Velice těžký ročník českokrumlovské rallye absolvovaly soutěžní posádky o uplynulém víkendu. Silná bouřka zdramatizovala úvod závodu.
EuroOil – invelt team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem očekávali během závodu dešťové přeháňky a na tuto situaci byli dobře připraveni. Jak variantami mokrého nastavení podvozku, tak i pneumatikami a v pohotovosti byli také meteorologové. „Na normální déšť ano, ale na to co se dělo v první sekci závodu, se připravit nešlo. Čekalo se, že rychlostní zkoušky budou mokré, nebo na nich bude doznívat májový deštík, místo toho nás z bouřkového mraku, který se vytvořil během několika minut zastihla nečekaná průtrž. Bylo obtížné druhou rychlostku „Ján“ vůbec projet, chvilkami bylo tolik vody, že nebylo poznat, zda jedeme ještě po silnici, nebo jsme někde mimo. Na rovinách, kde bychom normálně letěli 180km/h jsme přitom nemohli auto udržet na cestě v rychlosti přes 60km/h,“ popisuje drama v úvodu závodu V. Pech. Ten společně s Petrem Uhlem opanoval v těžkých podmínkách první etapy druhou pozici, kterou upevnil velice rychlou jízdou na nočních rychlostních zkouškách.
Trať druhé etapy zůstávala po deštích v lesních úsecích mokrá a kluzká. Místy bylo na cestě naplaveno i dost bláta a písku. „Ráno jsme netrpělivě čekali na zprávy našich špionů. Táta s Jardou Palivcem pečlivě zaznamenali každou naplaveninu na trati a společně jsme vymysleli nejvhodnější obutí pro dané podmínky. V druhé etapě jsem se rozhodl trochu zvolnit a soustředit se na udržení druhého místa a možná o trochu pomalejší jízda zachránila statného srnce před střetem s naší Fiestou a nám ušetřila nákup hodně drahých dílů,“ popisuje Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem a EuroOil-invelt teamem obsadili na jihu Čech druhé místo za továrním teamem Škodovky.
Mistrovství České republiky v rallye bude pokračovat 15. - 16. června v jihomoravských Hustopečích.
Zdroj: Media Václava Pecha
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.