Bratři Szejové: soupeření na Bohemce v obrovské konkurenci

Rally Bohemia (CZE)
Rally Bohemia (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 4. července 2018 21:54
Sdílej:

Desáté místo mezi 74 startujícími – Jarek a Marcin Szejové zdárně dokončili Rally Bohemia 2018. Stabilní tempo posádky z polské Ustroně a ve čtrnácti zkouškách deset časů v první desítce absolutní klasifikace. Dvojice stáje GK Forge KoWax Racing stála čelem silné konkurenci v čele s továrními posádkami Škody Motorsport a třeba rakouským multišampionem. Z Mladé Boleslavi si Szejové odvážejí celkem 14 mistrovských bodů. Sezona bez překvapení – Kopecký s Dreslerem si zajistili český titul už dva závody před koncem seriálu.

Bohemia rally 2018, domácí podnik značky Škoda, je minulostí. Soutěž provázelo slunečné počasí, závodilo se na rychlých a pestrých tratích. Jeden den na Železnobrodsku a v podhůří Ještědu, druhý na Boleslavsku, na rovnějších úsecích. Když k zajímavé trati připočteme vzrušující konkurenci, kolem tratí rychlostních zkoušek se soustředilo tisíce diváků. Nejen české posádky, ale také zahraniční, včetně Jarka a Marcina Szejů, kteří závodili s vozem Ford Fiesta R5 připraveným týmem Orsák Rally Sport, ukázaly nadšencům motorsportu své schopnosti a kvality. Ve třídě 2 se bratři z Ustroně postavili 19 soupeřům. V tomto výčtu figurovaly i tři dvojice továrního týmu Škoda Motorsport a také vícenásobný šampión Rakouska Raimund Baumschlager.

Na všech 153 kilometrech rychlostních zkoušek letošní Rally Bohemia posádka stáje GK Forge KoWax Racing úspěšně realizovala své představy – jet rychle a stabilně. Během první etapy čítal harmonogram devět rychlostních zkoušek. O pořadí se rozhodovalo zejména na technických zkouškách jižně od Liberce. Na šesti z nich figurovali Szejové v první desítce absolutní klasifikace. Během dne získali skalpy třeba finského jezdce Škody Juusa Nordgrena nebo rakouského veterána Raimunda Baumschlagera. Boje o sekundy zakončili v sobotním podvečeru na dvou atraktivních průjezdech divácké superspeciálky v rallykrosovém areálu Sosnová.

V neděli posádka z Ustroně pokračovala v nasazeném tempu a pokud pomineme malou „krizovku” na úvodní ranní zkoušce, Poláci by bez ní ani jednou nechyběli mezi prestižní desítkou nejrychlejších. Zachování dobrého rytmu a odpovídajícího tempa bylo ve druhé etapě o to důležitější, protože za nimi figurující Raimund Baumschlager neustále čekal na svou šanci. Polské dvojici se však podařilo udržet desáté místo v celkovém pořadí soutěže.

Na druhou stranu, v hodnocení českého šampionátu skončili Szejové na osmém místě, a to jak absolutně, tak v hodnocení každé z etap soutěže. Díky tomu Jarek s Marcinem vybojovali na Bohemii celkem 14 bodů do klasifikace mistrovství ČR.

Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem uzavřeli vítězstvím na Rally Bohemia svou pouť za šestým titulem českých šampiónů, čtvrtým v řadě. V pěti ze sedmi soutěží letošního šampionátu nepoznala posádka Škody hořkost porážky, svým konkurentům nedarovala jediný bod. Dnešní triumf byl už 21. vítězstvím Kopeckého a Dreslera v českém šampionátu (20. s vozem Škoda Fabia R5). Na druhém místě dokončili Bohemii Václav Pech a Petr Uhel (Ford Fiesta R5), třetí místo v samotném závěru vybojovali Ole Christian Veiby a Stig Rune Skjaermoen (Škoda Fabia R5) – další ze tří továrních posádek Škody Motorsport na startu.

Jarek Szeja: – Bohemia rally byla velmi náročná výzva. Úroveň soutěže povýšily posádky Škody Motorsport, které jsou úspěšné i v podnicích světového seriálu WRC2. Jsem nejen rád, že jsme závod dokončili na desátém místě, ale navíc jsme v tvrdých soubojích dokázali konkurovat Juusu Nordgrenovi a Raimundu Baumschlagerovi, které není třeba fanouškům rally jistě představovat. Soutěž jsme zvládli přesně tak, jak jsme si předsevzali. Jeli jsme stabilně, rychle, vyhýbali se zásadním chybám a celý náš tým odjížděl po tomto víkendu z Mladé Boleslavi velmi spokojen. Každý mechanik a inženýr rovněž dali do závodu všechno. Zdárně se nám v jednotlivých etapách podařila i volba pneumatik. Takže tento víkend můžeme hodnotit pozitivně, podařilo se splnit vytyčené úkoly, a proto jsem i já velmi šťastný.

V sezoně 2018 Jarka a Marcina Szejovi podporují: GK Forge Grelowski Kovoobrábění, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed i Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester a mediální partneři Motowizja, portál OX.pl, stejně jako Radio Bielsko i Wirtualna Polska.

Zdroj: www.szeja.com 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?