Rallye Český Krumlov s pořadovým číslem 46 zastihly deštivé podmínky, které však na kráse a zajímavosti naší ceněné soutěže neubraly. Z vítězství se radovala tovární posádka týmu Škoda.
Rallye Český Krumlov s pořadovým číslem 46 odstartovala v pátek městskou rychlostní zkouškou, která se jela v areálu výstaviště v Českých Budějovicích. Poté se soutěž přesunula jižněji směrem ke Kaplici, kde na rychlostní zkoušce Ján zastihl soutěžící silný déšť. Několikrát během dne byla vidět duha. Diváci se v pátek mohli také těšit nočním rychlostním zkouškám.
Druhý den v sobotu už bylo počasí stálejší. V sobotu ráno se jela legendární rychlostní zkouška Malonty, která byla nejdelší, měřila asi 20 km. Přehledné divácké místo v obci bylo znovu plné diváků. Po Malontech následovala rychlostní zkouška Rožmitál. Tady vládlo téměř letní počasí. Poslední rychlostní zkouška, kterou jsme navštívili byla v obci Rožmberk nad Vltavou. Po cestě divácké místo, se každý mohl kochat krásným výhledem na Hrad Rožmberk. Místo bylo v lese, kde bylo ještě docela vlhko po dešti. A z dáli bylo slyšet opět hřmění.
Po Rožmberku jsme jeli do Českého Krumlova, kde byl cíl a vyhlášení vítězů. Jako první skončil Jan Kopecký se Škodou Fabii R5, druhý byl Václav Pech s Fordem Fiesta R5. Třetí místo získal Jan Černý s Fordem Fiesta R5. V kategorii historiků první místo získal Jan Frei se Škodou 130 LR, druhé místo obsadil Jiří Káňa s Fordem Sierra RS Cosworth. Třetí byl Jan Krejča se Škodou 130 LR.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?