Do druhého poločasu se o nadcházejícím víkendu přehoupne šampionát Mistrovství České republiky v rally. V pořadí čtvrtým podnikem kalendáře budou jihomoravské Hustopeče. Tento divácky i jezdecky oblíbený závod nabídne i letos zajímavé rychlostní zkoušky v krásném prostředí vinic a díky spojení se slovenským mistrovstvím také velmi početnou a kvalitní konkurenci. Ztratit se v ní nechce ani průběžně třetí posádka českého mistrovství ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek.
„Pauzu od posledního závodu jsme využili především k důkladné přípravě. V krátkém sledu za sebou nás teď čekají dva náročné závody, nadcházející Hustopeče a naše domácí Bohemia Rally. Strávil jsem mimo jiné několik dní v luhačovických dílnách, což posune můj pocit za volantem Fabie R5 zase o kus dále,“ říká Filip krátce před začátkem seznamovacích jízd a pokračuje: „Hustopeče máme opravdu velmi rádi. Předchozí tři starty nám přinesly mnoho hezkých vzpomínek na tento závod a já věřím, že jich po letošním ročníku ještě přibude. Naším cílem bude navázat na tempo ze závěru českokrumlovské rallye,“ říká odhodlaně jezdec ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMU.
Pořadatelé Rally Hustopeče i letos přichystali několik změn v tratích rychlostních zkoušek, přesto je však většina úseků posádkám známá. Nabízí se tak otázka použití rozpisů z předchozího ročníku. „S Filipem si téměř vždy chystáme nové rozpisy. Byť se proti loňsku liší jen v několika detailech, letos přeci jen soutěžíme s mnohem výkonnější technikou a chceme mít jistotu, že každá poznámka nám bude i ve Fabii R5 sedět na sto procent,“ prozrazuje spolujezdec Jan Hloušek.
Trať čtvrtého závodu MČR v rally tvoří celkem 12 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 150 ostrých kilometrů. Závod odstartuje úvodním testem v pátek krátce před devatenáctou hodinou, cíl soutěže je pak plánovaný na sobotní patnáctou hodinu. Fabia R5 v barvách ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu se všem fanouškům tentokrát představí se startovním číslem 17.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?