Jubilejní 45. Rally Bohemia skončila šestým vítězstvím v řadě pro posádku továrního týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler. Druhé místo obsadili Václav Pech – Petr Uhel. O třetí příčku probíhal v nedělní etapě dramatický souboj hned mezi několika posádkami. Ten nakonec v samotném závěru soutěže dopadl nejlépe pro Nora Ole Christiana Veibyho.
I celá druhá etapa Rally Bohemia se tentokrát odehrála za slunečného počasí. Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na Škodě Fabia R5 v ní navýšili svůj náskok z první etapy a zvítězili před Václavem Pechem a Petrem Uhlem na Fordu Fiesta R5 s náskokem celkem téměř 38 sekund. Dalším vítězstvím na domácí půdě týmu ŠKODA Motorsport v Mladé Boleslavi si Jan Kopecký zároveň pojistil zisk čtvrtého titulu Mistra České republiky v řadě.
O třetí místo probíhala po celou nedělní etapu velká bitva mezi hned několika posádkami, které mezi sebou měly rozestup jenom v jednotkách sekund. Ráno nejlépe začal Vojtěch Štajf, ale na následující RZ se na trati po smyku přetočil a ztratil přibližně deset vteřin. Na čtvrté místo za třetího Jana Černého se tak dostal Filip Mareš, ovšem v závěrečných RZ vystupňoval své tempo Ole Christian Veiby, propracoval se před Mareše i Štajfa a na Jana Černého mu před poslední RZ chyběly jenom tři desetiny sekundy. Právě Jan Černý se stal největším smolařem závodu, když na poslední rychlostní zkoušce v ulicích Mladé Boleslavi praskla poloosa jeho Fordu Fiesta R5 a ztratil přibližně patnáct sekund. Tím se propadl na šesté místo a otevřený souboj o třetí místo se rozhodl ve prospěch Ole Christiana Veibyho. Ten tak na stupních vítězů doplnil v barvách továrního týmu ŠKODA Motorsport Jana Kopeckého. Změna proběhla v samotném závěru soutěže i na čtvrtém místě, když Vojtěch Štajf opět přespurtoval na posledních rychlostních zkouškách Filipa Mareše, a to o pouhou jednu desetinu sekundy v cíli.
Na sedmé až deváté příčce se opět s malými rozestupy srovnali Roman Odložilík, Juuso Nordgren a domácí Štěpán Vojtěch. Desítku nejlepších uzavřeli bratři Szejové. Zajímavý je i začátek druhé desítky posádek výsledkové listiny. Zde jedenáctou příčku obsadil čtrnáctinásobný mistr Rakouska Raimund Baumschlager, vracející se po několikaměsíční pauze po zlomenině obratle, a dvanáctou příčku dvojnásobný mistr Maďarska Ferenc Kiss. Zajímavostí je také to, že mezi dvacítkou nejrychlejších posádek absolutního pořadí je třináct vozů značky Škoda.
V kategorii automobilů 2WD s jednou poháněnou nápravou zvítězil v bitvě mladých talentovaných jezdců Rakušan Julian Wagner o čtrnáct sekund před Západočechem Janem Talašem a svým bratrem Simonem Wagnerem, který obsadil příčku třetí. Ve třídě 3 produkčních automobilů dojely do cíle pouze tři automobily. Mezi nimi zvítězil domažlický Marcel Tuček, který je s 35 starty zároveň rekordmanem soutěže z hlediska počtu účastí.
Kompletní výsledky a další informace k letošní Rally Bohemia naleznete na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallybohemia.cz a na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO. Akce je realizována za finanční podpory Středočeského kraje.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.