Extrémně silná konkurence se letos objevila na Rallye Bohemia, domácí soutěži mladoboleslavského továrního týmu, který nasadil hned tři posádky. Přijel i 14-ti násobný rakouský šampión Raimund Baumschlager . EuroOil-invelt team do posledních okamžiků před startem soutěže intenzivně pracoval na přípravě Fordu Fiesta R5, který na předchozí Rallye Hustopeče nedojel kvůli poškozenému motoru. Vše se povedlo, a Václav Pech jun. s Petrem Uhlem mohli odstartovat do soutěže.
„Už před Rallye Hustopeče jsme na autě udělali změny na podvozku, ze kterých jsem měl lepší pocit, ale nestačili jsme si je tam ani vyzkoušet. Až nyní na Bohemce se ukázalo, že se nám povedlo posunout Forda o kousek dál a dosahované časy to potvrdily. Jeli jsme za Honzou Kopeckým s nižší ztrátou než na předchozích soutěžích,“ popisoval své pocity Václav Pech.
Trať Rallye Bohemia doznala v letošním roce změn. Na jezdce čekala například nová rychlostní zkouška na Ještěd a závodníci se po letech vrátili na autodrom do Sosnové, kde se odehrály dvě rychlostní zkoušky, které vysílala přímým přenosem Česká televize. "Rychlostka Ještěd byla místy hodně rychlá a charakterem spíš okruhová. To zrovna nemiluju a měl jsem před ní velký respekt. Navíc jsme tušili, že na trati bude díky ,,katování“ zatáček vytaháno do druhého průjezdu dost písku a kamení. Před startem jsme čekali na informace od našich špiónů kde přesně a kolik nečistot na trati je, ale táta s Jardou Palivcem se do rychlostky nedostali, stejně jako špióni teamů, kteří na start přijeli mezi prvními a byli kvůli organizačním zmatkům otočeni a posláni pryč. Špióni Škody Motorsport přijeli na start déle a mohli trať na poslední chvíli projet a opravit aktuální podmínky. Když se Honza Kopecký dozvěděl, že má jako jeden z mála rozpis opravený, nabídl nám možnost si poznámky opsat do našeho rozpisu a ještě jednou mu za to chci tímto poděkovat.
Já jsem si pak v nastalém zmatku nechal na střeše Forda telefon, který při zahřívání pneu před startem samozřejmě spadl. Zjistil jsem to po RZ a celý přejezd na zkoušku do Sosnové organizoval z Petrova mobilu záchranu alespoň SIM karty. Před RZ v Sosnové mi ale telefon přivezl Roman Odložilík s Martinem Turečkem s tím ,že viděli jak letí ze střechy a po silnici klouzal dalších 100m. Když se zastavil tak jej přejela ještě proti jedoucí dodávka oběma koly. Ani pro něj nechtěli jít, ale pak zjistili, že mu nic není, funguje a nemá ani moc škrábanců. Když jsem telefon otevřel byla v něm sms od Martina Turečka: ,,tvůj mobil mám u sebe“,“ popisuje kamarádskou atmosféru na Rallye Bohemia Václav Pech jun.
EuroOil-invelt team si v silné konkurenci v Mladé Boleslavi potvrdil, že jejich vývoj Fordu Fiesta R5 jde správným směrem. Vybojoval druhé místo, díky kterému si upevnil i druhou příčku v šampionátu MČR v rallye. Další soutěží pro něj bude srpnová Barum Rallye Zlín.
Zdroj. Media Václava Pecha
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.