Na Vyškovsku držela lídru XTG ADAM Cup palce celá rodina. Prvenství oslavil s týmem zdravou večeří.
Roli favorita v úvodních dvou podnicích pohárového seriálu XTG Adam Cup 2018 bezezbytku naplňuje soutěžák z Rackové na Zlínsku Martin Vopatřil. Obhájce trofeje dokázal po prvenství na domácí Rallysprint Kopná kralovat také naposledy s téměř půlminutovým náskokem ve Vyškově. „Jsme maximálně spokojení. V úvodním podniku jsme se rozkoukávali, dostávali se do závodního tempa a nyní to bylo opět o něco lepší. Popravdě ale celé startovní pole adámků zrychlilo, takže i my museli pořádně přidat,“ vypozoroval 35letý pilot vozu Opel Adam, jehož opět navigoval Karel Voltner.
Třebaže závodnička prošla před kláním důkladnou repasí, cesta k poslednímu úspěchu nebyla zcela snadná. Problémy měl především na měřeném úseku Ivanovická brána, kde zejména v úvodu zcela nestačil na konkurenty. „Popravdě ani nevím, čím to bylo. Zpočátku nám to prostě nešlo, dokonce jsem chyboval a skončil až třetí. Asi mi moc nesedí úseky typu úzkých cyklostezek mezi poli,“ připouští zkušený závodník, který si hned ve druhé vložce spravil náladu, dostal se do čela a své postavení už postupně jen zlepšoval. „Jsem rád, že se mi při třetím průjezdu podařilo zlomit prokletí neoblíbené Ivanovické brány a ovládnout ji o pár desetin,“ směje se.
Úspěch jej těšil o to více, že se mohl ukázat před celou svou rodinou. Na závody totiž dorazila i jeho přítelkyně s oběma dětmi. „Podpora nejbližších vždy moc potěší. Ještě více to umocnilo naši rodinnou atmosféru v týmu,“ konstatoval pilot, jenž má radost i z výborně nastavené spolupráce s novým navigátorem. „Musím a rád se budu opakovat. Sedli jsme si lidsky a podle všeho společně absolvujeme celý seriál.“
I přes druhý vítězný vavřín ale v týmu žádné velké oslavy neproběhly. „Bezprostředně v cíli Vyškova jen symbolicky, tedy přípitek na cílové rampě. Trochu jsme si to ale vynahradili v týdnu, kdy jsme si všichni zašli na společnou zdravou večeři,“ ještě teď se oblizuje Vopatřil.
S vozem z vlastní stáje má pochopitelně pilot jen ty nejvyšší ambice. Svazovat se jimi ale nebude, chce si totiž užívat každý odjetý závod. „Popravdě takovou přátelskou atmosféru v našem poháru mezi samotnými posádkami coby konkurenty, ve své soutěžácké kariéře nepamatuji. Zde jde rivalita vždy stranou. Těším se na každý průjezd, kde vždy s přídělem hromady vtípků panuje velká legrace. Letošní ročník poháru si vážně užívám nejen po sportovní stránce, ale i lidské a především kamarádské. Už teď se těšíme na další závody v Hustopečích,“ dodal obhájce loňského pohárového vítězství Martin Vopatřil.
Text: František Koudelka
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?