Rallye Český Krumlov s pořadovým číslem 46 zastihly deštivé podmínky, které však na kráse a zajímavosti naší ceněné soutěže neubraly. Z vítězství se radovala tovární posádka týmu Škoda.
Rallye Český Krumlov s pořadovým číslem 46 odstartovala v pátek městskou rychlostní zkouškou, která se jela v areálu výstaviště v Českých Budějovicích. Poté se soutěž přesunula jižněji směrem ke Kaplici, kde na rychlostní zkoušce Ján zastihl soutěžící silný déšť. Několikrát během dne byla vidět duha. Diváci se v pátek mohli také těšit nočním rychlostním zkouškám.
Druhý den v sobotu už bylo počasí stálejší. V sobotu ráno se jela legendární rychlostní zkouška Malonty, která byla nejdelší, měřila asi 20 km. Přehledné divácké místo v obci bylo znovu plné diváků. Po Malontech následovala rychlostní zkouška Rožmitál. Tady vládlo téměř letní počasí. Poslední rychlostní zkouška, kterou jsme navštívili byla v obci Rožmberk nad Vltavou. Po cestě divácké místo, se každý mohl kochat krásným výhledem na Hrad Rožmberk. Místo bylo v lese, kde bylo ještě docela vlhko po dešti. A z dáli bylo slyšet opět hřmění.
Po Rožmberku jsme jeli do Českého Krumlova, kde byl cíl a vyhlášení vítězů. Jako první skončil Jan Kopecký se Škodou Fabii R5, druhý byl Václav Pech s Fordem Fiesta R5. Třetí místo získal Jan Černý s Fordem Fiesta R5. V kategorii historiků první místo získal Jan Frei se Škodou 130 LR, druhé místo obsadil Jiří Káňa s Fordem Sierra RS Cosworth. Třetí byl Jan Krejča se Škodou 130 LR.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?