Desáté místo mezi 74 startujícími – Jarek a Marcin Szejové zdárně dokončili Rally Bohemia 2018. Stabilní tempo posádky z polské Ustroně a ve čtrnácti zkouškách deset časů v první desítce absolutní klasifikace. Dvojice stáje GK Forge KoWax Racing stála čelem silné konkurenci v čele s továrními posádkami Škody Motorsport a třeba rakouským multišampionem. Z Mladé Boleslavi si Szejové odvážejí celkem 14 mistrovských bodů. Sezona bez překvapení – Kopecký s Dreslerem si zajistili český titul už dva závody před koncem seriálu.
Bohemia rally 2018, domácí podnik značky Škoda, je minulostí. Soutěž provázelo slunečné počasí, závodilo se na rychlých a pestrých tratích. Jeden den na Železnobrodsku a v podhůří Ještědu, druhý na Boleslavsku, na rovnějších úsecích. Když k zajímavé trati připočteme vzrušující konkurenci, kolem tratí rychlostních zkoušek se soustředilo tisíce diváků. Nejen české posádky, ale také zahraniční, včetně Jarka a Marcina Szejů, kteří závodili s vozem Ford Fiesta R5 připraveným týmem Orsák Rally Sport, ukázaly nadšencům motorsportu své schopnosti a kvality. Ve třídě 2 se bratři z Ustroně postavili 19 soupeřům. V tomto výčtu figurovaly i tři dvojice továrního týmu Škoda Motorsport a také vícenásobný šampión Rakouska Raimund Baumschlager.
Na všech 153 kilometrech rychlostních zkoušek letošní Rally Bohemia posádka stáje GK Forge KoWax Racing úspěšně realizovala své představy – jet rychle a stabilně. Během první etapy čítal harmonogram devět rychlostních zkoušek. O pořadí se rozhodovalo zejména na technických zkouškách jižně od Liberce. Na šesti z nich figurovali Szejové v první desítce absolutní klasifikace. Během dne získali skalpy třeba finského jezdce Škody Juusa Nordgrena nebo rakouského veterána Raimunda Baumschlagera. Boje o sekundy zakončili v sobotním podvečeru na dvou atraktivních průjezdech divácké superspeciálky v rallykrosovém areálu Sosnová.
V neděli posádka z Ustroně pokračovala v nasazeném tempu a pokud pomineme malou „krizovku” na úvodní ranní zkoušce, Poláci by bez ní ani jednou nechyběli mezi prestižní desítkou nejrychlejších. Zachování dobrého rytmu a odpovídajícího tempa bylo ve druhé etapě o to důležitější, protože za nimi figurující Raimund Baumschlager neustále čekal na svou šanci. Polské dvojici se však podařilo udržet desáté místo v celkovém pořadí soutěže.
Na druhou stranu, v hodnocení českého šampionátu skončili Szejové na osmém místě, a to jak absolutně, tak v hodnocení každé z etap soutěže. Díky tomu Jarek s Marcinem vybojovali na Bohemii celkem 14 bodů do klasifikace mistrovství ČR.
Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem uzavřeli vítězstvím na Rally Bohemia svou pouť za šestým titulem českých šampiónů, čtvrtým v řadě. V pěti ze sedmi soutěží letošního šampionátu nepoznala posádka Škody hořkost porážky, svým konkurentům nedarovala jediný bod. Dnešní triumf byl už 21. vítězstvím Kopeckého a Dreslera v českém šampionátu (20. s vozem Škoda Fabia R5). Na druhém místě dokončili Bohemii Václav Pech a Petr Uhel (Ford Fiesta R5), třetí místo v samotném závěru vybojovali Ole Christian Veiby a Stig Rune Skjaermoen (Škoda Fabia R5) – další ze tří továrních posádek Škody Motorsport na startu.
Jarek Szeja: – Bohemia rally byla velmi náročná výzva. Úroveň soutěže povýšily posádky Škody Motorsport, které jsou úspěšné i v podnicích světového seriálu WRC2. Jsem nejen rád, že jsme závod dokončili na desátém místě, ale navíc jsme v tvrdých soubojích dokázali konkurovat Juusu Nordgrenovi a Raimundu Baumschlagerovi, které není třeba fanouškům rally jistě představovat. Soutěž jsme zvládli přesně tak, jak jsme si předsevzali. Jeli jsme stabilně, rychle, vyhýbali se zásadním chybám a celý náš tým odjížděl po tomto víkendu z Mladé Boleslavi velmi spokojen. Každý mechanik a inženýr rovněž dali do závodu všechno. Zdárně se nám v jednotlivých etapách podařila i volba pneumatik. Takže tento víkend můžeme hodnotit pozitivně, podařilo se splnit vytyčené úkoly, a proto jsem i já velmi šťastný.
V sezoně 2018 Jarka a Marcina Szejovi podporují: GK Forge Grelowski Kovoobrábění, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed i Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester a mediální partneři Motowizja, portál OX.pl, stejně jako Radio Bielsko i Wirtualna Polska.
Zdroj: www.szeja.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?