Součástí 46. ročníku Rallye Český Krumlov byl mimo jiné druhý závod seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Posádky rychlých „dvěstěosmiček“ předvedly už na Šumavě atraktivní souboje a do náročné jihočeské soutěže nastoupily opět v plném počtu.
Do superspeciálky na českobudějovickém výstavišti, která odstartovala za krásného počasí, nejlépe vyrazil vítěz úvodního závodu Honza Talaš. Na dalších testech se ale přehnala silná bouřka s průtrží mračen. Úžasný průjezd zmáčenou erzetou „Ján“ se povedl Lumíru Firlovi, který všem ostatním nadělil minutu a v absolutním pořadí dojel třetí! Firla zvítězil i v následujících třech testech a po první sekci vedl s více než minutovým náskokem. Pak ale zabojoval rakouský Julian Wagner, kterému skvěle vyšla poslední noční erzeta první etapy, a který nakonec přenocoval na prvním místě s náskokem 7,7 sekundy na druhého Firlu.
Julian Wagner pokračoval i v druhé etapě skvělými výkony. Vyhrál úvodní tři erzety a v poslední servisní zóně už disponoval více než minutovým náskokem. Havárie v předposlední rychlostní zkoušce však mladému Rakušanovi sebrala už téměř jisté vítězství, z kterého se nakonec radovala posádka Lumír Firla a Jakub Kotál. Druhý dojel Matěj Kamenec s Adamem Jurkou a bronzovou pozici obsadil René Dohnal s Romanem Švecem.
“Krumlov byl určitě nejtěžší soutěží, kterou jsem za posledních deset let jel. Bylo to hodně náročné, hlavně v pátek na vodě. Z prvního servisu jsem odjel na měkkém slicku, druhou erzetu jsme zajeli skvěle, ale byl to boj o život. Po cestě tekly proudy vody. Celý Krumlov je náročný na přesný rozpis a ještě přesnější jízdu, ale byla to skvěle připravená soutěž,“ líčí své pocity vítězný Firla.
„Do Krumlova jsme jeli především pro zkušenosti. Už před startem mi bylo jasné, že nás čeká zatím nejtěžší soutěž. Navíc mně všichni strašili proměnlivým počasím, což byla nakonec i pravda. Tolik aquaplaningů jako na druhé zkoušce jsem ještě nezažil. Byl jsem zoufalý, když jsem viděl, jak soupeři tahají z kufru mokré gumy, já jsem je neměl. Lepší to bylo v druhé etapě, trefili jsme se do správných pneumatik a snažili se jet čistě a v klidu. Druhé místo v tak náročné soutěži je pro nás skvělý výsledek,“ hodnotí náročnou soutěž Matěj Kamenec.
Třetí místo vybojoval René Dohnal s Romanem Švecem. Pro tuto posádku to byla velmi složitá soutěž hlavně z psychického hlediska. Přesně před rokem tady totiž vážně havarovali: „Pro mě to byl určitě psychicky nejnáročnější závod v kariéře. Pochopitelně se mi hlavou honily myšlenky na loňskou havárii. Obzvlášť, když jsme stejně jako před rokem chytli nepochopitelný defekt v závěru první etapy. Úplně jak přes kopírák. Proto je pro nás dokončení Krumlova hodně důležité, obzvlášť na třetím místě v Peugeot Cupu i ve dvoukolkách. Díky moc za velkou podporu všem, co za námi stojí,“ poznamenal s úlevou René Dohnal.
Vítězné posádky seriálu Peugeot Rally Cup na šestačtyřicátém ročníku Rallye Český Krumlov ukázaly, jak rychle se dá s Peugeotem 208 R2 závodit. V celkovém hodnocení jim patřilo 15. 16 a 17. místo absolutně.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?