Vopatřil přelstil i Ivanovickou bránu a dál míří za obhajobou

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 28. května 2018 15:06
Sdílej:

Na Vyškovsku držela lídru XTG ADAM Cup palce celá rodina. Prvenství oslavil s týmem zdravou večeří.

Roli favorita v úvodních dvou podnicích pohárového seriálu XTG Adam Cup 2018 bezezbytku naplňuje soutěžák z Rackové na Zlínsku Martin Vopatřil. Obhájce trofeje dokázal po prvenství na domácí Rallysprint Kopná kralovat také naposledy s téměř půlminutovým náskokem ve Vyškově. „Jsme maximálně spokojení. V úvodním podniku jsme se rozkoukávali, dostávali se do závodního tempa a nyní to bylo opět o něco lepší. Popravdě ale celé startovní pole adámků zrychlilo, takže i my museli pořádně přidat,“ vypozoroval 35letý pilot vozu Opel Adam, jehož opět navigoval Karel Voltner.

Třebaže závodnička prošla před kláním důkladnou repasí, cesta k poslednímu úspěchu nebyla zcela snadná. Problémy měl především na měřeném úseku Ivanovická brána, kde zejména v úvodu zcela nestačil na konkurenty. „Popravdě ani nevím, čím to bylo. Zpočátku nám to prostě nešlo, dokonce jsem chyboval a skončil až třetí. Asi mi moc nesedí úseky typu úzkých cyklostezek mezi poli,“ připouští zkušený závodník, který si hned ve druhé vložce spravil náladu, dostal se do čela a své postavení už postupně jen zlepšoval. „Jsem rád, že se mi při třetím průjezdu podařilo zlomit prokletí neoblíbené Ivanovické brány a ovládnout ji o pár desetin,“ směje se.

Úspěch jej těšil o to více, že se mohl ukázat před celou svou rodinou. Na závody totiž dorazila i jeho přítelkyně s oběma dětmi. „Podpora nejbližších vždy moc potěší. Ještě více to umocnilo naši rodinnou atmosféru v týmu,“ konstatoval pilot, jenž má radost i z výborně nastavené spolupráce s novým navigátorem. „Musím a rád se budu opakovat. Sedli jsme si lidsky a podle všeho společně absolvujeme celý seriál.“

I přes druhý vítězný vavřín ale v týmu žádné velké oslavy neproběhly. „Bezprostředně v cíli Vyškova jen symbolicky, tedy přípitek na cílové rampě. Trochu jsme si to ale vynahradili v týdnu, kdy jsme si všichni zašli na společnou zdravou večeři,“ ještě teď se oblizuje Vopatřil.

S vozem z vlastní stáje má pochopitelně pilot jen ty nejvyšší ambice. Svazovat se jimi ale nebude, chce si totiž užívat každý odjetý závod. „Popravdě takovou přátelskou atmosféru v našem poháru mezi samotnými posádkami coby konkurenty, ve své soutěžácké kariéře nepamatuji. Zde jde rivalita vždy stranou. Těším se na každý průjezd, kde vždy s přídělem hromady vtípků panuje velká legrace. Letošní ročník poháru si vážně užívám nejen po sportovní stránce, ale i lidské a především kamarádské. Už teď se těšíme na další závody v Hustopečích,“ dodal obhájce loňského pohárového vítězství Martin Vopatřil.

Text: František Koudelka

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?