Bohemia Rally (29. června – 1. července) – pátá soutěž MČR v rally – opět s Jarkem a Marcinem Szejovými. Podle zvyklostí bude na startu obrovská konkurence – do závodu zasáhne 74 posádek, mnoho i ve třídě 2, v které soutěží i bratři Szejové. Jezdci továrního týmu Škoda Motorsport a čtrnáctinásobný mistr Rakouska – hvězdy Bohemia rally Bohemia Rally je zároveň soutěží, na které reprezentanti stáje GK Forge Kowax Racing vyválčili nejlepší umístění v historii svých startů na českých tratích. Na tratích rychlostních zkoušek v okolí Mladé Boleslavi se Szejové představí ve voze Ford Fiesta R5, který připravuje stáj Orsák Rally Sport.
Právě před rokem zaznamenali Jarek a Marcin Szejové na tratích Bohemia Rally nejlepší výsledek v rámci svých dosavadních startů v českém šampionátu. V proměnlivých podmínkách, na mokré a místy kluzké trati, obsadili bratři z Ustroně čtvrté místo absolutně v konkurenci 69 dvojic, které do závodu odstartovaly. Na cestě k tomuto úspěchu Szejové vyhráli tři rychlostní zkoušky a od umístění na stupních vítězů je nakonec dělilo pouze 8,7 sekundy.
V letošním ročníku Bohemia rally bude extrémně těžké tento výsledek zopakovat. A to bude platit nejen pro Jarka a Marcina, ale také pro ostatní závodníky, kteří pravidelně startují v českém šampionátu. Seznam přihlášených posádek pátého podniku českého šampionátu čitá 74 dvojic, devatenáct pak s vozy třídy 2, tedy specifikace R5, které mají nejvyšší ambice v absolutní klasifikaci. Na špičce pak nechybí hned tři zástupci továrního týmu Škoda Motorsport. Kromě lídra českého šampionátu a ve voze R5 v Česku stále neporaženého Jana Kopeckého se představí také talentovaní a rychlí Skandinávci Juuso Nordgren a Ole Christian Veiby. Zajímavostí bude také návrat čtrnáctinásobného rakouského šampióna – Raimunda Baumschlagera – nejen na Bohemii, ale zároveň na soutěžní tratě po těžké jarní havárii na závodě v Rakousku.
Boj o vítězství ve 45. ročníku Bohemia rally proběhne na necelých 160 kilometrech rychlostních zkoušek. Těch čeká na posádky hned patnáct. Nejdelším testem soutěže bude více než 22-kilometrový úsek Radostín. Právě na tomto testu si Szejové loni připsali dva nejrychlejší časy.
Po pátečních přejímkách a shakedownu soutěž odstartuje v sobotu ráno 30. června. První rychlostní zkouška je na programu v 9:53 hodin. Během úvodní etapy čeká na posádky devět rychlostních zkoušek, včetně dvou průjezdů paralelní superspeciálky v rallykrosovém areálu v Sosnové. Druhou etapou bude Bohemia pokračovat 1. července, na posádky čeká dalších šest měřených úseků.
Jarek Szeja: – Letošní sezona probíhá nejen v duchu dalšího poznávání soutěžáckého řemesla, ale nutí nás se i správně rozhodovat v kontextu celé sezony a dalšího rozvoje. Proto po pečlivé analýze nebudeme opět chybět na dalších českém závodě, neboť jedině podobně náročné závody nás mohou nejlépe připravit na výzvy, kterým budeme čelit v blízké budoucnosti. Bohemii mám rád hlavně proto, že místní zkoušky jsou často kluzké, zrádné, překvapující, tedy vyžadují bezchybný výkon. A to je pro tuto soutěž právě náš cíl. Během závodu se zaměříme pouze na naši jízdu a nebudeme chtít řešit časy našich soupeřů.
Marcin Szeja: – V rámci přípravy na Bohemia rally jsme absolvovali testovací závod na polygonu Tatry v Kopřivnici, s cílem, abychom se vrátili do potřebného závodního rytmu a od prvních kilometrů drželi potřebnou rychlost. Neskrýváme, že v tak silné konkurenci, ve které dominují posádky stáje Škoda Motorsport, budeme spoléháme na podporu počasí. Tím mám na mysli déšť a nevyzpytatelné podmínky. Před rokem jsme si nimi poradili dobře, takže by bylo skvělé, kdybychom zkušenosti z minulého ročníku mohli letos využít.
V sezóně 2018 Jarka a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobrábění, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní krytiny Pniok Sylwester a mediální patneři Motowizja a porál OX.pl, a také Rádio Bielsko a Wirtualna Polska.
Zdroj: www.szeja.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?