Součástí 46. ročníku Rallye Český Krumlov byl mimo jiné druhý závod seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Posádky rychlých „dvěstěosmiček“ předvedly už na Šumavě atraktivní souboje a do náročné jihočeské soutěže nastoupily opět v plném počtu.
Do superspeciálky na českobudějovickém výstavišti, která odstartovala za krásného počasí, nejlépe vyrazil vítěz úvodního závodu Honza Talaš. Na dalších testech se ale přehnala silná bouřka s průtrží mračen. Úžasný průjezd zmáčenou erzetou „Ján“ se povedl Lumíru Firlovi, který všem ostatním nadělil minutu a v absolutním pořadí dojel třetí! Firla zvítězil i v následujících třech testech a po první sekci vedl s více než minutovým náskokem. Pak ale zabojoval rakouský Julian Wagner, kterému skvěle vyšla poslední noční erzeta první etapy, a který nakonec přenocoval na prvním místě s náskokem 7,7 sekundy na druhého Firlu.
Julian Wagner pokračoval i v druhé etapě skvělými výkony. Vyhrál úvodní tři erzety a v poslední servisní zóně už disponoval více než minutovým náskokem. Havárie v předposlední rychlostní zkoušce však mladému Rakušanovi sebrala už téměř jisté vítězství, z kterého se nakonec radovala posádka Lumír Firla a Jakub Kotál. Druhý dojel Matěj Kamenec s Adamem Jurkou a bronzovou pozici obsadil René Dohnal s Romanem Švecem.
“Krumlov byl určitě nejtěžší soutěží, kterou jsem za posledních deset let jel. Bylo to hodně náročné, hlavně v pátek na vodě. Z prvního servisu jsem odjel na měkkém slicku, druhou erzetu jsme zajeli skvěle, ale byl to boj o život. Po cestě tekly proudy vody. Celý Krumlov je náročný na přesný rozpis a ještě přesnější jízdu, ale byla to skvěle připravená soutěž,“ líčí své pocity vítězný Firla.
„Do Krumlova jsme jeli především pro zkušenosti. Už před startem mi bylo jasné, že nás čeká zatím nejtěžší soutěž. Navíc mně všichni strašili proměnlivým počasím, což byla nakonec i pravda. Tolik aquaplaningů jako na druhé zkoušce jsem ještě nezažil. Byl jsem zoufalý, když jsem viděl, jak soupeři tahají z kufru mokré gumy, já jsem je neměl. Lepší to bylo v druhé etapě, trefili jsme se do správných pneumatik a snažili se jet čistě a v klidu. Druhé místo v tak náročné soutěži je pro nás skvělý výsledek,“ hodnotí náročnou soutěž Matěj Kamenec.
Třetí místo vybojoval René Dohnal s Romanem Švecem. Pro tuto posádku to byla velmi složitá soutěž hlavně z psychického hlediska. Přesně před rokem tady totiž vážně havarovali: „Pro mě to byl určitě psychicky nejnáročnější závod v kariéře. Pochopitelně se mi hlavou honily myšlenky na loňskou havárii. Obzvlášť, když jsme stejně jako před rokem chytli nepochopitelný defekt v závěru první etapy. Úplně jak přes kopírák. Proto je pro nás dokončení Krumlova hodně důležité, obzvlášť na třetím místě v Peugeot Cupu i ve dvoukolkách. Díky moc za velkou podporu všem, co za námi stojí,“ poznamenal s úlevou René Dohnal.
Vítězné posádky seriálu Peugeot Rally Cup na šestačtyřicátém ročníku Rallye Český Krumlov ukázaly, jak rychle se dá s Peugeotem 208 R2 závodit. V celkovém hodnocení jim patřilo 15. 16 a 17. místo absolutně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.