První dva jezdci průběžného pořadí MČR v rally 2018 Jan Kopecký a Václav Pech aktuálně figurují mezi přihlášenými na 14. ročník AGROTEC PETRONAS rally 2018. Uzávěrka přihlášek „rally mezi vinohrady“ je o úterní půlnoci 5. června 2018.
Seznam startujících AGROTEC PETRONAS rally, která se uskuteční ve dnech 15. – 16. června 2018, se plní i dalšími zajímavými jmény a vozy. Speciál Ford Focus WRC představí v okolí Hustopečí Jan Dohnal, nebude chybět atraktivní Porsche 997 GT3 Petra Nešetřila či produkční lancery Martina Šikla či Jakuba Čapky. Přihlášku už zastal i lídr šampionátu v hodnocení vozů s přední poháněnou nápravou Lumír Firla (více v odkaze http://www.agrotecrally.cz/soutezici).
AGROTEC PETRONAS rally odstartuje v pátek 15. června v 18:30 hodin, do cíle se vítězná posádka dostane v sobotu po patnácté hodině (15:06 h). To za sebou bude mít celkem 331,11 km, z toho 147,5 km v rámci měřených rychlostních zkoušek. Servisní zázemí soutěže zůstává v areálu MOSS logistics s.r.o., na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Kromě české a slovenské špičky soudobých vozů lákají pořadatelé i posádky dalších kategorií. Svézt se na v Česku unikátních tratích, kde se míchá asfalt se šotolinou, mají i posádky historických vozů a tzv. „pohárových tříd“ 14-18.
Historici se mohou do závodu přihlásit v rámci slovenského šampionátu. K tomu mohou využít elektronickou přihlášku, prostřednictvím odkazu www.sams-asn.sk/prihlaska (tento odkaz platí i pro posádky MSR v rally).
V rámci Poháru pořadatele se budou moci závodu zúčastnit vozidla tříd 14, 15, 16, 17 a 18 dle kapitoly „F“ NSŘ článku 2.2. Bezpečnostní výbava jezdců musí odpovídat předpisům pro bezpečnostní výbavu posádek pro danou třídu dle SPR a NSŘ.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?