Vopatřil přelstil i Ivanovickou bránu a dál míří za obhajobou

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 28. května 2018 15:06
Sdílej:

Na Vyškovsku držela lídru XTG ADAM Cup palce celá rodina. Prvenství oslavil s týmem zdravou večeří.

Roli favorita v úvodních dvou podnicích pohárového seriálu XTG Adam Cup 2018 bezezbytku naplňuje soutěžák z Rackové na Zlínsku Martin Vopatřil. Obhájce trofeje dokázal po prvenství na domácí Rallysprint Kopná kralovat také naposledy s téměř půlminutovým náskokem ve Vyškově. „Jsme maximálně spokojení. V úvodním podniku jsme se rozkoukávali, dostávali se do závodního tempa a nyní to bylo opět o něco lepší. Popravdě ale celé startovní pole adámků zrychlilo, takže i my museli pořádně přidat,“ vypozoroval 35letý pilot vozu Opel Adam, jehož opět navigoval Karel Voltner.

Třebaže závodnička prošla před kláním důkladnou repasí, cesta k poslednímu úspěchu nebyla zcela snadná. Problémy měl především na měřeném úseku Ivanovická brána, kde zejména v úvodu zcela nestačil na konkurenty. „Popravdě ani nevím, čím to bylo. Zpočátku nám to prostě nešlo, dokonce jsem chyboval a skončil až třetí. Asi mi moc nesedí úseky typu úzkých cyklostezek mezi poli,“ připouští zkušený závodník, který si hned ve druhé vložce spravil náladu, dostal se do čela a své postavení už postupně jen zlepšoval. „Jsem rád, že se mi při třetím průjezdu podařilo zlomit prokletí neoblíbené Ivanovické brány a ovládnout ji o pár desetin,“ směje se.

Úspěch jej těšil o to více, že se mohl ukázat před celou svou rodinou. Na závody totiž dorazila i jeho přítelkyně s oběma dětmi. „Podpora nejbližších vždy moc potěší. Ještě více to umocnilo naši rodinnou atmosféru v týmu,“ konstatoval pilot, jenž má radost i z výborně nastavené spolupráce s novým navigátorem. „Musím a rád se budu opakovat. Sedli jsme si lidsky a podle všeho společně absolvujeme celý seriál.“

I přes druhý vítězný vavřín ale v týmu žádné velké oslavy neproběhly. „Bezprostředně v cíli Vyškova jen symbolicky, tedy přípitek na cílové rampě. Trochu jsme si to ale vynahradili v týdnu, kdy jsme si všichni zašli na společnou zdravou večeři,“ ještě teď se oblizuje Vopatřil.

S vozem z vlastní stáje má pochopitelně pilot jen ty nejvyšší ambice. Svazovat se jimi ale nebude, chce si totiž užívat každý odjetý závod. „Popravdě takovou přátelskou atmosféru v našem poháru mezi samotnými posádkami coby konkurenty, ve své soutěžácké kariéře nepamatuji. Zde jde rivalita vždy stranou. Těším se na každý průjezd, kde vždy s přídělem hromady vtípků panuje velká legrace. Letošní ročník poháru si vážně užívám nejen po sportovní stránce, ale i lidské a především kamarádské. Už teď se těšíme na další závody v Hustopečích,“ dodal obhájce loňského pohárového vítězství Martin Vopatřil.

Text: František Koudelka

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.