Na Vyškovsku držela lídru XTG ADAM Cup palce celá rodina. Prvenství oslavil s týmem zdravou večeří.
Roli favorita v úvodních dvou podnicích pohárového seriálu XTG Adam Cup 2018 bezezbytku naplňuje soutěžák z Rackové na Zlínsku Martin Vopatřil. Obhájce trofeje dokázal po prvenství na domácí Rallysprint Kopná kralovat také naposledy s téměř půlminutovým náskokem ve Vyškově. „Jsme maximálně spokojení. V úvodním podniku jsme se rozkoukávali, dostávali se do závodního tempa a nyní to bylo opět o něco lepší. Popravdě ale celé startovní pole adámků zrychlilo, takže i my museli pořádně přidat,“ vypozoroval 35letý pilot vozu Opel Adam, jehož opět navigoval Karel Voltner.
Třebaže závodnička prošla před kláním důkladnou repasí, cesta k poslednímu úspěchu nebyla zcela snadná. Problémy měl především na měřeném úseku Ivanovická brána, kde zejména v úvodu zcela nestačil na konkurenty. „Popravdě ani nevím, čím to bylo. Zpočátku nám to prostě nešlo, dokonce jsem chyboval a skončil až třetí. Asi mi moc nesedí úseky typu úzkých cyklostezek mezi poli,“ připouští zkušený závodník, který si hned ve druhé vložce spravil náladu, dostal se do čela a své postavení už postupně jen zlepšoval. „Jsem rád, že se mi při třetím průjezdu podařilo zlomit prokletí neoblíbené Ivanovické brány a ovládnout ji o pár desetin,“ směje se.
Úspěch jej těšil o to více, že se mohl ukázat před celou svou rodinou. Na závody totiž dorazila i jeho přítelkyně s oběma dětmi. „Podpora nejbližších vždy moc potěší. Ještě více to umocnilo naši rodinnou atmosféru v týmu,“ konstatoval pilot, jenž má radost i z výborně nastavené spolupráce s novým navigátorem. „Musím a rád se budu opakovat. Sedli jsme si lidsky a podle všeho společně absolvujeme celý seriál.“
I přes druhý vítězný vavřín ale v týmu žádné velké oslavy neproběhly. „Bezprostředně v cíli Vyškova jen symbolicky, tedy přípitek na cílové rampě. Trochu jsme si to ale vynahradili v týdnu, kdy jsme si všichni zašli na společnou zdravou večeři,“ ještě teď se oblizuje Vopatřil.
S vozem z vlastní stáje má pochopitelně pilot jen ty nejvyšší ambice. Svazovat se jimi ale nebude, chce si totiž užívat každý odjetý závod. „Popravdě takovou přátelskou atmosféru v našem poháru mezi samotnými posádkami coby konkurenty, ve své soutěžácké kariéře nepamatuji. Zde jde rivalita vždy stranou. Těším se na každý průjezd, kde vždy s přídělem hromady vtípků panuje velká legrace. Letošní ročník poháru si vážně užívám nejen po sportovní stránce, ale i lidské a především kamarádské. Už teď se těšíme na další závody v Hustopečích,“ dodal obhájce loňského pohárového vítězství Martin Vopatřil.
Text: František Koudelka
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.