Kopecký s Dreslerem vyhlížejí 4. titul v řadě za sebou. Tři posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport na startu Rally Bohemia, Jan Kopecký a Pavel Dresler mají první matchball v boji o titul mistrů ČR. Mezi 74 přihlášenými automobily je 12 vozů ŠKODA FABIA R5, diváci se mohou těšit i na bohatý doprovodný program v režii značky ŠKODA. 45. ročník Rally Bohemia ve znamení řady novinek a změn.
Seriál českého mistrovství pokračuje 5. dílem ve dnech 30. června a 1. července. Legendární Rally Bohemia slaví 45. výročí a při té příležitosti připravila spoustu novinek pro jezdce i diváky. Tradiční podnik s centrem v Mladé Boleslavi představuje domácí půdu především pro značku ŠKODA, která bude hodně vidět na trati i v zázemí. Také letos je ŠKODA AUTO generálním partnerem Rally Bohemia.
Tovární tým ŠKODA Motorsport pojal soutěž velkoryse a nasazuje největší počet posádek v historii českého mistrovství. Jasným favoritem je vedoucí dvojice průběžného pořadí Jan Kopecký/Pavel Dresler, která poveze na svém speciálu ŠKODA FABIA R5 opět startovní číslo 1. Na kontě má zatím plný počet 240 bodů a jediné vítězství ji dělí od obhajoby mistrovského titulu – čtvrtého v řadě za sebou. Usilovat o něj chce právě na Rally Bohemia, ale snadné to mít nebude. Konkurenci tentokrát najde i ve vlastním týmu, a to v podobě dvou mladých skandinávských posádek. S číslem 3 odstartuje do soutěže norská dvojice Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermoen, číslo 4 povezou na dalším továrním speciálu FABIA R5 Finové Juuso Nordgren/Tapio Suominen. „Pro nás je Rally Bohemia dvojnásob domácí soutěží, kterou tradičně sledují členové představenstva i zaměstnanci automobilky,“ říká vedoucí týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. „Letos se prezentujeme v nejpočetnější možné sestavě. Věříme, že naše česká posádka právě tady úspěšně završí letošní domácí sezonu mistrovským titulem, k němuž jí chybí už jen krůček. Naši mladíci dostávají podruhé v tomto roce příležitost utkat se s tuzemskou špičkou na asfaltových tratích, z čehož jistě vytěží další cenné zkušenosti,“ dodává Michal Hrabánek.
Ve startovním poli soudobých vozů, které čítá 74 posádek, nechybí prakticky nikdo z adeptů na přední umístění. Kromě trojice továrních speciálů je přihlášeno dalších 9 automobilů ŠKODA FABIA R5. Mezi nimi opět figurují vozy nasazené s podporou autorizovaných obchodníků. Filip Mareš/Jan Hloušek ze stáje ACA ŠKODA Autoklub Team dostali startovní číslo 7, Vojtěch Štajf/Marcela Ehlová (Racing 21 – Klokočka ŠKODA Team) mají číslo 8 a Tomáš Pospíšilík/Jiří Hovorka (Autokomplex Menčík ŠKODA Rally Team) pojedou s číslem 14. Kromě tradičních účastníků domácího šampionátu se představí několik zajímavých jezdců ze zahraničí.
Nejznámějším z nich je nepochybně mnohonásobný rakouský mistr Raimund Baumschlager, jenž si Rally Bohemia vybral jako první soutěž po svém vážném zranění. I u nás populární matador, který vyhrál Rally Bohemia v letech 1989 a 1990, patří k dlouholetým zákazníkům sportovního oddělení mladoboleslavské automobilky. Jeho tým na jaře 2015 zahájil úspěch zákaznického programu prvním odebraným vozem a v současnosti vlastní několik klientských speciálů ŠKODA FABIA R5. Od té doby se připojily další desítky soukromých týmů z celého světa, které se postaraly o to, že v současnosti počet dodaných exemplářů překročil magickou hranici 200 kusů.
V servisní zóně na letišti Hoškovice u Mnichova Hradiště rozbalí mladoboleslavská automobilka ve spolupráci s místním autorizovaným obchodníkem Havex auto Mladá Boleslav také svůj ŠKODA Park pro fanoušky a další návštěvníky. Ten nabídne bohatý doprovodný program, který si užijí dospělí i děti. Nebude chybět autodráha pro RC modely vozu FABIA R5 ani stánek s oblečením a dalšími dárkovými předměty. Připraveny budou předváděcí vozy ŠKODA, které si zájemci mohou na místě prohlédnout a vyzkoušet. V dětském koutku se ti nejmenší vyřádí v nafukovacím skákacím hradu, případně si namalují obrázek třeba s rallyovou tématikou. K dispozici budou i dětská odrážedla v designu FABIA R5. Po celou sobotu pak mohou účastníci hry Natři Honzu! soutěžit o zápůjčku sportovního hatchbacku ŠKODA FABIA Edition R5 na rok zdarma.
Rally Bohemia se tradičně koná o prvním prázdninovém víkendu. Pro letošní 45. ročník připravili organizátoři několik změn oproti minulosti. Servisní zóna se z Mladé Boleslavi přesouvá na letiště v Hoškovicích u Mnichova Hradiště. Tím se zkrátí přejezdová vzdálenost ze servisu k rychlostním zkouškám na Hodkovicku a Železnobrodsku. Ani jedna rychlostní zkouška nebude mít stejnou konfiguraci jako loni. Změna lokality se nevyhnula ani shakedownu, který se nově pojede přes obec Březina v těsné blízkosti servisní zóny již v pátek odpoledne. Večer bude následovat program přímo v Mladé Boleslavi, kde si budou moci fanoušci přijít pro podpisy špičkových závodníků na autogramiádu do nákupního centra Bondy. Slavnostní start proběhne před Muzeem ŠKODA AUTO v sobotu od 9:30 hodin. Přímo na něj naváže nová okruhová rychlostní zkouška Bondy, která se pojede na tři okruhy. Sobotní 1. etapa se uzavře ve 23 hodin, do 2. etapy odstartuje první posádka v neděli v 8 hodin. Celá soutěž pak skončí krátce před 15. hodinou na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi.
Zdroj: Škoda Motorsport
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?