Stále k nezastavení je i po víkendu rallyeový závodník Martin Vopatřil. Pilot z Rackové na Zlínsku ovládl i třetí podnik pohárového seriálu XTG Adam Cup 2018, který se jel v rámci úvodní páteční etapy Agrotec Petronas Rally Hustopeče. „Kvůli zrušeným průjezdům nám tak stačilo odjet jen tři z šesti naplánovaných rychlostních zkoušek. Ale žádná sranda to nebyla,“ upozorňuje 36letý lídr Adam Cupu, jenž ve vinicích slavil další vítězství s náskokem necelých 23 vteřin na druhého Davida Štefana.
„Závod jsme měli pod kontrolou od začátku do konce, třebaže po celou dobu jsem měl pocit, že nejedeme úplně ideálně. Před každou erzetou jsem čekal, kdy nám soupeři konečně naloží. A ono nic,“ již s úsměvem vzpomíná Vopatřil. „Ale měli jsme slušné tempo a náskok plynule navyšovali.“
Závod si užíval i jeho spolujezdec Karel Voltner. „V jedné zatáčce jsme musel Martinovi místo čtení rozpisu tleskat, když krizové místo jezdecky bravurně na ruční brzdu zvládl a efektním vyjetím roztleskal i všechny přítomné fanoušky,“ poznamenal Karel Voltner.
Kouzlo víkendové soutěže umocnila jízda pod světly. „Jen první zkouška byla bez světelné rampy. Další byla zrušená a pak již byla tma jako v pytli. Bez dobrého rozpisu by byl člověk ztracený,“ konstatoval vítěz pohárového pelotonu vozů Opel, kterému jízda za tmy nedělá problém. „Naopak ji mám rád, tato specifická část patří mezi mé oblíbené,“ zopakoval.
Třebaže se nakonec odjela jen polovina naplánovaých „erzet“ zpocený a unavený byl dost. „S pocením nemám problém, to bych byl asi i po jedné vložce. Závod nyní byl náročnější na únavu. I přes všechny odklady se vše táhlo, dozávodili jsme až někdy po půl druhé a slavnostní vyhlášení proběhlo až někdy po třetí hodině ranní. V tomto to byla pro mě premiéra,“ přiznal.
A protože na druhý den již nezávodil, mohl si pospat. „Domů jsem vyrazil až po obědě. Horší to měli mechanici, neboť jeden ze tří vozů jel i v sobotu. Moc toho nenaspali, necelé čtyři hodiny. Asi podobně, jako to mají na Barumce ze soboty na neděli,“ připomněl.
A právě domácí podnik bude dalším, už čtvrtým v sedmidílném pohárovém seriálu. „Moc se na něj těšíme, je to vždy takový malý vrchol sezony. Jede se doma, před partnery, rodinou a kamarády. Musíme vůz pořádně připravit a pokusit se co nejlépe uspět. Rád bych své šesté vystoupení na domácí soutěži proměnil v úspěch,“ dodal odhodlaně Martin Vopatřil.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).