Rallye Český Krumlov s pořadovým číslem 46 zastihly deštivé podmínky, které však na kráse a zajímavosti naší ceněné soutěže neubraly. Z vítězství se radovala tovární posádka týmu Škoda.
Rallye Český Krumlov s pořadovým číslem 46 odstartovala v pátek městskou rychlostní zkouškou, která se jela v areálu výstaviště v Českých Budějovicích. Poté se soutěž přesunula jižněji směrem ke Kaplici, kde na rychlostní zkoušce Ján zastihl soutěžící silný déšť. Několikrát během dne byla vidět duha. Diváci se v pátek mohli také těšit nočním rychlostním zkouškám.
Druhý den v sobotu už bylo počasí stálejší. V sobotu ráno se jela legendární rychlostní zkouška Malonty, která byla nejdelší, měřila asi 20 km. Přehledné divácké místo v obci bylo znovu plné diváků. Po Malontech následovala rychlostní zkouška Rožmitál. Tady vládlo téměř letní počasí. Poslední rychlostní zkouška, kterou jsme navštívili byla v obci Rožmberk nad Vltavou. Po cestě divácké místo, se každý mohl kochat krásným výhledem na Hrad Rožmberk. Místo bylo v lese, kde bylo ještě docela vlhko po dešti. A z dáli bylo slyšet opět hřmění.
Po Rožmberku jsme jeli do Českého Krumlova, kde byl cíl a vyhlášení vítězů. Jako první skončil Jan Kopecký se Škodou Fabii R5, druhý byl Václav Pech s Fordem Fiesta R5. Třetí místo získal Jan Černý s Fordem Fiesta R5. V kategorii historiků první místo získal Jan Frei se Škodou 130 LR, druhé místo obsadil Jiří Káňa s Fordem Sierra RS Cosworth. Třetí byl Jan Krejča se Škodou 130 LR.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?