Úkol zněl jasně – konečně napotřetí zdolat zrádný lesní úsek pod Kraví horou a po čtyřech letech v Hustopečích spatřit cílovou rampu. První část zadání se Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou splnit podařilo, tu druhou už ne. Jejich „Fordici“ letos poněkolikáté pronásledovaly technické problémy a pilot na cílové rampě poprvé připustil, že nad jejím setrváním v týmu Kowax Racing se začíná vznášet otazník.
Není tomu tak dávno, kdy hustopečská Agrotec Petronas Rally patřila k soutěžím, na kterých se Martinu Vlčkovi pravidelně dařilo. Mezi jeho cenné zdejší úspěchy patří zejména třetí příčka z ročníku 2014, kdy na sebe vlastně poprvé po přestupu do čtyřkolky výrazněji upozornil. Od té doby se však situace změnila, a zatímco náročnost hustopečské soutěže každým rokem roste, přízeň štěstěny má ve „Vlčákově“ případě spíše sestupnou tendenci. „V žebříčku náročností českých soutěží Hustopeče rozhodně stoupají, myslím, že letos pořadatelé našli úžasné tratě a tzv. obrácené průjezdy mi rozhodně nevadily. Vlastně celá soutěž patří k těm, které nazýváme „na pětníku“ a rádi se na ně vracíme,“ složil organizátorům poklonu Martin. Pochopení našel i pro časté rušení rychlostních zkoušek, které poznamenalo zejména páteční program. „Pokud se tak děje z bezpečnostních důvodů, nelze pořadatelům nic vyčítat,“ dodal příborský pilot.
Pokud pro něco Martin hledal pochopení hůře, byla to ovladatelnost jeho fiesty. Jeden devátý a jeden dvanáctý čas v úvodní sekci (prostřední test byl anulován) rozhodně neodpovídaly očekávání posádky. Pilot si však sypal popel na vlastní hlavu. „Netrefil jsem se do nastavení a výsledkem bylo naprosto rozladěné auto, které se houpalo jako jachta. Zažili jsme několik horkých chvil, teď ve večerních průjezdech už snad bude vše v pořádku. Vlci naštěstí potmě dobře vidí, takže se to pokusíme zužitkovat,“ objasnil příčiny pomalejšího začátku „Vlčák“. Sympatické odhodlání vylepšit svoje průběžné jedenácté místo bohužel Martinovi s Jindřiškou vydrželo jen několik kilometrů - problémy s nastavením podvozku totiž vystřídalo porouchané servořízení. Bez posilovače řízení, navíc se ztrátou půldruhé minuty, nemělo smysl pokračovat, a tak se posádka Kowax Racing teamu po čtvrtém testu z výsledků vytratila. „Co se týče naší „Fordice“, respektive dodaných dílů přímo z M-Sportu, to je doslova trestuhodné. Nové servo vydrželo cca 15 km, další dvě repasovaná se nepodařilo rozjet vůbec. Zachránilo nás až čtvrté v pořadí, pro které museli mechanici v noci vyrazit na základnu. Vlastně to byl malý zázrak, že jsme v sobotu mohli zpět na trať,“ zrekapituloval technické martýrium Martin.
V sobotu již nebylo, kam se hnát. Martin s Jindřiškou sice zajeli několik solidních časů a v přímém přenosu z osmé „erzety“ na stanici ČT Sport si užili svoji chvilku slávy, společně s osmým místem v hodnocení druhé etapy se však jednalo o slabou náplast. Jindřiška v cíli připomněla, že na společné zdolání hustopečské cílové rampy už s Martinem marně čekají od roku 2015. „I když nám štěstí nepřálo ani letos, jsem ráda, že jsme měli možnost pokračovat alespoň druhý den a svézt se několik kilometrů na šotolině, která je na jiných českých podnicích nedostatkovým zbožím,“ snažila se hledat pozitiva týmová „palubní inženýrka“. Martin na cílové rampě dodal, že když se pilotovi náhle ve vysoké rychlosti sníží účinnost řízení, je to jeden z nejhorších pocitů, které může zažít. „Uvidíme, co bude příští rok, ale když nám z Fordu přichází takové zmetky, může se stát, že fiesta půjde po žních k Turkovi,“ naznačil aktuální úvahy „Vlčák“.
Po citelné bodové ztrátě z Hustopečí patří Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou v tabulce Mistrovství ČR v rally až deváté místo, což v nich podnítilo rozhodnutí následující podnik „velkého“ mistrovství, Rally Bohemia, vynechat. Martina, Jindřišku a jejich žlutočernou „Fordici“ proto uvidíme v plném nasazení až o posledním červencovém víkendu, který v kalendáři patří sprintrally v Pačejově.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.