Třetí klání vozů Opel ADAM Cup budou o víkendu hostit Hustopeče. V rámci čtvrtého podniku MČR v rally se v páteční etapě (15. června) uskuteční závod XTG ADAM Cupu 2018. Loňské prvenství obhajuje Martin Vopatřil, jenž je také aktuálním lídrem pohárové klasifikace po úvodních dvou soutěžích.
Martin Vopatřil s Karlem Voltnerem budou v Hustopečích také nejvýše nasazenou posádkou XTG ADAM Cupu 2018. Ze startovní rampy v centru Hustopečí sjedou se startovním číslem 86. Za ním bude následovat dalších pět pohárových ADAMů. V Hustopečích se tak shodně s Vyškovem objeví šest dvojic.
„Samozřejmě bychom rádi v okolí Hustopečí pokračovali ve vítězném tažení. Charakter zkoušek mi sedí, mám rád i noční rychlostky. I když na okruhový test u Starovic se obecně moc netěším. Hlavně pak za tmy. Když někoho doženete, nebo někdo vás, bude oslňovat a nebude to nic příjemného. Ale podmínky budou stejné pro všechny a musíme se s tím nějak poprat,“ vypověděl Martin Vopatřil.
Hlavním konkurentem letos neporaženého dua Vopatřil – Voltner bude v Hustopečích Patrik Brtníček. Loni v úvodu vévodil pohárové klasifikaci, letos naznačil svou rychlosti i na Kopné a ve Vyškově. S navigátorem Martinem Hlavatým mu však zatím chyběla trocha štěstí.
„Hustopeče jsou pěkným pohárovým závodem. Určitě budeme chtít zase bojovat o příčky nejvyšší. Tma mi určitě vadit nebude, naopak mě noční zkoušky vždy baví. I když tentokrát mám přece jen trochu obavy, jak budeme se světelnými rampami kroužit na starovické okruhovce,“ naznačil Patrik Brtníček.
Bez šancí na dobrý výsledek nemusí být ani David Štefan. Do poháru naskočil ve Vyškově, tentokrát může v jeho prospěch hrát relativní znalost hustopečských tratí. Na start Agrotec Petronas rally se postaví už počtvrté. Tentokrát se spolujezdcem Ondřejem Vichtorou, jenž navíc v tomto regionu aktuálně žije.
„Na Hustopeče se moc těšíme, vždy se mi tam moc líbilo. Po dlouhé době pojedu s Ondřejem Vichtorou, pro kterého to bude návrat na soutěžní tratě po čtyřech letech. Ambice si žádné neklademe, chceme se hlavně vyvarovat chyb, které nás stály ve Vyškově hodně času. Na noční zkoušky se docela těším, i když mě mrzí, že se Hustopeče nejedou v rámci poháru celé,“ řekl před startem David Štefan.
Při neúčasti Martina Baďury budou pro další tři jezdce hustopečské tratě neznámé. Jan Pilař kvůli zranění ruky vynechal Vyškov, ale v Hustopečích už bude zpět v kondici a pokusí se navázat na výsledek z Kopné.
„Jak zpívají Chinaski, my s Uwem máme rádi víno a pojedeme jak Pražáci, hlava nehlava, vždyť kousek od nás je Pálava… To nejlépe vystihuje naše odhodlání s Kubou Venclíkem v Hustopečích uspět. Ale je mi jasné, že zejména noční zkoušky budou velkou výzvou, protože jsem tam nikdy nestartoval. A kromě toho, že soutěž neznám, tak v té tmě ani dobře neuvidím," přiznal před startem Jan Pilař.
Autokrosové zkušenosti bude zase chtít na šotolinových pasážích využít Tomáš Neužil. S Matyášem Jeriem pro ně nebude neznámou ani závodění v noci.
„Letos je každá soutěž pro mě nová a Hustopeče nejsou výjimkou. Bude to výzva a možnost získat nové zkušenosti na neznámých rychlostkách. Noční zkoušky jsem již absolvoval s Peugeotem 206 RC ve Volném poháru, mám za sebou i starty na Rally Hořovice a Radouňské rally. Ale uvidíme, jak se s jízdou v noci popereme v Hustopečích. Na závod jsme poladili auto, rozpis a teď už jen zajet co nejlepší výsledek. Chceme soutěž dokončit, ale lhal bych, kdybych nepřiznal, že bych už rád bodoval na lepších pozicích než doposud. I když jsou moje zkušenosti oproti klukům mizivé,“ doufá Tomáš Neužil.
Šestou pohárovou posádkou budou v Hustopečích Adam Lahola s Vítězslavem Baďurou. Ve Vyškově si osahali jízdu s ADAMem na šotolině, což jim jistě „mezi vinohrady“ přijde vhod. Těžkou zkouškou pak pro ně jistě bude závodění za tmy.
„Jízdu v noci jsme si už vyzkoušeli na Valašce, šotolinu jsme okusili na Vyškově, ale tak jako u předchozích závodů vlastně nevíme, do čeho jdeme. Hustopeče pro nás budou asi hodně náročné, startem jistě získáme cenné zkušenosti,“ uvedl Adam Lahola.
Agrotec Petronas rally odstartuje v pátek 15. června v 18:30 v Hustopečích, z Husovy ulice. Na pohárové účastníky čeká v páteční etapě šest rychlostních zkouške o délce 71,76 km.
Průběžné pořadí XTG ADAM Cup 2018 (2/7):
1. Vopatřil 50, 2. Brtníček 36, 3. Baďura 36, 4. Neužil 28, 5. Lahola 24, 6. Pilař 20, 7. Štefan 16, 8. Šimánek 10
Kalendář XTG ADAM Cup 2018
7. - 8. 4. Rallysprint Kopná
5. - 6. 5. Rally Vyškov
16. - 17. 6. Rally Hustopeče - I. etapa
25. - 27. 8. Barum Czech Rally Zlín - I. etapa
15. - 16. 9. Rally Jeseníky
6. - 8. 10. Rally Příbram - I. etapa
20. - 21. 10. 3-Städte-Rallye (D)
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?