V loňském roce se narodil společný česko-slovenský projekt pořadatelů Valašské rally ValMez a Rallye Tatry pod názvem Tatransko-Valašský pohár (TVP). Pořadateli jsou za českou rally společnost JTRT pro s.r.o. a za slovenskou soutěž AOS klub Poprad. Snahou obou partnerů je zaměřit se hlavně na posádky z nižších objemových tříd a zvýhodnit je před soutěžícími na silnějších vozech. Vítěze druhého ročníku TVP 2018 poznáme na cílové rampě Rallye Tatry v sobotu 26. května.
Podstatou a cílem pořádání společné klání o česko-slovenský pohár je přitáhnout pod Tatry více českých posádek a na druhé straně dostat na populární Valašku do Valašského Meziříčí větší počet slovenských jezdců. Pohár se skládá se tří samostatných závodů. Pořadatelé započítají do celkového hodnocení výsledky posádek v 1. a 2. etapě Kowax Valašská rally ValMez a v celkové klasifikaci Rallye Tatry. Letošní ročník doznal drobných úprav v hodnoceni. Bodový zisk každého účastníka (v každém ze tří výše zmíněných podniků) bude součtem bodů na základě absolutní klasifikace registrovaných posádek TVP 2018 a zároveň jejich umístění ve své objemové třídě. Podmínkou účasti a přidělení bodů je účast v obou podnicích. Předběžná klasifikace po Valašské rally bude zveřejněna před slavnostním startem Rallye Tatry na základě účasti posádek ve slovenském podniku.
Loňského premiérového klání se nakonec zúčastnily čtyři posádky, které svedly vzájemný souboj. Celkové hodnocení ale nevzešlo z absolutní klasifikace, ale z umístění v rámci samostatných etap v jednotlivých objemových třídách. Loňský TVP vyhrála česká posádka Lukáš Matěna, Lukáš Hlaváč na voze Mitsubishi Lancer EVO IX se ziskem plného počtu 60 bodů. Druhé místo obsadila slovensko-česká posádka Richard Pravda, Ondřej Krajča (mitsubishi) ziskem 42 bodů. Na třetí příčce se umístila dvojice Jiří Pohlídal jun., Vladimír Machoň (Nissan Micra) a čtveřici uzavřeli Adam Fabrika s Martinem Fabiánem (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Valašskou rally rozjeli v rámci TVP 2018 dle registrace sedmnácti posádek nejlépe Martin Březík s Markem Omelkou (Mitsubishi Lancer EVO IX), na dalších místech byli rovněž čeští jezdci Petr Krajča (Renault Clio Sport), obhájce prvenství Lukáš Matěna (Mitsubishi Lancer EVO IX), Michal Vaňhara (Renault Clio Sport), Jan Černý (Ford Fiesta R5), Lukasz Kotarba z Polska (Mitsubishi Lancer EVO X) a Filip Mareš (Škoda Fabia R5). Pořadí se změní podle toho, kdo splní základní požadavek, a to účast na obou soutěžích TVP. Vzhledem k tomu, že se nepřihlásili na Rallye Tatry loňský vítěz Matěna, dále Vaňhara, Kotarba, Mareš a další původně registrovaní jezdci do TVP, nemohou figurovat v průběžné klasifikaci poháru.
Velmi zajímavý je přehled cen a prémií pro nejúspěšnější posádky TVP 2018. Vítězná dvojice se může těšit na týdenní pobyt v Chorvatsku pro celkem čtyři osoby, posádky na druhém až čtvrtém místě čeká víkendový pobyt na atraktivních místech Vysokých Tater jako například Majláthova chata na Popradském plese nebo v Hotelu Sipox ve Štrbě. Posádky na pátém a šestém místě získají poháry a autodoplňky.
Předběžné pořadí 2. ročníku Tatransko-Valašského poháru 2018:
1. Martin Březík, Marek Omelka (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX) - 87
2. Petr Krajča, Jan Houšť (CZE, Renault Clio Sport) - 73
3. Radim Orava, Karel Zapletal (CZE, Volkswagen Polo 16V) - 59
4. Jan Černý, Petr Černohorský (CZE, Ford Fiesta R5) - 52
5. Jiří Pohlídal jr., Vladimír Machoň (CZE, Renault Clio Sport) - 50
6. Jaroslav Melichárek, Erik Melichárek (SVK, Ford Fiesta R5) - 14
7. Martin Hrachovec, Martin Poláček (CZE, Škoda 130 RS) - 0
8. Adam Fabrika, Martin Fabián (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX) - 0
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).