Bohemia Rally (29. června – 1. července) – pátá soutěž MČR v rally – opět s Jarkem a Marcinem Szejovými. Podle zvyklostí bude na startu obrovská konkurence – do závodu zasáhne 74 posádek, mnoho i ve třídě 2, v které soutěží i bratři Szejové. Jezdci továrního týmu Škoda Motorsport a čtrnáctinásobný mistr Rakouska – hvězdy Bohemia rally Bohemia Rally je zároveň soutěží, na které reprezentanti stáje GK Forge Kowax Racing vyválčili nejlepší umístění v historii svých startů na českých tratích. Na tratích rychlostních zkoušek v okolí Mladé Boleslavi se Szejové představí ve voze Ford Fiesta R5, který připravuje stáj Orsák Rally Sport.
Právě před rokem zaznamenali Jarek a Marcin Szejové na tratích Bohemia Rally nejlepší výsledek v rámci svých dosavadních startů v českém šampionátu. V proměnlivých podmínkách, na mokré a místy kluzké trati, obsadili bratři z Ustroně čtvrté místo absolutně v konkurenci 69 dvojic, které do závodu odstartovaly. Na cestě k tomuto úspěchu Szejové vyhráli tři rychlostní zkoušky a od umístění na stupních vítězů je nakonec dělilo pouze 8,7 sekundy.
V letošním ročníku Bohemia rally bude extrémně těžké tento výsledek zopakovat. A to bude platit nejen pro Jarka a Marcina, ale také pro ostatní závodníky, kteří pravidelně startují v českém šampionátu. Seznam přihlášených posádek pátého podniku českého šampionátu čitá 74 dvojic, devatenáct pak s vozy třídy 2, tedy specifikace R5, které mají nejvyšší ambice v absolutní klasifikaci. Na špičce pak nechybí hned tři zástupci továrního týmu Škoda Motorsport. Kromě lídra českého šampionátu a ve voze R5 v Česku stále neporaženého Jana Kopeckého se představí také talentovaní a rychlí Skandinávci Juuso Nordgren a Ole Christian Veiby. Zajímavostí bude také návrat čtrnáctinásobného rakouského šampióna – Raimunda Baumschlagera – nejen na Bohemii, ale zároveň na soutěžní tratě po těžké jarní havárii na závodě v Rakousku.
Boj o vítězství ve 45. ročníku Bohemia rally proběhne na necelých 160 kilometrech rychlostních zkoušek. Těch čeká na posádky hned patnáct. Nejdelším testem soutěže bude více než 22-kilometrový úsek Radostín. Právě na tomto testu si Szejové loni připsali dva nejrychlejší časy.
Po pátečních přejímkách a shakedownu soutěž odstartuje v sobotu ráno 30. června. První rychlostní zkouška je na programu v 9:53 hodin. Během úvodní etapy čeká na posádky devět rychlostních zkoušek, včetně dvou průjezdů paralelní superspeciálky v rallykrosovém areálu v Sosnové. Druhou etapou bude Bohemia pokračovat 1. července, na posádky čeká dalších šest měřených úseků.
Jarek Szeja: – Letošní sezona probíhá nejen v duchu dalšího poznávání soutěžáckého řemesla, ale nutí nás se i správně rozhodovat v kontextu celé sezony a dalšího rozvoje. Proto po pečlivé analýze nebudeme opět chybět na dalších českém závodě, neboť jedině podobně náročné závody nás mohou nejlépe připravit na výzvy, kterým budeme čelit v blízké budoucnosti. Bohemii mám rád hlavně proto, že místní zkoušky jsou často kluzké, zrádné, překvapující, tedy vyžadují bezchybný výkon. A to je pro tuto soutěž právě náš cíl. Během závodu se zaměříme pouze na naši jízdu a nebudeme chtít řešit časy našich soupeřů.
Marcin Szeja: – V rámci přípravy na Bohemia rally jsme absolvovali testovací závod na polygonu Tatry v Kopřivnici, s cílem, abychom se vrátili do potřebného závodního rytmu a od prvních kilometrů drželi potřebnou rychlost. Neskrýváme, že v tak silné konkurenci, ve které dominují posádky stáje Škoda Motorsport, budeme spoléháme na podporu počasí. Tím mám na mysli déšť a nevyzpytatelné podmínky. Před rokem jsme si nimi poradili dobře, takže by bylo skvělé, kdybychom zkušenosti z minulého ročníku mohli letos využít.
V sezóně 2018 Jarka a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobrábění, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní krytiny Pniok Sylwester a mediální patneři Motowizja a porál OX.pl, a také Rádio Bielsko a Wirtualna Polska.
Zdroj: www.szeja.com
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).