Také při třetí soutěži XTG Adam Cupu Agrotec Petronas rally v Hustopečích dominovala posádka Martin Vopatřil – Karel Voltner. Vítězná posádka však absolvovala jen tři ze šesti plánovaných zkoušek, někteří z účastníků dokonce jen dvě…
Hustopeče byly vždy synonymem kompaktní, bezproblémové soutěže. Letošní ročník ovšem potkala souhra nejrůznějších faktorů, které nakonec vedly ke zrušení tří ze šesti zkoušek první etapy Agrotec Petronas rally. A pouze na tomto zlomku se rozhodovalo o dalších bodech do XTG ADAM Cupu. V jednom případě byla za zrušením měřeného testu i posádka Opelu ADAM Cup Jan Pilař – Jakub Venclík. Ta havarovala v RZ3 a jejich vůz začal po nárazu do stromu hořet… Společně s dalšími pohárovými posádkami se však podařilo vůz rychle uhasit a zažehnat větší škody.
Z této situace vytěžili maximum Martin Vopatřil s Karlem Voltnerem. Začali nejrychleji už na starovickém okruhu, následně nepoznali přemožitele ani na zbylých dvou průjezdech zkoušky Boleradice – Bořetice. Do pátečního finiše si tak přivezli více než dvacetisekundový náskok a suverénně dominují průběžnému hodnocení XTG ADAM Cupu.
Dva druhé časy v odjetých zkouškách zajistily druhou příčku pohárové klasifikace Davidu Štefanovi, kterého navigoval Ondřej Vichtora. Bronz si z Hustopečí odvezli Patrik Brtníček s navigátorem Martinem Hlavatým. Jezdecká chybka v úvodním testu (a následné přidělování časů) připravila o lepší výsledek Tomáše Neužila s Matyášem Jeriem, podobně v úvodu zaváhali i Adam Lahola s Vítězslavem Baďurou, a tak pohárovou klasifikaci uzavírali.
„Z pozice promotéra jsem rád, že opět odstartovalo šest posádek. Po zranění se do startovního pole vrátil Jan Pilař, spolu s ním opět startoval David Štefan. Z pracovních důvodů hustopečskou soutěž vynechal jen Martin Baďura. Po sportovní stránce bylo velmi nešťastné zrušení druhé zkoušky, kdy pořadatelé nedokázali opravit retardér z balíků slámy. Na to následovalo zrušení dalších tří vložek, takže celkový výsledek XTG ADAM Cupu byl, že se odjelo tristních 24 měřených kilometrů. Zřejmě by příště bylo vhodné umístit naše posádky ve startovním poli výše… Další variantou, kterou budeme do budoucna zvažovat, je návrat k podnikům RSS, které bychom doplnili o pouze jeden až dva vybrané závody MČR (první etapu). Po jednání na Svazu rally budeme chytřejší. Rádi bychom tam prodiskutovali i další připravenou novinku na příští roky. Pokud se domluvíme, bude ADAM Cup jistě ještě zajímavější. Naším příštím závodem bude až na konci srpna Barum Czech Rally Zlín, takže věříme, že všechny posádky odstartují v plné zbroji,“ okomentoval třetí závod promotér XTG ADAM Cupu Zdeněk Pekárek.
Ohlasy z cíle:
Martin Vopatřil: „Na starovický okruh jsem se moc netěšil, ale nakonec jsme od začátku nasadili tempo, které nás vyneslo do čela. Na tomto úseku jsme měli i krizovku, byl jsem příliš rychlý v odbočení, ale nezpanikařil jsem, s pomocí ruční brzdy jsem to nějak vyřešil, bez časové ztráty. Vyšla nám i trojka, co bylo dál, to už byla trochu mototuristika v okolí Hustopečí. Ale i to se může stát. Navíc se člověk protahujícím se harmonogram unavil a zpět se koncentrovat na poslední zkoušku bylo docela náročné. Byla těžká na rytmus, ale opět nám vyšla a s Karlem jsme si ji užili. Všem našim konkurentům jsme ujeli o více než deset vteřin. Nyní nás až do Barumky čeká závodní odpočinek, podoba startu je Zlíně je zatím otevřená.“
David Štefan: „Závod dopadl, jak dopadl. Odjeli jsme jen dvě zkoušky. Vzhledem k tomu, že je Ondra je ve Starovicích už skoro místní, tak nám kluci připravili krásný kotel a jízdu jsme si užívali. V RZ3 bohužel havaroval týmový kolega Honza Pilař. Jejich auto zůstalo na pravém boku, ale Kuba Venclík nás naštěstí stihl před zatáčkou zastavit. Honza byl však stále uvnitř a auto začalo hořet. Naštěstí se požár podařilo uhasit a Honza se také brzy dostal z auta. Po přidělení náhradního času už nebyla šance bojovat s Martinem Vopatřilem o první místo, a tak jsme poslední zkoušku už jen projeli. Druhé místo je pěkné, ale tentokrát to nebylo o závodění… Ale i to je prostě rally. Nikdo to, co se stalo, nemohl ovlivnit.“
Patrik Brtníček: „ADAM Cup měl v Hustopečích na programu pouze první etapu ztíženou tmou a šotolinovými pasážemi. Je to hrozně zrádná soutěž. Mělo nás čekat šest erzet, ale odjeli jsme pouze tři. Na jedničce nás trošičku vylekal blízký strom a něco jsme na Martina ztratili. Pak jsme jeli v závodním tempu až trojku, která nám moc nesedla, a Martin nám zase odskočil. Následoval servis a druha runda za úplné tmy. Ale kvůli haváriím se čtyřka i pětka opět nejely, poslední vložka dne už žádnou změnu na pořadí nepřinesla. Jelikož jsme nechtěli nic provést autu, navíc nemám moc rád ty nezpevněné a klouzavé povrchy, na Martina tentokrát nebylo, nestíhali jsme.“
Tomáš Neužil: „Na Rally Hustopeče jsme se hodně těšili. Nastavili jsme auto, pořešili jsme nové brzdy, které konečně fungují. Provedli jsme změny v rozpisu a pár dalších nových věcí, které jsme chtěli vyzkoušet. Už shakedown nám docela sedl, začal jsem si rozumět s autem, měli jsme dobrý pocit z jízdy a rychlosti, což bylo vidět na časech. V první zkoušce jsem nechtěl výrazně zaostat, a tak jsem do toho šel naplno. V jednom vracáku jsem však moc posunul brzdy a probrzdil ho. Následovalo couvání a velká ztráta. Doufal jsem, že se mi ji podaří smazat, ale čtyři ze šesti zrušených testů byla skutečnost, která závod ovlivnila. Náš dobrý pocit z jízdy jsme s Matesem potvrdili slušným časem v poslední RZ, i když jsme ji jeli dost na jistotu a ne zdaleka tak, jak jsme chtěli. Mrzí mě, že Hustopeče dopadly tak, jak dopadly. Ostrých kilometrů bylo vážně jako šafránu, ale bohužel i takovou podobu může mít rallysport.“
Adam Lahola: „Hustopeče jsme jeli poprvé a skoro bych chtěl říci i naposledy. Ale musíme to brát tak, jak to bylo. Jsou to závody. První zkoušku jsme odjeli docela dobře, škoda vteřinek, když jsme byli mimo trať. Dvojka byla zrušená a ve třetím testu jsme přijeli k nehodě Honzy Pilaře s Kubou Venclíkem. Naštěstí to dopadlo jen pomuchlanými plechy a nic se jim nestalo. Pak servisu byly zrušeny i další dvě vložky, šestka se slavnostně odstartovala téměř v ranních hodinách. Tu jsme prodali a dojeli na jistotu do cíle. Už jsem na sobě cítil velkou únavu nejen po celém dni, ale i kvůli nekonečnému čekání mezi erzetami. Ale ´opláci´ jsou dobrá parta, takže to rychle utíkalo. Taky jsme příliš nepochopili přidělování časů, to by bylo na delší povídání…“
Jan Pilař: „Za horizontem s velkou protikatovací zábranou byl vytahaný štěrk, který jsem tam, právě kvůli přítomnosti toho betonu, nečekal. Náš ´Uwe´ sklouzl a i když jsem se to snažil vybojovat, už jsem to nezachránil. Následovala otočka, rána do stromu a rázem jsme se váleli na boku. Naštěstí Jakub Venclík se rychle vyšplhal z auta a na poslední chvíli zastavil auto za námi. Pak nám pomohly i další pohárové posádky s uhašením našeho vozu. Za pomoc jim patří velký dík.“
Agrotec Petronas rally 2018 – XTG ADAM Cup (6 RZ)
1. Vopatřil – Voltner (Opel Adam Cup) 44:15.62. Štefan – Vichtora (Opel Adam Cup) + 22.83. Brtníček – Hlavatý (Opel Adam Cup) + 25.74. Neužil – Jerie (Opel Adam Cup) + 53.15. Lahola – Baďura (Opel Adam Cup) + 1:20.1
Průběžné pořadí XTG ADAM Cup 2018 (3/7):
1. Vopatřil 75, 2. Brtníček 54, 3. Neužil 44, 4. Lahola 38, 5. Štefan a Baďura 36, 7. Pilař 20, 8. Šimánek 10
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.