Jubilejní 45. Rally Bohemia skončila šestým vítězstvím v řadě pro posádku továrního týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler. Druhé místo obsadili Václav Pech – Petr Uhel. O třetí příčku probíhal v nedělní etapě dramatický souboj hned mezi několika posádkami. Ten nakonec v samotném závěru soutěže dopadl nejlépe pro Nora Ole Christiana Veibyho.
I celá druhá etapa Rally Bohemia se tentokrát odehrála za slunečného počasí. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na Škodě Fabia R5 v ní navýšili svůj náskok z první etapy a zvítězili před Václavem Pechem a Petrem Uhlem na Fordu Fiesta R5 s náskokem celkem téměř 38 sekund. Dalším vítězstvím na domácí půdě týmu ŠKODA Motorsport v Mladé Boleslavi si Jan Kopecký zároveň pojistil zisk čtvrtého titulu Mistra České republiky v řadě.
O třetí místo probíhala po celou nedělní etapu velká bitva mezi hned několika posádkami, které mezi sebou měly rozestup jenom v jednotkách sekund. Ráno nejlépe začal Vojtěch Štajf, ale na následující RZ se na trati po smyku přetočil a ztratil přibližně deset vteřin. Na čtvrté místo za třetího Jana Černého se tak dostal Filip Mareš, ovšem v závěrečných RZ vystupňoval své tempo Ole Christian Veiby, propracoval se před Mareše i Štajfa a na Jana Černého mu před poslední RZ chyběly jenom tři desetiny sekundy. Právě Jan Černý se stal největším smolařem závodu, když na poslední rychlostní zkoušce v ulicích Mladé Boleslavi praskla poloosa jeho Fordu Fiesta R5 a ztratil přibližně patnáct sekund. Tím se propadl na šesté místo a otevřený souboj o třetí místo se rozhodl ve prospěch Ole Christiana Veibyho. Ten tak na stupních vítězů doplnil v barvách továrního týmu ŠKODA Motorsport Jana Kopeckého. Změna proběhla v samotném závěru soutěže i na čtvrtém místě, když Vojtěch Štajf opět přespurtoval na posledních rychlostních zkouškách Filipa Mareše, a to o pouhou jednu desetinu sekundy v cíli.
Na sedmé až deváté příčce se opět s malými rozestupy srovnali Roman Odložilík, Juuso Nordgren a domácí Štěpán Vojtěch. Desítku nejlepších uzavřeli bratři Szejové. Zajímavý je i začátek druhé desítky posádek výsledkové listiny. Zde jedenáctou příčku obsadil čtrnáctinásobný mistr Rakouska Raimund Baumschlager, vracející se po několikaměsíční pauze po zlomenině obratle, a dvanáctou příčku dvojnásobný mistr Maďarska Ferenc Kiss. Zajímavostí je také to, že mezi dvacítkou nejrychlejších posádek absolutního pořadí je třináct vozů značky Škoda.
V kategorii automobilů 2WD s jednou poháněnou nápravou zvítězil v bitvě mladých talentovaných jezdců Rakušan Julian Wagner o čtrnáct sekund před Západočechem Janem Talašem a svým bratrem Simonem Wagnerem, který obsadil příčku třetí. Ve třídě 3 produkčních automobilů dojely do cíle pouze tři automobily. Mezi nimi zvítězil domažlický Marcel Tuček, který je s 35 starty zároveň rekordmanem soutěže z hlediska počtu účastí.
Kompletní výsledky a další informace k letošní Rally Bohemia naleznete na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallybohemia.cz a na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO. Akce je realizována za finanční podpory Středočeského kraje.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.