Velice těžký ročník českokrumlovské rallye absolvovaly soutěžní posádky o uplynulém víkendu. Silná bouřka zdramatizovala úvod závodu.
EuroOil – invelt team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem očekávali během závodu dešťové přeháňky a na tuto situaci byli dobře připraveni. Jak variantami mokrého nastavení podvozku, tak i pneumatikami a v pohotovosti byli také meteorologové. „Na normální déšť ano, ale na to co se dělo v první sekci závodu, se připravit nešlo. Čekalo se, že rychlostní zkoušky budou mokré, nebo na nich bude doznívat májový deštík, místo toho nás z bouřkového mraku, který se vytvořil během několika minut zastihla nečekaná průtrž. Bylo obtížné druhou rychlostku „Ján“ vůbec projet, chvilkami bylo tolik vody, že nebylo poznat, zda jedeme ještě po silnici, nebo jsme někde mimo. Na rovinách, kde bychom normálně letěli 180km/h jsme přitom nemohli auto udržet na cestě v rychlosti přes 60km/h,“ popisuje drama v úvodu závodu V. Pech. Ten společně s Petrem Uhlem opanoval v těžkých podmínkách první etapy druhou pozici, kterou upevnil velice rychlou jízdou na nočních rychlostních zkouškách.
Trať druhé etapy zůstávala po deštích v lesních úsecích mokrá a kluzká. Místy bylo na cestě naplaveno i dost bláta a písku. „Ráno jsme netrpělivě čekali na zprávy našich špionů. Táta s Jardou Palivcem pečlivě zaznamenali každou naplaveninu na trati a společně jsme vymysleli nejvhodnější obutí pro dané podmínky. V druhé etapě jsem se rozhodl trochu zvolnit a soustředit se na udržení druhého místa a možná o trochu pomalejší jízda zachránila statného srnce před střetem s naší Fiestou a nám ušetřila nákup hodně drahých dílů,“ popisuje Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem a EuroOil-invelt teamem obsadili na jihu Čech druhé místo za továrním teamem Škodovky.
Mistrovství České republiky v rallye bude pokračovat 15. - 16. června v jihomoravských Hustopečích.
Zdroj: Media Václava Pecha
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.