Třetí klání vozů Opel ADAM Cup budou o víkendu hostit Hustopeče. V rámci čtvrtého podniku MČR v rally se v páteční etapě (15. června) uskuteční závod XTG ADAM Cupu 2018. Loňské prvenství obhajuje Martin Vopatřil, jenž je také aktuálním lídrem pohárové klasifikace po úvodních dvou soutěžích.
Martin Vopatřil s Karlem Voltnerem budou v Hustopečích také nejvýše nasazenou posádkou XTG ADAM Cupu 2018. Ze startovní rampy v centru Hustopečí sjedou se startovním číslem 86. Za ním bude následovat dalších pět pohárových ADAMů. V Hustopečích se tak shodně s Vyškovem objeví šest dvojic.
„Samozřejmě bychom rádi v okolí Hustopečí pokračovali ve vítězném tažení. Charakter zkoušek mi sedí, mám rád i noční rychlostky. I když na okruhový test u Starovic se obecně moc netěším. Hlavně pak za tmy. Když někoho doženete, nebo někdo vás, bude oslňovat a nebude to nic příjemného. Ale podmínky budou stejné pro všechny a musíme se s tím nějak poprat,“ vypověděl Martin Vopatřil.
Hlavním konkurentem letos neporaženého dua Vopatřil – Voltner bude v Hustopečích Patrik Brtníček. Loni v úvodu vévodil pohárové klasifikaci, letos naznačil svou rychlosti i na Kopné a ve Vyškově. S navigátorem Martinem Hlavatým mu však zatím chyběla trocha štěstí.
„Hustopeče jsou pěkným pohárovým závodem. Určitě budeme chtít zase bojovat o příčky nejvyšší. Tma mi určitě vadit nebude, naopak mě noční zkoušky vždy baví. I když tentokrát mám přece jen trochu obavy, jak budeme se světelnými rampami kroužit na starovické okruhovce,“ naznačil Patrik Brtníček.
Bez šancí na dobrý výsledek nemusí být ani David Štefan. Do poháru naskočil ve Vyškově, tentokrát může v jeho prospěch hrát relativní znalost hustopečských tratí. Na start Agrotec Petronas rally se postaví už počtvrté. Tentokrát se spolujezdcem Ondřejem Vichtorou, jenž navíc v tomto regionu aktuálně žije.
„Na Hustopeče se moc těšíme, vždy se mi tam moc líbilo. Po dlouhé době pojedu s Ondřejem Vichtorou, pro kterého to bude návrat na soutěžní tratě po čtyřech letech. Ambice si žádné neklademe, chceme se hlavně vyvarovat chyb, které nás stály ve Vyškově hodně času. Na noční zkoušky se docela těším, i když mě mrzí, že se Hustopeče nejedou v rámci poháru celé,“ řekl před startem David Štefan.
Při neúčasti Martina Baďury budou pro další tři jezdce hustopečské tratě neznámé. Jan Pilař kvůli zranění ruky vynechal Vyškov, ale v Hustopečích už bude zpět v kondici a pokusí se navázat na výsledek z Kopné.
„Jak zpívají Chinaski, my s Uwem máme rádi víno a pojedeme jak Pražáci, hlava nehlava, vždyť kousek od nás je Pálava… To nejlépe vystihuje naše odhodlání s Kubou Venclíkem v Hustopečích uspět. Ale je mi jasné, že zejména noční zkoušky budou velkou výzvou, protože jsem tam nikdy nestartoval. A kromě toho, že soutěž neznám, tak v té tmě ani dobře neuvidím," přiznal před startem Jan Pilař.
Autokrosové zkušenosti bude zase chtít na šotolinových pasážích využít Tomáš Neužil. S Matyášem Jeriem pro ně nebude neznámou ani závodění v noci.
„Letos je každá soutěž pro mě nová a Hustopeče nejsou výjimkou. Bude to výzva a možnost získat nové zkušenosti na neznámých rychlostkách. Noční zkoušky jsem již absolvoval s Peugeotem 206 RC ve Volném poháru, mám za sebou i starty na Rally Hořovice a Radouňské rally. Ale uvidíme, jak se s jízdou v noci popereme v Hustopečích. Na závod jsme poladili auto, rozpis a teď už jen zajet co nejlepší výsledek. Chceme soutěž dokončit, ale lhal bych, kdybych nepřiznal, že bych už rád bodoval na lepších pozicích než doposud. I když jsou moje zkušenosti oproti klukům mizivé,“ doufá Tomáš Neužil.
Šestou pohárovou posádkou budou v Hustopečích Adam Lahola s Vítězslavem Baďurou. Ve Vyškově si osahali jízdu s ADAMem na šotolině, což jim jistě „mezi vinohrady“ přijde vhod. Těžkou zkouškou pak pro ně jistě bude závodění za tmy.
„Jízdu v noci jsme si už vyzkoušeli na Valašce, šotolinu jsme okusili na Vyškově, ale tak jako u předchozích závodů vlastně nevíme, do čeho jdeme. Hustopeče pro nás budou asi hodně náročné, startem jistě získáme cenné zkušenosti,“ uvedl Adam Lahola.
Agrotec Petronas rally odstartuje v pátek 15. června v 18:30 v Hustopečích, z Husovy ulice. Na pohárové účastníky čeká v páteční etapě šest rychlostních zkouške o délce 71,76 km.
Průběžné pořadí XTG ADAM Cup 2018 (2/7):
1. Vopatřil 50, 2. Brtníček 36, 3. Baďura 36, 4. Neužil 28, 5. Lahola 24, 6. Pilař 20, 7. Štefan 16, 8. Šimánek 10
Kalendář XTG ADAM Cup 2018
7. - 8. 4. Rallysprint Kopná
5. - 6. 5. Rally Vyškov
16. - 17. 6. Rally Hustopeče - I. etapa
25. - 27. 8. Barum Czech Rally Zlín - I. etapa
15. - 16. 9. Rally Jeseníky
6. - 8. 10. Rally Příbram - I. etapa
20. - 21. 10. 3-Städte-Rallye (D)
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.