Jubilejní 45. Rally Bohemia skončila šestým vítězstvím v řadě pro posádku továrního týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler. Druhé místo obsadili Václav Pech – Petr Uhel. O třetí příčku probíhal v nedělní etapě dramatický souboj hned mezi několika posádkami. Ten nakonec v samotném závěru soutěže dopadl nejlépe pro Nora Ole Christiana Veibyho.
I celá druhá etapa Rally Bohemia se tentokrát odehrála za slunečného počasí. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na Škodě Fabia R5 v ní navýšili svůj náskok z první etapy a zvítězili před Václavem Pechem a Petrem Uhlem na Fordu Fiesta R5 s náskokem celkem téměř 38 sekund. Dalším vítězstvím na domácí půdě týmu ŠKODA Motorsport v Mladé Boleslavi si Jan Kopecký zároveň pojistil zisk čtvrtého titulu Mistra České republiky v řadě.
O třetí místo probíhala po celou nedělní etapu velká bitva mezi hned několika posádkami, které mezi sebou měly rozestup jenom v jednotkách sekund. Ráno nejlépe začal Vojtěch Štajf, ale na následující RZ se na trati po smyku přetočil a ztratil přibližně deset vteřin. Na čtvrté místo za třetího Jana Černého se tak dostal Filip Mareš, ovšem v závěrečných RZ vystupňoval své tempo Ole Christian Veiby, propracoval se před Mareše i Štajfa a na Jana Černého mu před poslední RZ chyběly jenom tři desetiny sekundy. Právě Jan Černý se stal největším smolařem závodu, když na poslední rychlostní zkoušce v ulicích Mladé Boleslavi praskla poloosa jeho Fordu Fiesta R5 a ztratil přibližně patnáct sekund. Tím se propadl na šesté místo a otevřený souboj o třetí místo se rozhodl ve prospěch Ole Christiana Veibyho. Ten tak na stupních vítězů doplnil v barvách továrního týmu ŠKODA Motorsport Jana Kopeckého. Změna proběhla v samotném závěru soutěže i na čtvrtém místě, když Vojtěch Štajf opět přespurtoval na posledních rychlostních zkouškách Filipa Mareše, a to o pouhou jednu desetinu sekundy v cíli.
Na sedmé až deváté příčce se opět s malými rozestupy srovnali Roman Odložilík, Juuso Nordgren a domácí Štěpán Vojtěch. Desítku nejlepších uzavřeli bratři Szejové. Zajímavý je i začátek druhé desítky posádek výsledkové listiny. Zde jedenáctou příčku obsadil čtrnáctinásobný mistr Rakouska Raimund Baumschlager, vracející se po několikaměsíční pauze po zlomenině obratle, a dvanáctou příčku dvojnásobný mistr Maďarska Ferenc Kiss. Zajímavostí je také to, že mezi dvacítkou nejrychlejších posádek absolutního pořadí je třináct vozů značky Škoda.
V kategorii automobilů 2WD s jednou poháněnou nápravou zvítězil v bitvě mladých talentovaných jezdců Rakušan Julian Wagner o čtrnáct sekund před Západočechem Janem Talašem a svým bratrem Simonem Wagnerem, který obsadil příčku třetí. Ve třídě 3 produkčních automobilů dojely do cíle pouze tři automobily. Mezi nimi zvítězil domažlický Marcel Tuček, který je s 35 starty zároveň rekordmanem soutěže z hlediska počtu účastí.
Kompletní výsledky a další informace k letošní Rally Bohemia naleznete na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallybohemia.cz a na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO. Akce je realizována za finanční podpory Středočeského kraje.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?