Většina účastníků popsala podmínky na trati letošní Rallye Český Krumlov jedním slovem – očistec. Hrozba očekávaného deště se sice v servisní zóně před startem vznášela ve vzduchu, lehce konsternované výrazy jezdců v přímém přenosu ČT Sport však hovořily za vše – tak extrémní podmínky neočekával nikdo.
Poněkud stereotypní prohlášení ve „stopce“ pátého testu narušila až posádka startovního čísla 6: „Nám toto počasí docela vyhovuje, byli jsme na to připravení a velice jsme si to užili. Já jen doufám, že bláto zůstává,“ konstatoval s úsměvem na rtech Martin Vlček, který neopomněl dodat, že jeho staronový ford je do nepříznivých podmínek ideální vůz. Sečteno a podtrženo, velký příval vody, který nezvládala pobrat ani pádla 4x4, Martinovi s Jindřiškou nahrál do karet a posunul je na dosah nejlepšího umístění letošní sezony. V té době však byla soutěž teprve na začátku a na posádku Kowax Racing teamu číhaly neočekávané nástrahy…
„Vlčák“ vyrážel do druhé sekce páteční etapy ze čtvrtého místa. Toto umístění si udržel i během následujících dvou testů a od večerního finiše jej dělil už jen druhý průjezd RZ Kohout. Štěstí, které příborskému jezdci za světla pomohlo k třetímu času, ho však během nočního průjezdu stejným úsekem opustilo. Fiesta, oděná do nových slušivých barev, „zakopla“ o skálu a soutěž pro ni skončila. „Nejdřív se nám zdálo, že máme jen defekt, ale hned, jak jsme objevili bezpečné místo k zastavení, přišli jsme na utrhnuté zavěšení pravého předního kola. Rázem bylo jasno, že jsme nadobro opustili nadějnou čtvrtou pozici. Až po soutěži jsme se dozvěděli, že nejsme zdaleka první, kteří na toto místo doplatili, a před devíti lety si zde přivodila defekt pneumatiky zhruba polovina špičky. Pro někoho legendární, pro nás objevený kus skály dobře schovaný za trsem trávy,“ líčil smolný okamžik Martin. Snad ještě větší zklamání zažívala Jindřiška, která vzhledem ke svému jihočeskému původu považuje Krumlov za domácí závod. „Pro mě je Krumlov nejtěžší soutěží v ČR a každý ročník je zde velkou výzvou. O to víc zamrzelo naše odstoupení z tak skvěle rozjetého závodu. Bohužel, o pověstném kameni, který nám poškodil fiestu, jsme nevěděli a po letošku na něj už jistě nikdy nezapomeneme. Bylo smutné sledovat projíždějící auta a běžící stopky na ruce. Z deprese nás ale dokázali dostat místní fanoušci, kteří nás hostili jako krále a svou skvělou náladou nás nakazili. Za to jim patří určitě veliké poděkovaní,“ dodala Jindřiška.
Od myšlenek na pokračování v soutěži použitím pravidla Super rally upustili členové Kowax Racing teamu prakticky okamžitě a rozhodli se soustředit na eliminaci škod před další soutěží seriálu. Přestože Martin Vlček na začátku sezony vyslovil obavu, zda mu pracovní vytížení umožní pravidelné starty ve „velkém“ šampionátu, následující Agrotec Petronas Syntium rally v jeho plánu nechybí. Nabroušená „fordice“ ve žlutočerných barvách vyrazí na jih Moravy v termínu 15. – 16. června.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?