Třetí klání vozů Opel ADAM Cup budou o víkendu hostit Hustopeče. V rámci čtvrtého podniku MČR v rally se v páteční etapě (15. června) uskuteční závod XTG ADAM Cupu 2018. Loňské prvenství obhajuje Martin Vopatřil, jenž je také aktuálním lídrem pohárové klasifikace po úvodních dvou soutěžích.
Martin Vopatřil s Karlem Voltnerem budou v Hustopečích také nejvýše nasazenou posádkou XTG ADAM Cupu 2018. Ze startovní rampy v centru Hustopečí sjedou se startovním číslem 86. Za ním bude následovat dalších pět pohárových ADAMů. V Hustopečích se tak shodně s Vyškovem objeví šest dvojic.
„Samozřejmě bychom rádi v okolí Hustopečí pokračovali ve vítězném tažení. Charakter zkoušek mi sedí, mám rád i noční rychlostky. I když na okruhový test u Starovic se obecně moc netěším. Hlavně pak za tmy. Když někoho doženete, nebo někdo vás, bude oslňovat a nebude to nic příjemného. Ale podmínky budou stejné pro všechny a musíme se s tím nějak poprat,“ vypověděl Martin Vopatřil.
Hlavním konkurentem letos neporaženého dua Vopatřil – Voltner bude v Hustopečích Patrik Brtníček. Loni v úvodu vévodil pohárové klasifikaci, letos naznačil svou rychlosti i na Kopné a ve Vyškově. S navigátorem Martinem Hlavatým mu však zatím chyběla trocha štěstí.
„Hustopeče jsou pěkným pohárovým závodem. Určitě budeme chtít zase bojovat o příčky nejvyšší. Tma mi určitě vadit nebude, naopak mě noční zkoušky vždy baví. I když tentokrát mám přece jen trochu obavy, jak budeme se světelnými rampami kroužit na starovické okruhovce,“ naznačil Patrik Brtníček.
Bez šancí na dobrý výsledek nemusí být ani David Štefan. Do poháru naskočil ve Vyškově, tentokrát může v jeho prospěch hrát relativní znalost hustopečských tratí. Na start Agrotec Petronas rally se postaví už počtvrté. Tentokrát se spolujezdcem Ondřejem Vichtorou, jenž navíc v tomto regionu aktuálně žije.
„Na Hustopeče se moc těšíme, vždy se mi tam moc líbilo. Po dlouhé době pojedu s Ondřejem Vichtorou, pro kterého to bude návrat na soutěžní tratě po čtyřech letech. Ambice si žádné neklademe, chceme se hlavně vyvarovat chyb, které nás stály ve Vyškově hodně času. Na noční zkoušky se docela těším, i když mě mrzí, že se Hustopeče nejedou v rámci poháru celé,“ řekl před startem David Štefan.
Při neúčasti Martina Baďury budou pro další tři jezdce hustopečské tratě neznámé. Jan Pilař kvůli zranění ruky vynechal Vyškov, ale v Hustopečích už bude zpět v kondici a pokusí se navázat na výsledek z Kopné.
„Jak zpívají Chinaski, my s Uwem máme rádi víno a pojedeme jak Pražáci, hlava nehlava, vždyť kousek od nás je Pálava… To nejlépe vystihuje naše odhodlání s Kubou Venclíkem v Hustopečích uspět. Ale je mi jasné, že zejména noční zkoušky budou velkou výzvou, protože jsem tam nikdy nestartoval. A kromě toho, že soutěž neznám, tak v té tmě ani dobře neuvidím," přiznal před startem Jan Pilař.
Autokrosové zkušenosti bude zase chtít na šotolinových pasážích využít Tomáš Neužil. S Matyášem Jeriem pro ně nebude neznámou ani závodění v noci.
„Letos je každá soutěž pro mě nová a Hustopeče nejsou výjimkou. Bude to výzva a možnost získat nové zkušenosti na neznámých rychlostkách. Noční zkoušky jsem již absolvoval s Peugeotem 206 RC ve Volném poháru, mám za sebou i starty na Rally Hořovice a Radouňské rally. Ale uvidíme, jak se s jízdou v noci popereme v Hustopečích. Na závod jsme poladili auto, rozpis a teď už jen zajet co nejlepší výsledek. Chceme soutěž dokončit, ale lhal bych, kdybych nepřiznal, že bych už rád bodoval na lepších pozicích než doposud. I když jsou moje zkušenosti oproti klukům mizivé,“ doufá Tomáš Neužil.
Šestou pohárovou posádkou budou v Hustopečích Adam Lahola s Vítězslavem Baďurou. Ve Vyškově si osahali jízdu s ADAMem na šotolině, což jim jistě „mezi vinohrady“ přijde vhod. Těžkou zkouškou pak pro ně jistě bude závodění za tmy.
„Jízdu v noci jsme si už vyzkoušeli na Valašce, šotolinu jsme okusili na Vyškově, ale tak jako u předchozích závodů vlastně nevíme, do čeho jdeme. Hustopeče pro nás budou asi hodně náročné, startem jistě získáme cenné zkušenosti,“ uvedl Adam Lahola.
Agrotec Petronas rally odstartuje v pátek 15. června v 18:30 v Hustopečích, z Husovy ulice. Na pohárové účastníky čeká v páteční etapě šest rychlostních zkouške o délce 71,76 km.
Průběžné pořadí XTG ADAM Cup 2018 (2/7):
1. Vopatřil 50, 2. Brtníček 36, 3. Baďura 36, 4. Neužil 28, 5. Lahola 24, 6. Pilař 20, 7. Štefan 16, 8. Šimánek 10
Kalendář XTG ADAM Cup 2018
7. - 8. 4. Rallysprint Kopná
5. - 6. 5. Rally Vyškov
16. - 17. 6. Rally Hustopeče - I. etapa
25. - 27. 8. Barum Czech Rally Zlín - I. etapa
15. - 16. 9. Rally Jeseníky
6. - 8. 10. Rally Příbram - I. etapa
20. - 21. 10. 3-Städte-Rallye (D)
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).