Třetí klání vozů Opel ADAM Cup budou o víkendu hostit Hustopeče. V rámci čtvrtého podniku MČR v rally se v páteční etapě (15. června) uskuteční závod XTG ADAM Cupu 2018. Loňské prvenství obhajuje Martin Vopatřil, jenž je také aktuálním lídrem pohárové klasifikace po úvodních dvou soutěžích.
Martin Vopatřil s Karlem Voltnerem budou v Hustopečích také nejvýše nasazenou posádkou XTG ADAM Cupu 2018. Ze startovní rampy v centru Hustopečí sjedou se startovním číslem 86. Za ním bude následovat dalších pět pohárových ADAMů. V Hustopečích se tak shodně s Vyškovem objeví šest dvojic.
„Samozřejmě bychom rádi v okolí Hustopečí pokračovali ve vítězném tažení. Charakter zkoušek mi sedí, mám rád i noční rychlostky. I když na okruhový test u Starovic se obecně moc netěším. Hlavně pak za tmy. Když někoho doženete, nebo někdo vás, bude oslňovat a nebude to nic příjemného. Ale podmínky budou stejné pro všechny a musíme se s tím nějak poprat,“ vypověděl Martin Vopatřil.
Hlavním konkurentem letos neporaženého dua Vopatřil – Voltner bude v Hustopečích Patrik Brtníček. Loni v úvodu vévodil pohárové klasifikaci, letos naznačil svou rychlosti i na Kopné a ve Vyškově. S navigátorem Martinem Hlavatým mu však zatím chyběla trocha štěstí.
„Hustopeče jsou pěkným pohárovým závodem. Určitě budeme chtít zase bojovat o příčky nejvyšší. Tma mi určitě vadit nebude, naopak mě noční zkoušky vždy baví. I když tentokrát mám přece jen trochu obavy, jak budeme se světelnými rampami kroužit na starovické okruhovce,“ naznačil Patrik Brtníček.
Bez šancí na dobrý výsledek nemusí být ani David Štefan. Do poháru naskočil ve Vyškově, tentokrát může v jeho prospěch hrát relativní znalost hustopečských tratí. Na start Agrotec Petronas rally se postaví už počtvrté. Tentokrát se spolujezdcem Ondřejem Vichtorou, jenž navíc v tomto regionu aktuálně žije.
„Na Hustopeče se moc těšíme, vždy se mi tam moc líbilo. Po dlouhé době pojedu s Ondřejem Vichtorou, pro kterého to bude návrat na soutěžní tratě po čtyřech letech. Ambice si žádné neklademe, chceme se hlavně vyvarovat chyb, které nás stály ve Vyškově hodně času. Na noční zkoušky se docela těším, i když mě mrzí, že se Hustopeče nejedou v rámci poháru celé,“ řekl před startem David Štefan.
Při neúčasti Martina Baďury budou pro další tři jezdce hustopečské tratě neznámé. Jan Pilař kvůli zranění ruky vynechal Vyškov, ale v Hustopečích už bude zpět v kondici a pokusí se navázat na výsledek z Kopné.
„Jak zpívají Chinaski, my s Uwem máme rádi víno a pojedeme jak Pražáci, hlava nehlava, vždyť kousek od nás je Pálava… To nejlépe vystihuje naše odhodlání s Kubou Venclíkem v Hustopečích uspět. Ale je mi jasné, že zejména noční zkoušky budou velkou výzvou, protože jsem tam nikdy nestartoval. A kromě toho, že soutěž neznám, tak v té tmě ani dobře neuvidím," přiznal před startem Jan Pilař.
Autokrosové zkušenosti bude zase chtít na šotolinových pasážích využít Tomáš Neužil. S Matyášem Jeriem pro ně nebude neznámou ani závodění v noci.
„Letos je každá soutěž pro mě nová a Hustopeče nejsou výjimkou. Bude to výzva a možnost získat nové zkušenosti na neznámých rychlostkách. Noční zkoušky jsem již absolvoval s Peugeotem 206 RC ve Volném poháru, mám za sebou i starty na Rally Hořovice a Radouňské rally. Ale uvidíme, jak se s jízdou v noci popereme v Hustopečích. Na závod jsme poladili auto, rozpis a teď už jen zajet co nejlepší výsledek. Chceme soutěž dokončit, ale lhal bych, kdybych nepřiznal, že bych už rád bodoval na lepších pozicích než doposud. I když jsou moje zkušenosti oproti klukům mizivé,“ doufá Tomáš Neužil.
Šestou pohárovou posádkou budou v Hustopečích Adam Lahola s Vítězslavem Baďurou. Ve Vyškově si osahali jízdu s ADAMem na šotolině, což jim jistě „mezi vinohrady“ přijde vhod. Těžkou zkouškou pak pro ně jistě bude závodění za tmy.
„Jízdu v noci jsme si už vyzkoušeli na Valašce, šotolinu jsme okusili na Vyškově, ale tak jako u předchozích závodů vlastně nevíme, do čeho jdeme. Hustopeče pro nás budou asi hodně náročné, startem jistě získáme cenné zkušenosti,“ uvedl Adam Lahola.
Agrotec Petronas rally odstartuje v pátek 15. června v 18:30 v Hustopečích, z Husovy ulice. Na pohárové účastníky čeká v páteční etapě šest rychlostních zkouške o délce 71,76 km.
Průběžné pořadí XTG ADAM Cup 2018 (2/7):
1. Vopatřil 50, 2. Brtníček 36, 3. Baďura 36, 4. Neužil 28, 5. Lahola 24, 6. Pilař 20, 7. Štefan 16, 8. Šimánek 10
Kalendář XTG ADAM Cup 2018
7. - 8. 4. Rallysprint Kopná
5. - 6. 5. Rally Vyškov
16. - 17. 6. Rally Hustopeče - I. etapa
25. - 27. 8. Barum Czech Rally Zlín - I. etapa
15. - 16. 9. Rally Jeseníky
6. - 8. 10. Rally Příbram - I. etapa
20. - 21. 10. 3-Städte-Rallye (D)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.