Velice těžký ročník českokrumlovské rallye absolvovaly soutěžní posádky o uplynulém víkendu. Silná bouřka zdramatizovala úvod závodu.
EuroOil – invelt team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem očekávali během závodu dešťové přeháňky a na tuto situaci byli dobře připraveni. Jak variantami mokrého nastavení podvozku, tak i pneumatikami a v pohotovosti byli také meteorologové. „Na normální déšť ano, ale na to co se dělo v první sekci závodu, se připravit nešlo. Čekalo se, že rychlostní zkoušky budou mokré, nebo na nich bude doznívat májový deštík, místo toho nás z bouřkového mraku, který se vytvořil během několika minut zastihla nečekaná průtrž. Bylo obtížné druhou rychlostku „Ján“ vůbec projet, chvilkami bylo tolik vody, že nebylo poznat, zda jedeme ještě po silnici, nebo jsme někde mimo. Na rovinách, kde bychom normálně letěli 180km/h jsme přitom nemohli auto udržet na cestě v rychlosti přes 60km/h,“ popisuje drama v úvodu závodu V. Pech. Ten společně s Petrem Uhlem opanoval v těžkých podmínkách první etapy druhou pozici, kterou upevnil velice rychlou jízdou na nočních rychlostních zkouškách.
Trať druhé etapy zůstávala po deštích v lesních úsecích mokrá a kluzká. Místy bylo na cestě naplaveno i dost bláta a písku. „Ráno jsme netrpělivě čekali na zprávy našich špionů. Táta s Jardou Palivcem pečlivě zaznamenali každou naplaveninu na trati a společně jsme vymysleli nejvhodnější obutí pro dané podmínky. V druhé etapě jsem se rozhodl trochu zvolnit a soustředit se na udržení druhého místa a možná o trochu pomalejší jízda zachránila statného srnce před střetem s naší Fiestou a nám ušetřila nákup hodně drahých dílů,“ popisuje Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem a EuroOil-invelt teamem obsadili na jihu Čech druhé místo za továrním teamem Škodovky.
Mistrovství České republiky v rallye bude pokračovat 15. - 16. června v jihomoravských Hustopečích.
Zdroj: Media Václava Pecha
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?