Vedle domácího mistrovství se vozy z dílny Lubomíra Minaříka objevují i na Slovensku. Naposledy tomu bylo při Rally Tatry, kde Pavol Cireň dojel druhý ve třídě 5, stejnou příčku obsadil Petr Krajča v osmičkách a ve stejné třídě pátým místem bodovala Michaela Debnárová. Petr Krajča navíc vyhrál Tatransko – valašský pohár.
V polovině května se odjel druhý podnik slovenského mistrovství v rally – Rally Tatry. Nejstarší aktivní soutěž se u našich východních soupeřů jezdí s malými přestávkami od roku 1969 a letošní ročník byl jeho půljubilejní. 45. Rally Tatry se i letos započítávala do Tatransko – valašského poháru, což zaručovalo pořadatelům i větší počet posádek z Česka. Celkem organizátoři převzali 60 dvojic, kterým připravili osm rychlostních zkoušek.
Ve startovní listině byly i tři posádky, které našly zázemí v slušovickém týmu Minařík racing. Stejně jako v Prešově, i pod Tatrami startoval Pavol Cireň s Marcelem Hrankou s Renaultem Clio R3 Max. Obsah motoru renaultu zařadil posádku do třídy 5, kde měla slovenská dvojice deset soupeřů. Po absolvování všech rychlostních zkoušek, které doprovázely i přívalové deště, si dojeli Pavol s Marcelem pro 2. místo ve třídě 5, 8. místo mezi dvoukolkami a 21. příčku v absolutní klasifikaci.
Již zmiňovaný Tatransko – valašský pohár (TVP) přilákal na start do Popradu mimo jiné i posádku Petr Krajča – Jan Houšť a jejich modrožlutý Renault Clio Sport. Zástupci z Želechovických pasek startují ve třídě 8 a tentokráte měli na trati sedm soupeřů. „Původně jsme neměli soutěž pod Tatrami v plánu, ale dobrý výsledek na Valašce nám vnukl myšlenku vyzkoušet i druhou rally z TVP. Pro naši posádku to byla zcela nová soutěž, a tudíž jsme neměli představu, co nás zde čeká. Přírodní živly se na nás maximálně vyřádily a zážitky jsou proto velké. Závod to byl neskutečně náročný. Petr „Balvan“ to na rampě zkušeně okomentoval: „Máme čerstvou zkušenost z Krumlova s volbou pneumatik, ale to, co bylo tady v sobotu, jsem ještě nezažil.“ Na RZ Vikartovce bylo pět úseků se zcela rozdílným počasím. Postupně se zde vystřídal déšť, sucho, vlhko, průtrž mračen i slunce. Původně jsme chtěli bojovat s Martinem Březíkem o umístění v TVP, ale ten do Popradu nepřijel. My jsme v poháru v Tatrách bodovali třetím místem celkově, což nám nakonec vyneslo prvenství v celkové klasifikaci třídy. Ve třídě 8 jsme pak dojeli druzí, což je pro nás v letošní sezóně nejspíš místo předurčené. Cíl daný před soutěží jsme tedy splnili a za vítězství v poháru jsme dostali týdenní pobyt v Chorvatsku pro čtyři osoby,“ přiblížil závod pod Tatrami Jan Houšť. Nezbývá než doplnit, že vedle stříbra ve třídě a 3. místa v celkové klasifikaci TVP, si posádka Petr Krajča – Jan Houšť vyjela v Popradu 9. místo ve dvoukolkách a 22. místo v absolutní klasifikaci.
Na startu slovenské soutěže nemohly chybět ani dvě krásné ženy usedající do Renaultu Clio Sport. Samozřejmě, že je řeč o Michaele Debnárové a Lucii Laurincové, které byly jedněmi ze soupeřů Petra Krajči ve třídě 8. „Do Tater jsme se velmi těšily, už startovka napovídala, že úroveň závodu bude vysoká. Rally Tatry jsou specifické tím, že je to jediná soutěž v rámci slovenského mistrovství, kde se jezdí divácky atraktivní večerní městský okruh a mně osobně se zdejší atmosféra velmi líbí. Jediné, co se mi nelíbilo, že dvě hodiny před naším startem začalo pořádně pršet (smích). Držely jsme se teorie, že na okruhové zkoušce se závod nevyhrává, ale dá se zde lehce prohrát. Obzvláště, když je mokrý a uklouzaný, takže jsme tuto zkoušku projely na jistotu. V sobotu jsme se probudily do slunečného rána a vypadalo to na krásný teplý den. První kolo zkoušek jsme začaly opatrně s dost velkými rezervami, které jsme byly odhodlané v další rundě erzet stáhnout. No, co čert nechtěl, už před čtvrtou RZ nás zastihl silný déšť. Než jsme se přesunuly do servisu, spustila se šílená dešťová průtrž doprovázená kroupami, která mechanikům polámala stany, a celý servis doslova plaval na vodě. I přes toto nepříznivé počasí se kompletně promočení mechanici o naše bílé enko postarali, jak se patří skvěle. Podmínky byly velmi těžké a počasí stále nepředvídatelné, tudíž bylo těžké správně zvolit pneumatiky. Dešťové přeháňky byly lokální a o deset kilometrů dál svítilo nad krajinou slunce. My jsme vsadily na jistotu a zvolily jsme mokré pneumatiky. Mezitím pořadatelé zrušili z bezpečnostních důvodů průjezd pátou zkouškou. Proto jsme se přesunuly o 20 km dál na další zkoušku, kde krásně svítilo sluníčko a spíše byly podmínky pro opalovačku. Byť na mokrých gumách, byly jsme o 20 vteřin lepší než při prvním průjezdu touto zkouškou. Nabuzené na další lepší časy jsme vyrazily vstříc posledním dvěma zkouškám. Jenže opět změna počasí a déšť nás hned uzemnil s tím, že zrychlovat by přineslo velké riziko havárie. Proto jsme se soustředily na bezpečné dokončení soutěže a cestu zakončily na cílové rampě. Tímto chci poděkovat L Racing teamu za podporu, za technické zázemí a servis během soutěže klukům z Minařík racing, mému Milanovi za zabezpečení všeho ostatního. A nesmím zapomenout ani na Lucku, která mi opět dodávala skvělou náladu,“ popsala dění během závodu Michaela Debnárová. Jediná ryze ženská posádka ve startovním poli Michaela Debnárová – Lucie Laurincová obsadila ve třídě 8 pátou příčku, ve dvoukolkách skončila dvacátá a v absolutní klasifikaci jí patří 35. příčka.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).