První dva jezdci průběžného pořadí MČR v rally 2018 Jan Kopecký a Václav Pech aktuálně figurují mezi přihlášenými na 14. ročník AGROTEC PETRONAS rally 2018. Uzávěrka přihlášek „rally mezi vinohrady“ je o úterní půlnoci 5. června 2018.
Seznam startujících AGROTEC PETRONAS rally, která se uskuteční ve dnech 15. – 16. června 2018, se plní i dalšími zajímavými jmény a vozy. Speciál Ford Focus WRC představí v okolí Hustopečí Jan Dohnal, nebude chybět atraktivní Porsche 997 GT3 Petra Nešetřila či produkční lancery Martina Šikla či Jakuba Čapky. Přihlášku už zastal i lídr šampionátu v hodnocení vozů s přední poháněnou nápravou Lumír Firla (více v odkaze http://www.agrotecrally.cz/soutezici).
AGROTEC PETRONAS rally odstartuje v pátek 15. června v 18:30 hodin, do cíle se vítězná posádka dostane v sobotu po patnácté hodině (15:06 h). To za sebou bude mít celkem 331,11 km, z toho 147,5 km v rámci měřených rychlostních zkoušek. Servisní zázemí soutěže zůstává v areálu MOSS logistics s.r.o., na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Kromě české a slovenské špičky soudobých vozů lákají pořadatelé i posádky dalších kategorií. Svézt se na v Česku unikátních tratích, kde se míchá asfalt se šotolinou, mají i posádky historických vozů a tzv. „pohárových tříd“ 14-18.
Historici se mohou do závodu přihlásit v rámci slovenského šampionátu. K tomu mohou využít elektronickou přihlášku, prostřednictvím odkazu www.sams-asn.sk/prihlaska (tento odkaz platí i pro posádky MSR v rally).
V rámci Poháru pořadatele se budou moci závodu zúčastnit vozidla tříd 14, 15, 16, 17 a 18 dle kapitoly „F“ NSŘ článku 2.2. Bezpečnostní výbava jezdců musí odpovídat předpisům pro bezpečnostní výbavu posádek pro danou třídu dle SPR a NSŘ.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?