Do druhého poločasu se o nadcházejícím víkendu přehoupne šampionát Mistrovství České republiky v rally. V pořadí čtvrtým podnikem kalendáře budou jihomoravské Hustopeče. Tento divácky i jezdecky oblíbený závod nabídne i letos zajímavé rychlostní zkoušky v krásném prostředí vinic a díky spojení se slovenským mistrovstvím také velmi početnou a kvalitní konkurenci. Ztratit se v ní nechce ani průběžně třetí posádka českého mistrovství ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek.
„Pauzu od posledního závodu jsme využili především k důkladné přípravě. V krátkém sledu za sebou nás teď čekají dva náročné závody, nadcházející Hustopeče a naše domácí Bohemia Rally. Strávil jsem mimo jiné několik dní v luhačovických dílnách, což posune můj pocit za volantem Fabie R5 zase o kus dále,“ říká Filip krátce před začátkem seznamovacích jízd a pokračuje: „Hustopeče máme opravdu velmi rádi. Předchozí tři starty nám přinesly mnoho hezkých vzpomínek na tento závod a já věřím, že jich po letošním ročníku ještě přibude. Naším cílem bude navázat na tempo ze závěru českokrumlovské rallye,“ říká odhodlaně jezdec ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMU.
Pořadatelé Rally Hustopeče i letos přichystali několik změn v tratích rychlostních zkoušek, přesto je však většina úseků posádkám známá. Nabízí se tak otázka použití rozpisů z předchozího ročníku. „S Filipem si téměř vždy chystáme nové rozpisy. Byť se proti loňsku liší jen v několika detailech, letos přeci jen soutěžíme s mnohem výkonnější technikou a chceme mít jistotu, že každá poznámka nám bude i ve Fabii R5 sedět na sto procent,“ prozrazuje spolujezdec Jan Hloušek.
Trať čtvrtého závodu MČR v rally tvoří celkem 12 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 150 ostrých kilometrů. Závod odstartuje úvodním testem v pátek krátce před devatenáctou hodinou, cíl soutěže je pak plánovaný na sobotní patnáctou hodinu. Fabia R5 v barvách ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu se všem fanouškům tentokrát představí se startovním číslem 17.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.