Součástí 46. ročníku Rallye Český Krumlov byl mimo jiné druhý závod seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Posádky rychlých „dvěstěosmiček“ předvedly už na Šumavě atraktivní souboje a do náročné jihočeské soutěže nastoupily opět v plném počtu.
Do superspeciálky na českobudějovickém výstavišti, která odstartovala za krásného počasí, nejlépe vyrazil vítěz úvodního závodu Honza Talaš. Na dalších testech se ale přehnala silná bouřka s průtrží mračen. Úžasný průjezd zmáčenou erzetou „Ján“ se povedl Lumíru Firlovi, který všem ostatním nadělil minutu a v absolutním pořadí dojel třetí! Firla zvítězil i v následujících třech testech a po první sekci vedl s více než minutovým náskokem. Pak ale zabojoval rakouský Julian Wagner, kterému skvěle vyšla poslední noční erzeta první etapy, a který nakonec přenocoval na prvním místě s náskokem 7,7 sekundy na druhého Firlu.
Julian Wagner pokračoval i v druhé etapě skvělými výkony. Vyhrál úvodní tři erzety a v poslední servisní zóně už disponoval více než minutovým náskokem. Havárie v předposlední rychlostní zkoušce však mladému Rakušanovi sebrala už téměř jisté vítězství, z kterého se nakonec radovala posádka Lumír Firla a Jakub Kotál. Druhý dojel Matěj Kamenec s Adamem Jurkou a bronzovou pozici obsadil René Dohnal s Romanem Švecem.
“Krumlov byl určitě nejtěžší soutěží, kterou jsem za posledních deset let jel. Bylo to hodně náročné, hlavně v pátek na vodě. Z prvního servisu jsem odjel na měkkém slicku, druhou erzetu jsme zajeli skvěle, ale byl to boj o život. Po cestě tekly proudy vody. Celý Krumlov je náročný na přesný rozpis a ještě přesnější jízdu, ale byla to skvěle připravená soutěž,“ líčí své pocity vítězný Firla.
„Do Krumlova jsme jeli především pro zkušenosti. Už před startem mi bylo jasné, že nás čeká zatím nejtěžší soutěž. Navíc mně všichni strašili proměnlivým počasím, což byla nakonec i pravda. Tolik aquaplaningů jako na druhé zkoušce jsem ještě nezažil. Byl jsem zoufalý, když jsem viděl, jak soupeři tahají z kufru mokré gumy, já jsem je neměl. Lepší to bylo v druhé etapě, trefili jsme se do správných pneumatik a snažili se jet čistě a v klidu. Druhé místo v tak náročné soutěži je pro nás skvělý výsledek,“ hodnotí náročnou soutěž Matěj Kamenec.
Třetí místo vybojoval René Dohnal s Romanem Švecem. Pro tuto posádku to byla velmi složitá soutěž hlavně z psychického hlediska. Přesně před rokem tady totiž vážně havarovali: „Pro mě to byl určitě psychicky nejnáročnější závod v kariéře. Pochopitelně se mi hlavou honily myšlenky na loňskou havárii. Obzvlášť, když jsme stejně jako před rokem chytli nepochopitelný defekt v závěru první etapy. Úplně jak přes kopírák. Proto je pro nás dokončení Krumlova hodně důležité, obzvlášť na třetím místě v Peugeot Cupu i ve dvoukolkách. Díky moc za velkou podporu všem, co za námi stojí,“ poznamenal s úlevou René Dohnal.
Vítězné posádky seriálu Peugeot Rally Cup na šestačtyřicátém ročníku Rallye Český Krumlov ukázaly, jak rychle se dá s Peugeotem 208 R2 závodit. V celkovém hodnocení jim patřilo 15. 16 a 17. místo absolutně.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?