Centrum Zlínského kraje a jeho okolí se halí do žluto-modrých barev. Před námi je vrchol letošní motoristické sezóny v podobě 48. ročníku legendární Barum Czech Rally Zlín. Nezaměnitelné rychlostní zkoušky na pomezí Hostýnských a Vizovických vrchů, desetitisíce fanoušků a hvězdné jezdecké obsazení vytvářejí neopakovatelnou atmosféru.
Se startovním číslem 18 bude o rozhodující příděl bodů bojovat prozatím druhá posádka českého šampionátu ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Tentokrát ale startují za ACCR Czech Rally Team a mohou tak poměřit své síly i s posádkami evropského mistrovství.
"Závodit na Barum Rally s Fabii R5 v barvách ACCR Czech Rally Teamu je pro mě samozřejmě něco výjimečného. Díky zařazení do šampionátu FIA ERC je barumka tou nejlepší příležitostí ukázat, co vše jsme se během sezóny naučili a porovnat naší úroveň s dalšími evropskými jezdci. V juniorech do 28 let se navíc potkáme s posádkami, s nimiž jsem soupeřil před rokem v kategorii Junior U27. To bude pro porovnání také zajímavé. Prioritou ale zůstává české mistrovství, kde nyní držíme druhou příčku. I s ohledem na koeficient, kterým se body z barumky násobí, hodláme předvést co možná nejlepší výkon a současně se vyvarovat chyb. Startovní listina je plná skvělých posádek, bude to krásná dlouhá a těžká soutěž," odhaluje své priority Filip Mareš
„S přípravou na barumku jsme začali vlastně hned po domácí bohemce. Čeká nás velký zápřah celý týden, protože kromě samotného závodění je barumka proslulá velkým počtem doprovodných aktivit. Musíme správně rozložit síly, abychom ze Zlína odvezli co nejvíce bodů,“ doplňuje Jan Hloušek.
Start v národním týmu je pro posádku Mareš – Hloušek velkou výzvou, ale v početné konkurenci šestatřiceti vozů kategorie R5 to nebude mít jednoduché. Celkový počet přihlášených dosáhl, včetně Star Rally Historic a Rally Legend, úctyhodných 231 posádek. Fanoušky rally čeká výjimečný zážitek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.