Do druhého poločasu se o nadcházejícím víkendu přehoupne šampionát Mistrovství České republiky v rally. V pořadí čtvrtým podnikem kalendáře budou jihomoravské Hustopeče. Tento divácky i jezdecky oblíbený závod nabídne i letos zajímavé rychlostní zkoušky v krásném prostředí vinic a díky spojení se slovenským mistrovstvím také velmi početnou a kvalitní konkurenci. Ztratit se v ní nechce ani průběžně třetí posádka českého mistrovství ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek.
„Pauzu od posledního závodu jsme využili především k důkladné přípravě. V krátkém sledu za sebou nás teď čekají dva náročné závody, nadcházející Hustopeče a naše domácí Bohemia Rally. Strávil jsem mimo jiné několik dní v luhačovických dílnách, což posune můj pocit za volantem Fabie R5 zase o kus dále,“ říká Filip krátce před začátkem seznamovacích jízd a pokračuje: „Hustopeče máme opravdu velmi rádi. Předchozí tři starty nám přinesly mnoho hezkých vzpomínek na tento závod a já věřím, že jich po letošním ročníku ještě přibude. Naším cílem bude navázat na tempo ze závěru českokrumlovské rallye,“ říká odhodlaně jezdec ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMU.
Pořadatelé Rally Hustopeče i letos přichystali několik změn v tratích rychlostních zkoušek, přesto je však většina úseků posádkám známá. Nabízí se tak otázka použití rozpisů z předchozího ročníku. „S Filipem si téměř vždy chystáme nové rozpisy. Byť se proti loňsku liší jen v několika detailech, letos přeci jen soutěžíme s mnohem výkonnější technikou a chceme mít jistotu, že každá poznámka nám bude i ve Fabii R5 sedět na sto procent,“ prozrazuje spolujezdec Jan Hloušek.
Trať čtvrtého závodu MČR v rally tvoří celkem 12 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 150 ostrých kilometrů. Závod odstartuje úvodním testem v pátek krátce před devatenáctou hodinou, cíl soutěže je pak plánovaný na sobotní patnáctou hodinu. Fabia R5 v barvách ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu se všem fanouškům tentokrát představí se startovním číslem 17.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.