První dva jezdci průběžného pořadí MČR v rally 2018 Jan Kopecký a Václav Pech aktuálně figurují mezi přihlášenými na 14. ročník AGROTEC PETRONAS rally 2018. Uzávěrka přihlášek „rally mezi vinohrady“ je o úterní půlnoci 5. června 2018.
Seznam startujících AGROTEC PETRONAS rally, která se uskuteční ve dnech 15. – 16. června 2018, se plní i dalšími zajímavými jmény a vozy. Speciál Ford Focus WRC představí v okolí Hustopečí Jan Dohnal, nebude chybět atraktivní Porsche 997 GT3 Petra Nešetřila či produkční lancery Martina Šikla či Jakuba Čapky. Přihlášku už zastal i lídr šampionátu v hodnocení vozů s přední poháněnou nápravou Lumír Firla (více v odkaze http://www.agrotecrally.cz/soutezici).
AGROTEC PETRONAS rally odstartuje v pátek 15. června v 18:30 hodin, do cíle se vítězná posádka dostane v sobotu po patnácté hodině (15:06 h). To za sebou bude mít celkem 331,11 km, z toho 147,5 km v rámci měřených rychlostních zkoušek. Servisní zázemí soutěže zůstává v areálu MOSS logistics s.r.o., na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Kromě české a slovenské špičky soudobých vozů lákají pořadatelé i posádky dalších kategorií. Svézt se na v Česku unikátních tratích, kde se míchá asfalt se šotolinou, mají i posádky historických vozů a tzv. „pohárových tříd“ 14-18.
Historici se mohou do závodu přihlásit v rámci slovenského šampionátu. K tomu mohou využít elektronickou přihlášku, prostřednictvím odkazu www.sams-asn.sk/prihlaska (tento odkaz platí i pro posádky MSR v rally).
V rámci Poháru pořadatele se budou moci závodu zúčastnit vozidla tříd 14, 15, 16, 17 a 18 dle kapitoly „F“ NSŘ článku 2.2. Bezpečnostní výbava jezdců musí odpovídat předpisům pro bezpečnostní výbavu posádek pro danou třídu dle SPR a NSŘ.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.