Stále k nezastavení je i po víkendu rallyeový závodník Martin Vopatřil. Pilot z Rackové na Zlínsku ovládl i třetí podnik pohárového seriálu XTG Adam Cup 2018, který se jel v rámci úvodní páteční etapy Agrotec Petronas Rally Hustopeče. „Kvůli zrušeným průjezdům nám tak stačilo odjet jen tři z šesti naplánovaných rychlostních zkoušek. Ale žádná sranda to nebyla,“ upozorňuje 36letý lídr Adam Cupu, jenž ve vinicích slavil další vítězství s náskokem necelých 23 vteřin na druhého Davida Štefana.
„Závod jsme měli pod kontrolou od začátku do konce, třebaže po celou dobu jsem měl pocit, že nejedeme úplně ideálně. Před každou erzetou jsem čekal, kdy nám soupeři konečně naloží. A ono nic,“ již s úsměvem vzpomíná Vopatřil. „Ale měli jsme slušné tempo a náskok plynule navyšovali.“
Závod si užíval i jeho spolujezdec Karel Voltner. „V jedné zatáčce jsme musel Martinovi místo čtení rozpisu tleskat, když krizové místo jezdecky bravurně na ruční brzdu zvládl a efektním vyjetím roztleskal i všechny přítomné fanoušky,“ poznamenal Karel Voltner.
Kouzlo víkendové soutěže umocnila jízda pod světly. „Jen první zkouška byla bez světelné rampy. Další byla zrušená a pak již byla tma jako v pytli. Bez dobrého rozpisu by byl člověk ztracený,“ konstatoval vítěz pohárového pelotonu vozů Opel, kterému jízda za tmy nedělá problém. „Naopak ji mám rád, tato specifická část patří mezi mé oblíbené,“ zopakoval.
Třebaže se nakonec odjela jen polovina naplánovaých „erzet“ zpocený a unavený byl dost. „S pocením nemám problém, to bych byl asi i po jedné vložce. Závod nyní byl náročnější na únavu. I přes všechny odklady se vše táhlo, dozávodili jsme až někdy po půl druhé a slavnostní vyhlášení proběhlo až někdy po třetí hodině ranní. V tomto to byla pro mě premiéra,“ přiznal.
A protože na druhý den již nezávodil, mohl si pospat. „Domů jsem vyrazil až po obědě. Horší to měli mechanici, neboť jeden ze tří vozů jel i v sobotu. Moc toho nenaspali, necelé čtyři hodiny. Asi podobně, jako to mají na Barumce ze soboty na neděli,“ připomněl.
A právě domácí podnik bude dalším, už čtvrtým v sedmidílném pohárovém seriálu. „Moc se na něj těšíme, je to vždy takový malý vrchol sezony. Jede se doma, před partnery, rodinou a kamarády. Musíme vůz pořádně připravit a pokusit se co nejlépe uspět. Rád bych své šesté vystoupení na domácí soutěži proměnil v úspěch,“ dodal odhodlaně Martin Vopatřil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.