V rámci pátého podniku Mistrovství ČR v rally historických automobilů se na tratích Rally Pačejov představí sourozenecká dvojice Tomáš a Lucie Engovi. Jak jinak, než s vozem Škoda 130 LR rodinného týmu Enge Racing Břetislava Engeho.
Pomineme-li exhibiční závody Pražský rallysprint a Setkání mistrů v Sosnové, seděl Tomáš Enge naposledy za volantem soutěžního speciálu na rychlostních zkouškách v roce 2010. „Bude těžké se v první sekci dostat do tempa, protože nebudu přesně vědět, jak vysoké jej mám nasadit. Navíc se budeme ještě sžívat se sestrou. Jeli jsme sice společně Pražský rallysprint, ale tenkrát bez rozpisu jen na oko diváků,“ vzpomíná Tomáš Enge na rok 2016.
„Protože sleduji historické automobily především kvůli tátovi, tak moc dobře vím, že tato kategorie je hodně nabitá a nikdo si tady nic nedaruje. Já si určitě nekladu nějaké cíle, chci si především užít celý víkend a v pohodě dojet až do cíle. Ale všichni to známe, jak si nasadíme helmy, tak budeme chtít závodit,“ usmívá se liberecký závodník a dodává: „Nikdy předtím jsem v Pačejově nestartoval. Pouze jsem tu byl jednou jako divák a pamatuji se, že tu bylo strašné vedro.“
Tomáš Enge se tak po dlouhé době představí českým fanouškům na domácí půdě. „Určitě bych uvítal takových to akcí více, ale v týmu Reiter Engineering mám na starosti čím dál více projektů a je vůbec s obdivem, že se se to takhle sešlo,“ dodal ke svému startu Enge.
Rally Pačejov startuje v sobotu 28. července v Horažďovicích na náměstí. Historické automobily přejedou startovní rampu v 8:00 a v 8:20 se již postaví na start první rychlostní zkoušky Strážovice – Nehodív.
Zdroj: PR
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?