Většina účastníků popsala podmínky na trati letošní Rallye Český Krumlov jedním slovem – očistec. Hrozba očekávaného deště se sice v servisní zóně před startem vznášela ve vzduchu, lehce konsternované výrazy jezdců v přímém přenosu ČT Sport však hovořily za vše – tak extrémní podmínky neočekával nikdo.
Poněkud stereotypní prohlášení ve „stopce“ pátého testu narušila až posádka startovního čísla 6: „Nám toto počasí docela vyhovuje, byli jsme na to připravení a velice jsme si to užili. Já jen doufám, že bláto zůstává,“ konstatoval s úsměvem na rtech Martin Vlček, který neopomněl dodat, že jeho staronový ford je do nepříznivých podmínek ideální vůz. Sečteno a podtrženo, velký příval vody, který nezvládala pobrat ani pádla 4x4, Martinovi s Jindřiškou nahrál do karet a posunul je na dosah nejlepšího umístění letošní sezony. V té době však byla soutěž teprve na začátku a na posádku Kowax Racing teamu číhaly neočekávané nástrahy…
„Vlčák“ vyrážel do druhé sekce páteční etapy ze čtvrtého místa. Toto umístění si udržel i během následujících dvou testů a od večerního finiše jej dělil už jen druhý průjezd RZ Kohout. Štěstí, které příborskému jezdci za světla pomohlo k třetímu času, ho však během nočního průjezdu stejným úsekem opustilo. Fiesta, oděná do nových slušivých barev, „zakopla“ o skálu a soutěž pro ni skončila. „Nejdřív se nám zdálo, že máme jen defekt, ale hned, jak jsme objevili bezpečné místo k zastavení, přišli jsme na utrhnuté zavěšení pravého předního kola. Rázem bylo jasno, že jsme nadobro opustili nadějnou čtvrtou pozici. Až po soutěži jsme se dozvěděli, že nejsme zdaleka první, kteří na toto místo doplatili, a před devíti lety si zde přivodila defekt pneumatiky zhruba polovina špičky. Pro někoho legendární, pro nás objevený kus skály dobře schovaný za trsem trávy,“ líčil smolný okamžik Martin. Snad ještě větší zklamání zažívala Jindřiška, která vzhledem ke svému jihočeskému původu považuje Krumlov za domácí závod. „Pro mě je Krumlov nejtěžší soutěží v ČR a každý ročník je zde velkou výzvou. O to víc zamrzelo naše odstoupení z tak skvěle rozjetého závodu. Bohužel, o pověstném kameni, který nám poškodil fiestu, jsme nevěděli a po letošku na něj už jistě nikdy nezapomeneme. Bylo smutné sledovat projíždějící auta a běžící stopky na ruce. Z deprese nás ale dokázali dostat místní fanoušci, kteří nás hostili jako krále a svou skvělou náladou nás nakazili. Za to jim patří určitě veliké poděkovaní,“ dodala Jindřiška.
Od myšlenek na pokračování v soutěži použitím pravidla Super rally upustili členové Kowax Racing teamu prakticky okamžitě a rozhodli se soustředit na eliminaci škod před další soutěží seriálu. Přestože Martin Vlček na začátku sezony vyslovil obavu, zda mu pracovní vytížení umožní pravidelné starty ve „velkém“ šampionátu, následující Agrotec Petronas Syntium rally v jeho plánu nechybí. Nabroušená „fordice“ ve žlutočerných barvách vyrazí na jih Moravy v termínu 15. – 16. června.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.