Bohemia Rally (29. června – 1. července) – pátá soutěž MČR v rally – opět s Jarkem a Marcinem Szejovými. Podle zvyklostí bude na startu obrovská konkurence – do závodu zasáhne 74 posádek, mnoho i ve třídě 2, v které soutěží i bratři Szejové. Jezdci továrního týmu Škoda Motorsport a čtrnáctinásobný mistr Rakouska – hvězdy Bohemia rally Bohemia Rally je zároveň soutěží, na které reprezentanti stáje GK Forge Kowax Racing vyválčili nejlepší umístění v historii svých startů na českých tratích. Na tratích rychlostních zkoušek v okolí Mladé Boleslavi se Szejové představí ve voze Ford Fiesta R5, který připravuje stáj Orsák Rally Sport.
Právě před rokem zaznamenali Jarek a Marcin Szejové na tratích Bohemia Rally nejlepší výsledek v rámci svých dosavadních startů v českém šampionátu. V proměnlivých podmínkách, na mokré a místy kluzké trati, obsadili bratři z Ustroně čtvrté místo absolutně v konkurenci 69 dvojic, které do závodu odstartovaly. Na cestě k tomuto úspěchu Szejové vyhráli tři rychlostní zkoušky a od umístění na stupních vítězů je nakonec dělilo pouze 8,7 sekundy.
V letošním ročníku Bohemia rally bude extrémně těžké tento výsledek zopakovat. A to bude platit nejen pro Jarka a Marcina, ale také pro ostatní závodníky, kteří pravidelně startují v českém šampionátu. Seznam přihlášených posádek pátého podniku českého šampionátu čitá 74 dvojic, devatenáct pak s vozy třídy 2, tedy specifikace R5, které mají nejvyšší ambice v absolutní klasifikaci. Na špičce pak nechybí hned tři zástupci továrního týmu Škoda Motorsport. Kromě lídra českého šampionátu a ve voze R5 v Česku stále neporaženého Jana Kopeckého se představí také talentovaní a rychlí Skandinávci Juuso Nordgren a Ole Christian Veiby. Zajímavostí bude také návrat čtrnáctinásobného rakouského šampióna – Raimunda Baumschlagera – nejen na Bohemii, ale zároveň na soutěžní tratě po těžké jarní havárii na závodě v Rakousku.
Boj o vítězství ve 45. ročníku Bohemia rally proběhne na necelých 160 kilometrech rychlostních zkoušek. Těch čeká na posádky hned patnáct. Nejdelším testem soutěže bude více než 22-kilometrový úsek Radostín. Právě na tomto testu si Szejové loni připsali dva nejrychlejší časy.
Po pátečních přejímkách a shakedownu soutěž odstartuje v sobotu ráno 30. června. První rychlostní zkouška je na programu v 9:53 hodin. Během úvodní etapy čeká na posádky devět rychlostních zkoušek, včetně dvou průjezdů paralelní superspeciálky v rallykrosovém areálu v Sosnové. Druhou etapou bude Bohemia pokračovat 1. července, na posádky čeká dalších šest měřených úseků.
Jarek Szeja: – Letošní sezona probíhá nejen v duchu dalšího poznávání soutěžáckého řemesla, ale nutí nás se i správně rozhodovat v kontextu celé sezony a dalšího rozvoje. Proto po pečlivé analýze nebudeme opět chybět na dalších českém závodě, neboť jedině podobně náročné závody nás mohou nejlépe připravit na výzvy, kterým budeme čelit v blízké budoucnosti. Bohemii mám rád hlavně proto, že místní zkoušky jsou často kluzké, zrádné, překvapující, tedy vyžadují bezchybný výkon. A to je pro tuto soutěž právě náš cíl. Během závodu se zaměříme pouze na naši jízdu a nebudeme chtít řešit časy našich soupeřů.
Marcin Szeja: – V rámci přípravy na Bohemia rally jsme absolvovali testovací závod na polygonu Tatry v Kopřivnici, s cílem, abychom se vrátili do potřebného závodního rytmu a od prvních kilometrů drželi potřebnou rychlost. Neskrýváme, že v tak silné konkurenci, ve které dominují posádky stáje Škoda Motorsport, budeme spoléháme na podporu počasí. Tím mám na mysli déšť a nevyzpytatelné podmínky. Před rokem jsme si nimi poradili dobře, takže by bylo skvělé, kdybychom zkušenosti z minulého ročníku mohli letos využít.
V sezóně 2018 Jarka a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobrábění, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní krytiny Pniok Sylwester a mediální patneři Motowizja a porál OX.pl, a také Rádio Bielsko a Wirtualna Polska.
Zdroj: www.szeja.com
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?