Centrum Zlínského kraje a jeho okolí se halí do žluto-modrých barev. Před námi je vrchol letošní motoristické sezóny v podobě 48. ročníku legendární Barum Czech Rally Zlín. Nezaměnitelné rychlostní zkoušky na pomezí Hostýnských a Vizovických vrchů, desetitisíce fanoušků a hvězdné jezdecké obsazení vytvářejí neopakovatelnou atmosféru.
Se startovním číslem 18 bude o rozhodující příděl bodů bojovat prozatím druhá posádka českého šampionátu ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Tentokrát ale startují za ACCR Czech Rally Team a mohou tak poměřit své síly i s posádkami evropského mistrovství.
"Závodit na Barum Rally s Fabii R5 v barvách ACCR Czech Rally Teamu je pro mě samozřejmě něco výjimečného. Díky zařazení do šampionátu FIA ERC je barumka tou nejlepší příležitostí ukázat, co vše jsme se během sezóny naučili a porovnat naší úroveň s dalšími evropskými jezdci. V juniorech do 28 let se navíc potkáme s posádkami, s nimiž jsem soupeřil před rokem v kategorii Junior U27. To bude pro porovnání také zajímavé. Prioritou ale zůstává české mistrovství, kde nyní držíme druhou příčku. I s ohledem na koeficient, kterým se body z barumky násobí, hodláme předvést co možná nejlepší výkon a současně se vyvarovat chyb. Startovní listina je plná skvělých posádek, bude to krásná dlouhá a těžká soutěž," odhaluje své priority Filip Mareš
„S přípravou na barumku jsme začali vlastně hned po domácí bohemce. Čeká nás velký zápřah celý týden, protože kromě samotného závodění je barumka proslulá velkým počtem doprovodných aktivit. Musíme správně rozložit síly, abychom ze Zlína odvezli co nejvíce bodů,“ doplňuje Jan Hloušek.
Start v národním týmu je pro posádku Mareš – Hloušek velkou výzvou, ale v početné konkurenci šestatřiceti vozů kategorie R5 to nebude mít jednoduché. Celkový počet přihlášených dosáhl, včetně Star Rally Historic a Rally Legend, úctyhodných 231 posádek. Fanoušky rally čeká výjimečný zážitek.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.