V rámci pátého podniku Mistrovství ČR v rally historických automobilů se na tratích Rally Pačejov představí sourozenecká dvojice Tomáš a Lucie Engovi. Jak jinak, než s vozem Škoda 130 LR rodinného týmu Enge Racing Břetislava Engeho.
Pomineme-li exhibiční závody Pražský rallysprint a Setkání mistrů v Sosnové, seděl Tomáš Enge naposledy za volantem soutěžního speciálu na rychlostních zkouškách v roce 2010. „Bude těžké se v první sekci dostat do tempa, protože nebudu přesně vědět, jak vysoké jej mám nasadit. Navíc se budeme ještě sžívat se sestrou. Jeli jsme sice společně Pražský rallysprint, ale tenkrát bez rozpisu jen na oko diváků,“ vzpomíná Tomáš Enge na rok 2016.
„Protože sleduji historické automobily především kvůli tátovi, tak moc dobře vím, že tato kategorie je hodně nabitá a nikdo si tady nic nedaruje. Já si určitě nekladu nějaké cíle, chci si především užít celý víkend a v pohodě dojet až do cíle. Ale všichni to známe, jak si nasadíme helmy, tak budeme chtít závodit,“ usmívá se liberecký závodník a dodává: „Nikdy předtím jsem v Pačejově nestartoval. Pouze jsem tu byl jednou jako divák a pamatuji se, že tu bylo strašné vedro.“
Tomáš Enge se tak po dlouhé době představí českým fanouškům na domácí půdě. „Určitě bych uvítal takových to akcí více, ale v týmu Reiter Engineering mám na starosti čím dál více projektů a je vůbec s obdivem, že se se to takhle sešlo,“ dodal ke svému startu Enge.
Rally Pačejov startuje v sobotu 28. července v Horažďovicích na náměstí. Historické automobily přejedou startovní rampu v 8:00 a v 8:20 se již postaví na start první rychlostní zkoušky Strážovice – Nehodív.
Zdroj: PR
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?