„Vlčák“ udělil Fordici žlutou kartu

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 23. června 2018 15:58
Sdílej:

Úkol zněl jasně – konečně napotřetí zdolat zrádný lesní úsek pod Kraví horou a po čtyřech letech v Hustopečích spatřit cílovou rampu. První část zadání se Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou splnit podařilo, tu druhou už ne. Jejich „Fordici“ letos poněkolikáté pronásledovaly technické problémy a pilot na cílové rampě poprvé připustil, že nad jejím setrváním v týmu Kowax Racing se začíná vznášet otazník.

Není tomu tak dávno, kdy hustopečská Agrotec Petronas Rally patřila k soutěžím, na kterých se Martinu Vlčkovi pravidelně dařilo. Mezi jeho cenné zdejší úspěchy patří zejména třetí příčka z ročníku 2014, kdy na sebe vlastně poprvé po přestupu do čtyřkolky výrazněji upozornil. Od té doby se však situace změnila, a zatímco náročnost hustopečské soutěže každým rokem roste, přízeň štěstěny má ve „Vlčákově“ případě spíše sestupnou tendenci. „V žebříčku náročností českých soutěží Hustopeče rozhodně stoupají, myslím, že letos pořadatelé našli úžasné tratě a tzv. obrácené průjezdy mi rozhodně nevadily. Vlastně celá soutěž patří k těm, které nazýváme „na pětníku“ a rádi se na ně vracíme,“ složil organizátorům poklonu Martin. Pochopení našel i pro časté rušení rychlostních zkoušek, které poznamenalo zejména páteční program. „Pokud se tak děje z bezpečnostních důvodů, nelze pořadatelům nic vyčítat,“ dodal příborský pilot.

Pokud pro něco Martin hledal pochopení hůře, byla to ovladatelnost jeho fiesty. Jeden devátý a jeden dvanáctý čas v úvodní sekci (prostřední test byl anulován) rozhodně neodpovídaly očekávání posádky. Pilot si však sypal popel na vlastní hlavu. „Netrefil jsem se do nastavení a výsledkem bylo naprosto rozladěné auto, které se houpalo jako jachta. Zažili jsme několik horkých chvil, teď ve večerních průjezdech už snad bude vše v pořádku. Vlci naštěstí potmě dobře vidí, takže se to pokusíme zužitkovat,“ objasnil příčiny pomalejšího začátku „Vlčák“. Sympatické odhodlání vylepšit svoje průběžné jedenácté místo bohužel Martinovi s Jindřiškou vydrželo jen několik kilometrů - problémy s nastavením podvozku totiž vystřídalo porouchané servořízení. Bez posilovače řízení, navíc se ztrátou půldruhé minuty, nemělo smysl pokračovat, a tak se posádka Kowax Racing teamu po čtvrtém testu z výsledků vytratila. „Co se týče naší „Fordice“, respektive dodaných dílů přímo z M-Sportu, to je doslova trestuhodné. Nové servo vydrželo cca 15 km, další dvě repasovaná se nepodařilo rozjet vůbec. Zachránilo nás až čtvrté v pořadí, pro které museli mechanici v noci vyrazit na základnu. Vlastně to byl malý zázrak, že jsme v sobotu mohli zpět na trať,“ zrekapituloval technické martýrium Martin.

V sobotu již nebylo, kam se hnát. Martin s Jindřiškou sice zajeli několik solidních časů a v přímém přenosu z osmé „erzety“ na stanici ČT Sport si užili svoji chvilku slávy, společně s osmým místem v hodnocení druhé etapy se však jednalo o slabou náplast. Jindřiška v cíli připomněla, že na společné zdolání hustopečské cílové rampy už s Martinem marně čekají od roku 2015. „I když nám štěstí nepřálo ani letos, jsem ráda, že jsme měli možnost pokračovat alespoň druhý den a svézt se několik kilometrů na šotolině, která je na jiných českých podnicích nedostatkovým zbožím,“ snažila se hledat pozitiva týmová „palubní inženýrka“. Martin na cílové rampě dodal, že když se pilotovi náhle ve vysoké rychlosti sníží účinnost řízení, je to jeden z nejhorších pocitů, které může zažít. „Uvidíme, co bude příští rok, ale když nám z Fordu přichází takové zmetky, může se stát, že fiesta půjde po žních k Turkovi,“ naznačil aktuální úvahy „Vlčák“.

Po citelné bodové ztrátě z Hustopečí patří Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou v tabulce Mistrovství ČR v rally až deváté místo, což v nich podnítilo rozhodnutí následující podnik „velkého“ mistrovství, Rally Bohemia, vynechat. Martina, Jindřišku a jejich žlutočernou „Fordici“ proto uvidíme v plném nasazení až o posledním červencovém víkendu, který v kalendáři patří sprintrally v Pačejově.

 

Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.