Na Vyškovsku držela lídru XTG ADAM Cup palce celá rodina. Prvenství oslavil s týmem zdravou večeří.
Roli favorita v úvodních dvou podnicích pohárového seriálu XTG Adam Cup 2018 bezezbytku naplňuje soutěžák z Rackové na Zlínsku Martin Vopatřil. Obhájce trofeje dokázal po prvenství na domácí Rallysprint Kopná kralovat také naposledy s téměř půlminutovým náskokem ve Vyškově. „Jsme maximálně spokojení. V úvodním podniku jsme se rozkoukávali, dostávali se do závodního tempa a nyní to bylo opět o něco lepší. Popravdě ale celé startovní pole adámků zrychlilo, takže i my museli pořádně přidat,“ vypozoroval 35letý pilot vozu Opel Adam, jehož opět navigoval Karel Voltner.
Třebaže závodnička prošla před kláním důkladnou repasí, cesta k poslednímu úspěchu nebyla zcela snadná. Problémy měl především na měřeném úseku Ivanovická brána, kde zejména v úvodu zcela nestačil na konkurenty. „Popravdě ani nevím, čím to bylo. Zpočátku nám to prostě nešlo, dokonce jsem chyboval a skončil až třetí. Asi mi moc nesedí úseky typu úzkých cyklostezek mezi poli,“ připouští zkušený závodník, který si hned ve druhé vložce spravil náladu, dostal se do čela a své postavení už postupně jen zlepšoval. „Jsem rád, že se mi při třetím průjezdu podařilo zlomit prokletí neoblíbené Ivanovické brány a ovládnout ji o pár desetin,“ směje se.
Úspěch jej těšil o to více, že se mohl ukázat před celou svou rodinou. Na závody totiž dorazila i jeho přítelkyně s oběma dětmi. „Podpora nejbližších vždy moc potěší. Ještě více to umocnilo naši rodinnou atmosféru v týmu,“ konstatoval pilot, jenž má radost i z výborně nastavené spolupráce s novým navigátorem. „Musím a rád se budu opakovat. Sedli jsme si lidsky a podle všeho společně absolvujeme celý seriál.“
I přes druhý vítězný vavřín ale v týmu žádné velké oslavy neproběhly. „Bezprostředně v cíli Vyškova jen symbolicky, tedy přípitek na cílové rampě. Trochu jsme si to ale vynahradili v týdnu, kdy jsme si všichni zašli na společnou zdravou večeři,“ ještě teď se oblizuje Vopatřil.
S vozem z vlastní stáje má pochopitelně pilot jen ty nejvyšší ambice. Svazovat se jimi ale nebude, chce si totiž užívat každý odjetý závod. „Popravdě takovou přátelskou atmosféru v našem poháru mezi samotnými posádkami coby konkurenty, ve své soutěžácké kariéře nepamatuji. Zde jde rivalita vždy stranou. Těším se na každý průjezd, kde vždy s přídělem hromady vtípků panuje velká legrace. Letošní ročník poháru si vážně užívám nejen po sportovní stránce, ale i lidské a především kamarádské. Už teď se těšíme na další závody v Hustopečích,“ dodal obhájce loňského pohárového vítězství Martin Vopatřil.
Text: František Koudelka
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.