Úkol zněl jasně – konečně napotřetí zdolat zrádný lesní úsek pod Kraví horou a po čtyřech letech v Hustopečích spatřit cílovou rampu. První část zadání se Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou splnit podařilo, tu druhou už ne. Jejich „Fordici“ letos poněkolikáté pronásledovaly technické problémy a pilot na cílové rampě poprvé připustil, že nad jejím setrváním v týmu Kowax Racing se začíná vznášet otazník.
Není tomu tak dávno, kdy hustopečská Agrotec Petronas Rally patřila k soutěžím, na kterých se Martinu Vlčkovi pravidelně dařilo. Mezi jeho cenné zdejší úspěchy patří zejména třetí příčka z ročníku 2014, kdy na sebe vlastně poprvé po přestupu do čtyřkolky výrazněji upozornil. Od té doby se však situace změnila, a zatímco náročnost hustopečské soutěže každým rokem roste, přízeň štěstěny má ve „Vlčákově“ případě spíše sestupnou tendenci. „V žebříčku náročností českých soutěží Hustopeče rozhodně stoupají, myslím, že letos pořadatelé našli úžasné tratě a tzv. obrácené průjezdy mi rozhodně nevadily. Vlastně celá soutěž patří k těm, které nazýváme „na pětníku“ a rádi se na ně vracíme,“ složil organizátorům poklonu Martin. Pochopení našel i pro časté rušení rychlostních zkoušek, které poznamenalo zejména páteční program. „Pokud se tak děje z bezpečnostních důvodů, nelze pořadatelům nic vyčítat,“ dodal příborský pilot.
Pokud pro něco Martin hledal pochopení hůře, byla to ovladatelnost jeho fiesty. Jeden devátý a jeden dvanáctý čas v úvodní sekci (prostřední test byl anulován) rozhodně neodpovídaly očekávání posádky. Pilot si však sypal popel na vlastní hlavu. „Netrefil jsem se do nastavení a výsledkem bylo naprosto rozladěné auto, které se houpalo jako jachta. Zažili jsme několik horkých chvil, teď ve večerních průjezdech už snad bude vše v pořádku. Vlci naštěstí potmě dobře vidí, takže se to pokusíme zužitkovat,“ objasnil příčiny pomalejšího začátku „Vlčák“. Sympatické odhodlání vylepšit svoje průběžné jedenácté místo bohužel Martinovi s Jindřiškou vydrželo jen několik kilometrů - problémy s nastavením podvozku totiž vystřídalo porouchané servořízení. Bez posilovače řízení, navíc se ztrátou půldruhé minuty, nemělo smysl pokračovat, a tak se posádka Kowax Racing teamu po čtvrtém testu z výsledků vytratila. „Co se týče naší „Fordice“, respektive dodaných dílů přímo z M-Sportu, to je doslova trestuhodné. Nové servo vydrželo cca 15 km, další dvě repasovaná se nepodařilo rozjet vůbec. Zachránilo nás až čtvrté v pořadí, pro které museli mechanici v noci vyrazit na základnu. Vlastně to byl malý zázrak, že jsme v sobotu mohli zpět na trať,“ zrekapituloval technické martýrium Martin.
V sobotu již nebylo, kam se hnát. Martin s Jindřiškou sice zajeli několik solidních časů a v přímém přenosu z osmé „erzety“ na stanici ČT Sport si užili svoji chvilku slávy, společně s osmým místem v hodnocení druhé etapy se však jednalo o slabou náplast. Jindřiška v cíli připomněla, že na společné zdolání hustopečské cílové rampy už s Martinem marně čekají od roku 2015. „I když nám štěstí nepřálo ani letos, jsem ráda, že jsme měli možnost pokračovat alespoň druhý den a svézt se několik kilometrů na šotolině, která je na jiných českých podnicích nedostatkovým zbožím,“ snažila se hledat pozitiva týmová „palubní inženýrka“. Martin na cílové rampě dodal, že když se pilotovi náhle ve vysoké rychlosti sníží účinnost řízení, je to jeden z nejhorších pocitů, které může zažít. „Uvidíme, co bude příští rok, ale když nám z Fordu přichází takové zmetky, může se stát, že fiesta půjde po žních k Turkovi,“ naznačil aktuální úvahy „Vlčák“.
Po citelné bodové ztrátě z Hustopečí patří Martinu Vlčkovi s Jindřiškou Žákovou v tabulce Mistrovství ČR v rally až deváté místo, což v nich podnítilo rozhodnutí následující podnik „velkého“ mistrovství, Rally Bohemia, vynechat. Martina, Jindřišku a jejich žlutočernou „Fordici“ proto uvidíme v plném nasazení až o posledním červencovém víkendu, který v kalendáři patří sprintrally v Pačejově.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?