Bohemia Rally (29. června – 1. července) – pátá soutěž MČR v rally – opět s Jarkem a Marcinem Szejovými. Podle zvyklostí bude na startu obrovská konkurence – do závodu zasáhne 74 posádek, mnoho i ve třídě 2, v které soutěží i bratři Szejové. Jezdci továrního týmu Škoda Motorsport a čtrnáctinásobný mistr Rakouska – hvězdy Bohemia rally Bohemia Rally je zároveň soutěží, na které reprezentanti stáje GK Forge Kowax Racing vyválčili nejlepší umístění v historii svých startů na českých tratích. Na tratích rychlostních zkoušek v okolí Mladé Boleslavi se Szejové představí ve voze Ford Fiesta R5, který připravuje stáj Orsák Rally Sport.
Právě před rokem zaznamenali Jarek a Marcin Szejové na tratích Bohemia Rally nejlepší výsledek v rámci svých dosavadních startů v českém šampionátu. V proměnlivých podmínkách, na mokré a místy kluzké trati, obsadili bratři z Ustroně čtvrté místo absolutně v konkurenci 69 dvojic, které do závodu odstartovaly. Na cestě k tomuto úspěchu Szejové vyhráli tři rychlostní zkoušky a od umístění na stupních vítězů je nakonec dělilo pouze 8,7 sekundy.
V letošním ročníku Bohemia rally bude extrémně těžké tento výsledek zopakovat. A to bude platit nejen pro Jarka a Marcina, ale také pro ostatní závodníky, kteří pravidelně startují v českém šampionátu. Seznam přihlášených posádek pátého podniku českého šampionátu čitá 74 dvojic, devatenáct pak s vozy třídy 2, tedy specifikace R5, které mají nejvyšší ambice v absolutní klasifikaci. Na špičce pak nechybí hned tři zástupci továrního týmu Škoda Motorsport. Kromě lídra českého šampionátu a ve voze R5 v Česku stále neporaženého Jana Kopeckého se představí také talentovaní a rychlí Skandinávci Juuso Nordgren a Ole Christian Veiby. Zajímavostí bude také návrat čtrnáctinásobného rakouského šampióna – Raimunda Baumschlagera – nejen na Bohemii, ale zároveň na soutěžní tratě po těžké jarní havárii na závodě v Rakousku.
Boj o vítězství ve 45. ročníku Bohemia rally proběhne na necelých 160 kilometrech rychlostních zkoušek. Těch čeká na posádky hned patnáct. Nejdelším testem soutěže bude více než 22-kilometrový úsek Radostín. Právě na tomto testu si Szejové loni připsali dva nejrychlejší časy.
Po pátečních přejímkách a shakedownu soutěž odstartuje v sobotu ráno 30. června. První rychlostní zkouška je na programu v 9:53 hodin. Během úvodní etapy čeká na posádky devět rychlostních zkoušek, včetně dvou průjezdů paralelní superspeciálky v rallykrosovém areálu v Sosnové. Druhou etapou bude Bohemia pokračovat 1. července, na posádky čeká dalších šest měřených úseků.
Jarek Szeja: – Letošní sezona probíhá nejen v duchu dalšího poznávání soutěžáckého řemesla, ale nutí nás se i správně rozhodovat v kontextu celé sezony a dalšího rozvoje. Proto po pečlivé analýze nebudeme opět chybět na dalších českém závodě, neboť jedině podobně náročné závody nás mohou nejlépe připravit na výzvy, kterým budeme čelit v blízké budoucnosti. Bohemii mám rád hlavně proto, že místní zkoušky jsou často kluzké, zrádné, překvapující, tedy vyžadují bezchybný výkon. A to je pro tuto soutěž právě náš cíl. Během závodu se zaměříme pouze na naši jízdu a nebudeme chtít řešit časy našich soupeřů.
Marcin Szeja: – V rámci přípravy na Bohemia rally jsme absolvovali testovací závod na polygonu Tatry v Kopřivnici, s cílem, abychom se vrátili do potřebného závodního rytmu a od prvních kilometrů drželi potřebnou rychlost. Neskrýváme, že v tak silné konkurenci, ve které dominují posádky stáje Škoda Motorsport, budeme spoléháme na podporu počasí. Tím mám na mysli déšť a nevyzpytatelné podmínky. Před rokem jsme si nimi poradili dobře, takže by bylo skvělé, kdybychom zkušenosti z minulého ročníku mohli letos využít.
V sezóně 2018 Jarka a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobrábění, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní krytiny Pniok Sylwester a mediální patneři Motowizja a porál OX.pl, a také Rádio Bielsko a Wirtualna Polska.
Zdroj: www.szeja.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.