Většina účastníků popsala podmínky na trati letošní Rallye Český Krumlov jedním slovem – očistec. Hrozba očekávaného deště se sice v servisní zóně před startem vznášela ve vzduchu, lehce konsternované výrazy jezdců v přímém přenosu ČT Sport však hovořily za vše – tak extrémní podmínky neočekával nikdo.
Poněkud stereotypní prohlášení ve „stopce“ pátého testu narušila až posádka startovního čísla 6: „Nám toto počasí docela vyhovuje, byli jsme na to připravení a velice jsme si to užili. Já jen doufám, že bláto zůstává,“ konstatoval s úsměvem na rtech Martin Vlček, který neopomněl dodat, že jeho staronový ford je do nepříznivých podmínek ideální vůz. Sečteno a podtrženo, velký příval vody, který nezvládala pobrat ani pádla 4x4, Martinovi s Jindřiškou nahrál do karet a posunul je na dosah nejlepšího umístění letošní sezony. V té době však byla soutěž teprve na začátku a na posádku Kowax Racing teamu číhaly neočekávané nástrahy…
„Vlčák“ vyrážel do druhé sekce páteční etapy ze čtvrtého místa. Toto umístění si udržel i během následujících dvou testů a od večerního finiše jej dělil už jen druhý průjezd RZ Kohout. Štěstí, které příborskému jezdci za světla pomohlo k třetímu času, ho však během nočního průjezdu stejným úsekem opustilo. Fiesta, oděná do nových slušivých barev, „zakopla“ o skálu a soutěž pro ni skončila. „Nejdřív se nám zdálo, že máme jen defekt, ale hned, jak jsme objevili bezpečné místo k zastavení, přišli jsme na utrhnuté zavěšení pravého předního kola. Rázem bylo jasno, že jsme nadobro opustili nadějnou čtvrtou pozici. Až po soutěži jsme se dozvěděli, že nejsme zdaleka první, kteří na toto místo doplatili, a před devíti lety si zde přivodila defekt pneumatiky zhruba polovina špičky. Pro někoho legendární, pro nás objevený kus skály dobře schovaný za trsem trávy,“ líčil smolný okamžik Martin. Snad ještě větší zklamání zažívala Jindřiška, která vzhledem ke svému jihočeskému původu považuje Krumlov za domácí závod. „Pro mě je Krumlov nejtěžší soutěží v ČR a každý ročník je zde velkou výzvou. O to víc zamrzelo naše odstoupení z tak skvěle rozjetého závodu. Bohužel, o pověstném kameni, který nám poškodil fiestu, jsme nevěděli a po letošku na něj už jistě nikdy nezapomeneme. Bylo smutné sledovat projíždějící auta a běžící stopky na ruce. Z deprese nás ale dokázali dostat místní fanoušci, kteří nás hostili jako krále a svou skvělou náladou nás nakazili. Za to jim patří určitě veliké poděkovaní,“ dodala Jindřiška.
Od myšlenek na pokračování v soutěži použitím pravidla Super rally upustili členové Kowax Racing teamu prakticky okamžitě a rozhodli se soustředit na eliminaci škod před další soutěží seriálu. Přestože Martin Vlček na začátku sezony vyslovil obavu, zda mu pracovní vytížení umožní pravidelné starty ve „velkém“ šampionátu, následující Agrotec Petronas Syntium rally v jeho plánu nechybí. Nabroušená „fordice“ ve žlutočerných barvách vyrazí na jih Moravy v termínu 15. – 16. června.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).