Jubilejní 45. Rally Bohemia skončila šestým vítězstvím v řadě pro posádku továrního týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler. Druhé místo obsadili Václav Pech – Petr Uhel. O třetí příčku probíhal v nedělní etapě dramatický souboj hned mezi několika posádkami. Ten nakonec v samotném závěru soutěže dopadl nejlépe pro Nora Ole Christiana Veibyho.
I celá druhá etapa Rally Bohemia se tentokrát odehrála za slunečného počasí. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na Škodě Fabia R5 v ní navýšili svůj náskok z první etapy a zvítězili před Václavem Pechem a Petrem Uhlem na Fordu Fiesta R5 s náskokem celkem téměř 38 sekund. Dalším vítězstvím na domácí půdě týmu ŠKODA Motorsport v Mladé Boleslavi si Jan Kopecký zároveň pojistil zisk čtvrtého titulu Mistra České republiky v řadě.
O třetí místo probíhala po celou nedělní etapu velká bitva mezi hned několika posádkami, které mezi sebou měly rozestup jenom v jednotkách sekund. Ráno nejlépe začal Vojtěch Štajf, ale na následující RZ se na trati po smyku přetočil a ztratil přibližně deset vteřin. Na čtvrté místo za třetího Jana Černého se tak dostal Filip Mareš, ovšem v závěrečných RZ vystupňoval své tempo Ole Christian Veiby, propracoval se před Mareše i Štajfa a na Jana Černého mu před poslední RZ chyběly jenom tři desetiny sekundy. Právě Jan Černý se stal největším smolařem závodu, když na poslední rychlostní zkoušce v ulicích Mladé Boleslavi praskla poloosa jeho Fordu Fiesta R5 a ztratil přibližně patnáct sekund. Tím se propadl na šesté místo a otevřený souboj o třetí místo se rozhodl ve prospěch Ole Christiana Veibyho. Ten tak na stupních vítězů doplnil v barvách továrního týmu ŠKODA Motorsport Jana Kopeckého. Změna proběhla v samotném závěru soutěže i na čtvrtém místě, když Vojtěch Štajf opět přespurtoval na posledních rychlostních zkouškách Filipa Mareše, a to o pouhou jednu desetinu sekundy v cíli.
Na sedmé až deváté příčce se opět s malými rozestupy srovnali Roman Odložilík, Juuso Nordgren a domácí Štěpán Vojtěch. Desítku nejlepších uzavřeli bratři Szejové. Zajímavý je i začátek druhé desítky posádek výsledkové listiny. Zde jedenáctou příčku obsadil čtrnáctinásobný mistr Rakouska Raimund Baumschlager, vracející se po několikaměsíční pauze po zlomenině obratle, a dvanáctou příčku dvojnásobný mistr Maďarska Ferenc Kiss. Zajímavostí je také to, že mezi dvacítkou nejrychlejších posádek absolutního pořadí je třináct vozů značky Škoda.
V kategorii automobilů 2WD s jednou poháněnou nápravou zvítězil v bitvě mladých talentovaných jezdců Rakušan Julian Wagner o čtrnáct sekund před Západočechem Janem Talašem a svým bratrem Simonem Wagnerem, který obsadil příčku třetí. Ve třídě 3 produkčních automobilů dojely do cíle pouze tři automobily. Mezi nimi zvítězil domažlický Marcel Tuček, který je s 35 starty zároveň rekordmanem soutěže z hlediska počtu účastí.
Kompletní výsledky a další informace k letošní Rally Bohemia naleznete na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallybohemia.cz a na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO. Akce je realizována za finanční podpory Středočeského kraje.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?