Úkol zněl jasně – konečně napotřetí zdolat zrádný lesní úsek pod Kraví horou a po čtyřech letech v Hustopečích spatřit cílovou rampu. První část zadání se Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou splnit podařilo, tu druhou už ne. Jejich „Fordici“ letos poněkolikáté pronásledovaly technické problémy a pilot na cílové rampě poprvé připustil, že nad jejím setrváním v týmu Kowax Racing se začíná vznášet otazník.
Není tomu tak dávno, kdy hustopečská Agrotec Petronas Rally patřila k soutěžím, na kterých se Martinu Vlčkovi pravidelně dařilo. Mezi jeho cenné zdejší úspěchy patří zejména třetí příčka z ročníku 2014, kdy na sebe vlastně poprvé po přestupu do čtyřkolky výrazněji upozornil. Od té doby se však situace změnila, a zatímco náročnost hustopečské soutěže každým rokem roste, přízeň štěstěny má ve „Vlčákově“ případě spíše sestupnou tendenci. „V žebříčku náročností českých soutěží Hustopeče rozhodně stoupají, myslím, že letos pořadatelé našli úžasné tratě a tzv. obrácené průjezdy mi rozhodně nevadily. Vlastně celá soutěž patří k těm, které nazýváme „na pětníku“ a rádi se na ně vracíme,“ složil organizátorům poklonu Martin. Pochopení našel i pro časté rušení rychlostních zkoušek, které poznamenalo zejména páteční program. „Pokud se tak děje z bezpečnostních důvodů, nelze pořadatelům nic vyčítat,“ dodal příborský pilot.
Pokud pro něco Martin hledal pochopení hůře, byla to ovladatelnost jeho fiesty. Jeden devátý a jeden dvanáctý čas v úvodní sekci (prostřední test byl anulován) rozhodně neodpovídaly očekávání posádky. Pilot si však sypal popel na vlastní hlavu. „Netrefil jsem se do nastavení a výsledkem bylo naprosto rozladěné auto, které se houpalo jako jachta. Zažili jsme několik horkých chvil, teď ve večerních průjezdech už snad bude vše v pořádku. Vlci naštěstí potmě dobře vidí, takže se to pokusíme zužitkovat,“ objasnil příčiny pomalejšího začátku „Vlčák“. Sympatické odhodlání vylepšit svoje průběžné jedenácté místo bohužel Martinovi s Jindřiškou vydrželo jen několik kilometrů - problémy s nastavením podvozku totiž vystřídalo porouchané servořízení. Bez posilovače řízení, navíc se ztrátou půldruhé minuty, nemělo smysl pokračovat, a tak se posádka Kowax Racing teamu po čtvrtém testu z výsledků vytratila. „Co se týče naší „Fordice“, respektive dodaných dílů přímo z M-Sportu, to je doslova trestuhodné. Nové servo vydrželo cca 15 km, další dvě repasovaná se nepodařilo rozjet vůbec. Zachránilo nás až čtvrté v pořadí, pro které museli mechanici v noci vyrazit na základnu. Vlastně to byl malý zázrak, že jsme v sobotu mohli zpět na trať,“ zrekapituloval technické martýrium Martin.
V sobotu již nebylo, kam se hnát. Martin s Jindřiškou sice zajeli několik solidních časů a v přímém přenosu z osmé „erzety“ na stanici ČT Sport si užili svoji chvilku slávy, společně s osmým místem v hodnocení druhé etapy se však jednalo o slabou náplast. Jindřiška v cíli připomněla, že na společné zdolání hustopečské cílové rampy už s Martinem marně čekají od roku 2015. „I když nám štěstí nepřálo ani letos, jsem ráda, že jsme měli možnost pokračovat alespoň druhý den a svézt se několik kilometrů na šotolině, která je na jiných českých podnicích nedostatkovým zbožím,“ snažila se hledat pozitiva týmová „palubní inženýrka“. Martin na cílové rampě dodal, že když se pilotovi náhle ve vysoké rychlosti sníží účinnost řízení, je to jeden z nejhorších pocitů, které může zažít. „Uvidíme, co bude příští rok, ale když nám z Fordu přichází takové zmetky, může se stát, že fiesta půjde po žních k Turkovi,“ naznačil aktuální úvahy „Vlčák“.
Po citelné bodové ztrátě z Hustopečí patří Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou v tabulce Mistrovství ČR v rally až deváté místo, což v nich podnítilo rozhodnutí následující podnik „velkého“ mistrovství, Rally Bohemia, vynechat. Martina, Jindřišku a jejich žlutočernou „Fordici“ proto uvidíme v plném nasazení až o posledním červencovém víkendu, který v kalendáři patří sprintrally v Pačejově.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.