Vedle domácího mistrovství se vozy z dílny Lubomíra Minaříka objevují i na Slovensku. Naposledy tomu bylo při Rally Tatry, kde Pavol Cireň dojel druhý ve třídě 5, stejnou příčku obsadil Petr Krajča v osmičkách a ve stejné třídě pátým místem bodovala Michaela Debnárová. Petr Krajča navíc vyhrál Tatransko – valašský pohár.
V polovině května se odjel druhý podnik slovenského mistrovství v rally – Rally Tatry. Nejstarší aktivní soutěž se u našich východních soupeřů jezdí s malými přestávkami od roku 1969 a letošní ročník byl jeho půljubilejní. 45. Rally Tatry se i letos započítávala do Tatransko – valašského poháru, což zaručovalo pořadatelům i větší počet posádek z Česka. Celkem organizátoři převzali 60 dvojic, kterým připravili osm rychlostních zkoušek.
Ve startovní listině byly i tři posádky, které našly zázemí v slušovickém týmu Minařík racing. Stejně jako v Prešově, i pod Tatrami startoval Pavol Cireň s Marcelem Hrankou s Renaultem Clio R3 Max. Obsah motoru renaultu zařadil posádku do třídy 5, kde měla slovenská dvojice deset soupeřů. Po absolvování všech rychlostních zkoušek, které doprovázely i přívalové deště, si dojeli Pavol s Marcelem pro 2. místo ve třídě 5, 8. místo mezi dvoukolkami a 21. příčku v absolutní klasifikaci.
Již zmiňovaný Tatransko – valašský pohár (TVP) přilákal na start do Popradu mimo jiné i posádku Petr Krajča – Jan Houšť a jejich modrožlutý Renault Clio Sport. Zástupci z Želechovických pasek startují ve třídě 8 a tentokráte měli na trati sedm soupeřů. „Původně jsme neměli soutěž pod Tatrami v plánu, ale dobrý výsledek na Valašce nám vnukl myšlenku vyzkoušet i druhou rally z TVP. Pro naši posádku to byla zcela nová soutěž, a tudíž jsme neměli představu, co nás zde čeká. Přírodní živly se na nás maximálně vyřádily a zážitky jsou proto velké. Závod to byl neskutečně náročný. Petr „Balvan“ to na rampě zkušeně okomentoval: „Máme čerstvou zkušenost z Krumlova s volbou pneumatik, ale to, co bylo tady v sobotu, jsem ještě nezažil.“ Na RZ Vikartovce bylo pět úseků se zcela rozdílným počasím. Postupně se zde vystřídal déšť, sucho, vlhko, průtrž mračen i slunce. Původně jsme chtěli bojovat s Martinem Březíkem o umístění v TVP, ale ten do Popradu nepřijel. My jsme v poháru v Tatrách bodovali třetím místem celkově, což nám nakonec vyneslo prvenství v celkové klasifikaci třídy. Ve třídě 8 jsme pak dojeli druzí, což je pro nás v letošní sezóně nejspíš místo předurčené. Cíl daný před soutěží jsme tedy splnili a za vítězství v poháru jsme dostali týdenní pobyt v Chorvatsku pro čtyři osoby,“ přiblížil závod pod Tatrami Jan Houšť. Nezbývá než doplnit, že vedle stříbra ve třídě a 3. místa v celkové klasifikaci TVP, si posádka Petr Krajča – Jan Houšť vyjela v Popradu 9. místo ve dvoukolkách a 22. místo v absolutní klasifikaci.
Na startu slovenské soutěže nemohly chybět ani dvě krásné ženy usedající do Renaultu Clio Sport. Samozřejmě, že je řeč o Michaele Debnárové a Lucii Laurincové, které byly jedněmi ze soupeřů Petra Krajči ve třídě 8. „Do Tater jsme se velmi těšily, už startovka napovídala, že úroveň závodu bude vysoká. Rally Tatry jsou specifické tím, že je to jediná soutěž v rámci slovenského mistrovství, kde se jezdí divácky atraktivní večerní městský okruh a mně osobně se zdejší atmosféra velmi líbí. Jediné, co se mi nelíbilo, že dvě hodiny před naším startem začalo pořádně pršet (smích). Držely jsme se teorie, že na okruhové zkoušce se závod nevyhrává, ale dá se zde lehce prohrát. Obzvláště, když je mokrý a uklouzaný, takže jsme tuto zkoušku projely na jistotu. V sobotu jsme se probudily do slunečného rána a vypadalo to na krásný teplý den. První kolo zkoušek jsme začaly opatrně s dost velkými rezervami, které jsme byly odhodlané v další rundě erzet stáhnout. No, co čert nechtěl, už před čtvrtou RZ nás zastihl silný déšť. Než jsme se přesunuly do servisu, spustila se šílená dešťová průtrž doprovázená kroupami, která mechanikům polámala stany, a celý servis doslova plaval na vodě. I přes toto nepříznivé počasí se kompletně promočení mechanici o naše bílé enko postarali, jak se patří skvěle. Podmínky byly velmi těžké a počasí stále nepředvídatelné, tudíž bylo těžké správně zvolit pneumatiky. Dešťové přeháňky byly lokální a o deset kilometrů dál svítilo nad krajinou slunce. My jsme vsadily na jistotu a zvolily jsme mokré pneumatiky. Mezitím pořadatelé zrušili z bezpečnostních důvodů průjezd pátou zkouškou. Proto jsme se přesunuly o 20 km dál na další zkoušku, kde krásně svítilo sluníčko a spíše byly podmínky pro opalovačku. Byť na mokrých gumách, byly jsme o 20 vteřin lepší než při prvním průjezdu touto zkouškou. Nabuzené na další lepší časy jsme vyrazily vstříc posledním dvěma zkouškám. Jenže opět změna počasí a déšť nás hned uzemnil s tím, že zrychlovat by přineslo velké riziko havárie. Proto jsme se soustředily na bezpečné dokončení soutěže a cestu zakončily na cílové rampě. Tímto chci poděkovat L Racing teamu za podporu, za technické zázemí a servis během soutěže klukům z Minařík racing, mému Milanovi za zabezpečení všeho ostatního. A nesmím zapomenout ani na Lucku, která mi opět dodávala skvělou náladu,“ popsala dění během závodu Michaela Debnárová. Jediná ryze ženská posádka ve startovním poli Michaela Debnárová – Lucie Laurincová obsadila ve třídě 8 pátou příčku, ve dvoukolkách skončila dvacátá a v absolutní klasifikaci jí patří 35. příčka.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?