme druhou příčku. I s ohledem na koeficient, kterým se body z barumky násobí, hodláme předvést co možná nejlepší výkon a současně se vyvarovat chyb. Startovní listina je plná skvělých posádek, bude to krásná dlouhá a těžká soutěž," odhaluje své priority Filip Mareš
„S přípravou na barumku jsme začali vlastně hned po domácí bohemce. Čeká nás velký zápřah celý týden, protože kromě samotného závodění je barumka proslulá velkým počtem doprovodných aktivit. Musíme správně rozložit síly, abychom ze Zlína odvezli co nejvíce bodů,“ doplňuje Jan Hloušek.
Start v národním týmu je pro posádku Mareš – Hloušek velkou výzvou, ale v početné konkurenci šestatřiceti vozů kategorie R5 to nebude mít jednoduché. Celkový počet přihlášených dosáhl, včetně Star Rally Historic a Rally Legend, úctyhodných 231 posádek. Fanoušky rally čeká výjimečný zážitek.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?