Čtvrtým podnikem pokračuje o nadcházejícím víkendu Mistrovství České republiky v rallye, tentokrát v jihomoravských Hustopečích, které je zároveň součástí Mistrovství Slovenska. Na startu se tak sejde opravdu silná mezinárodní konkurence, kde nebude chybět ani EuroOil-invelt team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem.
Hustopečská rallye je známá odlišným charakterem rychlostních zkoušek, které využívají obslužné cesty ve vinohradech a místy i šotolinové úseky což je v našem Mistrovství rarita. „Znám jenom z vyprávění o 60 až 80 letech, jak u nás vypadaly pravé rallye, kde se muselo hodně improvizovat, jezdilo se po šotolinách, přes vodní brody a jelo se několik dní a nocí. Hustopeče mě tuto dobu v malém připomínají. Hlavně typickými cestičkami mezi vinohrady, kdy se často mění druh asfaltu, který pokaždé jinak klouže a je vystřídán šotolinou. Navíc jsou rychlostky stále trochu zaprášené z vinic a když zaprší, začne vrstvička prachu klouzat jako mýdlo. Zažili jsme zde i větší lijáky, po kterých se na cesty vyplavily tuny bahna, které musely uklízet bagry. Po takové spoušti, kdy se trať změní k nepoznání prostě musíte improvizovat,“ popisuje nástrahy soutěže Pech.
Ten s Petrem Uhlem a celým EuroOil-invelt teamem v době přípravy na Hustopečskou rallye zorganizovali celodenní propagační akci pro svého největšího reklamního partnera, kde svezli významné zástupce jeho zákazníků hned v několika vozech a na závěr i v ostrém Fordu Fiesta R5. „Při této příležitosti jsme vyzkoušeli náš nejnovější model tlumičů pérování, od kterých máme velké očekávání a jejich zkouška to tady potvrdila,“ říká nadšeně Pech.
Rallye v Hustopečích odstartuje v pátek 15.6. v 18.30 hod. a posádky čeká tradičně polovina první etapy za tmy. Cíl spatří první posádka v sobotu v 15.06 hod. po absolvování tratě dlouhé více jak 331 km. EuroOil-invelt team zve všechny příznivce motosportu na tuto rallye.
Zdroj: Media Václava Pecha
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.